بازدید 6216

بهترین برنج دانه بلند ایرانی برای تندرستی و سلامت

بیش از نیمی از جمعیت جهان از این غله‌ی مهم تغذیه می‌کنند. از جمله خواص برنج برای سلامتی می‌توان به تأمین فوری انرژی، تنظیم و بهبود حرکات روده، تثبیت سطح قند خون و کاهش روند پیری اشاره کرد. برنج همچنین در تأمین ویتامین B1 در بدن نیز نقش دارد. در برنامه غذایی ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی مداوم دارند، این ماده غذایی اصلی، نقشی اساسی و حیاتی ایفا می کند.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ 27 April 2022

یکی از بهترین و مهم ترین اقلام غذایی مفید برای بدن انسان، برنج است که در رژیم غذایی ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و نوع برنج و میزان مصرف آن با سلامتی و تندرستی حائز اهمیت است؛ به گونه ای که مصرف بهترین برنج دانه بلند ایرانی از سوی پزشکان بسیار توصیه شده است.

بیش از نیمی از جمعیت جهان از این غله‌ی مهم تغذیه می‌کنند. از جمله خواص برنج برای سلامتی می‌توان به تأمین فوری انرژی، تنظیم و بهبود حرکات روده، تثبیت سطح قند خون و کاهش روند پیری اشاره کرد. برنج همچنین در تأمین ویتامین B1 در بدن نیز نقش دارد. در این میان در برنامه غذایی ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی مداوم دارند، این ماده غذایی اصلی، نقشی اساسی و حیاتی ایفا می کند.

برنج ایرانی به دلیل تفاوت در نوع و محل کشت، در انواع مختلفی تولید شده که خواص متفاوت با یکدیگر دارد. علاوه بر این برنج ایرانی از لحاظ ظاهر در اندازه های بلند، متوسط و کوتاه دسته بندی شده است که در ادامه به معرفی انواع برنج های ایرانی خواهیم پرداخت.

 

بهترین برنج دانه بلند ایرانی برای تندرستی و سلامت

با انواع برنج ایرانی بیشتر آشنا شوید!

برنج ایرانی در سه گروه تقسیم بندی شده که نشان دهنده ی تنوع در برنج ایرانی می باشد. همچنین تنوع در انواع برنج ایرانی موجب شده تا خواص آن ها با یکدیگر متفاوت بوده که می توانید نسبت به نوع نیاز خود یکی از انواع برنج را از فروشگاه گیلان کشت به نشانی (gilankesht.ir) خریداری نمایید. در ادامه ی مطلب بهترین برنج دانه بلند ایرانی به معرفی انواع برنج ها جهت آشنایی بیشتر شما خواهیم پرداخت.

برنج ایرانی دانه بلند

در این مطلب با انواع بهترین برنج دانه بلند ایرانی آشنا خواهید شد که هرکدام با یکدیگر متمایز می باشد. انواع برنج ایرانی دانه بلند عبارت انداز:

برنج سفید

یکی از شناخته شده ترین و پرمصرف ترین انواع برنج بوده که در اکثر آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این برنج با مقداری آب پخته شده و پس از جذب آب برنج، بافتی لطیف و بسیار نرم به دست می آورد. بدین دلیل مصرف آن با سایر مواد غذایی امکان پذیر می باشد.

برنج قهوه ای

یکی از انواع بهترین برنج دانه بلند ایرانی، برنج قهوه ای می باشد که نوع کامل برنج سفید بوده و سبوس و لایه های دانه ی آن جدا نشده است. طبخ این برنج ایرانی به این صورت است که به همراه آب جوش داخل قابلمه قرار گرفته تا نرم شده و به وسیله ی آبکشی، آب برنج را تخلیه می شود.

برنج باسماتی

این نوع برنج بیشتر در کشور های پاکستان و هند مصرف می شود. این برنج ها پس از پخت بسیار قد کشیده و حجم آن زیاد می شود. همچنین لازم به ذکر است برای پخت این برنج بهتر است یک الی دو ساعت قبل از پخت، در آب خیسانده شده تا بافت آن نرم شود.

برنج جاسمین

یکی دیگر از انواع بهترین برنج دانه بلند ایرانی، برنج تایلندی جاسمین می باشد. این برنج ظاهر نیمه شفاف و دانه بلند می باشد. این برنج بافتی چسبناک داشته و بدین دلیل بهتر است قبل ازپ پخت، آن را در آب خیسانده تا نشاسته ی اضافه ی ان خارج شود.

 

دسته دوم: برنج دانه متوسط

در مطلب بهترین برنج دانه بلند ایرانی به معرفی نوع دیگر برنج ایرانی خواهیم پرداخت. برنج ایرانی دانه متوسط در انواع مختلفی تولید شده است.

برنج ژاپنی نوعی از برنج متوسط می باشد که بیشتر در تهیه ی سوشی مورد استفاده قرار می گیرد. ظاهر این برنج نیمه شفاف و سفت بوده که پس از پخت حالت چسبنده به خود می گیرد.برنج بمبا نیز نوع دیگر است که به برنج اسپانیایی معروف بوده و در جهت تهیه غذای سنتی پایلا کاربرد دارد. ای نوع برنج آب زیادی جذب کرده و بر خلاف برنج ژاپنی، چسبندگی در بین دانه ها دیده نمی شود.

دسته سوم: برنج دانه کوتاه

همانطور که در ابتدای مطلب بهترین برنج دانه بلند ایرانی به معرفی انواع برنج از نظر اندازه پرداختیم.

برنچ ایرانی دانه کوتاه یکی از انواع برنج عرضه شده در بازار می باشد که لازم است با این نوع برنج ها آشنا شوید.

برنج آرباریو

از انواع برنج ایتالیایی بوده که در جهت تهیه ی ریزوتو استفاده می شود. این برنج ها ظاهر درشت داشته و به دلیل نشاسته ی زیاد آن، حالت چسبناکی در بین دانه های برنج دیده می شود.

برنج قهوه ای دانه کوتاه

این برنج نسبت به برنج سفید به دلیل وجود سبوس آن سفت باشد. همچنین به دلیل سطح بالای آمیلوپکتین موجب شده تا بعد از پخت دانه های آن چسبنده باشند.

انواع برنج از لحاظ کشت

یکی از سوالاتی که اکثر افراد درگیر آن هستند، این است که تفاوت برنج کشت اول و دوم چه می باشد؟ در مطلب بهترین برنج دانه بلند ایرانی قصد داریم به معرفی برنج کشت اول و دوم و مزیت های آن بپردازیم.

 

برنج کشت اول چیست؟

بذر این نوع برنج در ابتدای فصل بهار کاشت شده و در مرداد ماه برداشت می شود. این برنج ها در طی مراحل، آماده سازی زمین، پاشیدن بذر و سم پاشی به دست می آید. از مزیت های این نوع برنج ها می توان به عطر وطعم خوشایند، پخت آسان، مقدار کود و سموم کشاورزی، سالم و بدون مواد مضر و قیمت مناسب اشاره کرد.

برنج کشت دوم چیست؟

پس از برداشت برنج کشت دوم، مجدد زمین برای کاشت برنج آماده شده و بذر برنج کاشته می شود. کاشت این برنج در مردادماه انجام شده و در آبان ماه نیز برداشت می شود. از مزیت های این برنج می توان به مواردی که در ادامه ی مطلب بهترین برنج دانه بلند ایرانی نام برده می شود، مانند عطر و بوی خوشایند و پخت سریع اشاره نمود.

انواع برنج براساس برداشت

همانطور که در ابتدای مطلب بهترین برنج دانه بلند ایرانی به ان پرداختیم برنج ایرانی در انواع مختلفی کشت می شود. یکی از عوامل ایجاد کننده ی تنوع در برنج، نوع برداشت آن می باشد. برنج ها براساس نوع برداشت به دو دسته ی، برنج کم محصول و پرمحصول تقسیم بندی می شود.

برنج پرمحصول: این دسته بندی براساس میزان کشت برنج در یک هکتار صورت می گیرد. به این صورت که برنج پرمحصول، میزان بیشتری از برنج در یک هکتار برداشت می شود. از انواع برنج پرمحصول می توان به برنج ندا، شیرودی و فجر اشاره نمود.

برنج کم محصول: این برنج میزان کمتری در یک هکتار کشت شده در نتیجه قیمت و کیفیت بسیار بالاتری دارد. از انواع برنج پرمحصول می توان به برنج هاشمی، برنج صدری و طارم اشاره کرد.

جان کلام

این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با بهترین برنج دانه بلند ایرانی نوشته شده بود. برنج سفید یکی از پرمصرف ترین انواع برنج  با مناسب ترین قیمت برنج بوده که به دلیل مواد معدنی موجود در آن برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد. خرید برنج ارزان اینترنتی سفید خام و دانه بلند در مقایسه با ذرت، گندم و سیب زمینی دارای فیبر غذایی کم است و منبع خوبی از مواد معدنی است. برای خرید اینترنتی برنج ایرانی شمال سایت گیلان کشت را در گوگل سرچ نمایید؛ یا به نشانی https://gilankesht.ir مراجعه نمایید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار