بازدید 3838

پنتاگون: خواهان پیروزی اوکراین در جنگ هستیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی گفت: می خواهیم که اوکراین در جنگ پیروز شود و روسیه بر هیچ بخشی از سرزمین های اوکراین تسلط نداشته باشد.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶ 22 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: خواهان پیروزی اوکراین در جنگ هستیم و اینکه روسیه بر هیچ بخشی از سرزمین های اوکراین تسلط نداشته باشد.

وی همچنین افزود: کمک های دفاعی جدید توان نیروهای اوکراینی را تقویت خواهد کرد.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: اوکراینی ها به آموزش استفاده از پهپادهای فینیکس نیاز دارند و ما در صدد انجام آن هستیم.

این در حالی است که «جو بایدن» پیش از این و پس از گفتگو با «زلنسکی» اعلام کرده بود: ۱.۳ میلیارد دلار دیگر کمک نظامی و اقتصادی به اوکراین ارائه کرده و از پهلوگیری کشتی های با پرچم روسیه در بنادر کشورمان جلوگیری می کنیم.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد: ۸۰۰ میلیون دلار دیگر به اوکراین کمک نظامی می‌دهیم.

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در این خصوص اعلام کرد: امروز با نخست وزیر اوکراین گفتگو کردم. مذاکرات خوبی داشتیم. کمک ۸۰۰ میلیون دلاری اضافی برای حمایت نظامی از اوکراین را به این کشور خواهیم داد. بسته کمک نظامی به اوکراین شامل توپخانه سنگین و هواپیماهای بدون سرنشین است. همچنین، پهلوگیری کشتی‌های روسی در بنادر آمریکا را ممنوع کرده و این اقدامی است که در هماهنگی با متحدان مان انجام شده است.

جو بایدن در ادامه مدعی شد: شواهد جنایات جنگی روسیه در اوکراین آشکار است! ما اطلاعاتی را با اوکراین به اشتراک می گذاریم تا در جنگ به آنها کمک کنیم. پوتین در کنترل کل اوکراین موفق نخواهد شد! پوتین روی شکستن اتحاد متحدان شرط بندی کرده بود، اما این امر محقق نشد!

وی در این باره افزود: ما به ارائه کمک های امنیتی به اوکراین با سرعتی بی سابقه ادامه می دهیم. ما در حال تسهیل انتقال تجهیزات نظامی از متحدان مان در سراسر جهان به اوکراین هستیم. من یک لایحه تکمیلی برای ادامه ارسال سلاح به اوکراین به کنگره ارائه خواهم داد. ایالات متحده مستقیماً به خط مقدم سلاح می فرستد.

بایدن اضافه کرد: ۵۰۰ میلیون دلار نیز کمک اقتصادی مستقیم به دولت اوکراین خواهیم داد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین باید به غیرنظامیان اجازه دهد تا ماریوپل را ترک کنند. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این شهر کاملاً به دست روسیه افتاده است وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی