بازدید 9099

مخارج راننده پیک موتوری تهران چقدر است؟

در صورتی که بودجه محدودی دارید و می‌خواهید وارد این شغل شوید، یکی از بهترین راه‌هایی که پیش روی شما قرار دارد خرید موتورسیکلت دست دوم است. با خرید یک موتور دست دوم تمیز می‌توانید در این شغل شروع به کار کنید و بعد از اینکه در شغلتان پیشرفت کردید، امان تعویض وسیله نقلیه خودتان را خواهید داشت.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 05 May 2022

پیک موتوری تهران

برای مشغول شدن در هر شغلی باید مهارت‌های خاصی داشته باشید و سرمایه مشخصی را در نظر بگیرید. کسانی که می‌خواهند به عنوان پیک موتوری در شهر بزرگی مانند تهران مشغول به کار شوند هم باید این هزینه‌ها را بدانند و با دقت این شغل را انتخاب کنند. شناخت این هزینه‌ها به کسانی که قرار است به عنوان پیک موتوری تمام‌وقت مشغول به کار شوند یا تنها راه درآمدشان همین راه باشد کمک می‌کند تا بهتر بتوانند درآمدشان را در ماه تخمین بزنند.

در این مطلب قرار است هزینه‌های مهمی که به عنوان یک پیک موتوری فعال در تهران به طور ماهانه، سالانه یا تصادفی بپردازید را بررسی کنیم. این هزینه‌ها برای تمام کسانی که به عنوان پیک موتوری در شهرستان فعال هستند هم وجود دارد، اما به خاطر شلوغی و ترافیک تهران و ترددهای زیادی که در سطح پایتخت وجود دارد، احتمال دارد که هزینه‌های پیک موتوری‌های تهران بیشتر از سایر همکاران آن‌ها در شهرستان باشد.

هزینه خرید موتورسیکلت برای فعالیت پیک موتوری تهران

اگر می‌خواهید به عنوان پیک موتوری تهران مشغول به کار شوید، به وسیله نقلیه شخصی نیاز دارید. برای پیک‌های موتوری داشتن یک موتورسیکلت معمولی کافی است و نیازی نیست که قیمت زیادی برای خرید یک موتورسیکلت خاص در نظر بگیرید.

در صورتی که بودجه محدودی دارید و می‌خواهید وارد این شغل شوید، یکی از بهترین راه‌هایی که پیش روی شما قرار دارد خرید موتورسیکلت دست دوم است. با خرید یک موتور دست دوم تمیز می‌توانید در این شغل شروع به کار کنید و بعد از اینکه در شغلتان پیشرفت کردید، امان تعویض وسیله نقلیه خودتان را خواهید داشت.

همچنین با خرید موتور دست دوم این فرصت را پیدا می‌کنید که بهتر بتوانید شرایط کار به عنوان پیک موتوری را بررسی کنید و بعد از چند وقت کار کردن در این شغل برای انتخاب آن به عنوان کار اصلی یا شغل دوم خودتان تصمیم‌گیری کنید.

هزینه بیمه موتورسیکلت

استفاده از هر وسیله نقلیه سبک و سنگینی مشروط به این است که بیمه آن را پرداخت کرده باشید و بیمه‌نامه معتبر همراهتان باشد. مخصوصاً وقتی قراراست به عنوان پیک موتوری در سطح شهر فعالیت کنید، استفاده از موتورسیکلت بدون بیمه می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری را برایتان به همراه داشته باشد.

از جمله آن‌ها می‌تواند به تصادفات ناگهانی و پرداخت جریمه کامل یا توقیف موتورسیکلت توسط نیروی انتظامی اشاره کرد. در هر دو این موارد شما ممکن است برای همیشه وسیله نقلیه زیر پایتان را از دست بدهید و دوباره مجبور باشید یک موتورسیکلت جدید برای کار کردن در سطح شهر تهران و... بخرید.

هزینه تعمیرات موتورسیکلت و تعویض قطعات

موتورسیکلت یک وسیله مصرفی است و اجزای آن برای مدت زمان خاصی طول عمر دارند. مخصوصاً وقتی قرار است به عنوان پیک موتوری تهران فعالیت کنید، زمانی که برای طول عمر قطعات موتور در نظر گرفته شده کوتاه‌تر هم می‌شود. چون ترافیک‌های تهران نسبت به سایر نقاط ایران بیشتر و شدیدتر است و خودروهای سواری و پیک موتوری‌ها باید در بازه زمانی سریع‌تری نسبت به تعویض لنت ترمز، روغن موتورسیکلت و... اقدام کنند.

حتی احتمال تصادفات موتورسوارها و آسیب دیدن بخش‌های مختلف این وسیله نقلیه هم در تهران بیشتر است، چون تردد درون‌شهری پایتخت همیشه زیاد است؛ بنابراین برای تعمیر صدمات احتمالی موتورسیکلت در مواقع اضطراری هم باید بودجه مشخصی را در نظر داشته باشید.

هزینه جبران تصادفات احتمالی موتورسیکلت

موتورسیکلت نسبت به خودروی سواری آسیب‌پذیرتر است. مخصوصاً وقتی قرار است به عنوان یک پیک موتوری تیزپا در شهر تهران مشغول به کار شوید، احتمال اینکه با سایر موتورسیکلت‌ها یا خودروهای همیشه در حال حرکت برخورد کنید بالا می‌رود. بعضی از این برخوردها و تصادفات سبک است و با هزینه کمی می‌توانید آن‌ها را جبران کرده و دوباره موتورسیکلت را سرپا کنید.

برای بعضی از تصادفات سنگین باید هزینه بیشتری در نظر بگیرید. این هزینه‌ها می‌تواند گاهی به اندازه قیمت کل موتورسیکلت تمام شود. اگر بیمه‌نامه داشته باشید می‌توانید بخشی از این هزینه را از طریق بیمه دریافت کنید؛ اما به طور کلی بیشتر مبلغی که برای جبران هزینه تصادفات سبک و سنگین باید بپردازید بر عهده مالک موتورسیکلت است.
پرداخت هزینه‌های خلافی موتورسیکلت

اگر راننده پیک موتوری هستید باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید. رد کردن چراغ قرمز، صحبت کردن با گوشی تلفن همراه، مسیرهای یک طرفه را رفتن و... می‌تواند خلافی سنگینی روی دستتان بگذارد. اگر این موارد را رعایت کنید، در نهایت خلافی که باید بپردازید محدود می‌شود و صرفاً برای جریمه‌هایی است که به خاطر بی‌دقتی و سهواً رخ داده.

پرداخت هزینه استفاده از اپلیکیشن

پیک موتوری‌های سنتی قیمت را خودشان با فرستنده بسته یا مسافر طی می‌کردند و در نهایت هر طرف با توجه به توانایی چانه‌زنی که دارد می‌تواند قیمت را تمام کند؛ اما در پیک موتوری آنلاین، ارتباط مسافر و پیک یا فرستنده بسته و پیک از طریق اپلیکیشن­های هوشمند برقرار می‌شود.

این اپلیکیشن­ها درصد مشخصی را برای ارتباط بین پیک و طرف مقابل و فراهم کردن زیرساخت لازم در نظر می‌گیرند و این مبلغ از کل قیمتی که توسط مشتری پرداخت شده کم می‌شود؛ بنابراین موقع محاسبه دستمزدتان باید مبلغ نهایی خالص پرداختی اپلیکیشن به پیک را در نظر بگیرید نه قیمتی که به صورت لحظه‌ای توسط اپلیکیشن محاسبه و توسط مشتری پرداخت می‌شود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی