بازدید 5551

28 آوریل؛روزی برای توجه به ایمنی و بهداشت حرفه‌ای

۲۸ آوریل مصادف با ۸ اردیبهشت در جهان به عنوان روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نامگذاری شده است؛ اتفاق و تصمیمی که در یکی دو سال اخیر و به واسطه شیوع ویروس کرونا بیش از پیش مورد توجهات قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ 27 April 2022

به گزارش «تابناک»، هرساله سازمان بین المللی کار (ILO) شعاری را به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت کار انتخاب می کند و مراسم آن را در 28 آوریل هر سال برگزار می کند.

شعاری که سازمان ILO برای سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته است عبارتست از:

با همکاری همدیگر، فرهنگ ایمنی و سلامت مثبتی را بسازیم.

ضرورت مشارکت در سیستم‌های ایمنی و سلامت شغل

در جریان پاندمی کووید ۱۹ مشاهده کردیم که در اختیار داشتن یک سیستم ایمنی و سلامت کار قدرتمند (که شامل مشارکت و همکاری معنادار دولت ها، کارفرمایان، کارگران، عوامل اجرایی سلامت عمومی و کلیه مقامات در سطوح ملی و محلی می‌باشد)، جهت حفاظت از محیط‌های کار و صیانت از ایمنی و سلامت کارگران بسیار حیاتی است.
 
28 آوریل؛روزی برای توجه به ایمنی و بهداشت حرفه‌ای

در جریان بحث و گفتمان‌های اجتماعی اثربخش، دولت‌ها و آحاد جامعه به شکلی فعالانه، در کلیه مراحل فرایند تصمیم گیری ایمنی و سلامت کار مشارکت داشته اند. مهم است که در روند توسعه و بازنگری برخط مشی‌های ایمنی و سلامت کار و چارچوب‌های مقرراتی، چالش‌های جدیدی را کشف نمود. در واقع گفتمان‌های اجتماعی نه تنها در تقویت خط مشی‌ها و استراتژی‌های ایمنی و سلامت کار همکاری می‌کنند، بلکه ضروری است تا با ایجاد تعهد، مسیر استقرار یک سیستم اثر بخش را ایجاد نمود.

وجود یک فرهنگ ایمنی و سلامت کار قوی در محیط کار یک حق همگانی در دست یافتن به محیط کاری ایمن و سالم است که توسط مدیریت و شاغلین ارزشگذاری و ارتقا داده می‌شود.

یک فرهنگ ایمنی و سلامت کار قوی براساس مشارکت همگانی ساخته و پرداخته می‌شود که به واسطه آن، مشارکت کلیه سطوح سازمانی به شکل معناداری به منظور تقویت ایمنی و سلامت کار جلب می‌شود.

یک محیط کاری با یک فرهنگ ایمنی و سلامت کار قوی، شاغلین احساس راحتی در قبال ریسک‌ها یا خطرات ایمنی و سلامت کار دارند و مدیریت با همکاری فعالانه شاغلین، همواره سعی در یافتن راهکار‌های مناسب، اثربخش و پایدار می‌باشد. همچنان که همه ما امروزه با بحران‌های بهداشتی در دنیا و ریسک‌های ایمنی و سلامت کار به طور پیوسته دست و پنجه نرم می‌کنیم، می‌بایست همه سطوح در ساختن یک فرهنگ ایمنی و سلامت کار قوی کوشا باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل