بازدید 9735
دربی درکلاسیکر هم فتح جام باواریایی‌ها را به تعویق نینداخت

بایرن مونیخ برای دهمین بار پیاپی قهرمان بوندس‌لیگا شد

این سی‌و‌یکمین قهرمانی بایرن مونیخ در تاریخ دسته اول فوتبال آلمان است که فاصله آنها را با دومین تیم پرافتخار این مسابقات، دورتموند و بوروسیا مونشن‌گلادباخ (هر دو با 6 قهرمانی) بیش از پیش افزایش داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰ 24 April 2022

باشگاه بایرن‌مونیخ بار دیگر قهرمان زودهنگام بوندسلیگا شد تا جذابیت لیگ باشگاه های آلمان به پایین ترین حد خود برسد.

به گزارش تابناک ورزشی، در مهمترین بازی هفته سی‌و‌یکم بوندس‌لیگا و در آخرین بازی از شب دوم از این هفته از رقابت‌ها، امشب (شنبه) از ساعت 21 در نبرد موسوم به دربی درکلاسیکر، تیم فوتبال بایرن مونیخ صدرنشین جدول رده‌بندی در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا میزبان بوروسیا دورتموند بود و با کسب پیروزی 3 بر یک، نه تنها بار دیگر بر رقیب دیرینه خود غلبه کرد بلکه قهرمانی زودهنگامش در این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگا را هم جشن گرفت.

باواریایی‌ها با گلزنی سرژ گنابری در دقیقه 15 و روبرت لواندوفسکی در دقیقه 34 از حریف خود پیش افتادند و برنده به رختکن رفتند. در نیمه دوم و در دقیقه 52 امره جان از روی نقطه پنالتی که حاصل خطای جاشوا کیمیش روی مارکو رویس در محوطه جریمه باواریایی‌ها بود، یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما این گل برای فرار تیم او از شکست کافی نبود. در نهایت در دقیقه 83 جمال موسیالا بازیکن جوان مونیخی‌ها گل سوم این تیم را هم به ثمر رساند تا پیروزی میزبان و قطعی شود.

بایرن مونیخ برای دهمین بار پیاپی قهرمان بوندس‌لیگا شد

با این نتیجه بیست‌و‌چهارمین پیروزی بایرن مونیخ و هشتمین باخت فصل دورتموند رقم خورد تا اختلاف دو تیم در فاصله سه هفته به پایان رقابت‌ها به 12 امتیاز افزایش پیدا کند و جبران آن برای زردپوشان وستفالن عملاً غیرممکن شود. این به معنای ثبت دهمین قهرمانی متوالی باواریایی‌ها از فصل 13-2012 بود که نه تنها در بوندس‌لیگا بلکه در 5 لیگ برتر فوتبال اروپا نیز بی‌سابقه است. همچنین این سی‌و‌یکمین قهرمانی بایرن مونیخ در تاریخ دسته اول فوتبال آلمان است که فاصله آنها را با دومین تیم پرافتخار این مسابقات، دورتموند و بوروسیا مونشن‌گلادباخ (هر دو با 6 قهرمانی) بیش از پیش افزایش داد.

با توجه به حذف بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی آلمان، سه بازی بعدی این تیم که همگی در بوندس‌لیگا به ترتیب در خانه ماینتس، برابر اشتوتگارت و در خانه ولفسبورگ است جنبه تشریفاتی خواهد داشت. این اولین قهرمانی است که بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا با یولیان ناگلسمان کسب می‌کند و او روز 18 اردیبهشت می‌تواند برای اولین بار طعم بالای سر بردن سپر قهرمانی لیگ دسته اول فوتبال آلمان را بچشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل