بازدید 20082

پایان جمعه ترسناک در جاده‌های کشور؛ هشدار جدی برای روز‌های پیش روی!

بر اساس گزارش‌های سازمان اورژانس، این حوادث پرشمار ۱۲۰ مصدوم بر جای گذاشته که عمده ایشان (۱۰۹ مصدوم) توسط ۴۸ دستگاه آمبولانس اعزامی اورژانس، به مراکز درمانی منتقل شده اند تا در آنجا تحت مراقبت و مداوا قرار گیرند و متاسفانه، به جان باختن ۵ دیگر از مصدومان منجر شده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۲ 30 April 2022

تابناک اجتماعی

امیر رزاق قادری- در آستانه عید سعید فطر، بسیاری به جاده زده و رهسپار سفر شده‌اند و در نتیجه، موجی از مسافرت‌ها آغاز شده که شروعش ترسناک است!

به گزارش «تابناک»؛ همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و کمی بعد از برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس، در حالی که بسیاری ترجیح می‌دادند ساعات باقی مانده از روز و رسیدن موعد افطار را صرف استراحت کنند، تکنسین‌های اورژانس در نقاط مختلف کشور عازم ماموریت‌هایی می‌شدند که در محور‌های مواصلاتی رقم خورده و به مرکز اورژانس اطلاع داده می‌شد.

رویداد‌هایی که متاسفانه در کشورمان به شدت پرتکرار هستند تا جایی که از جمله کشور‌های صدرنشین در آمار تصادفات فوتی و جرحی در جهان هستیم و حتی دانستن این موضوع هم موجب نشده که در رانندگی دقت بیشتری کنیم، همان گونه که علم به نقص گسترده خودرو‌های تولیدی کشورمان موجب نشده که روی باز شدن ایربگ حساب چندانی نکرده و ایمن‌تر برانیم!

وضعیتی که برای پی بردن به آن می‌شود به آمار تصادفات جاده‌ای امروز در کشورمان نگاه کرد که به روایت سازمان اورژانس کشور، دست کم در ۱۹ مورد، بزرگ بوده و موجب شده که اغلب بیش از یک دستگاه (به طور متوسط، ۲.۵ دستگاه در هر حادثه) عازم محل حادثه شوند و بکوشند مصدومان را نجات داده و بعد از انجام معاینات اولیه، آن‌ها را عازم مراکز درمانی کنند.
 
پایان جمعه ترسناک در جاده‌های کشور؛ هشدار جدی برای روز‌های پیش رو!
برای دیدن جدول در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
 
بر اساس گزارش‌های سازمان اورژانس، این حوادث پرشمار ۱۲۰ مصدوم بر جای گذاشته که عمده ایشان (۱۰۹ مصدوم) با ۴۸ دستگاه آمبولانس اعزامی اورژانس، به مراکز درمانی منتقل شده اند تا در آنجا تحت مراقبت و درمان قرار گیرند و متاسفانه، به جان باختن ۵ دیگر از مصدومان منجر شده است.

نکته قابل توجه در حوادث رقم خورده در جاده‌های کشور در روز گذشته، شمار بسیار واژگونی خودروهاست که ۴۲ درصد (۸ مورد از ۱۹ مورد) حوادث رقم خورده در روز گذشته در جاده‌های کشور را شامل می‌شود و نشان می‌دهد که خستگی و خواب آلودگی چه سهم بزرگی در حوادث جاده‌ای در کشورمان دارند.

اکنون کافی است یادآوری کنیم که ۳ تن از ۵ جان باخته حوادث جاده‌ای روز گذشته در کشور که اورژانس در آن‌ها حضور یافته، افرادی هستند که بر اثر واژگونی خودرو به دیار باقی شتافته اند؛ فاجعه‌ای که می‌شد با رانندگی با سرعت مطمئنه و استراحت پیش از آغاز سفر و حین آن، مانع از وقوعش شد.

موضوعی که باید مدنظر قرار دهیم و حواسمان باشد اگر در اطرافیان و عزیزانمان کسی قصد سفر داشته باشد، در این خصوص به وی تذکر‌های لازم را بدهیم، به ویژه در روز‌های آتی که عید فطر از راه می‌رسد و موج بزرگی از مسافرت‌ها در کشورمان شکل می‌گیرد که اگر مراقب نباشیم، می‌تواند جان شمار زیادی از هموطنان مان را بگیرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۷
پیشرفت یک کشور یعنی ابتدا پیشرفت فرهنگی و در ادامه پیشرفت اقتصادی .

ایران در هر دو درجا زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
پیش رفت فرهنگی و اقتصادی همزمان اتفاق می افتد نوبتی
نیست
کردستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
سلام؛
یک کشور نه، هر کشوری
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
هی زور می زنین تبلیغات می کنین کلی هزینه می کنین یک
بچه بدنیا بیا\د و جمعیت کشور اضافه بشه از اون طرف بخاطر بی توجهی جوان قد کشیده و خرج در رفته و به بهره وری رسیده را مفت مفت دارین توی تصادفات از دست می دیم. بیاید اساسی فکر کنین کجای کار لنگه..
سرعت دیوانه وار، سرعت دیوانه وور ، شتاب بی دلیل، عمله بی خودی، دور دور الکی، و ... مرگ
میگن علت اصلی مرگ و میرها در تصادفات رانندگی کیفیت پایین خودروهای تولیدی خودروسازهاست این درست ولی اگر رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند آمار تصادفات منجر به فوتی بسیار پایین میآید خدا وکیلی من هر موقع به جاده میزنم از دیوونه بازی و بد رانندگی کردن خیلی از راننده ها وحشت میکنم برای بسیاری از راننده ها مقررات راهنمایی و رانندگی کوچکترین اهمیتی ندارد از نظر اونا راهنمایی و رانندگی یعنی حرکت از مبدا و رسیدن به مقصد به هر طریق ممکن با حداکثر سرعت و به هر قیمتی می باشد و متاسفانه بعلت عدم قاطعیت پلیس راهنمایی و رانندگی هر روز بر تعداد این رانندگان قانون شکن افزوده میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
و جالب اینجاست که این سبک رانندگی دیوانه وار ده سال پیش که قیمت خودرو یک بیستم الان بود وجود نداشت و اون موقع من تمام جاده های کشور تردد داشتم همه درست و با صبر و حوصله رانندگی میکردن اگر هم تند میرفتن به جا و به موقع تند میرفتن و با صد و هشتاد تا سرعت لایی نمیکشیدن الان برو جاده مشهد وحشت میکنی نه فاصله رو رعایت میکنن نه حتی اگر دیر بری کنار از جلوشون ترمز میکنن کی بهشون گواهینامه داده
چرا پس براتون مهم نیست ؟ چرا همیشه همه چیز بدتر میشه بجای اینکه بهتر بشه ؟چرا مردم ما از مردم لبنان و فلسطین اهمیتشان کمتر هست وقتی ما جاده نداریم باید پولمون را خرج اونها کنیم که نه به امنیتمان ربطی داره نه به اقتصادمان ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
ربط داره به قدرت و میز و ثروت خیلیها در عوض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
داداش درسته که خیلی از جاده هامون ، جاده نیستند ولی توجه داشته باشید که خیلی از راننده هامون هم آدم نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
چون مردم ما خودشون بی فرهنگ هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
همشون ادم هستند ولی با یک پراید با سرعت ۹۰ حادثه پیش بیاد چقدر جان سالم به در می برند
يك ماشين خارچي در ليست وجود ندارد
همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و کمی بعد از برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس، ...
خخخخخخخخخخ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
پس این حضور پر شور در راهپیمایی چی بود
از شناسایی یا اعلام چند مافیا در خودروسازی کشور ناامید شده اند یا قدرت مبارزه با آنها را ندارند ولی میتوانند فشار به مردم جهت جبران خلافکاری های خودروسازان و سایرین را شدیدتر کنند. مردم چکارکنند؟ درشکه سوار شوند؟! وقتی که در سرعت بالای 95 کیلوتر در خودروهای ایرانی در صورت تصادف کیسه هوا باز نمیشود کمربند دراین سرعت کارایی ندارد.بدلیل تکنولوژی پایین خودروهای داخلی و همچنین نازک کردن (دزدی) ورقه های فلزی خودرو در صورت تصادف موتور خودرو وارد کابین میشود یا ستونها نمیتوانند ضربه را جذب کنند راننده چکار کند؟! در هر جای دنیا چند راننده نخاله پیدا میشود که اینچنین با جان خود و دیگران بازی می کنند. اما ایمنی وسیله نقلیه میتواند تا حدود زیادی جان سرنشین را حفظ کند.
بالاخره باید به دیار باقی شتافت دیگه! حالا این ارابه های مرگ هم وسیله شدن
بادرود،هیچ زمان نمیشودصورت مساله راپاک کرد:سالهاست که مردم رامعطل کرده اندومسولین همه تقصیرات رامتوجه مردم میکنندمرزهارابسته اند وبه تولیدداخلی سفارش میکنندغافل ازاینکه چهل سال است هرسال یاکیفت ماشینها میایدپایین وقیمتهاافزایشی میشود درتولیدات لوازم خانگژ نیزهرچه قطعات ولوازم کم کیفیت چینی راواردمیکنند.
اگه جاده ها شلوغ هستند پس چجور روز قدس پر شکوه برگزار شد
تابناک مطمن هستی خودت به خبر هات
همش به کیفیت خودرو ها بستگی داره
خود آقازاده ا مگه پراید سوار میشن
آمار تصادفات آقازاده ها رو ببینید چند تاش منجر به فوت شده یا جراحت شدید
البته مردم نباید خودرو خارجی استفاده کنند چون
با سلام وقتی در شبکه خبر از روز قبل اعلام می کنن جاده چالوس از ساعت 15 از مرزن آباد به کرج یکطرفه میشه چرا پلیس دیروز اینکار را انجام نداد ما که از چالوس به کرج برمی گشتیم از ساعت 13 از مرزن آباد به سمت کرج در حرکت بودیم از همون ابتدای جاده کاملا طرافیک سنگین بود ما هم امیدوار به اینکه ساعت 15 جاده یک طرفه میشه و مسیر باز میشه اما دریغ از این کار ؛ نشان به این نشان که ساعت 20 یعنی هشت شب بود که ما رسیده بودیم به پایین سد با همین وضع دو طرفه که تازه از خروجی ارنگه ( پایین سد) مسیر یک طرفه شد و ما ساعت حدود 9 شب به کرج رسیدیم این هم از اطلاع رسانی های به موقع مسئولین .......
همه چیز چند برابر شده به جز جریمه های رانندگی. متاسفانه در این زمینه هم مسئولین پوپولیست بازی در میارن. الان هیچ جریمه ای نباید کمتر از 1 میلیون باشه. کسانی هم که اعتراض دارن همونایی هستن که شب و روز با جان مردم بازی میکنن.
همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و کمی بعد از برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس،

دست از این کلیشه ها بر نمی دارید؟ نه خدایییش!
۲۷ تا ماشین تصادف یا چپ کردند ۲ عدد خارجی بوده ان هم چینی
تبریک ویژه بابت کشته شدن هموطنانمان به فرقون سازان و ارابه سازان مرگ کشور


و به خصوص به مسولینی که نان در خون مردم میزنند و میخورند
اگه این جمعه ترسناک بوده پس کی راهپیمایی بوده
حتما
آمار تصادفات بخاطر واکسن بالا رفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست