بازدید 442826

قبل از «فن کمر» چند روزی به جای «پیرمرد معترض» زندگی می‌کردید!

در فیلمی که به طور گسترده در فضای منتشر شده، یکی از افراد انتظامی در حرکتی عجیب، مانع سخنرانی یکی از این بازنشستگان می‌شود. اینکه چرا آن فرد اقدام به این حرکت ـ که بیشتر شبیه به «فن کمر» در کشتی بود ـ می‌شود، مهم است، اما مهتر این که چنین حرکت و بازتاب آن چه اثری خواهد داشت؟
کد خبر: ۱۱۱۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 17 April 2022
قبل از «فن کمر» چند روزی به جای «پیرمرد معترض» زندگی می‌کردید!

تابناک: تجمع بازنشستگان مخابرات در تهران و نحوه برخورد با آنان و به خصوص برخورد با یکی از سخنرانان این تجمع، واکنش‌های زیادی را در پی داشت. در فیلمی که به طور گسترده در فضای منتشر شده، یکی از افراد انتظامی در حرکتی عجیب، مانع سخنرانی یکی از این بازنشستگان می‌شود. اینکه چرا آن فرد اقدام به این حرکت ـ که بیشتر شبیه به «فن کمر» در کشتی بود ـ می‌شود، مهم است، اما مهتر این که چنین حرکت و بازتاب آن چه اثری خواهد داشت؟

شاید بیراه نباشد که گفته شود اخباری که درباره «تجمع اعتراض آمیز» فلان قشر جامعه یا تجمع بهمان افراد جلوی مجلس یا سازمان یا نهاد منتشر می‌گردد، روز به روز بیشتر دیده و شنیده می‌شود. شرایط جامعه و کاهش قدرت خرید و عدم تحقق وعده ها، از علل اصلی هستند که می‌توان برای همه این تجمعات برشمرد.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، که یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است، اصولی مترقی دارد که تحقق کامل آن‌ها می‌تواند بخش مهمی از مشکلات امروز جامعه را حل کند. هرچند اصول قانون اساسی در سال ۱۳۵۸ به تایید مردم رسیده، به دلیل فضای حاکم بر آن دوران، اصولی است که در دهه حاضر هم کارآمدی و ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد، به نحوی که در شرایط فعلی بسیاری از کنشگران سیاسی و فکری کشور، یکی از راه حل‌های اصلی مشکلات را توجه به اصول مغفول مانده قانون اساسی می‌دانند.

در سال‌های اخیر با گسترده شدن تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی و بروز نارضایتی‌ها، شکل‌گیری تجمعات اعتراضی در شهر‌های مختلف کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. البته این به معنای نبود اعتراضات در حوزه‌های دیگر نیست. جامعه ایران در همه حوزه‌ها مطالباتی دارد که قطعا مسئولان با توجه به عمومیت آن خواسته‌ها باید در راستای برآورده کردن و ایجاد رضایت در سطح عامه مردم اقدام کنند؛ اما در میان همه این تجمعات، تجمعات بازنشستگان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بازنشستگی را مرحله پایان اشتغال و فعالیت و جدایی از مسئولیت، ساختارها، چارچوب‌های زمانی و سایر محدودیت‌های ایجادشده به وسیله کار تعریف کرده‌اند و از منظر قانونی در ایران به دوران پس از گذراندن سنوات تقریبی ۲۵ تا ۳۵ سال خدمت گفته می‌شود. این مرحله انفکاک در حالی رخ می‌دهد که کار برای بسیاری از افراد یک مفهوم مرکزی در تعریف خود، هویت، هدفمندی، ساختارمندی زمانی، ارتباطات اجتماعی و مشارکت اجتماعی داشته و بر روابط اجتماعی آنان، خانواده و اوقات فراغتشان تأثیرگذار است.

هرچند بر اساس تحقیقات، بازنشستگی پیامد‌هایی همچون اختلال در سلامت روانی، کم شدن روابط اجتماعی، کاهش امید به زندگی و حس تنهایی، افزایش استرس منتج به بیماری‌های روان‌تنی، کاهش سلامت عمومی کاهش منزلت اجتماعی و طردشدگی را در پی دارد، در اوضاع کنونی جامعه که همه قشر‌های جامعه متحمل فشار سنگین اقتصادی هستند؛ این قشر از جامعه صد چندان و بیشتر از بقیه باید متحمل این فشار‌ها باشند.

بسیاری از افراد در سال‌هایی که مشغول به فعالیت هستند، به روز‌های طلایی بازنشستگی فکر کرده و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند؛ مثلاً تصمیم می‌گیرند دور دنیا را بگردند و از زندگی بیشترین لذت را ببرند. اما به محض اینکه بازنشستگی فرا می‌رسد، نوعی احساس از دست دادن هویت برای بازنشستگان ایجاد می‌شود.

حال تصور کنید در چنین دورانی و با انبوهی از مشکلات مادی و معنوی و عاطفی، بازنشسته‌ای برای بیان گلایه و درد دل به جایی مراجعه کند و چنین برخوردی با وی شود و سبب راه افتادن موجی از انتقاد و هجمه به همه دستگاه‌های حاکمیتی شود، چه نتیجه مثبتی در پی خواهد داشت؟ حفظ نظم عمومی جامعه اصل و قاعده‌ای است که باید همیشه مورد توجه قرار گیرد، اما قطعا حفظ نظم ثابت و مستمر جامعه با چنین حرکاتی برآورده نخواهد شد.

«رواداری» و درک معترضان و شنیدن و همزاد پنداری با معترضان، آموزه و قاعده مهمی است که این روز‌ها از سوی همه افرادی که مسئول بخشی هستند، باید به آن توجه شود، چون شرایط جامعه اصلا برای برخورد‌های «فن کمر»‌ی به معترضان مناسب نبوده و ممکن است عواقب ناگواری را در پی داشته باشد.

رهبر انقلاب در دیدار اخیر با کارگزاران نظام، تذکر مهمی به همه مسئولان دادند و گفتند: «نکته‌ای که وجود دارد، این است که ما به کارگزاران در نظام جمهوری اسلامی اطلاق می‌کنیم «مسئول»؛ می‌گوییم مسئول؛ مسئول یعنی چه؟ یعنی ما مورد سؤال قرار می‌گیریم؛ از چه؟ از کرده‌ها و نکرده‌ها مورد سؤال قرار می‌گیریم.

البتّه این «سؤال» در عرف و ادبیّات سیاسی دنیا «سؤال مردم» گفته میشود، امّا بالاتر از این و مهم‌تر از این، «سؤال خدا» ست؛ این در جمهوری اسلامی مهم‌تر است. البتّه سؤال مردم هم مهم است و از ارکان مردم‌سالاری دینی است. احساس مسئولیّت در مقابل مردم از ارکان نظام جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری است، لکن بمراتب مهم‌تر از آن، احساس مسئولیّت در مقابل خداست. اِلٰهی ارحَمنى اِذَا انقَطَعَت حُجَّتى وَ کَلَّ عَن جَوابِکَ لِسانی وَ طاشَ عِندَ سُؤالِکَ اِیّاىَ لُبّى؛ (۱۴) در قیامت این جوری است: سؤال میکنند، جواب نداریم؛ یک استدلال‌هایی پیش خودمان کرده‌ایم، می‌گوییم، استدلال‌ها را باطل می‌کنند، آنجا می‌فهمیم که استدلال درست نیست. مثلاً اگر بپرسند چرا این کار را کردی؟ چرا نکردی؟ یک استدلالی پیش خودمان داریم، آنجا مطرح می‌کنیم، امّا جوابی نیست.

اِنقَطَعَت حُجَّتى وَ کَلَّ عَن جَوابِکَ لِسانی وَ طاشَ عِندَ سُؤالِکَ اِیّاىَ لُبّى ــ در دعای شریف ابوحمزه است ــ این جوری است دیگر. حتّی آنجایی که مسئولی از دسترسیِ سؤالِ مردم و نظارتِ مردم دور است، آنجا خدا هست؛ کمااینکه کاری هم که شما می‌کنید، خدمتی هم که می‌کنید، همین جور است. بنده مکرّر به مجموعه‌های خدمتگزار دستگاه‌های مختلف اداره‌ی کشور که با بنده مواجه شده‌اند، گفته‌ام آن نیم ساعت وقتی که شما اضافه‌ی بر مدّت مسئولیّت می‌گذارید، هیچ کس نمیفهمد، حتّی مافوقتان هم مطّلع نمی‌شود، یک کلمه تشکّر زبانی هم از شما نمی‌کند، امّا خدا می‌بیند. نکرده‌ها هم همین جور است، کار خطا هم همین جور است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۱۶
مطمین باش اون ادمی که فن کمر زد از جایی دستور گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
در حرف و نوشته مترقی و پیشرفته و در اقدام مفلوج و نا کار امد
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
بازنشسته یا هر کس دیگری غلط می کنه به نظام اسلامی اعتراض کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
آتش به اختیار بوده
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
سعید خان : بازنشسته عمری کار کرده و حق بازنشستگی به دولت اسلامی پرداخت کرده که الان حداقل زندگی رو داشته باشه ، دولت اسلامی حق بازنشستگی او را با شگردی به اسم تورم خورده و حالا زورش میاد حقشو بده . این بازنشسته باید چکار کنه . شما سه سه من به نه من شکر خوردی که بهش فحاشی میکنی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
در پاسخ به سعید که در کمال وقاحت و بی اطلاعی به بازنشیته توهین کرده میگم
اولش غلط کردن شایسته خودت هست
دومش چه توهینی کرده؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
صدرصد
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
سرانجام واکذاری شرکت معظم مخابرات به مدیریت ضعیف
سیدمحمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
الان متوجه میشوید که مردم بدبخت افغانستان چی کشیده
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
وای، چقدر آدمهای نایس که به فکر قشر پایین جامعه هستن
چقدر رسانه خوبی
زمانی که به روحانی رای میدادین که با دار و دستش اون بلا رو سر مملکت آورد، عقلتون و زبونتون چیزیش شده بود؟ یا آتش به دستور از جایی هستین که الان زبون در اوردین؟
حرکت این مامور بد بود یه چیز، ماهیگی شما یه چیز دیگه
یه سوزن کنار خودتون بزارین
اقتصاد ۱ ۲ ساله خراب نشده، ۱ ۲ ساله هم درست بشو نیست
دمت گرم واقعا هم سمئولان هستند نه مسئولان.
اینا اگه مسئول بودن الان گوشت کیلویی 200ت نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
این مو سفیدها همون جوانان دیروز هستند که اکثرا در جبهه ها جلو دشمن می ایستادند تا از شرف. خود خود دفاع کردند. حالا درست هست اینطور. لرخوردی. دست مریزاد. جوون. امروز. که با پدر خودت چنین رفتاری بکنی بناموس و مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
خدا را شکر رای ندادم و شریک جرم نیستم
مالک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
نمیشه که هرکس راه بیافته به نظام بد وبیراه بگه،مملکت قانون داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
عالی
اون ادم گردن کلفت را باید پرسید چه کسی به او فرمان حمله به ان پیرمرد بازنشسته را صادر کرده . اتفاقا ان بنده خدا حرف بدی نمی زد که فن کمر خورد . مامور و فرمانده اش مورد بازخواست قرار بگیرند
فقط میتوانم بگویم بعضی خدا را فراموش کرده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
متاسفانه در بین مسولان خیلی وقته که خدا فراموش شده! و برای همینه که همش سایه تحریم و فقر و بدبختی روی این مملکت هست!
چند سال دیگه خو دش بازنشست میشه و از کاری که کرده پشیمون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
این بزرگواران تو دوره ای که کار میکنن اینقدر رانت و امکانات بدست میارن که نیازی به حقوق بازنشستگی ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
مرسی
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
هم وطن عزیز وقتی پای پول درمیان باشه بله خدا برای بعضی از اقایون فراموش میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
اگه به اونجا بکشه
خدا را چه دیدی
چوب خدا صدا ندارد
با سلام واحترام
مطالب مفیدو درستی است.این رفتارها تنها با بازنشستگان نیست ودرسالهای اخیرشاهدرفتارهای نامناسب بویژه بازندانیان هستیم.منتها برای اینکه این مطالب از حرف به عمل تبدیل شود باید اقدامات عملی انجام شود.تا مردم اعتمادکنند.چند نمونه آن بشرح ذیل ارائه شده:
-ابلاغ مجدد اصول اساسی قانون اساسی که حق آزادی بیان،راهپیمایی واعتراضات رابرای مردم محترم شمرده از سوی مقامات عالی نظام به دستگاهها ونهادهای ذیربط(سازمان زندانها-نیروی های نظامی-قوه قضائیه)
-مشخص کردن اماکن لازم،برای راهپیمایی واعتراضات مرذم
-نصب دوربین های نظارتی بویژه در زندان ها ومراکز امنیتی
-آزادی کسانیکه بخاطر عقیده تحت بازداشت هستندمانند خانم نرگس محمدی
-تعیین پاداش برای کسانیکه تخلفات پلیس ونیروهای امنیتی را گزارش کنند
-برخورد سریع بامتخلفین که با مردم رفتار نامناسب دارند(مانند همین شخص ) و....
هیچ اثری نداشته، جز هرچه عریانتر شدن و شفاف تر شدن حقایقی که هر چند سانسور میشوند و از بیان آن خودداری میشود، اما برای غالب مردم عریان و شفاف شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
فایدش چیه؟ زندگی و عمر مردم تباه شده و مردم به این باور رسیده اند که آرزوهشون رو به گور میبرن اون هم آرزوهای دم دستی نه آرزوهای آنچنانی! حالا حقیقت عریان بشه یا نشه و مسئولان پشیمان بشوند یا نشوند یا اعتراف به اشتباه بکنند یا نکنند یا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
با تصویل طرح صیانت این شفافیت تموم میشه
البته بیشتر شبیه فن سالتو بود
طبق معمول بجای برخورد با مامور، با فیلمبردار برخورد میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
و البته گفته میشه اینها به خاطر فساد فضای مجازی است. مردم میدانند که طرح صیانت یا با هر اسم دیگری یا به هطریق دیگر مثل گران کردن اینترنت برای این است که سانسور خبری سنگینی علیه حقوق ملت اعمال شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
انشا الله به حول و قوه الهی و با همت مسئولین زحمت کش من جمله اون نماینده سیلی زن که اسمش یادم رفته که همین فضای مجازی صیانت نشده باعث اسائه ادب به ایشان شد با اجرایی شدن طرح این مشکل بزرگ حل میشود
خوشبختانه در چند سال اخیر مردم نیروی انتظامی و پرسنلش را خوب شناخته اند!! افرادی که از سرباز تا افسران عالیرتبه اش حس خدایگانی دارند و اگر به آنها گفته شود که کلاه بیاورند سر را با کلاه میاورند!!! الان هم نهایتا با صدور اطلاعیه ای که با مامور خاطی برخورد خواهد شد و پرسنل نیروی مقدس انتظامی خدمتگزار مردم می باشند و ... سر و ته قضیه را هم میاورند.لطفا شما که برای رفتار پلیس آمریکا با امثال فلوید در آمریکا اشک میریزید یه اشکی هم برای امثال این بنده خدا که بصورت کاملا مدنی میخواد اعتراضش رو بیان کنه و اینجوری مورد حمله واقع میشه بریزید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
به مامور خاطی جایزه هم میدن!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
اینا تو نیروی انتظامی چه کسایی هستن؟
تابی جون فیلمش نشون میدادی پیرمرد بیچاره حتما دیسک کمر پاره کرده چرا ما اجازه نداریم از عملکرد دولت انتقادکنیم
پاسخ ها
دوستت دار شما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
هر روز بدتر از دیروز
عادیه این حرکات بنظرم سعی نکنید بگید نمیدونید من که هنوز صورت خونی پیرمرد اصفهانی که ساچمه تفنگ خورده بود تو صورتش جلو چشمم هس
فشار روی مردم را باید حفظ کرد تا درگیر روزمرگی شوند تا روی مسائل اصلی تمرکز نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
آفرین دقیقا سیاست را گفتی
به هیکل طرف می خورد که زور دار باشه ولی باید خجالت بکشه از اون پیرمردی که ارام ایستاده بود و با دیگر بازنشسته ها صحبت می کرد.
شما شاهد متانت و صبوری و مظلوم بودن در مقابل وحشی گری و ظلم بودید
پاسخ ها
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
احسنت
کو مسئول؟ کو پاسخگو؟ فقط سرکوب
بسه حرف
معاون اقتصادی رییس جمهور هم کلی ادعا داشت
پاسخ ها
حاجی اوف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
وقتی یک بی سواد معاون یک بی سواد دیگر بشود نتیجه اش میشود این
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
هنوز هم داره. تازه رئیس مجلس هم دیروز گفت ما دولتمردان توانستیم بر کرونا پیروز شویم! دیگه نگفت که به قیمت مرگ هزاران نفر و بیچاره شدن مردم مفلوک و تازه پیروز هم نشده فقط بی خیالش شدن
ناظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
فعلا رفته بیمارستان تا از شر سئوال کننده ها راحت باشه دید کاری نمیتونه بکنه و حرف وعمل تفاوتش زیاده
نه
کشورهای دیگه انقدر حرمت قایل میشن برای بازنشسته هاشون اما اینجا با فن کمر بازنشسته رو خرد میکنن .وقتی بعد ۲۵ سال کار بازنشسته میشی تازه اول بدبختیها ست اول شرمندگیها .از وقتی که همسرم بازنشسته شده نتونستیم بچه هارو دوروز شمال ببریم بعد اینهمه سال حس شرمندگی خیلی بددردیه .خداروشکر دیگه با این تورم میوه درست وحسابی هم نمیتونیم بخریم .مهمونی نمیرم چون مهمون میاد .آآآخ حال مارو فقط خودمون درک میکنیم که زمان جوونی به خودمون می بالیدیم که داریم برای مملکتمون خدمت میکنیم اینم دستمزد آخرش .فقر وتنگدستی ،شرمندگی ،احساس حقارت تو خیلی جاها وازهمه بدتر پیش بچه ها .شماها چه می فهمید تا به حال ما دچار نشید .هرروز یه خبر پرایترس برای افزایش حقوق .یه خبر بد برای تورم وووووومی گیم کاش می مردیم اینهمه ذلت نمی کشیدیم وسما مسئولین در آخر باید پاسخگو باشید چه در این دنیا واگر اعتقادی به خدا دارید دراون دنیا هم باید باید پاسخگوی این قشر زحمت کشیده باشید حال خود دانید
اعتراض مساویست با ضرب و شتم و زندان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
و بعد در زندان مرگ ناگهانی یا مریضی که تا آخر عمر ادامه خواهد داشت
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
واقعا جای بسی‌تاسف‌از‌این‌برخورد‌اگر‌اون‌بنده‌خدا‌سکته‌می‌کرد‌چه‌کسی‌جوابگو‌بود‌افسوس‌از‌زحماتی‌که‌کشیدیم‌خدایا‌توبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
کلان همین اگه حقت رو بخوای هزار تا انگ بهت میبندن ومیبرن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی از شعارهای انقلاب آزادی بود و طبق قانون اساسی مردم حق برگزاری تجمع و راهپیمایی دارند ولی متاسفانه فقط برای مواردی که آقایان بخواهند مثل روز قدس و ۲۲ بهمن و ... مجوز می دهند
اين يارو نيرو انتظامي نبوده امنيتي بود انتظامي ازاين كارا نمي كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
فرقی نمیکنه . همگی در خدمت عده ای قلیلند
نکته ای که اشاره نکردید این بود که این بازنشستگان که غالباً رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس هستند ، بیش از ۱۰ سال است که در کمال آرامش و متانت مسائل خود را بصورت مکتوب و یا اجتماعات آرام بیان کرده اند. ولی متاسفانه هر بار یا وعده داده اند و یا تهدید کرده اند
واقعا حسرت خوردم به حرکت اون شخص که برای منافع خود چه حرکتی کرد با این بازنشسته عزیزی که سالها برای این کشور زحمت کشیده اما حالا طلب حق خود ر ا به حق دارد.
خجالت خجالت از مردم از بازنشتگان از وجدانی که فراموش شده
جای تاسف بسیار است ، باید با مامور و فرمانده خاطی برخورد قضایی قاطع صورت پذیرذ.
شما حق ندارید حرف بزنید مگر حرفی که خوشایند ما باشد
این قصه تلخ اولی نبود آخری هم نیست.
اگر چه پیرمرد نماینده قشر وسیعی از مردم بود اما آن مرد هم که ضربه کمر را وارد کرد متاسفانه نماینده بخش بزرگی از مردم جامعه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
نه اون نماینده قشربزرگی از جامعه نیست مطمن باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
با جمله آخر شما مخالفم
اون مامور نماینده بخش کوچک ولی پرزور جامعه است
آرتین
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
نماینده بخش بزرگ چیه، آقا شما اصلا انگار به آمار طبقات مختلف جامعه واقف نیستید
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
اتفاقا بدلیل نمایندگی از قشر کوچکی از جامعه و ترس از قدرت مردم است که با هر منتقدی برخورد خشن دارند. اگر اینها واقعا قدرتمند بودند اینگونه رفتار نمی‌کردند.
اول اینکه احتمالا آن فرد انتظامی از خانواده مرفه بدون درد بوده که متوجه و درگیر مشکلات مردم نیست!(احتمالش خیلی ضعیف است) البته احتمال قوی تر اینست که برای خوش آمد بالا دستیهایش این حرکت را کرده!آنهم برای یک لقمه نان !!
کسی که به مثل پدر خودش رحم نکنه نمی تواند مامور خوبی باشد و البته فرمانده اش هم باید توبیخ شود
اگر این اتفاق در آمریکا افتاده بود
خوراک صدا و سیما برای یک عمر تهیه شده بود
حیف!
بعید میدونم اون کسی که فن کمر زد ایرانی باشه .
ایرانی ؛ با یک پیرمرد هموطن خودش این کار رو نمیکنه .
به نظر اینا غیر ایرانی هستند .
ایرانی دلش نمیاد با بزرگتر هموطن اش یه همچین کاری کنه
همش تقصير صيانته
زودتر صيانت كنيد كسي نبينه
حتی تصور اختصاص تنها ۱۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان در شرایطی که تورم رسمی ۴۰-۵۰ اعلام شده (درحالیکه همه میدانند که تورم واقعی بسیاربیشتر از آن است) گناه نابخشودنی است
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
ولی مجلسی ها و مدیران ادارات از افزایش ۱۰٪ پایه .حقوقشون که 27 الی 30میلیونی هست راضی هستند
این همه قلم فرسایی کردی ولی جرات نکردی اصل مطلب را بنویسی که سه کلمه بیشتر نبود پس انتظار معجزه نداشته باش کل داستان فوق به اندازه یک کلمه نمی ارزد انهم کلمه خصولتی بیشتر نبود
مگه اولین باره این کار داره انجام میشه الان دیگه کاملا وقیحانه دارن رفتار میکنن. پاسخگو هم نیستند میدونی مردم چی میگن ؟ میگن این که علنی این کار را میکنن وای به وقتی که تنها گیرت بیارن هفت نسلت را میسوزنند.
با سپاس از اطلاع رسانی تابناک و این که صدای اعتراض کارکنان و بازنشستگان مخابرات را بازتاب می‌دهید. پس از خصوصی‌سازی مخابرات، به رغم تعهدی که سهام‌داران عمده و روسا و اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل مخابرات نسبت به کارکنان و بازنشستگان مخابرات داشتند متاسفانه به روش‌های مختلف از اجرای قانون و مقررات مربوط و آیین‌نامه استخدامی کارکنان مخابرات مصوب سال 89 و همچنین توافقات سه جانبه تبا تشکل‌های کارگری صنفی، طفره رفته و هر از چندگاهی به دنبال اعتراض و تجمع و ... بخش ناچیزی از آن را پرداخت کردند.
اخیرا نیز قلدرمآبانه و بدون رعایت قانون و اخلاق جمعی از کارکنان را بدون پرداخت معوقان و مطالبات قانونی‌شان با تهدید و تحدید بازنشسته اجباری کردند و کارکنانی را که مقاومت کردند پست‌های سازمانی‌شان را تنزل دادند و حق جذب آنان را نیز قطع کردند.
انتظار این است که اگر صدای اعتراض به این ظلم 13 ساله در مخابرات ، وزارت ارتباطات، وزارت اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی‌سازی) که وظیفه نظارت بر حسن اجرای خصوصی‌سازی در مخابرات را به عهده دارد شنیده نمی‌شود، دستگاه‌های مافوق به ویژه دستگاه‌های تحت نظارت رهبری با شنیدن صدای مظلومیت کارکنان و بازنشستگانن مخابرات و بررسی های لازم به این ظلم 13 ساله پایان دهند.
در پایان جا دارد نهادهای مسئول به اهانت و رفتار زشتی که با کارکنان و بازنشستگان معترض مخابرات در تجمع 23 فروردین 1401 صورت گرفته و جمعی از آنان مورد ضرب و شتم و پرونده سازی قرار گرفتند رسیدگی کرده و از ظلم مضاعف پیشگیری کنند.
باید گفت اگه خیلی مردی جلوی قمه کش ها فن کمر پیاده کن …مرد!
تمام شدید ... فقط امیدوارم کشور رو با خودتون تمام نکنید
خب که چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گفتار درمانی.....................................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
خدا از دهنت بشنوه
اینی که می گن طرف رو تو گونی کردن . همینه !!!! البته واقعا جای تاسف داره . همین الان اگر تو امریکا این کار رو کرده بودند . صدا و سیما چند بار نشون می داد؟!!
یارنه معیشت و ماه رمضان را به علت نداشت اطلاعات از سرمایه داران به آنان دارند میدهند متاسفانه؟
ولی به نانوا کارگر بازنشسته و......که حقوق ناچیز شان برای خانوده وفرزندان بیکار را دزدی وتجسس کردند و ندادند
این از خدمت به مردم
کارشناس که دارد این کار را می کند دشمن ملت ایران است
گو گوش شنوا
کی انتقاد قبول می کنه
از این اقایان فن کمری در نیروهای حفاظتی ما بسیار بسیار هستند ، اینها فقط به دنبال ایجاد ترس و بستن دهان مردم هستند ولی نمیدانند که کاسه لبریز شده این جیزها سرش نمیشود و داد این بازنشته محترم و اقشار درد کشیده دیگر دامان انها را هم خواهد گرفت ، یک لحظه این فرد نادان و احمق فکر کند که این پیرمرد محترم که در کمال ادب و احترام داشت خواسته های کاملا به حق خودش رو مطرح میکرد و وحشیانه با او برخورد شد ، پدر خود این نادان باشد.
جامعه ما در حال پیر شدن هست و متاسفانه نظام هیچ برنامه ای برای بهبود کیفیت زندگی این عزیزان ندارد. یجورایی فکر میکنند که خوب از کار افتاده شدند نیازی نیست مورد توجه قرار گیرند. بازنشستگان نباید دغدغه خورد و خوراک خود باشند نباید متحمل هزینه های سنگین مداوا بشند و نباید اینهمه فرق بین طیفهای مختلف بازنشستگی باشند . بعضی از این گروههای بازنشسته چه دوران کار کردنشون و چه دوران بازنشستگی از رفاه نسبی برخوردار نبودند. اون نیروی انتظامی که برخورد می کنه با این عزیزان مطمئن باشه که اون دنیا مورد بازخواست قرار می گیرد
انقلاب کردیم هم دنیا مون رو درست کنند و هم اخرتمون رو ولی ببینید چی نصیب ملت شد فعلا هم که چهل سال دارن وعده میدند
قیمت ها دقیقه ای داره میره بالا همه چی از دست رییسی در رفته
خجالت بکشید با این اراجیفی که میگویید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
حقیقت را گفتن. از کی اراجیف شده نکنه فامیل کشتی گیر هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
میشه درست بگی کدومش
آخرش چی؟!!!
جالب اینه که الان همه این حرکت را تقبیح میکنند حتی کسی که این دستور را داده
این یکی از هزاران موارد ساکت کردنی هست که حالا از طریق اینترنت پخش شده و شما و همه پیگیر شدید. وگرنه از این مسائل در کشور زیاد هست که خیلی هاش هیچ وقت به گوش کسی نمیرسه! و نمایندگان هم برای اینکه همین اندک موارد هم به گوش من و شما نرسه میخوان طرح صیانت رو تصویب کنن!!
ژاپن یکی از دلایل پیشرفت خودش را احترام به بزرگترها می داند بعد اینجا یک انسان نما با این اقای محترم که جای پدر همه هست و بسیار قشنگ و با آرامش صحبت می کنند چنین برخورد می کند
مردم عزیز ایران دیگر لطفا از ادب فارسی و تمدنمان نگویید
تمدنمان مرد، ادبمان مرده است خودمان را گول نزنید
باسلام ،وقتی مسئول شرکت مخابرات ایران نسبت به اجرای آیین نامه تصویب شده سال1389بعدازخصوصی سازی شرکت مخابرات اقدام نکند وحق و حقوق بازنشستگان مخابرات ایران را ازدی ماه 1400نپردازند،حق بازنشسته هست بعداز پیگیری مطالبات معوق از کانالهای صنفی به تجمع آرام روی بیاورند...
ستاد اجرایی فرمان امام که دیگر مال دولت نیست
جالت ترین بخش فن کمر این بود که مامور اجرا کننده فن هیچ ابائی از دیده شدن چهره اش نداشت
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
مطمئنا درجه می گیرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
چون که ظلم نهادینه شده است
به نظرم همه کسانی که به حقوقشان اعتراض میکنند، راه اشتباه میروند. آنها به جای اینکه بگویند چرا حقوق ما کم است باید به شرایط کلی اقتصاد کشور معترض باشند
پدر من بازنشسته مخابرات هست و بعد از ۳۰ سال ۴ ملیون ۸۰۰ حقوق میگیره .این چه انصافی هست چه عدالتی هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
پول کرایه خونه هم نمیتونه بده حتی اینطوری
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
عمویت محتکر و گرانفروش نیست؟
دوستان وبزرگواران رای یادتان نرود
رییسی خراب کردی حسابی
پاسخ ها
moha
| Germany |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
فقط رئسی خراب کرده؟؟ 43 ساله خرابه عزیز از خواب بیدار شید, 43 سال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
رئیسی کارش درست است و بهتر هم میشود
برنج کیلویی 100 هزار تومان گوشت کیلویی 200 هزار تومان
چه بر سر این مردم کردید بخدا مردم به فکر فروختن کلیه شون افتادن
من که ندیدم!!!
فیلم رو دیدم بسیار کار بی ادبانه ای کرد حتما باید دادگاهی بشه
واقعا یه کی نیس تو این مملکت بیاد ببینه تو این شرکت مخابرات چی میگذره !!!
وقتی مسولان ، مسولانی که اول انقلاب اومدن که فقط به مردم خدمت کنن، ولی الان میگن چون ما مسول هستیم باید حقوق فلان داشته باشیم و باید از رانت و ... استفاده کنیم و هزاران چیز دیگه! وقتی برخی نان حرام به منزل ببرند نتیجه همین میشه.
با سلام. لطفا یه طرفه به قاضی نروید. هزاران جوان در همین مخابرات به عنوان شرکتی با حداقل حقوق کارگری با سه برابر کار بیشتر نیروهای رسمی دارند کار می کنند.در مخابرات حدود 40 هزار نفر که بازنشسته شده اند نیروی جایگزین خیلی خیلی کمتری به صورت شرکتی گرفتند . این بازنشسته ها که چن ساله بازنشسته شده اند با حداکثر حقوق هفت برابری تامین اجتماعی بازنشسته شده اند و دارند کمر تامین اجتماعی خرد میکنن.فیش های حقوقی و مزایاشان را افشا کنند و همه ببیند چه خبره.حقوق یک کارشناس رسمی مخابرات در سال 1401 حدود 30 میلیون تومان هست. بازنشسته های مخابرات ماهی 2400 ت حق خواربار از مخابرات می گیرند. بیمه دندان پزشکی سالانه 4 میلیون ت دارند.هیچ جا این چنین حقوق و مزایایی نمی دن. فکر می کنید بازنشسته های مخابرات چه می خواهند دیگه. حدود 400 تا 500 میلیون تومان حق جذب اختیاری که شرکت چند ساله به کارمندهای رسمی میده.شرکتی بدبخت هم باید 80 درصد کارهای مخابرات را با 1/4 حقوق رسمی ها بکنه.متاسفم برای کسانی که از ظالم ها حمایت می کنند و نباید رفتار یک نفر خودسر باعث مظلوم نمایی بقیه بشه و نفرات خودسر از دو طرف طبق قانون باید محاکمه بشن.لطفا نشر بدهید.ممنون
واقعا ما نمی دانیم دراین کشور دردمان را به چه کسی بگوییم ؛ همین آقای صحرایی باتفاق تعدادی از همکاران درنمازجمعه هفته قبل شرکت کردند وبصورت مسالمت آمیز به مسئولین حاضر مشکلات بازنشستگان مخابرات را مطرح نمودند ولی چند روز بعد این چنین برخورد می شود؟؟!!!
درروز روشن حق وحقوق بازنشسته مخابرات را ضایع می کنند وهیچ مقامی پاسخگو نیست واقعا جای تاسف دارد .....
من امروز شنیدم که در ادارات کل آموزش و پرورش در حال جدا کردن خانم ها و آقایان همکار از همدیگر به اتاقهای جداگانه هستند.
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
شما فک کردی طالبان شاخ ودم دارد
تابناک عزیز از چی میترسی ؟

چرا هر وقت این پیام را که می نویسم : خلایق هر چه لایق را نشر نمیدهید ؟

هر آنچه که سر ما مردم بیاد ؛ حقمان است . خلایق هر چه لایق . تمام
سلام ضمن تشکر از تابناک بعرض میرساند پیرمرد آقای صحرایی بازنشسته مخابرات هستند که فقط تجمعی مسالمت آمیز با دیگر همکاران در میدان آرژانتین داشتند اکنون 13 سال از خصوص سازی مخابرات گذشته ومطالبات ما بازنشستگان همچنان پرداخت نشده بیش از 90% درصد شرکت کنندگان تجمع جانباز و رزمنده 8 سال جنگ بودن حتی یک شعار علیه نظام ندادن خیلی آرام سرهنگ موسوی از نیروی انتظامی خیلی برخورد متین وخوبی داشتند ولی لباس شخصی ها خیلی برخورد بد داشتند خواستم به مدیران مخابرات مهندس سید هاشمی و سلطانی بگم باید از همه بازنشستگان عذر خواهی کرده ومطالبات آنان را پرداخت کنید اگر مخابرات ندارد چرا در سال 1400 حق جذب از 5میلیون تا 10میلیونی برای خودشان و شاغلین تصویب وپرداخت کردند ومیکنند به داد این قشر برسید با تشکر بازنشسته مخابرات
اولا تواین چهل وسه سال از این فن کمرها وفتیله پیچها زیاد دیدیم یاتوسط تیروهای انقلابی یا افراد خودسر
مشکل جامعه این است که مسئولان و مردم در یک سطح اقتصادی نیستند. مسئولان بسیار متمول و مرفه و مردم محتاج نان شب. در این جامعه هیچ مسئولی به فکر معیشت مردم نخواهد بود چرا که دغدغه اصلی ایشان، مال اندوزی هست. سفره ی بسیار پهناوری گشوده شده که عده ای گوشت به استخوان رسیده که البته اکثریت جامعه هستند از این سفره بی بهره اند و همه چی دست مافیا و بازار سیاه شده است.
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
اگه یک عده کمتر بخورند و ببرند این چنین مشکلاتی نخواهیم داشت
این حرکات نشانه افول است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
سقوط نه افول
اگر طرح صیانت تصویب بشه دیگه چنین چیزایی رو نمیشنویم و شاید به جاش خبر بزنن که پیرمرد تروریست با کمربند انتحاری در اغتشاش بازنشسته ها.
اون احمقی که به این شیوه فن کمر زد به یک پیرمرد کی بهش دستورداده
همین عدم درک شرایط بد مردم همه رو عصبانی کرده
اوج خفت و درماندگی هست که بخاطر چندرغاز حقوق بیائی و انسانیت را زیر پا بذاری و روی همنوع بی دفاع و مظلوم خودت دست بلند کنی.
دم نماینده مجلس گرم که خوابوند زیر گوش سرباز بی ادب !!!در اصل ایشان جور پدر ومادر سرباز رو کشید چون وظیفه اونا بود که فرزندشان را تربیت کنند تا بفهمد که نباید به کسی بی احترامی کند
ایراد کار اینجاست که مساله آموزش در کل کشور مورد غفلت قرار گرفته است. به مأمور نیروی انتظامی در کنار آموزش استفاده از سلاح و باتوم می بایست موضوعاتی مانند حقوق شهروندی، حقوق بشر، قانون اساسی، نحوه برخورد صحیح با مردم (مجرم یا غیر مجرم) و غیره هم آموزش داده شود. علاوه بر آن می بایست یک نهاد نظارتی بر رفتار مأموران انتظامی وجود داشته باشد تا آنها هم احساس کنند که باید به یک نهاد پاسخگو باشند. پاسخگو نبودن پلیس به یک نهاد نظارتی باعث رفتارهای غیر مسئولانه می گردد.
اين رفتار واقعا بي حرمتي به اين بازنشسته مو سفيد تنها نيست به كل جامعه بازنشستگان است كه اصلا اين حركت وحشيانه مامور نيروي انتظامي چه تناسبي با رفتار اين بنده خدا دارد چه رفتار غيرعرفي واخلاقي و... ايشون انجام دادند كه مسحق اين برخوردباشه تازه داره جمعيت را آرام ميكنه وكمك ميكنه به برقراري آرامش بايدفرماندهي نيروي انتظامي با اين مامور برخوردنمايد
برا پیرمرد ضعیف فن کمر زدی آیا در برابر قمه کش تونستی ؟؟؟
پر توان در برابر ناتوان

ناتوان در برابر پرتوان

تابناک منتشر کن
-آقا داماد چيكاره ان؟
-كشتي گيره پسرمون
-احسنت. كجا كشتي ميگيرن؟
- ميره به كسايي كه دنبال حقوقشون براي حقوق خودش فن كمر ميزنه
-آفرين. مباركه
اگر این فرد از افراد انتظامی بود پس لباسش کو . مملکت داریم
باعرض سلام وخسته نباشید بسیار کار زشتی ماموران انجام دادن این برادران سن وسال بالابیاحترامی به بزرگان از بچگی بما یاد دادن به بزرگان درجامعه احترام بگذارید اینها ۸ سال دفاع مقدس جهبه وجنگ از زن وزندگی کاشانه ترک دیار کردن و الوطن خود دفاع کردن مجروح ورجانبازانداز این انسانت نبو از آنها پذیرایی کنند چوب خدا صدا نداره هرکس بخورد دعوا ندارد بامید آن روز
مخابرات را به ویرانه تبدیل کرده اند نه برای شاغلین ونه برای بازنشستگان وحالاهم کرامت و انسانیت را لکد مال کرده اند ...کسی نیست بداد برسد....شکایت پیش مهدی صاحب الزمان ببریم وخدای واحد ....
مخابرات از اوج به قعر!
چرا ریشه یابی نمیشود که چه کسانی موجب این سقوط شده اند؟
بیشترین مشترک و بالاترین درآمد که هزینه خرید ان توسط ستاد اجریایی فرمان امام از سود سالیانه همان مخابرات پرداخت شد!
این چگونه مدیریتی بوده است و چه کسانی باعث آن شده اند؟
نیروی قلدر نیروی انتظامی باید پاک سازی شود ، چون هر کاری دلش بخواهد انجام میدهد وبصورت رفیق بازی لا پوشانی میکنند واز حق خودش تجاوز کرده باید برای آنها منشور اخلاقی حوزه کاری تعریف کرد وشرح وظایف مربوطه
من به این کار ها کاری ندارم ولی اگر واقعا یک شخص که ادعا میشود مالک پتروشیمی در حال ساخت میانکاله است دو کارت ملی دارد و این خبر درست باشد
پدر و مادر ان اقای که فن کمر زده به یک پیرمرد 60سال ان هم در مقابل تمام مردم باید گفت ببین چه لقمی واز چه راهی نان وغدا به او داد ه است که این چنین فرزندی تحویل جامع داده است
اصول مترقی رو خوب اومدی . با این مثلا اصول مترقی، چهل و دو ساله اوضاعمون اینه
سالخوردگان و کهن سالان بویژه بازنشستگان که عمری را در راه خدمت به خاک و میهن خود سپری کرده اند، سرور و سالار جامعه هستند و وظیفه همگان بویژه بزرگان جامعه هست که دست بوس و خاک پای آنان باشیم. برای خدمت به انان سر از پا نشناسیم. اینها غنچه هایی بوده اند که الان گل های زیبای جامعه ی ما هستند و نمای آینده نسل جوان و موتور محرک جوانان
درود به وجدان پاکشان که عمری را سپری کرده اند تا اینک چراغ راه ما باشند.
کاش همگان به پندار نیک،گفتارنیک و کردار نیک بازگردیم و قدر یکدیگر را بیشتر بدانیم.
کاش پست های زودگذر آنقدر پستمان نکند که جرات تعرض به ولی نعمتان دیروز و امروزمان پیدا کنیم.
کاری که این نیروی شخصی کرد فن کمر روی پیرمرد هفتاد ساله نبود، این انعکاسی از زندگی نکرده اش و عقده های گره شده در ذهنش بود.
که اگر غیر از بود هرگز با مردی با محاسن سفید و آن هم با نامردی و از پشت این کار را نمی کرد.
کاش چراغ هدایت جامعه روشن می شد و همگی می فهمیدیم دنیا با همدیگر جای قشنگی‌ست.
هیچ گزارش و خبری مبنی بر تقبیح و برخورد منتشر نشده. اگر سراغ دارید خبر دهید ماهم دلمون خوش بشه.
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
دوست عزیز منتظر مدال وتشویق باش !!!فک کردی الکی جهان سومی شدیم
متاسفانه در کشور ما هربخشی از دولت که به بخش خصوصی واکذار می گردد عملا بدون پشتوانه شده و هرکس به طریقی سعی در ضربه زدن به ان را دارد:
-. در حالی که قیمت برق .گاز و اب و سایر خدمات دولتی در 12 سال گذشته در چند نوبت افزایش یافته اما تعرفه خدمات مخابرات افزایش که نداشته هیج تازه بر تکالیف انها نیز افزوده می گردد . به طور نمونه با هم کدی تلفنهای ثابت در هر استان هزیته مکالمات در ون استانی از بین شهری به دورن شهری تغییر کرد و کاهش ذرامد مخابرات را در پی داشت اما دولت وقت از تغییر تعرفه و جبران خسارت خودداری کرد .
- سهام دار عمده نیز از ابتدا بخش درامد زای تلفن همراه را از بخش پرهزینه تلفن ثابت جدانمود و تا به امروز تنها به دلیل تعهداتی که در قرارددا دموظف به انجام ان شده سعی در فعال نگه داشتن ان با کمترین هزینه داشته است . شبکه مسی به دلیل عدم نگهداری و بهسازی درست کیفیت مطلوب خود را ازدست داده و افت شدید کیفیت سرویسهای اینترنت خانگی ناشی از ان است . در حال حاضر نیز از سرقت سیم و کابل و یا جمع اوری خطوط تلفن به درخواست مشتری استقبال میکنند تا در اینده نزدیک دیگر نه شبکه ای باقی می ماند و نه مشتری که سهمام دار نگران تعهدش باشد .
- در این 12 سال به دلیل سوئ مدیریتهاو عدم شایسته سالاری در شرکت مخابرات هیچ برنامه و یا استراتژی مشخصی توسط مسئولین ارائه نشده و مدیرانی که بسیاری از انها از زمان بازنشستگی انها نیز گذشته در جایگاه خود باقی مانده اند و با بازنشستگی کارشناسان متخصص که توانایی کار با سیستمهای مختلف مخابراتی را داشته اند به راحتی موافقت می گردد افرادی که خلاء نبودشان هنوز پس از سالها محسوس است .
- با ادامه این روند طولی نخواهد کشید که نام شرکت مخابرات در کنار سایر شرکتهایی مانند هپکو ،ارج ، هفت تپه قرار خواهد گرفت .
اگه این اتفاق توی فلسطین افتاده بود الان خیلی از حضرات جامع پاره می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
جامه نه جامع
آقای رییسی با ده درصد افزایش حقوق ما بازنشستگان کشوری چه خاکی بر سر کنیم ؟ وقتی قیمتها هر ماه بیست سی درصد افزایش دارن. در خبرها همه روی افزایش حقوق تامین اجتماعی ها مانور میدن که حقشونه نوش جانشون .اما چرا کسی از ده درصد افزایش حقوق ما کشوری ها چیزی نمیگه گلایه نمیکنه ؟
خورد و خوراک هیچ ... یک لقمه نون خشک هم آدم بخوره ولی سقف بالای سر داشته باشه ...الان همسایمون بنده خدا بازنشسته کشوریه و 5 تومن حقوقش و اجاره خونش یک ماه پیش شده 5.200 .... شارژ ساختمان .... هزینه خرابی های احتمالی .. و و و

چشماش پره بغضه وقتی حرف میزد ....
خودم یک سبد کالا معمولی خرید میکنم بدون تنقلات ...فقط واجبات ... 500 تومن ... یک میلیون ... دوروز پیش شد 1.400 ..هی کم کردم ..کم .کم کم ..شد 800 تومن .... خلاصه فکری کنید
مخصوصا بازنشسته ها که نمیتونن کار کنن
به موقع خودش مردم فن کمری بهشون میزنند که دیگه بلند نشوند مخصوصان اون پاچه خواران که برای پول دست به همه کاری میزنند
سعید خان شما و امثال شما با این نظر وبی ادبی عملا ضد اسلام واقعی و پیامبران وامامان شیعه خصوصا خصوصا حضرت علی وامام حسین هست
کش یکی پیدا بشه فن کمربزنه به این تورم وگرانی
تا وقتی کار داری فکر و خیالت کمتره ولی پدرم با ۲۲ سال سابقه وقتی تصادف کرد دیگه نتونست سرکار بره بازنشستگی پیش از موعد در سن ۴۰ سالگی سال ۵۹ شد تازه مشکلات ما از اون موقع شروع کار من و پدرم برای اینکه مخارجمون در بیاریم رفتیم دستفروشی از پوشاک گرفته تا سیگار و گل و قفل و هر چیزی که بتونه مخارج زندگی مونو در بیاره بعضی وقتها درآمد یک هفته دستفروشی ما از یکماه حقوق پدر خدابیامرزم بیشتر بود این ماجرا مربوط به دوران جنگ عراق با ایران هست که حقوق کارمند ۲۵ هزار تومان بود ولی حقوق پدرم فقط ۲ هزار تومان بود تازه خونه ای دو طبقه که قبل از انقلاب خریده بودیم بعد از انقلاب یک طبقه را اجاره میدادیم از ۴تا۷ هزار تومان بازهم مجبور بودیم دستفروشی کنیم بعد از انقلاب زندگی‌ها خیلی سخت شد قبل از انقلاب ما بهترین لباس خارجی را میپوشیدیم بعد از انقلاب پول خرید پوشاک برای خودمون نداشتیم اگر شلوارو لباس و کفشی پاره می شد مادرم خدابیامرز وصله پینه میکرد تا لباس ما پاره تر نشه و آبروی ما هم حفظ بشه پدرم کفش دست دوم از مولوی میخرید چون در سن رشد بودیم توان خرید کفش نو هم نداشتیم من و خانواده ام از انقلاب هیچ خیری ندیدیم فقط گرگها و کفتارها به نون و نوا رسیدند در این عمرهای کوتاه بعضی ها فقط اومدند ظلم کنند بعضی ها هم حقشون خورده میشه جایی هم نیست حقشون را بگیرند
سلام، آقا سعید! شک ندارم پاسخ شما از سرِ بی تجربگی و بی اطلاعی وایضاً دلسوزی است ، اما دقت کن ، این نظام متعلق به ولی عصر است ، هر کسی به هر دلیلی باعث نارضایتی و بدبینی مردم از نظام شود ، باید عذرخواهی کند
یکی از این باز نشسته های مخابرات الان همکار من شده. وضع حقوق بازنشستگی در حد من شاغل فقط دغدغه شون اینکه چرا حق خواروبار که یک میلیون و سیصد هزار تومان هستش دوماه پرداخت نمیشه
دزدی مملکت را گرفته
چرا باید مملکت هرکی هر باشه که مامورنمای خودسر داخل مأمور واقعی خودشو جاکنه خودسرانه ظلم کنه و مردم را نسبت به نیروی خدوم انتظامی بدبین و حتی متنفر کنه
این هم از اصحاب ما می توانیم ، ولش کن نهار خوردی شما؟
اگر مسیولین وبطور تمام و کمال سران کشور در پنهان سری به سطح شهر بزنند و ببینند گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی تمام پیکر این مردم را تراشیده و روز به روز قیمتهای نجومی وتورمهای تصاعدی بااین حقوق بسیار ناچیز ووعدهای سر و کاری رادردستور کار پرورش خویش قرار می دادند و مهمتر از همه احترام و تکریم ها از هم پاشیده نمی شد ما چنین وضعیتی نداشتیم بااین اوضاع و احوال بجای ترغیب جوانان به ازدواج و فرزند آوری باید فکری اندیشه میشد تا جوانان ونخبه ها که بسیار هم زیاد هستند از کشورشان با دلخوری وبی توجهی فرار نمی کردند ای کاش صحبت‌ها در حد گفتار و درمانی و کاغذ بازی صورت نمی گرفت مردم شئور پدرم و احترام دارند
نان پدر و شیر مادر حلالت. دلیر مرد که اینطورپدر خود را فن کمر کردی بهترین مدال و خوشرنگترین را مسئولین هرچه زودتر به این پهلوان بدهند. کم. نداریم از اینگونه افراد.....
سلام بر نگارنده محترم که طرز برخورد نیروی انتظامی رابا بازنشسته مخابرات نقد کرده .واز قانون اساسی مترقی دفاع کرده بفرمایید .چند اصل یاماده یا تبصره از این قانون اساسی در این ۴۰ ساله اجراشده؟ در انتخابات؟ در آزادی طبق قانون؟ آموزش ؟ بهداشت؟ درمان؟ حقوق یک ایرانی در قانون اساسی؟ کدام؟؟؟؟
زود تر صیانت رو تصویب کنید دیگه تحمل ندارمه همچین خبرایی بشنوم
اقاااسعید ببند حلقت رو
مردم ایران حق هیچ گونه اعتراضی ندارندبایدبدترباهاشون برخوردبشه
اینکه مامور نیروی انتظامی چنین کاری با این بنده خدا انجام داده با اینکه مدیرعامل مخابرات ایران هم قبلا در نیروی انتظامی بوده هم ارتباطی داره؟
من خود در تجمع حضور داشتم واکثریا همکاران مخابراتی از نسل اول انقلاب واز مدافعین انقلابند .
ولی با لشکر کشی سهامداران د ر اندرونی خانه های خودمان غریبیم چون پاسخی در مقابل فرزندان خود ونسل امروز نداریم .وتمامی اصول قانون اساسی اصل۲۷ آن مغفول مانده ودر واقع از ما عریب تر وبی کس تر قانون اسای است .
نرگس محمدی فقط عقیده شخصی نبود کاری که کردین حرکت ضد امنیتی و سازمان یافته از طرف عناصری وایشان خصوصا در همین اتفاقات بین ایران و افغانستان در اخیر خواهشن از سلبرتیهای خودفروخته دفاع نکن آنها ازمردم نیستند.ودراینمورد قضیه بازنشسته معمولا این حرکت‌ها هم از جایی وپشتوانه هایی صورت میگیرد که نیازهای شومی به دنبال دارد واگر واقعیت باشد که بعید میدانم توهین به ملت است سرمایه اصلی کشور
کسیکه به اسم سعید دفاع از انقلاب کردی. کسانی به اسم انقلاب و نظام که معلوم نیست نظام منظورشان جیه پدر مردم را دراوردن
آقای سعید من نمی دانم شما چکاره هستی که موضوع را ربط دادی به نظام احتمالا خودت از اعطای ساندیسی هستی
اینها میدونن که مردم ازشان خوششان نمیاد بهمین خاطر مقابل مردم میایستن
اگه این اتفاق تو آمریکا واروپا افتاده بود الان سخنگوی وزارت خارجه ورئیس مجلس ورئیس جمهور واکنش نشون میدادن وتلویزیون تا یک ماه شبانه روزی تفسیرش می کرد
لباس شخصی بوده
پشت همه تجمعات یک لیدر غربگرا هست.
اون آقا اون کارو با پیر مرده کرد دستور داشت اگر نمی‌کرد از نان خوردن می‌افتاد اگر کسی پیر مرد و دیگه دید دروسته
اون مامور احمقی که به یک بازنشسته توهین میکنه نمیدونه که یک روز خودش هم بازنشسته میشه و با جیب خالی و سفره بی نان شرمنده خانواده و اهل و عیالش میشه البته اگر سالم زندگی کنه و دزد نباشه!!!
گردن کلفتی در روز روشن.سازمانی جایی نیس که پیگیر این حرکت باشه؟واقعا چرااااااااا کجا داریم میریم .اونی که فن کمر خورد ی روزی تو همین جبهه ها خاک خورده.شهدا شرمنده ایم
ناراحت نشین سعید از طایفه خودشونه در غیر این صورت ادب رعایت میکرد از این آدما زیادن در نهایت تاسف
تازه فهمیدم پلیس آمریکا پای خود را روی گلوی شهروند خودش میگذارد و او را خفه میکند این همان آمریکاست که مدعی حقوق بشر است و این عمل بسیار زشت پلیس آمریکا سخنرانی مهم بزرگان کشور ما برای منفور جلوه دادن قانون آمریکا و دفاع از فلوید و حمایت از مظلوم واقع میشود راستی جرح فلوید هم بازنشسته بود جای بسی تاسف است
گروهی که برای اعتراض میروند و یکی از آنها مورد حمله ناجوانمردانه قرار میگیرد و بقیه مثل ماست صحنه را تماشا می‌کنند و هیچ کاری نمی‌کنند به خواسته هایشان هم نمیرسند.
باید کمر شخص آتش به اختیار را به سه روش ... می شکستند تا درس عبرت شود.
حالا فهمیدید طرح صیانت از فضای مجازی برای چیست
مسئولینی که درخصوص اعتراضات بازنشستگان مخابرات وسایراعتراضات گوشهای خودرا کر وچشمهای خودرابسته
وهیچ واکنشی نشان نمیدهند عاقبت خوشی نخواهندداشت!
آقای همه فن حریف جهان گرد است و روزی به هم میرسیم و کائنات پاسخ خوبی برایت خواهد داشت شک نکن
جواب سعید نفر...زمین گرداست و تقاص دراین دنیاست...انشاالله خجالت زن و بچه ها ت رامیکشی تابدانی خجالت کشیدن یعنی چه
همه مشکلات مردم به خاطر اینه که دولتو نظام به دلار پول در میاره به تومن بودجه میده به مردم، اسکناسم که کاغذه دیگه عوض این که ساعتی به کارگر ۱۰ هزار تومن با ارزش ۱۰ دلار بده اسکناس بی پشتوانه چاپ میکنه ساعتی ۳۰ تومن میده میشه یک دلار همه ام خوشحالن
اون آقا که فن کمر به امثال اون بیچاره بازنشسته می‌زنه اولاً مواجب چرب و چیلش از بالا می‌رسه ثانیاً هیچوقت بازنشسته نمی‌شه که درد اون بیچاره رو حس کنه. الحمدلله والمنة از این وفاداران و فن کمرزنها تو کشورمون بسیار داریم و تر این بابت نگرانی نیست.
?؟؟؟؟؟؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:::
دروود بر روزنامه. وزین. شما احسنت چقدر زیبا اشاره نمودی سپاس که بازنشسته هارا دیدید.
خدا وکیلی این ماموران انتظامی ادعای خدایی میکنن و با هر بدبخت بیچاره ای هرجور دوست داشته باشن رفتار میکنن بارها دیدیم و شنیدیم از هتک حرمت افراد معترض توسط مامور انتظامی وقتی شخصی در یه محلی تحسن کرده و زیانی به اموال ملت و دولت نمیرسونه شما چکاره این که با چک و لگد میفتین به جون طرف لطفا مراجع مربوطه رسیدگی کنن
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
دوست عزیز بموقش اینا هم جواب کاراشون رو می گیرند فقط باید صبور بود
حداقل از موی سفیدش خجالت می‌کشید که با این بنده خدا چنین رفتاری را کرد.
اون آقآیی که فن کمر زد برای گرفتن درجه اش بود،یک مزدور واجبی بود
حیوان بی وجدان !!!! کبد پیر مرد بدبخت پاره شد.
متاسفم برای اون آقایی که به بازنشستگان میگه غلط کردی !!!
سلام ، کاری به عمل اونها ندارم ولی خدا رو شکر چند وقتیه از لال بودن و کور بودن شفا یافتید وگرنه از این دست اعمال وحرفها تو دولت قبلی که خیلی بیشتربود اون موقع کور بدین
از ماست که برماست
بخدا بازنشسته ها به خاک سیا نشستن دیگه تو این ماه رمضان چیزی برای خوردن ندارن... هیچ کس به فکر ما و خانواده بازنشسته ها نیست انگار آدم نیستیم..
با سی پنج سال سابقه بیمه چهار میلیون و چهار صد حقوق میگیرم ما که عمرم رفت با وعده های الکی وای به حال بچه هامون
اگه حرفشون غيرقانوني هست بهتر هست تو يك محكمه قانوني پاسخ داده بشه ولي اگه حرفشون و خواسته هاشون قانونيه انوقت از غضب خدا بايد ترسيد
حقوق تعیین شده دولت مبنای حق عمومی مردم از درامد کشور است وافرادشغل آزاد نیز آن رامبنای درآمد خود محسوب میدارند فلذا بایست به نفع اکثریت وبا تطابق با ثروت ودرآمد عمومی وکل کشور محاسبه وپرداخت شود.
واقعا شرم اوره تمام بقول خخودمان باید االگوی دیگران باشیم خسته نباشید
چرا تصور میشه هرکسی نارضایتی خودش رو اعلام کنه ضد انقلابه؟؟!! 43 سال از انقلاب میگذره، تاحالا باید یک ثبات قابل قبولی وجود داشت. هنوز که هنوزه همه چیز رو گردن تحریم میندازیم!! آیا عدم پرداخت حق یک بازنشسته گردن تحریمه؟! چطور میلیاردها ریال و صدها هزار دلار به بعضی از قشرها تعلق داده میشه؟ . آیا خرابی پلکان برقی پل های هوایی به دلیل تحریمه؟! (جدیدا اعلام کردند) وقتی توانایی تعمیر یک پل برقی رو ندارید، توانایی ساخت یک قطعه رو ندارید، در کارخونه ها رو ببندید، دانشگاه‌ها رو که مهندس مدرکی تحویل جامعه میده ببندید حداقل با میلیاردها ریال هزینه باقیمونده، پول این بازنشسته هایی که اغلب برای کشور و میهن خودشون جنگیدن، بدید تا پیش خانواده سرافکنده نشن..
معلم قیچی بدست را بیچاره کردید ایا این جنایتکار را مجازات میکنید
چرا زمان حسن روحانی که مسبب اصلی این گرانی و بدبختی جامعه هست هیچکس تجمع نمیکرد همه لال شده بودند.نمونش معلمان خودشون به روحانی رای دادن ولی همه لال بودن اعتراض کنن بعداز یک ماه که آقای ریئسی رای آوردن ریختن تو خیابون ادعای حق و حقوق کردند
حالااگه این اتفاق تو یه کشور دیگه افتاده بودهمچین بزرگ نمایی میکردن و کاسه داغتر از آش میشدن و مدافع حقوق بشر ولی ببین اصلا این چیزایی که برای خودمون هست و بهش رسیدگی میکنن
چه پولایی پرداخت میشه تو این وزارتخانه ها ما ناجایی ها رنگ این پولاروهم در طول خدمتتون ندیدیم تبعیض تا کجا و تا به کی؟؟؟ خوبه بازم بگید از دریافتی هاتون برای ما فقط رویا و خواب و خیال این حرفا ای خدا امام زمان رو برسون شاید ایشون به ما ناجایی هم از این پولا بدن پول دندان پزشکی و ... پول حق جذب ...
کلا چیزی که نوشتی تو مایه های کتاب دینی بود خدا بهتون شفا بده
ای کاش این فرد شناسایی می شد تا ...
عاقبت بدست گرفتن شرکت فنی تخصصی توسط تیم نظامی بهتر از این نخواهد شد
پلیس برجی 15 میلیون حقوق میگیرن سیرن
اگهه دست دزدی کوتاه شه فقر ریشه کن میشه
اینها اگر اعتقاد به خدا و از وآن دنیا داشتند که این رفتار و کردار را با ملت نداشتند.
همه میدانند مامور و معذور
تو سری بزن و حکومت کن
سلام ویژه دارم خدمت آن برادر نیروی انتظامی و سئوالی، آیا شهامت داری چنین رفتاری را پدر بزرگوارت که تو را بزرگ کرده چنین رفتاری بکنی ، پدرت اگر معاش نداشت نمی توانست تو قهرمان را به اینجا برسونه ، پس بدون این پیر مرد هم پسری چون تو دارد !!! دوم اینکه از شروع انقلابی که تو را به این اختیار رساند درس بگیر ، بقول سعدی ؛ به کجا رَوَد کبوتر که اسیر باز باشد ، پس یاد بگیر که بزرگ باشی!!!
اگر دولت میخواد درگیری و اعتراضات جمع بشه و آرامش بین مردم باشه، مشکل درآمد و حقوق را حل کنه یا بازار که هرج و مرج شده وهر روز مردم بدبخت را سرکیسه می کنند، مدیریت کنه. خیلی هم سخت نیست که بگیم نم دانیم مشکل کجاست. چرا فقط باید توی سر مظلوم بزنیم که از حقش دفاع می کنه.
پدر 73 ساله من که با عصا که بعد از مسافرت 6 ساعته به تهران برای دریافت طلب 13 ساله در همین تجمع مورد ضرب و شتم قرار گرفت.پدر من از نسلی از کارمندان مخابرات بود که دهه شصت در مناطق مرزی شرقی کشور از درگز تا خلیج گواتر با آن وضعیت امنیتی خاص آن سالها اقدام به نصب تاسیسات مخابراتی می‌کرد.جاهای ماموریت میرفت که نیروهای ژاندارمری با اکراه همراهیشون میکردن.سی سال خدمت صادقانه کرد و برای دریافت حقش از مامورین کتک خورد و دردناکتر با کلماتی مورد خطاب قرار گرفت که از گفتنش شرم دارد
بلاخره خدا ظلم اینا رو جواب میده
اون مامور احتمالا ایرانی نبوده خاک تو سر اون مامور بمیری بی شرف بی غیرت
من زمان بازنشستگی دو میلیون ازم گرفتند بعد از ۱۷ سال همان دو میلیون بهم دادند باکلی دوندگی این یعنی چ
مردم زیر بار گرانی دارند له میشوند تا کی میشه مردم رو به زور خفه کرد
بیچاره کارگر و کسایی که برا دولت کار نمیکنن.
چه عجب تابناک کمی جرات به خرج دادی
متاسفانه در جمهوری اسلامی کسی حاضر نیست اعمال زشت هیچ ارگانی را محکوم کند
شیر مادر و نان پدر حرامت
عدالت درست نمیشه تو این کشور
با سلام این برخورد بد همه جا هست بنده خودم به یکی از پاسگاهها مراجه کردم یه سوال داشتم بهم دستبند زدند یک روز کامل معطلم کردند.جلوی دوربین نه پشت پاسگاه با دو دست بسته رییس پاسگاه کتکم زد .تحقیر شدم توهین شنیدم .تهدید شدم .که چرا موقع ورودم به پاسگاه سلام ندادم در ضمن با یک پای مصنوعی جانباز 30% هم هستم حاضرم با مستندات نام پاسگاه .و نام درجه دار و رییس پاسگاه را اعلان کنم
ماکه فیلمی ندیدیم امادرقدیما اگریک پیرمرد به یک جوان توهین ویاحتی کتک میزد این جوان بخاطر حجب وحیا هیچی نمیگفت ولی امروز متاسفانه ......
سلام برخورد نیروی انتظامی درروز۲۳ فروردین دست کمی از نیروی اسراییلی
مطالبات کارکنان وبازنشستگان قابل دریافت نیست
سلام ان اقای که فرمود غلط کرد خودش غلط کرد
چرا شما فیلم پخشن نمیکنی چون سانسور میشی .
جمهوری اسلامی دو چیز را به رسمیت نمی شناسد. اولی اسرائیل و دومی بازنشستگان.
اولی را فقط حرفشو می‌زند ولی دومی را عمل می کند.
خدا فن کمر ت کنه
صدای کلنگ میاد
لعنت
هردم‌‌ازباغ‌بری‌می‌رسد
چیز جدیدی نیست
ببخشید‌اینا‌برا‌چی‌جمع‌شدن‌صف‌مرغه
البته کسی که این کار را انجام داده از نیروی انتظامی نبوده و مطمعنا از نیروهای آتش به اختیار بوده که متاسفانه این روزها مثل قارچ زیاد شده اند.
آخه یکی نیست به اون ملعون بگه رفتی دوره دیدی که این کارا رو بکنی با مردم خودت تاسف بار واقعا
قدیمیا میگفتن اسمش بد ولی پول خوبی داره.
البته همه از نوع رفتار با اون بنده خدا ناراحت شدیم ولی عزیزان برخی در انتقاد افراط میکنند،توهین میکنند که اینم در جای خودش بده
نامردی
چه بسا که کار تخریبگران اقتصاد و معیشت و فرهنگ و امنیت باشه .؟! ی وقت میدونید اگر فکر کنید منظورم حسن روحانی بوده !!!
به معنی واقعی از پشت خنجر زدن
نیروهای رده پایین پلیس جزئی از مردم هستند.
تورم،گرانی،اجاره خانه و ... روی اعصاب و روان همه رفته.
آبب که سرر بالا رو روزی فرود آید شکی درش نیست ظلم پایدار نمیمانه
سلام انقلاب شد حق به حقدار برسه همچی بر عکس شد.
متاسفانه اون مامور آبروی نظام روبرد
به نظرم کسی که این فن رو زده تو دوران بازنشستگی خودش همین فن و بهش میزنن
عزیزان سلام فقط بگویم که اگر عظمی و نیتی برای کار کردن مسولیین کل بود که اینگونه نمیشد چرا جایی دیگه دنیا از ایران فقیرتر و گرفتار هستن اما اینگونه نیست و اگر بود بجایی که مامورشون بیاد برای قلع و قعم دوتا بازنشسته از کار افتاده مسول مالی بیمها میامد پس چرا مامور اومده پس دستور به برخورد دارن سر خود نمیاد اون مامور دلقک دلقکی بیش نیست خودش میداند اما سخنان خوب و قشنگ گفتن نشانه کار نیست بقول مشهور سنگ بزرگ برداشتن بچه هم میداند نشانه نزدنه جناب مسوول خان
تمامم مسئولین خدا را فراموش کردند
آدم بیشرف هم فن کمر میزنه. پسر جان شرافت داشتن از خصایص مردان بوده و هست. کمی بگرد شاید پیداش کنی
مسئولین کشور باید در حد مقدور وبا توان واخلاص به فکر تمام مردم از هر طبقه ای باشند الخصوص افرادی که شغل ندارن و بیکار هستند وکسانی هم که هراز گاهی در این شرط تحریمی کشور وخشکسالی به بهانه های کوناگون و با خواست وبرنامه ریزی دشمنان ایران وایرانی ندانسته همچین تجمع های می کنند که باعث فشار بیشتر دشمنان به کشور وتمام ملت ایران میشود باید باشدت با این افراد اختشاش گر برخورد شود یک روز جمع میشوند کف زاینده رود واز دولت میخواهند زاینده رود هم مثل آمازون جاری باشد یه روز برای حقوق بیشتر به روز برای بازنشستگی زودتر الی آخر که باعث خوشنودی دشمنان ایران و امیدوار کردنشان به نابودی ایران وایرانی به دست خود ایرانی ها میشوند وهر روز هم تحریم ها را بیشتر وفشار را به مردم ونظام بیشتر می کنند یه کم اگر انصاف شعور منطق وبصیرت داشته باشند افرادی که تجمع می کنند بد نیست
نهایت فکر مسؤلین محترم اینه ،،، معترض بایدخفه بشه فرقی نمیکنه کی باشه
به نام یزدان پاک
چجوری میتونید از این کار زشت حمایت کنید
اون یکی اگه بابا خودتم بود اینجوری میگفتی
هرچی اینکاررو کنید منفورتر میشید
هیچ ظلمی پایدار نخواهد بود
بازنشستگان چای پدران شاغلین هستند بی ادبی وگستاخی به حدی رسیده فرزند به پدرش کتک می‌ زند خدایا خودت درست کن
عده ای بالا نشسته اند و دستور میدهند ،و عده ای دیگر برای نشان دادن خود حرکاتی انجام میدهند که باعث ایجاد تنفر از نیروهای انتظامی میشود.با نیروی انتظامی چنین نکنید.
فیلمش رو دیدم اون بازنشسته حرف بدی نزد خیلی بی انصاف و وحشیانه با اوبرخورد شد
چند تا احمق نادان از این حرکات نسنجیده میکنو جامعه را نسبت به کل نظام تهییج میکنند
ازنظرها معلومه که مردم بینا هستند.
اقایی که نوشتی باز نشسته وهرکس دیگه اون حرف زشت رو نوشتی اولا ادب خودت رو در نوشتن وحرمت قلم رو حفظ کن
جها د رفتیم تا لباس عزت بپوشیم این همو عزتمان حقمان است
این مامور فقط یک مزدور است که فکر کردن برایش ممنوع شده و مثل روبوت عمل میکند و فرمان را اجرا میکند ،روزی که در مقابل دادگاه قرار میگیرد بیایید گریه و زاری و استغاثه هایش را ببینید که چگونه دم از ضعف سیستم میزند ،تورا به خداادم باشید .
اقا سعید تو بیجا میکنی که بخودت اجازه میدی به همه توهین کنی.وظیفه نظام و حکومت اسلامی هستش که معیشت بازنشسته ها را تامین کنه پس اکه از لطف حکومت اسلامی نون مفت میخوری لطف کن غلط اضافه نکن...
از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جوز جو
خاک
یه بار یه مامور نیروی انتظامی شب منو تو خیابون گرفت گفت تو دزدی این وقت شب تو خیابون چکار میکنی من هم گفتم اومدم مهمونی دیر دقت زدم بیرون الان تاکسی هم نیست باهاش برم خونه دارم پیاده میرم بعد دیدم رو اتیکت نوشته سید ...گفت بریم کلانتری ازت رفع ظن بگیریم اگر موردی نداشتی ولت میکنم برو
بعدگفتم سید من فردا کار دارم باید برم سر کار گفت نه به جدم ولت میکنم برو گفتم بریم مارو بردن کلانتری دیدم نه رفع طن در کار بود نه چیز دیگه ای بلکه منو به عنوان بی خانمان فقط برای اینکه آمارش تکمیل بشه گرفته بود گفتم سید تو به حدت قسم خوردی نعوذ بالله نعوذبالله گفت خاک بر دهنم
آدم سیر از گرسنه خبر نداره دقیقا توی کشور ما هستش.
همش امید ،امید به آینده خسته شدیم از دست امید.
این بابا نیروی انتظامی نبود بلکه از نیروهای امنیتی و اطلاعات بود.
واقعاخيلي دردناكه حرف بازنشسته ومردم رانشنوي،وازاين دردناكترهم اينه كه أكثر جوانان امروزي كه رانت ندارندبيكارهستن وهمين پدران بازنشسته خرج فرزندبيكارخودراميدهن.!
اين كشوريه رابين هودميخواد.
من فقط تعجب میکنم از اینکه اون کسانیکه مسبب ای گرفتاری برای پرسنل خدوم وبازنشسته شرکت مخابرات ایران شده اند چرا را خود را پاسخ گو نمیداند
کجایند حامیان سینه چاک جورج فلوید.
سعید انگار جای خوبی نشسته...!
من نمیدونم تا کی با زور میخواین جلو ملت ایستادگی کنین
خدا جای حق نشسته،اون مامور یا بچش یه جا صد برابر از این میخورند،
هنوز خوبه صبر‌کنید
دلتونو بزارین جای دل ما ۳۰ سال تو خون و کثافت کشتارگاه با تب کنگو تب مالت و... سر کردیم اخرش بینه تامین اجتماعی شعبه ۵ مشهد حقوق برامون مشخص کرد در سال ۱۴۰۰
۴ میلیون و ۵۰۰ خدمتون بگم اجاره خانه میدیم ۳۰ تومان رهن ۳میلیون ۵۰۰ اجاره حالا بقیه مخارج چطور و از کجا تامین کنیم خدا میدونه ...
همین بازنشسته ها ما جوانارو بدبخت کردن
سلام . تاسف بر کاربری که از کلمه غلط میکنی استفاده کرده وقتی شعور نباشه پیش میاد.
سعید زیاد سنگ بعضی چیزها رو به سینه میزنی یکمی عاقل باش
نیرو انتظامی بجای گرفتن دزد وخلافکارها مردم عادی و پیرمردها رو میزنه اگه جرات دارین برن اون زورگیر که با قمه مردم رو تهدید میکنن خلع صلاح کنن که البته جراتشو ندارن !!!!!!
آقای رییسی پس کو اون همه وعده‌هایی که دادی خدا لعنتت کنه قشر فقیر بازنشسته فقیر تر شد.قشر کارگر فقیر فقیرتر شد به داد مردم نمیتونی برسی برو گمشو بمیر
فقط اون آقایی که نطر داده میخواد بازنشسته باشه با هر کسی دیگه ایی، غلط میکنه به نظام جمهوری اسلامی اعتراض کنه
واقعا متاسفم واسه مسئولین ...اینها در وحله اول خدا را فراموش کرده آند بعد خودشونو گم کرده آند .روزی فرا میرسد که تاوان خواهند داد.انشاالله
حکایتی از بزرگمهر حکیم

بزرگمهر وزیر ‌‌ دعوی دانستن زبان حیوانات می کرد و انوشیروان مترصد فرصتی بود تا صدق آن را معلوم کند. تا روزی که با هم برای گشت و گذار رفته بودند و پادشاه بر کنگره خرابه ای دو جغد کنار هم نگریست و با تمسخر از وزیر خواست که برود و ببیند چه می گویند.

بزرگمهر نزد جغدها رفت و بعد از لحظاتی برگشت و گفت:
قربان یکی از جغدها پسری دارد و نزد جغد دیگر که دختر دارد به خواستگاری آمده. جغد صاحب دختر صد خرابه مهریه طلبید و جغد صاحب پسر به او گفت:
اگر زمانه چنین و سلطان زمان نیز همین باشد به عوض صد خرابه، هزار خرابه پشت قباله دخترت اندازم....

گر مَلک این باشد و این روزگار
زین ده ویران دهمت صد هزار
واقعا متاسفم برای مسولین
از قدیم گفته اند خانه از پای بست ویران است یعنی چه یعنی این مشکلاتی که اکنون در جامعه پیش آمده است ازهمهن ابتدا بوده است منتها کسی دنبال حل آن نبوده است کم کم زیاد شده وروی هم جمع شده و حالا به مرحله انفجار رسیده مشکلات جنگ 8ساله مدیریت‌های ناسالم مدیران نا کارآمد عدم احساس مسئولیت نفوذ دشمن کرنا وهمهوهمه تا به اینجا رسیده اگر هر مسعولی بین خودوبین الله وظایفش را طبق قانون انجام دهد و زیاده خواهی نکند واز خود قانون در نیاورد و دربرابر خدا و مردم وشهدا احساس مسئولیت کند این مشکلات پیش نمی اید
شهید دادیم به آسایش برسیم اما چی شد
مشکل ما همینه که قانون اجرا نمیشه.نظارت بر قیمت ها نیست واقعا.هر قیمتی دلشون بخواد میدن.تورم از همین جا شرچشمه میگیره.و نتیجه اش میشه همین داستان ها.
همه جای دنیا بازنشسته ها به فکر سفر و استراحت هستند اینجا باید دنبال کار بگردن آخر کتک هم بخورن
اینکه در دولت های قبلی بخصوص دولت قبلی که یکدفعه قیمت همه چیز ده برابر شد و هیچ کس حرفی نزد اما در کمتر از یکسال دولت جدید خیلی ازاقشار صنفی جامعه یادشان آمده معترض شوند و قانونی و غیر قانونی تحصن و سخنرانی و حتی فرافکنی کنند شکی نیست که دستان داخلی و خارجی برای تحریک منتقدین و مخالفین این وضعیت اقتصادی وجود دارد و مردم باید مواظب این دستان مخالف مردم و دولت باشند تا سواستفاده ای صورت نگیرد . از نظر اسلام و قوانین کشور برخورد نا معقول توسط هر مسئولی و یا هر شهروند نسب به همدیگر غیر قابل قبول و منکر است . اما همین برخورد رو با برخورد پلیس آمریکا که جلو دوربین ها شهروند خود رو با فشار زانو خفه کرد و هیچ مجازاتی هم صورت نگرفت مقایسه کنید ؟! البته هر دولت و حکومتی برای بقا و اداره خود خط قرمز هایی دارد که باید توسط همگان رعایت شود اما اخلاق اسلامی و غیرت ملی ما حکم می کند که زیباتر و معقول تر از آنچه کلیشه ساخته شده خارجی است عمل نماییم .
آقا که نامت سعیدهست توبیخودکردی که گفتی کسی نمیتونه به نظام جمهوری اعتراض کنه.نطام جمهوری به وظایفش عمل کنه.کاسه ی صبرمردم داره لبریزمیشه.
ازتابناک تشکرمیکنم ظلم پایدارنیست وقتی بابازنشسته هادربیوفتن یعنی بانیمی ازایران درافتادن اتیش زیرخاکسترشعله ورشده دگه خاموش نمیشه همین روزهاظلم برچیده میشه
این در انظار عمومی است در بازداشتگاه ها با مردم چه می کنند
والا ادم میمونه دم خروس مسئولان رو باور کنه یاقسم......تو سالهای قبل که مردم ریختن توخیابون برای اعتراض به نابسامانی مملکت وفقر،دولت مگه نگفت راه برای اعتراض بازاست هرکس هراعتراضی دارد ما احترام میگذاریم ورسیدگی میکنیم !!!!!!پس کو ؟!!!؟؟متاسفانه فقط درمواقعی که منافع خودشون رو درخطر میبینن حرفای قشنگ میزنن ولی کیه که عمل کنه!!!!!این بازنشسته بدبخت الان اومده به ضایع شدن حقش اعتراض کنه,اینکارو نکنه پس چکارکنه؟؟!!نه واقعا یکیتون بیاد بگه راه اعتراض اینجوری نیست راهش اینه......شما متاسفانه اعتراض مسالمت امیز را فقط خفه شدن میدونید.متاسفم برای خودم که اینجا به دنیا اومدم.خداخودش رحم کنه
با سلام، اسم این رو نباید گذاشت انسان
انالله واناالیه رجعون
آقای تابناک مرد باش و همه نظرات رو منتشر کن از چی می‌ترسی؟
خود کرده رادتبیرنیست
همنجور که به مامور اهانت یادردرگیری جسارتی میشه قانون ومردم فردیا افراد مجرم را مجازات میکند الان هم دقیق باید برسی بشه اگر مامور حقی نداشته یادروظیفه اش نبوده باید تاوان کارشو دردادگاه بده وبه دید عمومه ملت نمایان بشه،واگرهم وظیفه ای درقبال تجمع داشته باز همچین حرکتی به دید ملت ایران بیگانگیس.
اون پیرمرد یک روزی برای پیروزی انقلاب و جنگ جنگیده الان هم برای خودش اعتراض نداشت برای حق همکارانش داد خواهی می کرد و حتی هفته قبل در نماز جمعه با ائمه جمعه و..... مشکل را گفته بود ولی هیچ نتیجه نداشت و ان روز در ان تجمع به دستور همان میئولین باز داشت شد..... دموکراسی و ازادی بیان یعنی این
بحث اصلی من به عنوان یک بازنشسته این است که این آقایان بازنشسته تا حالا کجا بودند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
تا بحال نجیبانه صبر کردند ولیدیگر تحملشان از این همه فشار اقتصادی بسر آمد
ننگ بر هرچی مامور بی تربیت و بی غیرت
متاسفم برای این دولت که حتی طاقت شنیدن صدای مظلوم رو نداره همش شو بازی میکنه رئیس جمهور منتخب نظام
صدراه نشان دادم و صد نامه فرستادم
یا راه نمی دانی یا نامه نمی خوانی
برادر عزیز رفتار مردم عادی یک جامعه برگرفته از رفتار حاکمان آن جامعه است
تابناک نظرات 29فروردین رو منتشر نکرد ، این آخر خط شما دوستان سانسورچی است ، به زودی به زباله دان خواهید رفت
چند مسئله مغفول مانده است:
اول- جمعی که در روز سه شنبه بیست و سوم فروردین در مقابل ستاد اجرایی تجمع نمودند( و در مقاطع دیگر مقابل ستاد اجرایی، وزارتخانه و...) فقط بازنشسته های مخابراتی نبودند بلکه ترکیبی از بازنشستگان و افراد شاغل مخابرات بوده اند که از استان های دیگر مانند آذربایجان، یزد و .... حضور داشتند.
دوم- درخواست آنان افزایش حقوق نبوده بلکه درخواست مطالباتی را داشته اند که 12 سال است طلبکارند و همچنین درخواست داشتند وجهی که از آن ها برای بیمه تکمیلی برداشته می شود به شرکت بیمه گذار پرداخت شود تا مشکلی برایشان پیش نیاید و ده ها مورد دیگر
بد نیست مسئولین این سایت با همان فرد بازنشسته(آقای صحرائیان) مصاحبه ای داشته باشند تا اصل موضوع شفاف و روشن گردد. ضمناً از مدیران این سایت که در این بایکوت خبری، این گونه اخبار را منتشر می کنند. ممنون هستیم. خدا قوت
فقط اینو میدونم ک نسل ما ک سوخت خاکستر شد خدا ب داده نسل های بعدی برسه .. ای خدا خودت ب دادمون برس...
ای خدا خودت ب دادمون برس
به حال كشوري كه به يك شهروندكه فقط به خاطرمشكلاتش تجمع ميكنه كه صدايش رابشنون ولي به جاش فن كمر،گازفلفل،زندان و...تحويلش ميدهن بايدخون گريست.!
جای تاسف داره که با بزرگتر یک خانواده اونم به دلیل درخواست بخشی از حقوقش اینطوری رفتار بشه.بجای شنیدن حرف بازنشسته ها و رسیدگی به مشکلاتشون باهاشون برخورد میشه.البته که این بزرگوار هم یکروزی از خدمت بازنشسته خواهد شد امیدوارم طوری پیش بره که همین رفتار باهاش بشه تا بفهمه زورگویی چه طعمی داره
آقای رییسی هنوز یک سال هم نیست امده میخوان معجزه کنه گندهای ۸ ساله ی حسن کلید رو یک شبه سروسامون بده
به اون که هرکارخواست کرد کسی چیزی نمی گفت...فقط از آقای رییسی انتظارمعجزه دارن....
برای خودتون متاسف باشید که افق دیدتون تا نوک دماغتونه...
کجایی سردار دلها کاش بودی
انشا الله آقای ریسی مشکلات را حل میکند ولی زمان میبرد
جای بسی تاسف هست ....
واقعا پاسخ نیروی انتظامی و ستاد اجرایی به یک پیرمرد مظلوم بازنشسته اینه؟
در حالی که چند ساله تورم بالای 40 و 50 درصد داشتیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها