بازدید 6522

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی با اجاره خانه

کد خبر: ۱۱۱۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸ 25 April 2022

کارمند مشاور املاکی که با همدستی همکارش خانه‌های مردم را با جعل سند به مستأجران کرایه داده و بیش از 500 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده با شکایت مشابه تعدادی از شهروندان مبنی بر اجاره دادن محل‌های مسکونی توسط یکی از مشاوران املاک با مدارک جعلی آغاز شد. پس از آن موضوع برای بررسی تخصصی در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و پس از تحقیقات اولیه مشخص شد، یکی از متصدیان مشاور املاک با شیوه‌ای متقلبانه از طریق سایت‌های اینترنتی افرادی را که قصد داشتند ملک خود را اجاره بدهند شناسایی و با جعل مدارک، در غیاب صاحبان ملک اقدام به تنظیم اجاره نامه کرده و بعد از تسویه حساب کامل با مستأجر واحدهای سایر افراد را بدون اجازه مالک تحویل چند مستأجر داده است.

سرهنگ سعد الله گزافی جانشین پلیس آگاهی پایتخت در این باره گفت: با توجه به متواری بودن متهم پرونده، شناسایی مخفیگاه و دستگیری این فرد در دستور کار قرار گرفت و مأموران پایگاه دهم موفق شدند مخفیگاه وی را شناسایی کنند. متهم پس از دستگیری و در بازجویی‌های اولیه به 10 فقره کلاهبرداری و جعل مدارک با همکاری همدستش اعتراف کرد که در شاخه دیگری از تحقیقات متهم دوم پرونده نیز دستگیر شد.

با دستگیری متهمان پرونده همه مالباختگان این پرونده شناسایی شدند و بررسی‌ها برای سایر جرایم احتمالی متهمان در جریان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل