بازدید 34879
با پنجاه و هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

ادعای روسیه مبنی بر تسلط کامل بر ماریوپل/ لقب توهین آمیز و عجیب نخست وزیر انگلیس به پوتین؛ "تمساح"/آغاز آموزش نیروهای توپخانه‌ای ارتش اوکراین توسط آمریکا/ نامه گوترش به پوتین و زلنسکی

پنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ 21 April 2022

لقب توهین آمیز و عجیب نخست وزیر انگلیس به پوتین؛

بین الملل تابناکپنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پنتاگون مدعی طراحی پهپادهای ویژه برای اوکراین شد
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۱

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه گفت، بخش مهمی از کمک‌های نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین شامل پهپادهای «گوست» خواهد بود.

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، کربی اعلام کرد، آمریکا بیش از ۱۲۱ فروند «سامانه‌های هوایی بدون سرنشین فینیکس گوست» را در بسته حمایت نظامی از اوکراین قرار خواهد داد.

سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه این پهپادها مشابه نوع «سوییچ بلید» هستند افزود: «این پروژه به‌سرعت توسط نیروی هوایی توسعه یافت تا به نیازهای ویژه اوکراین پاسخ دهد».

کربی افزود، پهپادهای گوست برای پرواز در مسافت‌های کوتاه مناسب بوده، ردیابی آن‌ها دشوار است و دارای سر جنگی کوچکی برای هدف قرار دادن نفر و خودروهای سبک هستند و حداقل آموزش برای کار کردن با آن‌ها لازم است.

این اظهارات ساعاتی پس از آن مطرح می‌شوند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت، کشورش علاوه بر مبلغ قبلی، هشتصد میلیون دلار دیگر به اوکراین کمک خواهد کرد.

گفت: «هفته گذشته یک بسته کمک امنیتی ۸۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین را امضا کردم که قابلیت‌های جدید از جمله سامانه‌های توپخانه‌ای و خودروی زرهی را شامل می‌شد».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «امروز یک بسته ۸۰۰ میلیون دلاری دیگر برای افزایش توان اوکراین در مبارزه با روس‌ها در دونباس را اعلام می‌کنم. این بسته، کمک‌های توپخانه‌ای، ده‌ها سامانه هویترز و ۱۴۴ هزار خشاب مربوطه را شامل می‌شود».

بایدن افزود:‌‌ «این بسته همچنین، پهپادهای تاکتیکی را شامل می‌شود و ظرف دو ماه گذشته ما سلاح‌ها و تسلیحات را با سرعتی بی‌سابقه به اوکراین رسانده‌ایم. ما هزاران موشک ضد زرهی و ضد هوایی، بالگرد، خمپاره انداز، مسلسل‌های سنگین و سبک، سامانه‌های راداری و بیش از پانزده میلیون خشاب مهمات برای اوکراین فرستاده‌ایم».

کرملین: کی یف هنوز به پیشنهادهای تازه روسیه پاسخ نداده است
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۹:۱۹

کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد که هنوز در انتظار پاسخ اوکراین به پیشنهاد کتبی تازه روسیه در مذاکرات صلح ۲ جانبه است و نمی داند چرا ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در این باره اظهار ناآگاهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ زلنسکی روز گذشته (چهارشنبه) گفته بود که متنی را که کرملین از ان سخن می گوید، ندیده و مطلبی در باره اش نشنیده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: من دوباره سخن روز گذشته (چهارشنبه) را تکرار می کنم که راه حل ما و در واقع تازه ترین نسخه آن را به دشمنانمان یعنی هیئت نمایندگی اوکراین در مذاکرات تحویل داده ایم. اظهارات زلنسکی در باره این پیشنهاد، پرسش های ویژه ای در باره چرایی آگاهی نداشتن او از این متن، به وجود می اورد.

آمادگی آلمان برای ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۴

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد، برلین آماده است تسلیحات سنگین به اوکراین ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در دومین روز سفر به کشورهای حوزه بالتیک، انتقاد متحدان و مفسران از عقب نشینی آشکار آلمان از تحویل سلاح به اوکراین را مورد توجه قرار داد و گفت که باید جلوی حملات روسیه گرفته شود.

وزیر امور خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری با همتای استونیایی خود افزود: برای ما در مورد خودروهای زرهی و تسلیحات دیگر مورد نیاز اوکراین، هیچ منع و تابویی وجود ندارد.

پیشتر روزنامه آلمانی بیلد، اولاف شولتس صدراعظم آلمان را به جلوگیری از تحویل تانک به اوکراین متهم کرده بود.

بسیاری از تحلیل گران می گویند اوکراین برای دفع تهاجم روسیه، به تسلیحات سنگین نیاز دارد. آنها معتقدند در حالی که تسلیحات سبک و تاکتیک های اوکراین در جلوگیری از پیشروی روسیه تا حدی موفقیت آمیز بوده، متوقف و معکوس کردن این تهاجم به تسلیحات سنگین میدان نبرد همچون تانک نیاز دارد.

در همین حال، وزیر امور خارجه آلمان گفت که اولویت این است که اطمینان حاصل شود اوکراین به سرعت تجهیزات قدیمی ساخت شوروی را که ارتش آن می تواند بدون آموزش اضافی به کار گیرد، دریافت می کند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح آلمان خود با کمبود تجهیزات روبه رو هستند، یادآور شد که ماموریت های صلحبانی آلمان در آفریقا از همه بالگردهای مورد نیاز برخوردار نیست.

بائربوک تحت فشار خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا آلمان تانک لئوپارد را به اوکراین ارسال می کند، گفت که نظامیان برای استفاده از این تجهیزات پیشرفته به آموزش نیاز دارند و برلین هزینه این آموزش را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: ما یک میلیارد یورو اختصاص می دهیم، زیرا نه فقط به فکر روزها و ماه های آینده، بلکه باید به فکر سال های آینده باشیم که اوکراین به سیستم هایی برای دفاع از خود نیاز دارد و حتی برای اوکراینی آزاد در آینده مورد نیاز است. ما می دانیم که هر روز به حساب می آید.

سازمان ملل: بیش از ۷.۷ میلیون نفر در اوکراین آواره‌اند
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۳

سازمان ملل متحد تعداد افرادی را که به دلیل جنگ اوکراین آواره شده اند، بیش از هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان بین‌المللی مهاجرت، امروز (پنجشنبه) شمار افرادی را که از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین در این کشور آواره شده اند، هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل پیشتر در ۵ آوریل (۱۶ فروردین) شمار اوکراینی هایی را که با آغاز جنک مجبور به رها کردن خانه‌های خود شدند را هفت میلیون و یکصد هزار نفر اعلام کرده بود.

اعلام آمادگی اوکراین برای مذاکره ویژه و بدون پیش شرط با روسیه
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۳:۱۹

مایکالو پودولیاک مذاکره کننده ارشد اوکراین در پیام توییتری نوشت، این کشور آماده مذاکره ویژه و بدون پیش شرط با روسیه در شهر ماریوپل است.

به گزارش "رویترز" وی بامداد پنجشنبه ادامه داد: این مذاکره می‌تواند فردی یا گروهی با هدف نجات نیروها، ارتش، غیرنظامیان، زنده‌ها و مجروحان اوکراینی باشد.

دیوید آرخامیا مذاکره کننده دیگر اوکراینی نیز اعلام کرد که آماده است در ماریوپل در مورد تخلیه نیروهای نظامی و غیرنظامیان از این شهر با طرف روس مذاکره کند.

روسیه هنوز به این پیشنهاد واکنش نشان نداده است.

گروه هفت برای دادن ۲۴ میلیارد دلار کمک به اوکراین متعهد شد
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۳:۱۸

وزیران دارایی کشورهای گروه هفت در بیانیه‌ مشترک متعهد به ارائه ۲۴ میلیارد دلار کمک مالی به اوکراین برای سال ۲۰۲۲ شدند.

به گزارش"فرانس ۲۴" وزیران گروه هفت همچنین در بیانیه خود از حضور روسیه در نشست‌های هفته جاری مجامع بین‌المللی از جمله گروه ۲۰، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی ابراز تاسف کردند.

وزیران گروه هفت گفتند که سازمان‌های بین‌المللی و مجامع چندجانبه دیگر نباید مانند سابق با روسیه ارتباط داشته باشند.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد، یک و نیم میلیارد یوروی دیگر کمک تسلیحاتی به اوکراین اختصاص می‌دهد.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا روز چهارشنبه در جریان سفر خود به کی‌یف گفت که اتحادیه اروپا ۱.۶میلیارد دلار (۱.۵ میلیارد یورو) تسلیحات نظامی جدید به اوکراین ارائه خواهد کرد.

میشل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما موفق شدیم در چند ساعت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برای ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین متقاعد کنیم. امروز تصمیم گرفتیم ۱.۵ میلیارد یورو تجهیزات نظامی به اوکراین ارائه کنیم.

آغاز آموزش نیروهای توپخانه‌ای ارتش اوکراین توسط آمریکا
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۳:۱۷

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد که این کشور آموزش شماری از نیروهای اوکراینی را برای استفاده از سامانه توپخانه "هویتزر" آغاز کرده است.

به گزارش تارنمای شبکه الجزیره انگلیسی، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان کرد که آموزش این نیروها در خارج از اوکراین انجام می‌شود.

آموزش نیروهای اوکراینی توسط آمریکا در حالی انجام می شود که کی‌یف همچنان خواستار تسلیحات بیشتر از سوی غرب برای مقابله با حملات روسیه است.

این مقام آمریکایی گفت، آموزش این نیروهای اوکراینی که بیش از ۵۰ نفر هستند، برای استفاده از توپخانه "هویتزر" حدود یک هفته بطول خواهد انجامید.

آمریکا تحت بسته ۸۰۰ میلیون دلاری انتقال تسلیحات به اوکراین قرار است این سیستم توپخانه را به اوکراین تحویل بدهد.

پنتاگون اخیرا اعلام کرده بود که آمریکا درحال ارسال ۱۸ توپ ۱۵۵ میلیمتری هویترز، مهمات مربوطه و رادارها به اوکراین است.

کمک های جدید نظامی آمریکا همچنین شامل ۱۱ فروند بالگرد می ۱۷ که پیش از این برای افغانستان درنظر گرفته شده بودند و ۳۰۰ فروند پهپادهای انفجاری می شوند.

انگلیس: نیروهای روسیه در حال پیشروی در شرق اوکراین هستند
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۳:۱۶

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین عنوان کرد که نیروهای روسیه در حال پیشروی در مناطق شرق اوکراین هستند.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد افزود: روسیه احتمالاً می خواهد موفقیت های چشمگیری را پیش از جشن سالانه ۹ «می» (۱۹ اردیبهشت) به نمایش بگذارد و این امر می تواند بر سرعت و قدرت آنها برای انجام عملیات تا پیش از این تاریخ تأثیر بگذارد.

نهم ماه «می» یک تعطیلی برجسته در تقویم روسیه است. در این روز روسیه تسلیم شدن نازی ها در جنگ جهانی دوم را با رژه عظیم نیروها و تسلیحات در سراسر میدان سرخ در مقابل کرملین جشن می گیرد.

این درحالیست که مقامات آمریکایی نیز معتقدند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر روی این تاریخ به عنوان روز پیروزی در اوکراین تمرکز کرده است. آن‌ها می‌گویند که روسیه برای کسب یک پیروزی تحت فشار قرار گرفته است و به احتمال زیاد قصد دارد در شرق اوکراین به یک پیروزی دست یابد.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع انگلیس نیز آمده است: نیروهای روسیه اکنون در حال پیشروی از مناطق مستقر در دونباس به سمت کراماتورسک (در شرق اوکراین) هستند که همچنان از حملات موشکی مداوم رنج می برد.

این بیانیه می‌افزاید: سطوح بالای فعالیت هوایی روسیه برای پشتیبانی نزدیک از حملات در شرق اوکراین ادامه دارد تا قابلیت‌های دفاع هوایی اوکراین را سرکوب و نابود کند.

ادعای روسیه مبنی بر تسلط کامل بر ماریوپل
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۳:۱۴

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در دیدار امروز (پنجشنبه) خود با رئیس‌جمهور این کشور به وی گفت که روسیه «ماریوپل» را تحت کنترل خود درآورده است.

شویگو به پوتین گفت کل این شهر به استثنای کارخانه فولاد «آزوفستال» که حدود ۲۰۰۰ شبه‌نظامی اوکراینی هنوز در آن مستقر هستند، به تصرف نیروهای روس درآمده است.

 

وزیر دفاع روسیه همچنین خبر داد که روسیه بیش از ۱۴۲ هزار غیرنظامی را از ماریوپل تخلیه کرده است. به گفته وی، اوضاع در این شهر آرام است که امکان بازگشت غیرنظامیان را فراهم می‌کند.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، پوتین طرح‌های اولیه برای حمله به کارخانه فولاد آزوفستال را که در محاصره نیروهای روس است، به دلیل عدم ضرورت لغو کرد. رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که مسکو جان نیروهای اوکراینی را که تاسیسات آزوفستال را ترک کنند تضمین می‌کند و با آن‌ها با احترام رفتار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پوتین ضمن تحسین «آزادسازی» ماریوپل توسط نیروهای روسیه، گفت این منطقه صنعتی را مسدود کنید تا حتی یک حشره هم نتواند فرار کند. 

به گفته وزیر دفاع روسیه، حدود ۱۵۰۰ ملی‌گرا در ماریوپل تسلیم شده‌اند، در حالی که باقی‌مانده‌ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در منطقه صنعتی استفاده می‌کنند.

پیش‌تر «رمضان قدیروف» رئیس منطقه چچن در روسیه و از متحدان قدرتمند پوتین گفته بود که شهر محاصره شده ماریوپل قبل از ظهر امروز (پنجشنبه) به دست نیروهای روسیه خواهد افتاد. او همچنین گفت قبل از وقت ناهار یا بعد از آن، آزوفستال به طور کامل تحت کنترل نیروهای فدراسیون روسیه خواهد بود.

ماریوپل یک بندر استراتژیک در دریای «آزوف» است که در روزهای اخیر در مرکز فشارهای روسیه برای پیوند دادن نیروهای خود در شرق و جنوب اوکراین قرار داشته است. پیش‌تر نیروهای مسلح روسیه به نظامیان اوکراینی در ماریوپل مهلت تسلیم‌ شدن داده بودند. مسکو گفته بود که نیروهای این کشور منطقه شهری ماریوپل را از نظامیان اوکراینی پاکسازی کرده‌اند و تنها گروه کوچکی از آن‌ها در یک کارخانه فولاد در بندر محاصره‌شده جنوبی باقی مانده‌اند.

خبرگزاری رویترز در خصوص اهمیت کنترل روسیه بر این شهر نوشته بود:‌ اگر ماریوپل سقوط کند، این بزرگترین دستاورد روسیه در این جنگ تاکنون خواهد بود. این بندر اصلی منطقه دنباس است، منطقه‌ای متشکل از دو استان در جنوب شرقی که مسکو خواستار واگذاری کامل آن به جدایی‌طلبان است.

پیش از این، «ولودمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت که مردم شهر محاصره شده ماریوپل این اختیار را دارند که در برابر روس‌ها تسلیم شوند یا به جنگ ادامه دهند. رئیس‌جمهور اوکراین همچنین در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن‌پست» در واکنش به ضرب‌الاجل روسیه برای تسلیم شدن نیروهای اوکراینی در ماریوپل گفت که در صورت کشته شدن نظامیان اوکراینی در ماریوپل، مذاکرات با روسیه متوقف خواهد شد.

لقب توهین آمیز و عجیب نخست وزیر انگلیس به پوتین؛ "تمساح"

نخست وزیر انگلیس در اظهارنظری اهانت آمیز، رئیس جمهوری روسیه را به «تمساح» تشبیه کرد که برای مذاکره درباره پایان دادن به جنگ اوکراین قابل اعتماد نیست.

 بوریس جانسون هنگام عزیمت به هند به خبرنگاران گفت که مذاکرات صلح برای پایان دادن به جنگ در اوکراین محکوم به شکست است زیرا نمی توان به ولادیمیر پوتین اعتماد کرد.

او با اصرار بر اینکه پوتین را نمی توان به عنوان یک "همکار معتبر" نگریست، عنوان کرد: "چگونه می توانی با تمساح مذاکره کنی وقتی پای تو را در آرواره هایش فرو کرده است؟" این مشکلی است که اوکراینی ها با آن روبرو هستند.

نخست وزیر انگلیس ضمن تاکید بر اینکه هر تصمیمی در مورد آینده اوکراین به مردم این کشور بستگی دارد، مدعی شد که مذاکره با پوتین "بسیار سخت" است و باید ببینیم چگونه اوکراینی‌ها می‌توانند با پوتین مذاکره کنند.

جانسون اضافه کرد: نظر رئیس‌جمهور اوکراین، اگر من به درستی فهمیده باشم، با او زیاد صحبت می‌کنم، این است که او در واقع مایل است نیروهای روسی از موقعیت‌های فعلی خود در دونتسک و لوگانسک بیرون رانده شوند. بنابراین، این یک موضع کاملاً حداکثری است، اما در مورد کریمه آن‌ها به این اندازه حداکثرگرا نیستند.

وی همچنین ادعا کرد که پوتین می‌خواهد قلمروی بیشتری از اوکراین را تصرف کند و می‌تواند یک حمله مجدد به کی‌یف پایتخت این کشور را آغاز کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه اشاره کرد که در گفت‌وگوهای تلفنی روز سه‌شنبه با رهبران گروه ۷ از جمله جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و همسایگان اوکراین، لهستان و رومانی، توافق شد که به حمایت از اوکراین پایبند بمانند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد؛ این در حالی است که لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

نخست وزیر انگلیس در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای تغییر موضع هند در قبال تحولات اوکراین، راهی دهلی‌نو شده تا این کشور را برای محکومیت مسکو متقاعد کند.

بورل: اروپا در خطر است

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اروپا به خاطر اوضاع اوکراین با "جدی‌ترین بحران امنیتی از زمان جنگ جهانی دوم" مواجه است.

به گزارش تاس، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان کنفرانسی در شهر مادرید اسپانیا، با توصیف وضعیت کنونی اوکراین به‌عنوان "جدی‌ترین بحران امنیتی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم" گفت: "امروز هیچ‌کس در این موضوع شک ندارد. اروپا در خطر است".

وی خواستار افزایش هزینه‌های دفاعی کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

بورل خاطرنشان کرد که فعلا موضوع ایجاد ارتش مشترک اروپایی در دست بررسی نیست.

این مقام اروپایی در گفتگو در جمع خبرنگاران در مورد آزمایش موشک سارمات توسط روسیه اظهار نظر نکرد، اما خاطرنشان کرد که "روسیه در حال حاضر یک تهدید آشکار است. "

وی افزود: ما تا جایی که می‌توانیم به اوکراین کمک می‌کنیم و به دنبال راه حل‌های دیپلماتیک برای درگیری هستیم.

بورل ادامه داد: "ما باید به آتش بس و مذاکراتی برسیم که به ما امکان دهد دوباره به صلح دست یابیم. اما تا زمانی که پوتین برای این کار آماده نشود، ما باید به حمایت از اوکراین برای دفاع از خود ادامه دهیم."

تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو

ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه ده‌ها فرد و نهاد روسی از جمله بانک تجاری روسیه و یک شرکت استخراج ارز دیجیتال اعمال کرد؛ از طرفی سفارت روسیه در آمریکا این تحریم‌ها را "بی‌منطق" خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که برای اولین بار یک شرکت استخراج ارز دیجیتال روسی را به همراه ۴۰ فرد و نهاد این کشور که توسط «کنستانتین مالوفیف»، الیگارش روس اداره می‌شود، هدف قرار داده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در بیانیه‌ای عنوان داشت: «وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آن دسته از افراد و نهادهایی را که از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه پیروی نمی‌کنند و یا می‌خواهند آن‌ها را دور بزنند، مورد هدف قرار می‌دهد. این افراد و نهادها از "خشونت و جنگ" ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حمایت می‌کنند.»

وی افزود: «ایالات متحده می‌خواهد اطمینان حاصل کند که تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و شرکای بین‌المللی این کشور، توانایی کرملین را در اعمال قدرت و حمله‌اش علیه اوکراین تضعیف می‌کند.»

سفارت روسیه در ایالات متحده در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه اعلام کرد: این تحریم‌ها و محدودیت‌ها بسیار "بی‌منطق" هستند و نشان می‌دهد که واشنگتن در برابر تسلیم کردن مسکو "ناتوان" است.

زلنسکی: پسکوف با خودش فوتبال بازی می‌کند!

رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد، کی‌یف هیچ پیش‌نویس سندی از سوی روسیه به عنوان بخشی از مذاکرات برای پایان این جنگ دریافت نکرده است.

به گزارش هندوستان تایمز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از دیدار با شارل میشل، رئیس شورای اروپا در کی‌یف گفت: اصلاً معلوم نیست که چنین پیش‌نویسی وجود داشته باشد یا خیر.

وی تاکید کرد: من مطمئنم که آنها هیچ سندی به ما نداده‌اند.

زلنسکی همچنین درباره اظهارات دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین که گفته بود "توپ در زمینه کی‌یف است" گفت: در اصل من فوتبالیست بسیار خوبی هستم. در فوتبال چند قانون وجود دارد؛ باید دو تیم و یک توپ وجود داشته باشد. اما در اینجا به نظر می‌رسد که پسکوف با خودش فوتبال بازی می‌کند.

وی افزود: به محض آنکه آنها توپ را به ما بدهند، قطعاً نشانشان خواهیم داد که چطور گل می‌زنند.

پیش‌تر کرملین اعلام کرده بود که سندی را درباره مذاکرات صلح به اوکراین داده است.

گوترش به لاوروف و زلنسکی نامه داد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، با ارسال دو نامه به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواستاراستقبال از وی در مسکو و کی‌یف جهت دیدار با رهبران دو کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل چهارشنبه دو نامه جداگانه به دو رئیس جمهور در این زمینه ارسال کرده است.

روز، سه‌شنبه هم گوترش خواستار توقف چهار روزه درگیری‌ها در اوکراین از ۲۱ تا ۲۴ آوریل و بازشدن کریدورهای انسانی شد.

وی گفت: سازمان ملل آماده است تا در صورت آتش بس در عید پسح"پاک"، کاروان‌های بشردوستانه به ماریوپل، خرسون، دونتسک و لوهانسک اعزام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸۵
فرمول محاسبات زلنسکی دلقک غربگدای عقب افتاده

تعداد تلفات روسیه= تعداد کشته ها ضربدر 100

تعداد تلفات اوکراین= تعداد کشته ها تقسیم بر 10

تعداد کشته های غیرنظامی= کشته ها ضربدر 10
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
ساندیس زیاد میخوری شرقگدا!!!
اینقدری که غربگداها نگران منافع غرب هستن خود سیاستمداران غربی و مردم غرب نگران نیستن! چقدر چندش آور و تهوع آورن این غربگداها !

بدبخت حامی کشور خودت باش نگران کشور خودت باش. شرق و غرب و روسیه و چین و آمریکا مردمش به کشور خودشون تعصب دارن اونا دنبال منافع کشور خودشونن پشیزی برای ایران و ایرانی ارزش قائل نیستن

به قول امام خمینی آمریکا از انگلیس بدتر انگلیس از آمریکا بدتر شوروی از اون دوتا بدتر
یک عمر چشم آبی ها در خاورمیانه جنایت کردن حالا که افتادن به جون هم ما باید استفاده کنیم. بزارید بزنن تو سرهم به ما چه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
ساندیس زیادی نخور
روسیه هیچ شانسی برای پیروزی ندارد. ولی امریکاهم دوست دارد که جنگ فرسایشی شود و برای دهها سال روسیه را در انزوا و تحریم و رشد اقتصادی صفر یا منفی قرار دهد.

هنوز دو هزار نیروی اکراینی در ماریوپول و در محوطه عظیم کارخانه فولاد ماریوپول حضور دارند و روسیه هیچ شانسی برای غلبه بر انها ندارد. چون این کارخانه در زمان شوروی طوری ساخته شده و طراحی شده که حتی در برابر حملات اتمی هم مقاوم باشد. در دنباس هم نیروهای روسی حداکثر 80 هزار نفر هستند که در یک دشت گسترده چند صد کیلومتری باز باید در موضع حمله با 60 هزار نیروی بسیار با انگیزه اکراینی که از خاک خود دفاع می کنند روبرو شوند و چند شهر صد هزار نفری را اشغال کنند که با توجه به سابقه ماریوپول برای نیروهای روسی تقریبا غیر ممکن است. فراموش نکنید که ماریوپول شهر روسی نشین اکراین بود ولی باز روسیه دو ماه هست که نتوانسته به ان کاملا مسلط بشود
آلکسی لئونکوف کارشناس نظامی روسیه معتقد است، وجود ۱۰ موشک بالستیک قاره پیمای سارمت برای از بین بردن همه آمریکا کفایت می‌کند. به گفته لئونکوف، یک فروند موشک سارمت، قادر است بین ۶.۷۵ تا ۷.۵ مگاتن بار اتمی را حمل کند. این بار اتمی می تواند باعث مرگ ۳۷ میلیون تن در مناطق پر جمعیت آمریکا شود. ۱۰ موشک می‌تواند همه جمعیت آمریکا را نابود کند.

ده تا زیاده عزیزم! یه دانشمند روس یه طرح داده که با یک بمب اتم در سواحل آمریکا و یه بمب اتم روی دهانه آتشفشانی یلو استون میشه نصف آمریکارو با سونامی و تحریک آتشفشان نابود کرد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
بزنی نصف کره زمین را داغون‌کنی که چی بشه؟!؟
این غربگداها حتی میترسن یه کامنت با ای پی خودشون بزارن. همش با فیلترشکن میان که شناسایی نشن. فکر کردن حکومت اینقدر بیکاره که بیاد وقت بزاره این غربگداهای عقب افتاده رو به خاطر کامنت مرگ بر پوتین بگرده و پیدا کنه و بازداشتشون کنه! )
اعلام آمادگی اوکراین برای مذاکره ویژه و بدون پیش شرط با روسیه

( اوکراین : غلط کردم )
این غربگدای بدبخت مفلوکی که میاد اینجا هی کامنت های منو برعکس میکنه مینویسه شرقگدا , عزیزم میشه بگی شرقگدا دقیقا یعنی چی؟!!

غربگدا یه اصطلاحه برای شما بدبخت ها که گدای مفلس غربید و همتون میرید در غرب پناهنده میشید و توالت میشورید و زن و بچه هاتون رو در راه رسیدن به غرب و اروپا در دریا غرق میکنید و میرید در کمپ های پناهندگی تو سری میخورید و با فلاکت التماس غربی ها میکنید بهتون پناه بدن و یه شغل گارسونی ظرف شوری و توالت شوری ای چیزی بهتون بدن!

والا ما که ندیدیم کسی گدایی شرق کنه! البته ما که طرفدار شرق نیستیم! فقط دوست دشمنان آمریکا هستیم. وگرنه این روسیه بدبخت که نه اقتصادی داره نه تکنولوژی و نه جذابیتی که ما بخوایم بریم پناهنده روسیه بشیم و در روسیه مثل شما توالت شوری کنیم و زن و بچه هامون رو در دریای مدیترانه غرق کنیم خخخ

خلاصه که غربگدای بدبخت! اینقدر از کامنت های من اسکی نرو یکم خلاقیت داشته باش =)

البته انتظار زیادی از شماست چون کلا سخیفید! برو همون دستشویی چشم آبی هارو بشور. هی بین 2 شیفت توالت شوری میای اینجا با پرچم آمریکا و اروپا از کامنت های من اسکی میری خخخخ بیچاره یکم خلاقیت داشته باشد خودت کامنت هاتو بنویس جای اینکه هی کامنت های منو به خودم برگردونی خخخخ

برو عزیزم برو بلکه بتونی از موقعیت استفاده کنی 2 تا توالت بیشتر بشوری دستمزدت بیشتر بشه بتونی یه بطری بیشتر بخری و بیشتر توی کاباره ها مست کنی خخخخ
تمساح نه ؛ زامبی
زلنسکی دلقک بی شرم غربگدا اوکراین رو ویرانه کرد برای دعوای شرق و غرب
برید توی گوگل سرچ بزنید " جمع کردن زباله ایرانیان در اوکراین" و کلیپ مجبور کردن دانشجوهای ایرانی به جمع آوری زباله برای گرفتن مجوز عبور از مرز اوکراین رو ببینید که چطور نژاد پرستان اوکراینی ایرانیا رو مجبور میکنن خم بشن و آشغال هارو جمع کنن تا مرزبان ها بهشون اجازه بدن از اوکراین خارج شن

کسی که این صحنه ها و پیاده کردن دانشجویان ایرانی از قطار و... رو میبینه و میاد 54 روزه میاد اینجا روزی 40 تا کامنت در حمایت از اوکراین میزاره قطعا یک "ایرانی" نیست. بلکه یا از سمت استخبارات عربستانه یا از مجاهدین خلقه یا از اسرائیله

ایرانی واقعی در جنگ بیطرفه و فقط منافع کشور خودش رو در نظر میگیره.

البته همدردی کردن با مردم جنگ زده کار بدی نیست و به مردم اوکراین هم ظلم شده و 5 میلیون اوکراینی آواره شدن و امیدوارم هرچه سریعتر این جنگ تمام بشه و حداقل یه صلح و آتش بس موقت انجام بدن چون دود جنگ فقط توی چشم مردم بدبخت میره.

ولی حواستون به پیرزن پیرمردهای لشکر سایبری مجاهدین خلق باشه
زلنسکی در 8 هفته جنگ 25 هزار سرباز روسیه کشته شدن و متاسفانه 2 هزار سرباز اوکراینی هم کشته شدن

20 هزار کشته روسیه و 2 هزار کشته اوکراین. نه زلنسکی جان یکم آمار رو با تخفیف گفتی. من فکر کنم روسیه 200 هزار تا سرباز کشته داده اوکراین هم 3-4 نفر کشته داده یه 5-6 نفری هم خون دماغ شدن و یکم دست و پاشون اوف شده !

بعد بگین زلنسکی عقب افتاده نیست!
همانطور که انتظار می رفت تنها رقبای امریکا در دنیا یعنی روسیه و چین با تصمیم اشتباه یک دیکتاتور خود شیفته به فنا رفتند. برای روسیه همین اکراین کافی بود که دیگر به یک کشور کاملا معمولی تبدیل شود و حالا با شکست مطلق حیثیتی و نظامی و اقتصادی و تحریم روسیه حتی چین هم می داند که تایوان برای چین می تواند براحتی باتلاقی مانند اکراین شود .

وقتی شورش کمونیستها در چین با حمایت استالین شکل گرفت و در سال 1948 عده ای شیاد با فریب بخشی ار ملت چین برای رسیدن به قدرت با حمایت روسیه بدنبال ایجاد جامعه بی طبقه و عدالت پیشه! در چین بودند نیروهای ملی و دولت مستقر با حدود دو میلیون سرباز در چین چاره ای ندیدند تا به جزیره تایوان عقب نشینی کند . همانزمان مائو که رهبر شورشیان کمونیست بود می خواست انها را تا تایوان تعقیب کند و به خیال خود مشکل ملی گرایی را به نفع روسیه و ارمان جهان وطنی کمونیستی در چین برای همیشه حل کند. ولی دید که اصلا کشتی ندارد که صدها هزار شورشی را به تایوان برساند. الان هم بعد از 75 سال تایوان تبدیل به یکی از پیشرفته ترین و مرفه ترین کشورهای دنیا با یک ارتش کاملا پیشرفته و بزرگ شده است که نیمی از صنعت پردازنده دنیا در تایوان قرار دارد و باز چین با این همه پیشرفت هیچ شانسی برای انتقال صدها هزار نیرو از عرض دریا به تایوان ندارد و جنگ اکراین ثابت کرد که چین تا 50 سال دیگر هم شانسی برای اشغال تایوان ندارد و اگر اقدام نظامی کند با یک فاجعه به تمام معنی اقتصادی و سیاسی و بین المللی و حتی نظامی مانند روسیه مواجه خواهد شد. فقط چین شانس بیاورد که امریکا به تایوان بابت اعلام استقلال چراغ سبز نشان ندهد!
گفت: عده‌ای از غربگداها اعتراض می‌کنند که چرا برای دفاع از مردم بی‌گناه وارد جنگ نمی‌شویم؟!

گفتم: منظورشان دفاع از مردم مظلوم یمن یا دفاع از مردم مظلوم فلسطین و یا مقابله با داعش در عراق و سوریه و ... است؟!

گفت: این جماعت در قتل عام مردم یمن و فلسطین و سوریه و عراق و حتی مردم خودمان در جنگ تحمیلی حتی یک آه و آخ هم علیه آمریکا و اسرائیل بر نیاوردند برای اینکه یک عمر نمک آمریکا و اسرائیل را خورده‌اند و حاضر نیستند نمکدان آنها را بشکنند!

گفتم: پس کجا منظورشان است؟!

گفت: منظورشان اوکراین است!

گفتم: ولی خود سربازان اوکراین منطقه جنگی را رها کرده و به ایران پناهنده شده‌اند! باید آنها را از ایران اخراج کرده و به اوکراین بفرستند!

گفت: سربازان اوکراین در ایران چه می‌کنند؟! کجا هستند؟!

گفتم: همین غربگداها‌...!! اینها پیشنهاد تشکیل تیپ اصلاحاتیون! برای اعزام به افغانستان را نادیده گرفتند و جازدند، اگر قمپز در نمی‌کنند با تشکبل تیپ «اوکراینیون»! به اوکراین بروند. چرا اینجا کنگر خورده و لنگر ‌انداخته‌اند؟!
پوتین دیکتاتور مرگت نزدیکه
یه عده که برای اوکراین یقه جر میدن چرا برای کشتار همتباران خودشون صداشون درنمیاد؟ مردم افغانستان و ایران همتبار هستن و افغان ها دقیقا همون نژاد فارس هستن. چرا برای همخون خودتون ناراحت نمیشید برای چشم آبی های اوکراین ناراحتید
آمریکا 20 سال در افغانستان جنگید تعداد غیرنظامیانی که توسط آمریکا کشته شدن = 0
روسیه 50 روز در اوکراین جنگید تعداد غیرنظامیانی که توسط روسیه کشته شدن = 20000
خودتون بگید کی جنایتکاره
در کتابهای تاریخ از زلنسکی به عنوان یک دلقک یاد خواهد شد که کشور خودش رو ویرانه کرد. البته کشور خودش که نیست. کشور این یهودی اسرائیله. ایشون اصلا خودش تبار لهستانی و روسی داره و اوکراینی نیست و دینش هم که یهودیه

موندم مردم اوکراین فازشون چی بوده به این رای دادن که نه همزبان و همتبارشون نه هموطنشون نه هم دین و هم کیش خودشونه خخخخخ
به تمساح توهین شده. پوتین از لاشخور هم بدتره.
پوتین حماقت کرد

این جنگ به جنگ جهانی نزدیکتر شده

استخدام مزدور توسط هر دو کشور و کمک های کشورهای مختلف آتش جنگ را شعله ورتر خواهد کرد
بهتر است پوتین خیلی محترمانه بگه غلط کردم
غربگداهای بدبخت چنان برای اوکراین جلز و ولز میکنن و در مقابل تلفات روسیه مثل پاپ کورن از فرط شعف میترکن که انگار روسیه به درب منزل خودشون حمله کرده و شخصا دارن مقابل روسیه مقاومت میکنن. اینا از خود اوکراین هم تندتر دارن میرن!
چته بدبخت مفلوک! یه آب سرد بخور نمیری! گور پدر روسیه و اوکراین و غرب و اروپا و آمریکا. بدبخت بیچاره به فکر کشور خودت باش. در طول هزاران سال تاریخ مملکت هیچ کشور بیگانه ای خیری برای مملکت ما نخواست و بیگانه چه شرقی چه غربی چه روس چه آمریکایی سودی به ما نرسوند و برعکس جز مصیبت و بدبختی و استعمار چیزی برای ایران نداشت
حالا تو چته سینه چاک اوکراین و اروپا و آمریکا شدی. خاک
آلمان خواست هاب انرژی اروپا شود ولی آمریکا اجازه نداد و نورداستریم۲ تحریم شد. حالا نفت و گاز آمریکا...
تمساح شرف داره به پوتین
استعفای قالیباف کی وصول میشه ؟
تا زمانی که نفت و گاز آمریکا حاکم بر اروپا شود یا کلید نفت و گاز اروپا دست آمریکا نباشد جنگ اوکراین ادامه خواهد داشت.
آمریکای فرصت طلب غیر مستقیم وارد جنگ با روسیه شده

خاک تو سرت پوتین

نفهمیدی با مردم و کشورت چه کردی
تمساح سوراخه
شرم بر غربگدای ایران فروش که به جای منافع کشور خودش نگران منافع بیگانه ست
رییس جمهور کمدین و رهبران نادان غرب دنیا به ناکجا آباد میبرند
زلنسکی به حمایت های مالی آمریکا دلخوش است ولی اگر روسیه بخواهد به ایران نزدیک شود حمایت آمریکا از اوکراین کم می شود.
غرب بخصوص آمریکا و انگليس تازمانی از اوکراین حمایت تسلیحاتی می کند که زلنسکی به جنگ با روسیه ادامه دهد.
زنده باد شرق گدا

مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین
مرگ بر قدیروف
تمساح کودک کش
پوتین ، تمساح بی دندون
بیاید نظرسنجی ::::::::

قبل از اینکه اون گروه بیان شروع کنن به بقیه غربگدا گفتن من اعلام کنم با افتخار غربگدا هستم و غربگدایی رو افتخار میدونم و نوکر و پابوس آمریکا هستم و حاضرم مثل سیاه پوستان برای امریکایی ها بردگی کنم.هرکس موافقه مثبت بزنه ببینیم چند چندیم
فرمولش خیلی سادس. اگه امریکا نبود طبیعتا اینترنتی هم نبود کامپیوتر و موبایلی هم نبود که بتونی بیای اینجا اخبار جنایت های روسیه رو دنبال کنی. البته اگه بیشتر دقت کنی متوجه میشی اصلا برق و لامپ بالای سرت هم نبود!!!
روسیه تا کمتر از سه هفته دیگه شکست میخوره و حداقل به 10 کشور تجزیه میشه. اینو یادتون باشه سه هفته دیگه به حرف من میرسین
جنگ روسیه نشان داد تجهیزات روسی بسیار ناکارامد هستند و ما باید خریدهای نظامی از روسیه را به طول کلی متوقف کنیم و به جای آن تجهیزات را با تجهیزات آمریکایی جایگزین کنیم ایران باید سفارش گسترده اف16 و اف35 به آمریکا بده که ارتش پوشالی روسیه ثابت کرد تجهیزات روسی به درد نمیخوره
بوریس جانسون به تمساح توهین کرده
انگلیس مدام داره میگه روسیه میخواد ۹ می اعلام پیروزی کنه در صورتی که روسیه نمیخواد همچین کاری کنه بعد روز ده می انگلیس میاد میگه چون روسیه اعلام پیروزی نکرد شکست خورد این میشه دروغ سازی رسانه
و نکته دیگر
چقدر به انگلیس فشار اومده اوکراین و روسیه میخوان مذاکره کنن
هلاکت تمساحم آرزوست
فعلا که مایورپل هنوز به طور کامل دست روسیه نیافتاده و انشالله مثل خرمشهر از چنگ روسیه آزاد خواهد شد
زیاد جدی نگیرید از این لقب ها زیاد به هم میدن ولی پای منافع مشترکشون که وسط بیاد سفیراشون با هم تو قلب ایران عکس یادگاری میگیرن
جناب بورل کم کم از تله ای که آمریکا برای وابستگیتان گذاشت آگاه میشوی
تفسیر عکس؛وزیر دفاع داره آمار تلفات ارتش روسیه رو میده،پوتین:عجب غلطی کردیم ها!!!مگه ما ابر قدرت دنیا و قبله آمال خیلی ها نبودیم؟؟؟!!!
چرا غربگدا نیستم!!!؟
چون غربگدایی انسان را به ذلت و خواری می کشاند و مانند دیگران پابوس غرب و ماله کش جنایات آنها خواهم شد.
اگر وجود دانشمندان غربی دلیل غربگدایی باشد، پس باید به دلیل وجود دانشمندان روسی مانند مندل (قانون و جدول مندلیوف) واویلوف، گینزبورگ، تولستوی، گاگارین و صدها دانشمند و مخترح روس، باید شرقگدا و توجیه کننده جنایات روسها باشم.
وقتی غربگدا هستم، این درک را نخواهم داشت که علم یک پروسه هست که از زمان کشف آتش شروع و با دانشمندان بزرگ از یونان گرفته تا دانشمندان برگ اسلامی چون رازی، ابن هیثم، خوارزمی، طوسی، ابن سینا و... ادامه یافت و به جهان غرب رسید و پیشرفت بسیار کرد.
نیوتن می گوید: اگر امروز از کشف بزرگ سخن می گویم، پای خود بر روی دوش بزرگان گذاشته ام تا به این نقطه رسیدم
غربگدا نیستم چون مولایم علی (ع) فرمود: بنده کسی نباش چون خداوند تو را آزاد آفریده است.
غرذبگدا نیستم چون فریب ظواهر زیبا و کلمات زیبا و تبلیغات دروغین غرب را نمی خورم. همان دروغ عایی که پمپئو به صراحت گفت: ما در سازمان سیا آموزش دروغ گویی داشتیم.
اقبال لاهوری:
فریاد ز افرانگ و دل آویزی افرنگ
عالم همه ویرانه ز چنگیزی افرنگ
از خواب گران خواب گران، خواب گران خیز
گند تحریمها هم داره در میاد
جانسون باید از تمساح ها عذرخواهی کند
نه غزه نه لبنان جانم فدای آمریکا+اوکراین
طول کشیدن این بحران بین روسیه و غرب مجموعا به نفع ایران است.
و تمام شدن آن به نفع ایران نیست
بزرگان و علمای ادیان.هنرمندان دانشمندان به روسیه توصیه کنند دست از آزار وشکنجه کودکان وزنان اوکراین دست بر دارد
پوتین اگر زیپش خراب بشه میتونی کلا بدوزیش بجای چکمه و کفش کهنه استفاده کنی اما اینکه بشه تمساح این دیگه از اون حرفاست
تمساح در فرهنگ روسی مثل شیر در فرهنگ ما است .
سلام . این انگلیس جنگ و یورش به جزایر فالکلند را فراموش کرده که حالا برای دنیا بلبل زبونی می کنه . بابا تو نخست وزیرت را بفرست سلمانی .
در واقع روسیه در اکراین فعلا در حال کاشت نفرت است
و قطعا چیزی جز کینه درو نخواهد کرد

و حتا اگه از نظر نظامی هم پیروز بشه
ولی در واقعیت شکست همه جانبه است

در واقع پوتین بخاطر خود بزرگ بینی بزرگترین قمار زندگیشو باخت
روسیه سالی حداقل 80 میلیارد دلار بودجه نظامی داره (شاید هم بیشتر) حالا 30 میلیارد دلار هم کمک داشته باشید نصف یک سال بودجه روسیه هم نیست
امیده وارم بعد از اخذ ۲۴ میلیارد پوتین با بمب هسته ای همرو خاکستر کنه ..
توهین آمیز و عجیب ؟؟!!!! چرا اونوقت ؟؟!!!!! بنظر خیلی مودبانه با ای کثیف صحبت کرده
چرا همه چی برای شما تابی ها و همکاران عجیب و غیرواقعیه ؟!
تازه مودبانه صحبت کرده
انشاالله این تمساح تو و کشور منحوست را هم قورت می دهد!
سلام،، غرب آنقدر خرج کنید، تا انشالله تا خودشان خسته بشن،، و بیخیال میشن، میگن گور پدر زلنسکی عروسک خیمه شب باز غرب و دلقک و مسخره غرب،،،
روسیه با اقتدار ادامه خواهد داد و جهان را از تک قطبی نژادپرستان غرب نجات خواهد داد،، درود بر پوتین تنها مرد جهان مخالف نژاد پرستان غربی،،
خبری از آلبانی نشین های آفتابه پرکن بایدن و بنت و جانسون و ... نیست! آفتابه پرکن ها متأسفم. روسیه دارد به پیشروی دائم خودش ادامه می دهد و اربابان شما هم بدجوری به دست و پا افتاده اند تا جلوی پیشروی پوتین را بگیرند.
بنشینید و دعا کنید شاید پوتین به اوکراین قناعت کرد و سوراخ موش شما را هدف قرار نداد
پوتین قرار بود ۳ روزه اوکراین را بگیری الان ۵۷ روز گذشته و هیچ . به نظرت وقتش نیست جلوی کشته شدن بیشتر آدم ها را بگیری و جنگ را تمام کنی؟ تحریم ها روسیه را نابود خواهد کرد .
هیچ کشوری نمی‌تواند تنهایی پیشرفت کند
مقایسه پوتین با تمساح در واقع توهین به تمساح بود نه به پوتین، کدوم تمساح توی 2 ماه این همه آدم بیگناه کشته و کشوری رو بی‌دلیل ویران کرده؟
ولادیمیر دمپایی اف
بایداین دوجمهوری حتما حتما ازاکراین جداشودوگرنه مجددا اکراین شروع به قتل عام الباقی روستبارها میکند،،جداشود و روسهابرای اینکه مجددا اکراینیهاحمله به مغزشان خطورنکند بایدازنیروهای چچن بلاروس ودیگرمتحدان خوددرانجا جهت حفاظت استفاده ونیروهای روس جهت کنترل ورودی به استانها استفاده کنندوحداقل پنج سال این منطقه تحت کنترل کامل رو سیه ومثل کریمه جزو روسبه باشدتامجدداناظرجنگ وخونریزی درجهان نباشیم...امیدواریم تمام شودواین اخرین جنگ ومانور روسبه باشدوجهان درصلح وارامش بسر ببرد
جالب اینکه تمام سایت ها و خبرگزاری های معتبر روسی فیلتر شده اند و تنها با فیلتر شکن امکان ورود به این سایت ها می‌باشد
نمساح که خوبه ابلیس زمان بهترین توصیف پوتین پاره است
جانسون درست گفته
درود
به پوتین تمساح می آید....کشور اکراین را می خواهد درسته تصاحب کند
اینکه ما از متجاوز روسی حمایت می کنیم برای مردم چه پیامی دارد؟
پوتین رفته قبرستون
چرا محسن رضایی میخواهد جنگ اوکراین ۱۰سال طول بکشد جنگ تا اواسط سپتامبر ۲۰۲۲پایان یابد
ارسال سلاح های سنگین به اوکراین همون ریختن بنزین روی آتش جنگ است و فقط باعث ورود سلاح های مرگبارتر توسط روسیه به میدان جنگ است
به امید تصرف پاریس توسط روسیه. پاریس مهد فساد جهان
اروپا و امریکا (و در نتیجه دست نشاندشون یعنی زلنسکی) هم قابل اعتماد نیستند
حیف از لقب "تمساح" که به این پوتین کمونیست ضد خدا بدهند
چ حرف زشتی زده.پوتین بسیار انسان شریف و متعهد و قابل احترام و قابل اعتماده
شما ببخشید
جانسون چیزی برای گفتن نخواهد داشت آنها همه شکست خوردن دائم روسیه را به شکست متهم می‌کردند آمریکا و ناتو در حال حاضر ضربات مهلکی از روسیه خوردند روس‌ها هر روز یک شهر و یا چند شهرک را از اوکراین میگیرند و آمریکا و غرب عکس آن را در رسانه ها اعلام میکند ، هفده روز دیگر جشن پیروزی در روسیه آغاز میشود به امید خدا
روسیه نامرد
روسیه نامرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست