بازدید 8298

تحریم برزیل در صورت شکست فرآیند انتقال قدرت

یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که اگر ژائیر بولسونارو، رییس‌جمهوری برزیل درصدد تضعیف انتخابات کشور برآید، تحریم‌های چندجانبه بین‌المللی به سراغ او و یارانش خواهد آمد.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 01 May 2022

 


به گزارش تابناک و به نقل از رویترز، نوشتار اسکات همیلتون کنسولگر سابق ایالات‌متحده در ریودوژانیرو در روزنامه« او گلوبو » برزیل ممکن است خوشایند بولسونارو نباشد.

اسکات همیلتون که همین هفته از وزارت خارجه بازنشسته شده در این نوشتار، بولسونارو را به تلاش برای عدم قبول شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل متهم کرده و می‌گوید که ادعاهای این راستگرای افراطی عوام‌گرا مبنی بر تقلب در انتخابات نشانه این برنامه است.

این نوشتار علی‌رغم تلاش‌های اخیر مقامات رسمی آمریکا برای نزدیکی به بولسونارو و کنار گذاشتن اختلافات بر سر اوکراین ممکن است به روابط واشنگتن و برازیلیا آسیب بزند.

همیلتون در این نوشتار مدعی شده است، زمان اقامت در ریو ، شاهد راه‌هایی از طرف بولسونارو و حامیانش برای تلاش به منظور تخریب انسجام فرآیند دموکراتیک برزیل بوده است.

همیلتون افزوده است که نیت رئیس‌جمهوری برزیل واضح و خطرناک است: تضعیف باور عمومی (به سیستم انتخاباتی) و زمینه‌سازی برای امتناع از پذیرش نتیجه.

نظرسنجی‌ها حکایت از عقب افتادن بولسونارو از رقیب خود، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رییس‌جمهوری چپ‌گرای سابق برزیل است.

همیلتون در نهایت نتیجه گیری کرده است که ایالات متحده و متحدان آن باید شفاف به بولسونارو بفهمانند که هر گونه تلاش و یا اقدام برای اخلال در انسجام روندها و فرآیند دموکراتیک انتخابات انتقال قدرت با اقدامات تنبیهی نظیر تحریم‌های ایالات متحده و به طور کلی به شکل جمعی از طرف گروه زیادی از کشورها به صورت همزمان بر افراد درگیر در اخلال انتخابات اعمال خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست