بازدید 12453
معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

تدبیر دولت، اختصاص یارانه مستقیم به مردم است

صولت مرتضوی نوشت: تدبیر ‎دولت این است که یارانه مستقیم در اختیار مردم قرار بگیرد و سرمایه ملی به تاراج نرود.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ 07 May 2022


معاون اجرایی رئیس جمهور در صفحه شخصی خود همچنین نوشت: دغدغه رئیس جمهور ‎معیشت مردم است که واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی کشور را به بهشت قاچاقچیان و محتکرین تبدیل کرده بود و بخش زیادی از ‎یارانه‌های دولتی به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شد، اما تدبیر ‎دولت این است که یارانه مستقیم در اختیار مردم قرار بگیرد و سرمایه ملی به تاراج نرود.

زمزمه‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از میانه سال گذشته شروع تا نهایتا در اواخر سال با وجود کشمکش‌های فراوان با عزم دولت جدی شود.

طبق قانون بودجه امسال مصوب مجلس دولت را مکلف کرده تا حذف ارز ترجیحی کالا‌های اساسی را به اجرا برساند و برای کم کردن اثرات آن نیز راهکار‌هایی مثل کارت اعتباری، یارانه نقدی پیش روی دولت گذاشته است.

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بهمن پارسال در این رابطه گفته بود بنا داریم ۲۵ قلم کالای اساسی را مشخص کرده و با قیمت فعلی به افراد فروخته شوند تا با استفاده از ظرفیت بن‌های الکترونیکی و یا کوپن‌ها اگر قیمت‌ها با حذف و یا اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی گران‌تر شد تخفیفات لازم در آن کارت‌های الکترونیکی اعمال شود و افراد بتوانند با آن خرید کرده و اجناس را با همان قیمت قبلی تهیه کنند البته این موضوع روشی است که کمیسیون تلفیق دارد.

به گفته این نماینده مجلس طبق این روش اگر قیمت مرغ کیلویی ۳۰ هزار تومان است و بعد از حذف یا اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی به کیلویی ۶۰ هزار تومان برسد دولت کارت‌های الکترونیکی که به مردم می‌دهد دارای سهمیه خاص مرغ است و عملاً مردم مرغ را با تخفیف خاصی خریداری کرده و اگر هم قیمت‌ها نوسانی داشته باشند باز هم این تخفیف‌ها دارای نوسان خواهند بود البته این موضوع درباره سایر کالا‌های اساسی یارانه‌ای هم چنین وضعیت را دارد.

با این وجود، طبق گفته محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ارز ترجیحی نان و دارو حذف نخواهد شد و جای هیچگونه نگرانی در این زمینه برای مردم نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل