بازدید 3161

آزمون دانش تدریس زبان فارسی برگزار می‌شود

بنیاد سعدی، آزمون دانش تدریس زبان فارسی را برای مدرسان زبان فارسی به غیر فارسی زبانان برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ 16 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا)، دانش مدرس نسبت به مفاهیم مرتبط با زبان، استفاده از زبان و تدریس آن را ارزیابی می‌کند.

تمام این آزمون‌ها در راستای اصول و رویکرد استاندارد مرجع زبان فارسی طراحی و اجرا می‌شوند. عنوان اختصاری این آزمون در ارجاعات بین‌المللی، (DATFA) است.

محتوای حوزۀ اول آزمون داتفا «زبان، پیشینه یادگیری و آموزش» آن است و پذیرفته شدگان در این آزمون کارت بین‌المللی صلاحیت تدریس درجۀ ۳ را دریافت خواهند کرد.

بنابراین گزارش، تمامی علاقه‌مندان به آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در داخل یا خارج از کشور که حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند:
- مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان (آزفا)، زبان و ادبیات فارسی، زبان‌شناسی یا آموزش یکی از زبان‌های خارجی
- مدرک دوره‌های تربیت مدرس زبان فارسی بنیاد سعدی یا یکی از مراکز معتبر آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- مدرک دوره‌های تربیت مدرس یکی از زبان‌های خارجی
- سابقۀ آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، یا زبان‌های خارجی در مدارس و دانشگاه‌های ایرانی و خارجی

هزینة شرکت در آزمون برای متقاضیان ۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال است. مهلت ثبت نام آزمون از چهارشنبه ۲۴/۰۱/۱۴۰۱ شروع و دوشنبه ۲۶/۰۲/۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

زمان برگزاری آزمون سه‌شنبه ۱۰/۰۳/۱۴۰۱ است و محل برگزاری آن، متعاقباً اعلام می‌شود. متقاضیان واجد شرایط برای ثبت‌نام می‌توانند به آدرس s1f.ir/datfatest مراجعه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید:
واتساپ: ۹۸۲۱۲۲۴۱۴۳۵۷+
تماس با بنیاد سعدی: ۹۸-۰۲۱۲۲۴۱۴۳۹۳ داخلی ۲۵۷ و ۲۵۵

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی