بازدید 5105
۹

تورم در آمریکا رو به وخامت خواهد گذاشت

استیو مور، اقتصاددان آمریکایی گفت: تورم از نظر من رو به وخامت می‌گذارد و خبری از بهبود آن نیست.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 25 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از فاکس نیوز، شاخص داو جونز در واپسین لحظه‌های فعالیت بازار سهام (آمریکا) در روز جمعه، بیش از ۱۰۰۰ واحد سقوط کرد. این بدترین شرایط بازار سهام در دوران ریاست جمهوری جو بایدن بوده است و برای مشاهده چنین سقوطی باید به اکتبر ۲۰۲۰ نگاه کرد.

طی پنج هفته گذشته، بازار سهام با روند کاهشی روبرو بوده است. این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره را ماه آینده ۰.۵ درصد افزایش خواهد داد و در ماه بعد از آن، ۰.۷۵ درصد دیگر هم به نرخ بهره اضافه خواهد شد.

مجری گفت: «دانیل، درباره این ایده حرف بزنیم که نرخ بهره تا این اندازه افزایش داده شود و بانک مرکزی تا این اندازه تهاجمی رفتار می‌کند. آیا باید کاری کنیم که تا این اندازه جسارت به خرج ندهند؟»

دانیل دیمارتینو بوث، مشاور سابق بانک مرکزی دالاس، گفت: «به نظرم شرایط بازار به گونه‌ای است که مشخص است اشتباهاتی در زمینه سیاستگذاری رخ داده است. نشریه «اکونومیست» دیروز تیتر زد "چرا بانک مرکزی مرتکب چنین اشتباه بزرگی درباره تورم شده است؟ " این‌ها تیتر‌هایی نیستند که دلتان بخواهد ببینید. به نظر می‌رسد که آمریکا می‌خواهد رشد اقتصادی را پایین بیاورد و این در شرایطی است که ما با تورمی افسارگسیخته مواجه هستیم و بانکی مرکزی داریم که اصلاً به وظایفش عمل نمی‌کند.»

مجری در ادامه گفت: «استیو، نظر تو چیست؟»

استیو مور، اقتصاددان آمریکایی گفت: «به نظرم، آنچه گفته شد کاملاً درست است. اگر به چهارده ماه پیش نگاه کنیم، وقتی که دونالد ترامپ کاخ سفید را ترک کرد، نرخ تورم ما ۱.۵ درصد بود؛ و حالا چهارده ماه بعد، نرخ تورم ما ۸.۵ درصد است. این سقوط شدیدی است. به نظر من، دلیل اصلی هم این است که هزینه‌ها از کنترل خارج شده اند. بله، هیئت مدیره بانک مرکزی باید نرخ بهره را افزایش بدهد. جای هیچ تردیدی در این زمینه نیست. هدف از این کار هم این است که بخشی از این پول مازاد در اقتصاد را به سمت خود جذب کند، اما فراموش نکنیم این موضوع، بخش مالی مهمی هم دارد. ما باید شروع به کاهش هزینه‌های دولت کنیم.»

مجری در ادامه گفت: «استیو، این اتفاق هیچ وقت رخ نمی‌دهد.»

استیو مور در ادامه گفت: «من هم این نکته را می‌دانم، اما من دارم درباره کار‌هایی که آن‌ها باید انجام بدهند، حرف می‌زنم، نه کار‌هایی که آن‌ها قصد انجامش را دارند. به نظرم، اگر شروع به حذف بخشی از این هزینه‌ها و بدهی‌های مازاد از اقتصاد نکنیم، کنار آمدن با تورم بسیار دشوار و دردناک خواهد بود؛ تورمی که از نظر من، وضعیت آن همین طور رو به وخامت می‌گذارد و خبری از بهبود آن نیست.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۹
بیان ایران از حضرات یاد بگیرن نحوه کنترل تورم رو
خدایا شکرت که ا در کشوری هستیم که هر شب می خوابیم و بیدار می شیم قیمتها میاد پائین . مثل خودرو، خونه ، مواد غذائی خلاصه همه چیز
تورم 8.5 اونا واقعیه. تورم 50 درصدی ما نه، آمارسازییه و درستش بیش از 100 درصد
وای خدایا مسولین رسیدگی کنن خیلی ناراحت شدیم
خدا بهمون رحم کنه . تورم این کشورهای تولید کننده مثل یه سونامی در چند ماهه آینده به سایر کشورها میرسه .
امروز فردا است که آمریکا از فرط تورم بترکه و ما مثل بچه ها خوشحال شیم
43 ساله داستان هر روزمان شده است!!!
خوشبختانه ما اصلا نمی دونیم تورم چی هست! بقول اون رییس جمهور سابق: تورم اصلا نمندی؟
الان مثلا همه ما با این خبر شما گول خوردیم و نتیجه گرفتیم که کشور ما تورم ندارد و خوبه اما امریکا تورم داره و بده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی