بازدید 27587

کلیات تعرفه‌های سلامت در سال ۱۴۰۱ به تصویب دولت رسید/ وزیر بهداشت: تعرفه‌ها در بخش دولتی ۱۹.۵ درصد و در بخش خصوصی ۲۴ درصد افزایش یافت

پایگاه اطلاع رسانی دولت با اعلام این خبر نوشت: هیات وزیران در جلسه امروز خود، به استناد بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و به پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور، کلیات تعرفه‌های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد؛ افزایشی که پس از ساعاتی از تصویب، وزیر بهداشت میزانش را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۱۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ 24 April 2022

تابناک اجتماعی

در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیات دولت به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، کلیات تعرفه‌های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ بررسی شد و به تصویب رسید.

به گزارش «تابناک»؛ پایگاه اطلاع رسانی دولت با اعلام این خبر نوشت: هیات وزیران در جلسه امروز خود، به استناد بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و به پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور، کلیات تعرفه‌های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد.
 
کلیات تعرفه‌های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید
 
در این گزارش به میزان رشد تعرفه‌های تشخیصی و درمانی اشاره‌ای نشد؛ رشدی که در شورای عالی بیمه سلامت ۲۸.۵ درصد تعیین شده بودY اما سازمان نظام پزشکی کشور با انتشار لیستی جنجالی، مراتب اعتراض خود به آن را اعلام کرده و با نگارش دو نامه خطاب به رئیس جمهور، پیگیری افزایش تعرفه را در دستور کار خود قرار داده بود.
 
جریانی حاشیه آفرین و جنجالی که هنوز معلوم نیست چه فرجامی یافته و پیگیری های «تابناک» در خصوص میزان افزایش تعرفه های تشخیصی و درمانی مصوب در هیات وزیران به نتیجه‌ای منجر نشده است. 
 

وزیر بهداشت: تعرفه‌ها در بخش خصوصی ۲۴ درصد افزایش یافت

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ رسانه ملی، میزان افزایش تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی را ۲۴ درصد اعلام کرد.

وی با تاکید بر پیمودن روند تعیین تعرفه‌ها و موافقت اعضای شورای عالی بیمه سلامت از جمله سازمان نظام پزشکی، از ابلاغ جداول مرتبط با این مصوبه در روز‌های آتی خبر داد و تاکید کرد که میزان افزایش تعرفه‌ها در بخش دولتی، ۱۹.۵ درصد خواهد بود.

 

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۲
آیت الله دکتر سید ابراهیم چیه؟!!
والله بالله این بنده خدا آیت‌الله نیست، مقام آیت الله را نمیشه به هر کی بست....
جا داره که دفترش بیانیه بده و به رسانه ها تذکر بده القاب دروغ بکار نبرن
هر چند متاسفانه مثل اینکه بدش نمیاد
افزایش حقوق بازنشستگان 10 درصد!!!
پس چرا نگفتین حق ویزیت پزشکان چند درصد افزایش یافته؟ نکنه از افزایش فقط 10 درصدی حقوق کارمندان شرم کردین؟
به قول نظر یکی از کاربران یکی از سایت ها، با این اوصاف و گرانی شدید حق ویزیت، منبعد بیماران با این بضاعت مالی که اکثرا هم از قشر کارگران کم درآمد هستند، متاسفانه زمانی امکان دکتر رفتن را خواهند داشت که با مرگ فقط یک قدم فاصله داشته باشند... خداوند به حق این شب قدر تمامی بیماران را شفا بدهند بطوریکه هیچ کس نیاز به دکتر نداشته باشه
بوی سوز مردم بلند است.رحم کنید تا خدا رحم کند.
تابناک عزیزبسیاری ازمردم اگربیمارنشوندهرگزبه پزشک مراجعه نمیکنندواگرهم بیمارشوندسالی یکمرتبه وحداکثرچندماهی یکبار
مراجعه میکنندمگربیمارانی خاص که تعدادشان محدوداست ولی همین مردم برای خریدموادخوراکی ومایحتاج زندگی هرروزه ویابرای تعمیروسرویس اتومبیل وباتعویض روغن ماشین وغیره
مرتب مراجعه میکنندکه تمام اینهاهزینه های بسیاربالاتری ازحق ویزیت یک پزشک داردتکراراینهمه هجمه برعلیه پزشکان بنظر
میآیدبه قصد ناامیدکردن پزشکان خوب به خدمت وگریزنخبگان از ورودبه رشته پزشکی ونهایتاًتخریب سطح پزشکی مملکت وپائین اوردن سطح علمی دانش پزشکی کشورمان درحدبسیاری ازکشورهای منطقه که اکنون بسیارعقب هستندباشدواقعاچراشما اینهمه اصراربه تخریب جامعه پزشکی فعلاًدرحدعالی کشورتان دارید ببینیدچقدربیمارخارجی جهت درمان بکشورمان میآیند چرا
میخواهیدباتحقیرپزشکان به بهانه های امروزویزیت ودیروزکارت خوان مردم رامفابل جامعه پزشکی وپزشکان رادلسردازخدمت صادقانه قراردهید که فرداهمین هموطنانتان محتاج پزشکان هندی وپاکستانی شوند بقیه کشورهای منطقه بجزترکیه هم که پزشکی درحدصفردارندنکندبعضی میخواهندمارابحدآنهابرسانند
سیصد هزار تومن برای ویزیت پزشک !!!!!!!!!!!! اینهم نتیجه سالها انحصار در آموزش پزشکی.اونهم در یک کشوری که سالها دارای یک جمعیت جوان و متقاضی ورود به دانشگاه در رشته پزشکی بود.
چرا درآمد پزشکان 24 درصد ولی کارکنان و بازنشستگان 10درصد . نمی‌گویم تعرفه پزشکان خیلی زیاد شده بلکه بقیه نسبت به تورم کم است .
حقوق کارمند 10 درصد اضافه شد و تعرفه بیمارستان دولتی 19.5 یعنی کارمند دولت در بیمارستان دولت نسبت به پارسال 9.5 درصد باید بیشتر پرداخت کند. #عدالت دولت مردمی
به قول نظر یکی از کاربران یکی از سایت ها، با این اوصاف و گرانی شدید حق ویزیت، منبعد بیماران با این بضاعت مالی که اکثرا هم از قشر کارگران کم درآمد هستند، متاسفانه زمانی امکان دکتر رفتن را خواهند داشت که با مرگ فقط یک قدم فاصله داشته باشند... خداوند به حق این شب قدر تمامی بیماران را شفا بدهند بطوریکه هیچ کس نیاز به دکتر نداشته باشه
بعد میگن مردم برن پای صندوق های رای !!! اینم نتیجه اش
سلام جالبه ، حقوق کارمندان ده درصد اضافه شد و عزیزان فرمودند چون افزایش بیشتر حقوق کارمندان موجب تورم میشود اما تمام بخش ها افزایش به مراتب بیشتر از این را با تصویب دولت محترم شاهد هستیم
فقط حقوق کارمند تورم زاست جناب میر کاظمی؟!!!!
کارمند ضعیف ترین قشر جامعه س حقوقش ده درصد زیاد میشه ولی پزشک که جزو مرفه ترین اقشار هستش ۲۴ درصد؟!!!
بابا عحب عدالتی هست خدایی کل واژه عدالت تو این چند سال باید از نو تعریف میشد
فقط ظلم به کارمندان دولت با افزایش حقوق 10 درصد شده است. این دولت هم نشون داد که حامی پولدارها و ضد فقرا و کارمندان است و فرق با دولت روحانی ندارد.
افزایش کتاب درسی 25 درصد. افزایش ویزیت 24 درصد. افزایش دیه 60 درصد. افزایش حق بیمه 45 درصد. آنوقت افزایش حقوق کارمندان ساده دولتی فقط 10 درصد. نتیجه درس خوندن. خوش به حال بخش خصولتی و کارگری که حقوقشون 59 درصد اضافه میشه و بیچاره کارمند دولت.
مبارک است. گفتم به مرگ میگیرن که به تب راضی بشیم. چرا حق ویزیت 24 درصد بالا بره در حالیکه حقوق کارمندان و بازنشستگان فقط 10 درصد بالا رفته؟
یعنی از گرسنه بگیر بده به پولدار.
دولت باید خودش از گرانی دست بکشد تا تب گرانی بخوابد.جان انسان ها را نباید در این مورد وجه المصالحه قرار دهیم و دولت جور این مسئله را خودش بکشد و این جزء خدمات اجتماعی به مردم است چون هزینه اش را دارید از مردم می گیرید.
حقوق کارمند چقدر افزایش داشت؟
۱۰درصد
کل تورم ایران فقط مربوط به حقوق کارمند بود
حقوق کارمند چقدر افزایش داشت؟
۱۰درصد
کل تورم ایران فقط مربوط به حقوق کارمند بود
تمامی اجناس و اقلام چند برابر شده و حقوق کارمند بدبخت را ۱۰ درصد اضافه میکند. دولت انقلابی
دوستان پزشکان ناراضی، سریع مهاجرت کنید!!
حقوق قطره چکانی کارمند ۱۰ درصد و درامد نجومی پزشکان ۲۴ درصد
این است معنی عدالت!!
هرکه.مریض.شد.خود.درمانی.میکند.وآخرش.میمیرد.همین.قدری.که.هم.توان.پرداخت.نداشتیم.جوانان.ازدواج.کنید.تا.مثل.ما.شرمنده.زن.وبچه.ها.تون.بشید.خدا.وکیلی.حقیقت.میگم.من.شرمنده.بچه.هام.هستم.دندانشان.خراب.هست.پول.ندارم.مریض.هستن.خود.سرانه.براشون.دارو.میگیرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
هدف دولت همین است تا نان خور کمتر بشه و هزینه دولت پایین بیاد.
چطور حقوق کارمند ۱۰ درصد افزایش ولی پزشکان ۲۴ درصد
از فقیر میگیرند میدهند به غنی این خلاف وعده عدالت خواهی است.
برای اینکه مهاجرت پزشکان کم بشود باید تعرفه کم باشد. مدرک پزشکی ایران را کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای دیگر قبول ندارند و برای صدور پروانه نیاز به گذراندن دوره های چندساله و دشوار هست. پزشکانی که مهاجرت میکنند افرادی هستند که با سرمایه گذاری میلیون دلاری اقامت کشورهای غربی را دریافت میکنند و املاک لاکچری و گران قیمتشان را در بالای شهرهای ایران اجاره میدهند و این اجاره های نجومی را تبدیل به دلار و ارزهای دیگر کرده و به خارج برده و خرج زندگی درخارج میکنند یا اینکه از سودهای میلیاردی بانکی به این منظور استفاده میکنند یا سالی چند ماه برگشته و هزاران بیمار را در مدت کوتاهی ویزیت کرده و درامد حاصله را به خارج میبرند. بنابراین درامد بسیار هنگفتی که پزشکان دارند زمینه مهاجرت آنهارا فراهم میکند و همچنین باعث خروج شدید ارز و فشار بر ذخایر ارزی و افزایش قیمت دلار و سایر ارزها میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
پزشکانی که همه اموالشان ابنجاباشدیعنی مقیم اینجاهستنند شمامعنی مهاجرت رامیدانی یاخیر مهاحرت کرده یعنی کسی که جلای وطن کرده برای همیشه وبندرت سری به وطنش میزند
افزایش حقوق کارمندان ١٠ درصد و افزایش خدمات پزشکی دو تا دو و نیم برابر درصد افزایش کارمندان، چرا؟ آیا این عدالت و انصاف است؟
سیستم معیوب یعنی همین، افزایش حقوق کارکنان ۱۰ درصد ولی هزینه درمان ۲۴ درصد و تورم اعلام شده ۴۰ درصد. پیش بینی فقر مطلق
کار خوب کردند . باید بیشتر افزایش میدادند . چون مردم ایران وضع مالیشون خیلی خوبه . خیلی ها که بکل بیکارند . کارگر که ماهی 5 میلیون حقوق میگیره . کارمند و بازنشسته 10درصد افزایش ولی تعرفه پزشکی که پزشک محترم از پشت میزش هم بلند نمیشه چهرسد به معاینه کردن 24 درصد افزایش
اغزایش تعرفه ها 19.5 درصد و 24 درصد و افزایش حقوق بازنشستگان 10 در صد
پیدا کنید پرتقال فروش را
ای کاش انقدر که روی این قضیه زمان گذاشتید و پزشک تخریب کردید راجع به فرار بیمه ها از وظایف خود و پرداخت تنها سی درصد هزینه‌های درمانی به جای هفتاد درصد مطلب می نوشتید. البته مافیای بیمه رسانه و صدا زیاد دارد و طبیعی است که هیچ اشاره ایی نکنید.
درآمد میلیاردی پزشکان 24 درصد افزایش وحقوق کارمندان وبازنشستگان 10 درصد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
کدوم میلیارد.درآمد خیلیاشون از بقال سر کوچه کمتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
گل گفتی
چرا دولت محترم فقط بین هزینه و درآمد پزشکان تعادل ایجاد میکند تکلیف بقیه مردم چیه که تعادلی بین هزینه و درآمد شأن برقرار نیست ؟
بلیت قطار ۲۵ درصد گران شد

بلیت قطار ۲۵ درصد گران شد

درصد افزایش درامد ملاک عدالت نیست:
افزایش حقوق حداقل بگیران ۵۸ درصد است که میشود ۲ میلیون تومان!
اگر درامد پزشک ماهی ۱۰۰ میلیون باشد ۲۴ درصد میشود ۲۴ میلیون تومان.
یعنی درامد پزشک ۱۲ برابر حداقل بگیران افزایش یافته و این روند در چند سال باعث اختلاف طبقاتی نجومی میشود و این درحالی است بسیاری از پزشکان درامدهای میلیاردی دارند و زیرمیزی های سنگین دریافت میکنند و بیمار هم مجبور است خانه و زندگی خودرا به پزشک بدهد و آواره بشود تا زنده بماند.
کارمندان هم ۱۰ درصد کار می کنند
آیت الله دکتر .... ؟؟؟؟؟؟

حقوق کارمند 10 درصد تعرفه پزشکان 24 درصد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیت الله دکتر جوابی هم در پیشگاه الهی دارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باید رفت
تعرفه های پزشکی 24 درصد حقوق کارمند 10 درصد !!!!! فقط اگر حقوق کارمندان افزایش پیدا کنه تورم ایجاد میشه مگه نه
حقوق پرسنل بیمارستان‌ها 57 درصد افزایش یافت درحالیکه تعرفه 24 در صد افزایش داده شد، بیمارستان‌ها ما به التفاوت کسری در آمد را از کجا تامین کنند، به زودی بیمارستان ورشکسته می شود
از طرفی تورم سال قبل بالای 40 در صد بوده است یعنی اقلام مصرفی بیمارستان با قیمت بالای 40 در صد گران‌تر باید تهیه شود ولی بیمار فقط 24 درصد بیشتر پرداخت می کند، نتیجه کیفیت خدمات پایین می آید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
از کارانه 750 میلیونی که به هر پزشک میدهند دو میلیون کم کنند حقوق پرسنل رو بدن.
در مورد پزشکانی که برای عمل جراحی ضروری یا اورژانس به صورت ناجوانمردانه از افراد فقیر هزینه‌های کلان طلب می‌کنند هیچ توجیهی قابل قبول نیست.... اما به نظر من سوال اساسی (و ظاهرا عجیب!) آنست که آیا هرچه تعرفه‌های ویزیت پزشکان پاییینتر باشد به سود مردم است یا خیر.

برای توضیح عرض می‌کنم یک پزشک عمومی برای آنکه بتواند در یکی از شهرهای بزرگ مطب بزند باید 7 سال تحصیل کند که دو سال آن توام با کشیکهای شبانه و سخت است و به دنبال آن، حداقل دو سال در مناطق محروم خدمت کند و چند سال هم خارج از مرکز بگذراند تا بتواند امتیاز مطب را جمع کند و در نهایت وقتی در شهر مورد نظر خود مطب دایر می‌کند،‌ تازه ناشناخته است مدتی باید اجاره مطب و خرج زن و بچه را از جیب بدهد تا شناخته شود.

پزشکان متخصص نیز ابتدا باید بعد از 7 سال پزشکی عمومی به طرح پزشکی عمومی بروند و در امتحان بسیار دشوار تخصص شرکت کنند و پس از قبولی، بین 4 تا 7 سال تخصص بخوانند. در برخی از رشته‌ها مانند جراحی، اورژانس، ارتوپدی، و زنان آنقدر دوره تخصص دشوار و توام با فشارهای روحی است که شخصا گریه دستیاران تخصصی را در اثر فشار کاری دیده و بارها شنیده‌ام و خودکشی و مرگ آنها را نیز.
پس از این دوره مجددا باید به طرح تخصصی به مناطق محروم بروند و در نهایت می‌توانند برای خود مثلا در شهر تهران مطب بزنند.
حالا سوال اینجاست که اگر اکثریت پزشکان محتاج حوایج اولیه زندگی خود باشند و ذهن آنها درگیر مشکلات خانوادگی و مشکلات تحصیلی و تربیتی فرزندان خود به علت تغییر مکانها و تبعیدهای اجباری باشد و ناامید و ناراضی شوند و احساس کنند درآمد آنها از یک آرایشگر یا مکانیک کمتر است ایا پزشکان خوبی برای مردم خواهند بود؟
به یاد وضعیت خودم در زمان طرح پزشکی عمومی افتادم که همسرم باردار بود و او را در فرودگاه یکی از استانهای مرزی سوار هواپیما کردم تا به تهران برود. سپاه فرودگاه به من مشکوک شد که تو خودت چرا به همراه ایشان نرفتی و من گفتم چون پول ندارم با اتوبوس خواهم رفت. و به یاد دوستم متخصص چشم افتادم که در همان استان می‌خواست درمانگاه چشم بیمارستان دولتی آن را روبراه کند و از کار خصوصی چشم پوشی کرد و میگفت یک بار دست دخترم شکست و چون کارانه‌ها را با چند ماه تاخیر می‌دادند پول نداشتم دستش را گچ بگیرم.
البته هنوز رشته پزشکی نسبت به رشته‌‌های دیگر از نظر مالی این حسن را دارد که اغلب پزشکان در نهایت در مثلا 30 یا 40 سالگی در حد کفایت درآمد دارند و برخی هم (عمدتا در رشته‌های جراحی) درآمدهای بسیار کلان به دست می‌آورند اما به خاطر داشته باشیم که این مساله باضافه جایگاه اجتماعی پزشکان یکی از عواملی است که موجب جذب افراد نخبه و با استعداد به این رشته شده است. حال اگر این جاذبه را برداریم و افراد بااستعداد و باهوش از پزشکی فراری شوند و بیماران به علت تشخیص یا درمان نادرست متضرر گردند آیا به نفع مردم کار کرده‌ایم؟

در مورد مالیات پزشکان نیز باید بگویم شکی نیست که تمام صنوف لازم است مطابق قانون مالیان خود را بپردازند و فرار مالیاتی در پزشکان نیز مانند بقیه صنوف وجود دارد ولی تمرکز روی پزشکان چه دلیل منطقی می‌تواند داشته باشد؟ برای این ادعا که پزشکان بیش از بقیه صنوف فرار مالیاتی دارند آیا سند قابل اتکایی وجود دارد؟ و آیا صرفا به این دلیل که درآمد پزشکان بیشتر در معرض چشم است و مثلا درآمد بساز و بفروشها و بازرگانان و وکلا و غیره پوشیده‌تر است آیا می‌توان قوانین خاص پزشکان در زمینه مالیات را توجیه کرد؟ به همین جهت بیشتر به نظرم می‌رسد تمرکز تبعیض‌آمیز بر روی مالیات پزشکان عمدتا یک اقدام فرافکنانه و پوپولیستی است.
با توجه به افزایش حداقل دستمزد کارگران، و دستمزد کارکنان دولت و تورم این تعرفه عالی است
این یک نمره عالی در کارنامه دولت است
ممنونیم
قشر از ما بهترون همیشه جلون
کلابراساس یک قانون نانوشته سال که عوض میشه باید همه چیز بالای بیست درصد افزایش پیداکن از آب و برق وگاز گرفته تا بیمه و تعرفه های پزشکی و هرچه به مخیلتان می رسد حتی زمانیکه نفت می فروشیم و پولش راهم وصول می کنیم. ولی زمانیکه می خواهیم به قشر کارمند و معلم و از همه اولی تر به باز نشسته اضافه حقوق بدهیم بحث تورم پیش می آید و سقف ده درصد افزایش حقوق تعیین می شود. آنوقت ازمردم هم می خواهیم مقاومت کنند.
ماشاالله عدالت رییسی را هم فهمیدیم. ما کارمندان چندغاز بگیر ده درصد افزایش، پزشکان با درامدهای نجومی ۲۴ درصد. ماشاالله وزیر پزشکان. در دفاع از حق پزشکان خوب عمل می کنه ولی در دفاع از حقوق کارمندان بی نوای همان وزارت روزه سکوت می گیره.‌
این پزشکان ایرانی در کشورهای توسعه یافته حتی مجوز کار پرستاری را هم بهشون نمی دند. ولی اینجا خدایی می کنند.
هرچی بگیرند حقشونه چون زحمت کشیدند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار