بازدید 4247
۱

رهایی زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال حبس

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با اجرای پویش "به حرمت علی می بخشم" و با رضایت اولیای دم، یک زندانی محکوم به قصاص در استان پس از تحمل ۱۲ سال حبس بخشیده شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴ 19 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مجتبی قهرمانی دوشنبه شب با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: این نخستین سازش در پرونده‌های قصاص استان هرمزگان در سال جاری است که موجب شد تا اولیای دم در یک پرونده از قصاص محکوم این پرونده بگذرند.

وی افزود: اشاعه فرهنگ صلح وسازش و اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است و دستگاه قضایی نیز به منظور گسترش این فرهنگ درسطح جامعه تمام تلاش خود را انجام می دهد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: فرهنگ صلح و سازش باید بیش از پیش در جامعه توسعه یابد تا شاهد کاهش اختلافات در جامعه باشیم.

قهرمانی یادآور شد: رویکرد دستگاه قضایی ترویج فرهنگ صلح و سازش است و در این میان لازم است سایر دستگاه ها نیز برای افزایش سطح آگاهی های اجتماعی و رفتاری و ارتقای سلامت اخلاقی و رفتاری افراد تلاش کنند تا با واقع بینی بیشتر شاهد رفع اختلاف ها و پیشگیری از تبدیل آنها به خصومت ها شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نباید تصاویر یک برنامه تاثیر گذار را برای هر قاتلی نمایش دهید . این موضوع اشکال اخلاقی و شرعی دارد. از کجا میدانید خانواده قاتل با ایجاد ترس ، رعب و سایر تهدیدات مزاحمتی خانواده مقتول را تحت فشار قرار نداده باشند. بسیار یاز رضایتها رضایت نیست ترس از دردسرهای بعدی است. ترس از عداوتهاست . اگر عاقل باشیم یک قاتل نباید از طرف خانواده مقتول محاکمهو قصاص شود باید از طرف جامعه مورد مجازات قرار گیرد. یک قاتل الزامی برای کنترل خود قائل نبوده است این عدمالزام کنترل در حقوق سایرین در جامعه بسیار خطرناک است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی