بازدید 8348

ترکیه:در عملیات پنجه عقاب ۴۲عضو پ.ک.ک کشته شد

آنکارا که از دوشنبه گذشته عملیات نظامی خود را در شمال عراق آغاز کرده، مدعی شد که در چارچوب این عملیات موسوم به «پنجه عقاب» تاکنون ۴۲ نفر از اعضای «پ.ک.ک» را کشته است.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ 22 April 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از الشرق قطر، وزارت دفاع ترکیه - که عملیات نظامی فرامرزی خود را با حضور نیروهای زمینی و هوایی علیه مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه در شمال عراق آغاز کرده، می‌گوید که طی پنج روز گذشته ۴۲ نفر از نیروهای این حزب را کشته است.

این حملات که آنکارا مدعی است با هماهنگی دولت عراق انجام شده، مواضع و واکنش‌های مقام‌های عراقی را به دنبال داشته است؛ روز پنجشنبه بغداد با تکذیب ادعای هماهنگی آنکارا برای انجام عملیات نظامی در شمال عراق، حملات ترکیه را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه عراق روز گذشته اعلام کرد که سفیر ترکیه را احضار و یادداشت اعتراضی شدیدی به او تسلیم کرده که در آن عملیات نظامی آنکارا یکجانبه، خصمانه و تحریک آمیز توصیف شده است.

در همین حال "آناتولی" خبرگزاری نیمه رسمی ترکیه، گزارش کرد که وزارت خارجه ترکیه درپی موضع گیری های مقام های عراقی در خصوص عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق موسوم به "پنجه کلید" کاردار سفارت عراق را در این کشور فراخوانده و یادداشت اعتراضی را به وی تسلیم کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گفته که عملیات نظامی ترکیه در سوریه و عراق برای کمک به امنیت کشور ادامه خواهد داشت.

ترکیه و پ. ک. ک از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است.

ترکیه به ویژه در طول سه سال اخیر به حملات زمینی و هوایی موسوم به پنجه ببر و پنجه عقاب در شمال عراق دست زده که با واکنش شماری از مسوولان و جریان‌های سیاسی عراقی حتی اتحادیه عرب روبه رو شده است و آنها بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به آن و برچیدن پایگاه‌های نظامی ترکیه در شمال عراق شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر