بازدید 3566

ثبت ۲۷۰ هزار سرعت غیر مجاز درجاده‌های مازندران

رئیس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه‌های ثبت تخلفات سرعت ، منصوب در محورهای مواصلاتی مازندران ، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۰ میلیون تردد ثبت که از این میان بیش از ۲۷۱ هزار تردد با سرعت غیرمجاز صورت گرفت.
کد خبر: ۱۱۱۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ 28 April 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، محسن هاشمی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ میلیون تردد در سامانه‌های ثبت تخلف سرعت استان مازندران ثبت گردید که از این میان بیش از ۲۷۱ هزار تردد با سرعت غیرمجاز صورت گرفته است به عبارتی کمتر از ۱ درصد ترددها با سرعت غیرمجاز بوده است که با همکاری پلیس راهور ناجا اعمال قانون و جریمه شده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از این سامانه ها بیشترین تخلفات سرعت در محور های رامسر چابکسر و برگشت، محور بابل-هادی شهر- بابلسر و برگشت ، آزادراه چالوس – مرزن اباد و برگشت ، محور بابل-گتاب-گلوگاه و کمربندی تنکابن ثبت گردید.

هاشمی خاطر نشان ساخت: مطالعات ترافیکی و بررسی تصادفات در استان نشان داده یکی از اصلی ترین علل تصادفات فوتی و جرحی درمازندران سرعت بالا و غیر مجاز وسائل نقلیه است.

وی ادامه داد: با توجه به تراکم جمعیتی در استان و گذر محورهای بین شهری از مناطق روستایی و کشاورزی ،تداخل جریان تردد وسائل نقلیه با ماشین آلات کشاورزی و عبور عرضی عابرین پیاده هم مزید بر علت شده که سرعت بالا و غیر مجاز وسائل نقلیه تبعات ناگواری بیشتر و شدید تری را سبب شود به همین دلیل یکی از اهداف اصلی و دارای اولویت این اداره کل ، کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان از جمله سرعت غیر مجاز با استفاده از سامانه های حمل و نقل هوشمند از جمله سامانه ثبت تخلفات تردد می باشد.

هاشمی گفت: این سامانه ها قابلیت تشخیص انواع تخلفات از جمله سرعت لحظه ای غیر مجاز در محل نصب سامانه ،سرعت غیر مجاز متوسط در طول مسیر ها بین دو سامانه ،تخلف عدم تردد از بین خطوط و عدم رعایت فاصله طولی با برخودروی جلویی را دارند.

رئیس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: در راستای ارتقا ایمنی تردد در محورهای استان و برای کنترل سرعت مجاز رانندگان و همچنین رفتارهای مخاطره‌آمیز آنان اقدام به نصب، راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محورهای شریانی و اصلی استان نمود.

وی همچنین اظهار داشت: تمامی محورهای اصلی و شریانی استان به سامانه های ثبت تخلفات تردد با قابلیت پلاک خوانی مجهز شده وامید آن می رود با بهره برداری از این سامانه ها شاهد کاهش تصادفات با شدت بالا و به تبع آن کاهش تلفات انسانی در سطح محورهای استان مازندران باشیم.

وی ادامه داد : در حال حاضر ۱۱۳ سامانه منصوب در محورهای استان در حال رصد سرعت وسایل نقلیه در محورهای استان می‌باشند که این تعداد تا پایان نیمه اول سال جاری به ۱۴۰ سامانه خواهد رسید.

سامانه‌های ثبت تخلف سرعت قابلیت محاسبه سرعت متوسط تردد خودرو در طول محور را نیز دارد که بر این اساس بیش از ۳۶ هزار تردد با سرعت متوسط غیرمجاز صورت گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل