بازدید 2342
۱

۵۰۰ روستای آذربایجان‌غربی، اینترنت ندارند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از نبود یا پوشش ضعیف اینترنت در ۵۰۰ روستای استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ 21 April 2022


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین ، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن تشریح وضعیت پوشش روستاهای استان گفت:حدود ۵۰۰ روستای آذربایجان‌غربی یا دارای پوشش اینترنتی نیستند و یا دارای پوشش ضعیفی هستند که مورد قبول ما نیست.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی دارای حدود ۲ هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است، افزود: برخی از شهرستان‌ها مثل تکاب، شاهین دژ، باروق ،سلماس و چالدران با متوسط استانی فاصله دارند.

مدیر کل ارتباطات استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ما برای رفع مشکلات این شهرستان‌های کمتر برخوردار و تسریع در در کاهش شکاف دیجیتالی طرحی در سه فاز دو، سه و شش ماهه برنامه ریزی کردیم که حدود ۹۰ روستای شهرستان‌های مذکور عملیاتی شده است.

وی به تعهد اپراتورهای ارتباطی اشاره کرد وگفت: باتوجه به اینکه تعهد اپراتورهای ارتباطی طبق پروانه، پوشش دیتای روستایی را شامل نمی شود باید این پوشش ها از اعتبارات دولتی پرداخت شود و برای این موضوع تلاش و هماهنگی استانی و وزارتی توامان لازم است.

جلیلی نژاد به تعهد وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت:وزارت ارتباطات طبق برنامه ۸۰ درصد روستاها را پوشش داده است؛اما باتوجه به ضرورت توسعه شبکه ملی اطلاعات و بهرمندی تمام روستائیان از مزایای این بستر اعم از آموزش، سلامت، خدمات کشاورزی ،بانکی و توسعه دولت الکترونیک، یک همت جمعی و تخصیص منابع استانی و وزارتی برای اتمام این پوشش در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

جلیلی نژاد به دومین پروژه فاخر در حوزه ارتباطات استان اشاره کرد و افزود:دومین پروژه فاخر و مهم استان راه اندازی ایستگاه فضایی سلماس به وسعت ۴۰ هکتار است که تملک آن از منابع محیط زیست استان در شهرستان سلماس روبروی روستای چوپان لو انجام شده و تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در سال جاری به بهره برداری برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خیلی ممنون بابت اطلاع رسانی، بد نیست خبر بدهید ده ها روستا در سیستان و بلوچستان آب ندارند، ده ها روستا برق ندارند، دهها روستا زندگی ندارند و نمیدونم چرا 5% نگرانی که برای آذربایجان هست برای جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان نیست ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل