بازدید 4450

اقلام رکوردار تورم در فرودین ۱۴۰۱

بررسی تورم ماهانه ثبت شده در فروردین ۱۴۰۱ نشان می دهد رشد قیمت حمل و نقل در این مقطع در مقایسه با مقاطع مشابه خود در یک دهه اخیر بالاترین سطح را داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 24 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اکوایران، روند تورم در اولین ماه ۱۴۰۱ صعودی شده و این افزایش در بخش های مختلف به ثبت رسیده و رکوردهای بالایی را رقم زده است.

یکی این بخش ها بخش حمل و نقل بوده که همواره در فروردین ماه دستخوش رشد قیمت می شده است.

بااین حال بررسی تورم ماهانه ثبت شده در فروردین ۱۴۰۱ دراین گروه نشان می دهد رشد قیمت حمل و نقل در این مقطع در مقایسه با مقاطع مشابه خود در یک دهه اخیر بالاترین سطح را داشته است.

رکوردزنی تورم حمل و نقل در فروردین ۱۴۰۱

تورم حمل و نقل در فروردین ماه ۱۴۰۱ برابر با ۳.۳ درصد در کل کشور و در نقاط شهری و روستایی ثبت شده است.

زمانی که این شاخص را با فروردین ماه سال های گذشته مقایسه می شود مشاهده می شود این رکورد بیشترین میزان در فروردین ده سال اخیر در مناطق شهری و روستایی و در نتیجه در کل کشور بوده است.

به عبارت دیگر رشد قیمتی که هر ساله در این گروه در ابتدای سال به ثبت می رسید در این مقطع بیشتر بوده که م یتواند ناشی از رشد قیمت سوخت، لوزام یدکی و مجموعه ای دیگر از عوامل باشد.

در کنار رکوردزنی تورم حمل و نقل، رشد قیمت ها در بخش مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت ها نیز رقم خورده که برایندی مشابه را رقم زده است.

رکوردزنی تورم مسکن، آب، برق گاز و سایر سوخت ها

تورم این بخش نیز همسو با رشد تورم در گروه حمل و نقل به رکوردی بی سابقه دست پیدا کرده است.

طبق داده های مرکز آمار تورم این گروه برابر با ۲ درصد در کل کشور به ثبت رسیده که در نقاط شهری نیز معادل با همین رقم بوده است.

این در حالی است که درنقاط روستایی تورم این گروه برابر با ۲.۷ درصد درج شده که از شهری ۰.۷ واحد درصد بالاتر بوده است.

بررسی تورم این گروه نیز در روستا ها و شهر های ایران نشان می دهد تورم ماهانه مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت ها در کشور به بالاترین میزان خود در مقاطع فروردینی سال های گذشته رسیده که تا پیش از این سابقه نداشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان