بازدید 4251

آشنایی با اصول و قوانین چیدمان آشپزخانه کوچک

ما در این مقاله به چند قانون مهم در چیدمان آشپزخانه کوچک اشاره می‌کنیم که استفاده از آن‌ها نیز می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. بنابراین، اگر آشپزخانه کوچکی دارید و در مورد نحوه چیدمان آن مردد هستید در ادامه با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ 20 April 2022

آشنایی با اصول و قوانین چیدمان آشپزخانه کوچک

وقتی در مورد بهترین چیدمان آشپزخانه کوچک خود فکر می‌کنید، بهتر است فهرستی از وسایل ضروری تهیه کنید زیرا این وسایل می‌توانند فضای زیادی را به خود اختصاص دهند. به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید آشپزی کنید، چه افراد دیگری نیاز به دسترسی به آشپزخانه دارند و همچنین، میز ناهارخوری برای ارتباط با ماشین ظرفشویی باید در کجا قرار بگیرد. همچنین، می‌توانید به این منظور از یک طراح دکوراسیون کمک بگیرید. بااین‌حال، ما در این مقاله به چند قانون مهم در چیدمان آشپزخانه کوچک اشاره می‌کنیم که استفاده از آن‌ها نیز می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. بنابراین، اگر آشپزخانه کوچکی دارید و در مورد نحوه چیدمان آن مردد هستید در ادامه با ما همراه باشید.

همیشه چیدمان آشپزخانه را با وسایل ضروری شروع کنید

آشنایی با اصول و قوانین چیدمان آشپزخانه کوچک

همیشه سعی کنید چیدمان آشپزخانه را با در نظر گرفتن وسایل ضروری ازجمله ماشین لباسشویی، سینک و یخچال شروع کنید. همچنین، مطمئن شوید که در کنار هر یک از این موارد، فضای آماده‌سازی وجود دارد. همچنین، اگر ماشین لباسشویی را هنوز تهیه نکرده‌اید لازم است در مورد اندازه آن تصمیم بگیرید. برای مثال، اگر تصمیم به خرید لباسشویی اسنوا دارید، در این مورد فکر کنید که لباس شویی اسنوا 8 کیلویی برای شما مناسب‌تر است یا 7 کیلویی آن. از سوی دیگر، لازم است بدانید قیمت هر یک از مدل‌های ماشین لباسشویی اسنوا متفاوت است.

در مورد محل قرار گرفتن لوازم آشپزخانه تصمیم بگیرید

به وسایل آشپزخانه که هر یک از آن‌ها اندازه متفاوتی دارند نگاه کنید و به این موضوع فکر کنید که به کدامیک از آن‌ها نیاز دارید و اینکه محل قرار گرفتن آن‌ها با توجه به‌اندازه‌ای که دارند کجا باید باشد. اغلب برای یک آشپزخانه یک اجاق کافی است اما استفاده شما از مایکروفر نیز زیاد است می‌توانید بر روی کابینت، مایکروفر را قرار دهید.

از سوی دیگر، در کابینت‌ها، فضای نگهداری از قابلمه‌ها را در نظر بگیرید. از سوی دیگر، شما می‌توانید بدون نیاز به خرید چای‌ساز و تنها با استفاده از اجاق‌گاز، برای خود چای درست کنید. بنابراین تا جایی که می‌توانید سعی کنید نیازهای خود را با وسایل اصلی آشپزخانه رفع کنید.

برای اینکه آشپزخانه دو دیواره بزرگتر به نظر برسد، نور طبیعی را به حداکثر برسانید

آشنایی با اصول و قوانین چیدمان آشپزخانه کوچک

اگرچه آشپزخانه گالی یا دو دیواره چیدمانی معقول برای فضایی باریک است اما این نوع آشپزخانه‌ها به تاریک و شلوغ به نظر رسیدن مشهور هستند. بنابراین، برای اینکه این نوع آشپزخانه را بزرگتر نشان دهید سعی کنید پتانسیل آن را برای دریافت نور طبیعی به حداکثر برسانید. برای مثال، اگر ازنظر معماری امکان‌پذیر باشد، پنجره انتهای آشپزخانه را بزرگتر کنید.

قفسه‌های باز و کابینت‌های شیشه‌ای به ایجاد عمق کمک می‌کنند

اگرچه کابینت‌های بسته برای مرتب و تمیز نگه داشتن آشپزخانه بسیار مفید هستند اما اگر تعداد آن‌ها در نیمه بالایی آشپزخانه زیاد باشد، می‌تواند باعث کوچکتر به نظر رسیدن آشپزخانه شود. برای اینکه این اتفاق نیفتد، استفاده از کابینت‌های بسته را تنها به نیمه پایینی آشپزخانه محدود کنید و قفسه‌های باز و کابینت‌های شیشه‌ای را برای نیمه بالایی آشپزخانه در نظر بگیرید.

یک گزینه متحرک را امتحان کنید

وقتی فضای آشپزخانه تنگ است استفاده یک جزیره می‌تواند به یک مانع در فضا تبدیل شود. به‌جای آن می‌توانید از یک میز مستقل استفاده کنید که در مواقع لزوم بتوانید آن را حرکت دهید. استفاده از یک وسیله متحرک نه‌تنها انعطاف‌پذیرتر است، بلکه ظاهر آرامتر و راحت‌تری نسبت به وسایل ثابت فراهم می‌کند.

نسبت به گوشه‌های آشپزخانه خلاق‌تر باشید

اگر آشپزخانه‌ای دارید که ویژگی‌های معماری آن باعث می‌شود نتوانید از فضا حداکثر استفاده را ببرید، وقت آن است که خلاق باشید. برای مثال، اگر در گوشه‌ای از آشپزخانه امکان قرار دادن وسیله برای شما میسر نیست می‌توانید آن گوشه را به قسمتی برای نشیمن تبدیل کنید و بنابراین، خود را از نوشیدن فنجانی قهوه در آشپزخانه بهره‌مند کنید.

دیوار را خالی بگذارید

خالی گذاشتن دیوارها از کابینت می‌تواند بر حس فضا در آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. این قانون تنها در زمانی موثر است که شما جای دیگری مثل انباری برای ذخیره کردن وسایل خود داشته باشید. اگرچه قفسه‌های باز نسبت به قفسه‌های بسته برای آشپزخانه کوچک مناسب‌تر هستند اما آن‌ها باز هم بر حس فضا تاثیر می‌گذارند. بنابراین، اگر به دنبال سادگی آشپزخانه هستید بهتر است از این نوع قفسه‌ها نیز استفاده نکنید.

همچنین، اگر می‌خواهید برای خانه پکیج تهیه کنید و آن را در آشپزخانه قرار دهید لازم است بدانید که قرار دادن پکیج در آشپزخانه کوچک نمی‌تواند گزینه ایمنی باشد. به‌جای آن می‌توانید پکیج را در بالکن یا تراس قرار دهید. بااین‌حال، این در صورتی است که بتوانید تمهیداتی را انجام دهید تا پکیج در معرض باران یا یخ‌زدگی قرار نگیرد. از سوی دیگر، اگر هنوز برای خرید بهترین مدل پکیج تصمیم نگرفته‌اید لازم است بدانید یکی از بهترین پکیج‌های موجود در بازار که قیمت مناسبی نیز دارد، پکیج های جدی ایران رادیاتور است.

رنگ مناسب را برای کابینت انتخاب کنید

رنگ سفید بهترین رنگ برای آشپزخانه‌های کوچک است زیرا این رنگ به تابش نور در فضا کمک می‌کند و باعث بزرگتر به نظر رسیدن آن می‌شود. سفید خالص، امروزی‌تر است اما اگر می‌خواهید جلوه‌ای ملایم‌تر را برای آشپزخانه انتخاب کنید می‌توانید از رنگ‌های کرم‌تر استفاده کنید. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید آشپزخانه کوچکتان رنگارنگ باشد، سعی کنید از رنگ‌های کم‌رنگ‌تر استفاده کنید.

وسایل آشپزخانه را بر اساس میزان استفاده از آن‌ها بچینید

وسایل آشپزخانه را بر این اساس که دفعات استفاده از آن‌ها چقدر است بچینید. برای مثال، قهوه ساز یا آون توستر ارزش اینکه فضای روی کابینت‌ها را اشغال کنند دارند و از سوی دیگر، ممکن است برای پخت غذاهای مختلف دائما به استفاده از مخلوط‌کن نیاز داشته باشید. بنابراین، سعی کنید تنها لوازم‌خانگی‌ای را در دسترس قرار دهید که استفاده شما از آن‌ها زیادتر است. در این صورت نه‌تنها در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه به خلوت شدن آشپزخانه نیز کمک می‌کنید.

درنهایت، چیدمان آشپزخانه کوچک می‌تواند یک چالش واقعی باشد. بااین‌حال، آگاهی از برخی قوانین در این مورد می‌تواند به شما کمک زیادی کند که نه‌تنها از فضای آشپزخانه بیشترین استفاده را ببرید بلکه باعث شوید که آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. قوانینی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد و به شما کمک کند که چیدمان مناسب‌تری را برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان