بازدید 7201

بارش باران در بیشتر مناطق کشور

کد خبر: ۱۱۱۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ 07 May 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین ‌وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز به جز استان‌های ایلام و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال است و برای بیشتر نقاط کشور در برخی از ساعات رگبار باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در مناطق جنوب غرب و غرب کشور بارش‌ها تضعیف می‌شود، ادامه داد: در سایر مناطق کشور شرایط جوی پایدار است و طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه شاهد بارش در نوار شمالی کشور هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده در بخش‌هایی از استان‌های واقع در غرب، جنوب و شمال غرب با پدیده گرد و خاک مواجه هستیم که از کشور عراق به ایران منتقل می‌شود، افزود: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش دمای پنج تا هشت درجه‌ای رخ می‌دهد.

وی با شاره به اینکه آب‌های دریای خزر تا روز یکشنبه مواج و متلاطم هستند، اظهار کرد:‌ آب‌های خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز تا روز سه‌شنبه مواج و متلاطم است؛ هرچند در سواحل گیلان،‌ مازندران و گلستان تا روز یکشنبه هشدار دریایی سطح زرد نیز منتشر شده است که افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا دو و نیم متر را عنوان می‌کند.

رفیعی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و در بعضی از ساعات برای آن رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دما در پایتخت امروز به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی