بازدید 71375

بارش شدید باران در ۵ استان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و ومدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش شدید باران در پنج استان و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشورخبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 17 April 2022

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: در روز یکشنبه (۲۸ فروردین) در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، سواحل مرکزی و شرقی خزر و در استان‌های تهران و سمنان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش امروز در خراسان‌ شمالی، خراسان‌ رضوی، خراسان‌ جنوبی، گلستان و سمنان خواهد بود.

وی ادامه داد: دوشنبه (۲۹ فروردین) این وضعیت در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق یزد و ارتفاعات استان‌های سمنان و کرمان و سه شنبه (۳۰ فروردین) در شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: به سبب کاهش دما، بارش در این مدت در ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و شرقی به صورتی برف پیش‌بینی می‌شود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۳۱ فروردین و۱ اردیبهشت) در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شرقی کشور، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان تا صبح دوشنبه روند کاهش دما در نیمه شرقی ، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز تداوم دارد سپس تا روز پنجشنبه روند افزایش دما خواهیم داشت. خلیج فارس و تنگه هرمز نیز طی سه روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین) کمی ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی ‌روز سه‌شنبه ( ۳۰ فروردین) کمی ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ فروردین) بوشهر با دمای ۲۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان