بازدید 12757

حیف شهردار تهران است که الگویش طالبان باشد!

دیوارکشی در پارک‌ها تنها گرفتن گشت‌وگذار از مردم نیست؛ بلکه واداشتن زنان و مردان به جدایی از خانواده است که تصور می‌کنم خلاف نیت باطنی کسانی باشد که طرح زنانه و مردانه‌کردن پارک‌ها را طراحی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷ 16 April 2022

به گزارش «تابناک»، سیروس علی نژاد در ادامه در روزنامه شرق نوشت: شهرداران در همه جای جهان بیش از سران حکومت به افکار عمومی مردم خود توجه دارند و برای هر کار عمومی، نظر شهروندان را جویا می‌شوند. چون آنها معمولا منتخب مردم هستند. شما حق ندارید براساس نظر خود یا براساس برداشت شخصی خود از افکار عمومی به اقداماتی دست بزنید که خلاف نظر عموم باشد.

در پارک‌های تهران مردم صبح‌ها دست زن یا شوهر خود را می‌گیرند و به پیاده‌روی می‌پردازند، عصرها دست زن و بچه خود را می‌گیرند و به گشت‌وگذار می‌روند. وقتی پارک را زنانه‌-مردانه می‌کنید، حق طبیعی آنان را که زندگی ساده و سالم است، از آنان می‌گیرید. مهم‌تر اینکه وقتی پارک را زنانه‌-مردانه می‌کنید به این تصور نادرست دامن می‌زنید که تهران یک شهر کثیف و فاسد است و مردم مدام به فسق و فجور مشغول‌اند و جز فساد و فحشا چیزی در این شهر و به‌خصوص در پارک‌هایش جریان ندارد! این نوع فکرکردن نه‌تنها از عدم شناخت مردم نشئت می‌گیرد؛ بلکه توهین به مردم شهر است. خلاف رأی اولوالالباب.

شهردار اگر به فکر مردمش باشد به جای این کارها باید به فکر ارزان‌کردن نان مردمش باشد، باید به فکر این باشد که ارزاق مردم ارزان به دست‌شان برسد. شما هیچ به فکر نان مردم بوده‌اید یا برای آنکه مردم به فکر نان نباشند، وسیله اعتراض درست می‌کنید؟ چنین کارهایی خلاف عقل سلیم است.‌ من به قول مرحوم جمال‌زاده هرچه کله خود را حفر کردم، معنی کار شما را نفهمیدم. ابتدا فکر کردم از طالبان تقلید کرده‌اید. دیدم تقلید از یک گروه عقب‌مانده و ماقبل تاریخی هنری نیست.

حیف شهردار تهران است که طالبان الگو و سرمشقش باشد. احتمالا برای کسب شهرت و بلند آوازه‌شدن به این کار دست زده‌اید و خواسته‌اید با غلامحسین کرباسچی که در شهرداری تهران بلندآوازه شد، رقابت کنید؛ اما کرباسچی اگر بلندآوازه شد، برای این بود که دیوار پارک‌ها را برداشت. او کاری کرد که از هر جای پارک بتوانید وارد آن شوید، نه اینکه حتی از دروازه پارک هم اجازه ورود نداشته باشید! کرباسچی دیوارهای پادگان‌های داخل شهر را که هیچ‌کس درون آنها را نمی‌دید، برداشت تا مردم درون آنها را ببینند و آنها را تبدیل به پارک کرد تا در شهر پر از دود مردم فضای بیشتری برای نفس‌کشیدن داشته باشند و برای اینها بود که خوشنام و مشهور شد. اگر شما در فکر آوازه و شهرت هستید، چرا در پی دیوارکشی برآمده‌اید؟

به هر صورت هر قصدی داشته باشید کار شما به زیان مردم شهر و بیهوده است. کاری بکنید که برای مردم شهر فایده‌ای داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲۹
دیوار کشی در پارک ها حاصل تفکرات زنگ زده ذهن های مریض و بیمار هست.
حاصل تفکرات عقب مانده ای است که اعتقاد داره در ذهن های مردم هیچ چیز جز هوای نفسانی و شهوانی وجود نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
دامادش هم شرکت کامپیوتری داره و قراره تمام سیستم ها را فناورانه کنه!!!!
شورای شهر تهران بعد از این همه حاشیه شهردار به فکر یک شهردارجدید باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
اون از انتصاب دامادش و این هم از دیوارکشی آقای سوپر پوششی به قول همتی
دیروز در بیلبوردهای تهران از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را از مزایای داشتن دانش انرژی هسته ای اعلام کرده بودند. میشه متوجه شد که شهردار تهران جزو کسانی هست که از تحریم ها استقبال میکنه. یعنی نونش با تحریم ها توی روغن میباشد.
بولدوزر انقلابی خخخخخخخخ
این بنده خدا سواد شهری که ندارد و کلا به خاطر همین کار ها شهر دارش کردند. اسم فلکه یا کوچه ای را چنان که بخواهند نام گذاری کند. دیوار کشی کند و ...
وقتی یک فرد غیر متخصص شهردار تهران می شود انتظاری جز این قبیل تصمیمات نباید داشت.
پارک ها به هیچ وجه مکان مناسبی برای خانواده ها نیستند، پر از معتاد و بیکار و آدم هایی است که دنبال یک جای خلوت هستند، حالا زنانه کردن فقط پاک کردن صورت مسئله است. بنابراین بر خلاف نوشته بالا، زنانه نمودن پارک ها دقیقا بیانکر فساد بالا در شهر است که یک مادر جرات گرفتن دست فرزند خود و بردن به پارک را داشته باشد
متاسفانه الان قانون جای خود را به پارتیزان و جزیزه ای عمل کردن مسئولین داده و هرکسی هر تفکر دارد با امکانات عمومی انجام می دهد.
شهردار طالباني تهران ، متاسفم
وقتی کسی که کاندیدای ریاست جمهوری بوده و مردم به او رای نداده اند می شود شهردار تهران!نتیجه همین می شود که می بینید!یعنی اختلاف سلیقه و نظر زیاد بین او و مردم!حالا اینکه چرا ایشان را با توجه به مطالب فوق گذاشتند شهردار تهران داستانیست!ولی مشخص است که یک سیلی به مردم تهران بوده!
متاسفم براي تهران كه شما شهدارش شدي
شهردار محترم اندکی وظایف قانونی واحدهای زیر مجموعه خود را کنترل کند.
یک ماه هست که چندین بار از طریق سامانه و تلفن ۱۳۷ گزارش کردیم ملک مجاور ما که قصد ساخت برج باغ دارن تا ساعت ۴ نصف شب مشغول کار و سروصدا و سلب آسایش هستن ولی دریغ از پیگیری شهرداری.
خاکبرداری هم نیست که بگوییم بخاطر رفت و آمد کامیون مجبور باشن.
ظاهرا مالک محترم توی شهرداری و زیر مجموعه جناب شهردار محترم خوب خرج کرده که اجازه داره گردن کلفتی کنه و تا ساعت ۴ شب کار کنه و ما حق خواب نداشته باشیم
باشه جناب شهردار متدین وانقلابی.
ما عوام و شما خواص
اون دنیا هم به نظرت همینطوری رفتار میشه
به راه حل های مشکلات دقت کردید؟ مثلا:
انگلیس پول بلوکه شده مان را نمی دهد --- چند نفر را گروگان می گیریم تا بدهند
کره جنوبی پولمان را بلوکه کرده --- نفکش هایشان را می گیریم
مردم دلار و ارز می خرند و در خانه نگه می دارند --- همه باید اعلام کنند که چقدر ارز در خانه پنهان کرده اند وگرنه می گیرم
یک زیاد سکه طلا خرید --- سلطان سکه است بگیرید اعدامش کنید!
پارک ها را زنانه مردانه کنید پیاده رو را زنانه مردانه کنید گشت ارشاد ... بگیرید ببندید و ...
...
چرا جنین است؟
و ...
دیوارکشی یعنی بودجه پیمانکار مصالح هزینه .....
طرح تفکیک جنسیتی در پارک ها توهین به شعور ملت است. کسانی که به عنوان شهردار انتخاب شوند باید دید بازتری نسبت به این مسائل داشته باشند.
پاسخ ها
محبوبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
یعنی یه خانواده که میره پارک شوهر با پسرا و زن با دخترا باید از هم جدا بشن! اگر مثلا تمام جنسیت بچه ها یکسان باشه، یکی از والدین یا باید تنها بمونه یا اصلا نیاد پارک تو خونه بمونه؟؟ به خدا ما انسانیم ما به پدر و برادر و شوهر و ... به عنوان انسان نگاه میکنیم نه لولوخرخره
یک روز یه شهردار میاد بعضی خیابان ها را سنگ فرش میکنه یک روز شهردار دیگه میاد پارکها رو جدا میکنه یک روز قبل تر شهردار میاد تراکم قروشی میکنه یک روز دیگه شهردار بعدی میاد و اونها را جمع میکنه و ..... نتیجه برای هرکاری باید ساعت ها و ماهها فکر کرد بعد تصمیم گرفت اول در یک جای کوچک بعداز یکسال تصمیم گرفت
حیف تهران و کشور که امثال اینها مسئولش باشند
کسی که با مدرک کاملا غیر مرتبط شهردار میشه بهتر از این نمیشه .
اشتباه نکن طالبان از اینها الگو میگیرد. ملت ایران روشنفکر تر از آن هستند که زیر بار این رفتارهای طالبانی بروند .فقط هزینه خراب کردن دیوارها را روی دست ملت می گذارند.
از چنین شهرداری فقط میتوان چنین انتظاراتی داشت
تیتر درست اینه:
حیف شهر تهران که شهردارش ذاکانی باشد
به كي داري ميگي؟! به شهرداري نه تنها منتخب مردم نيست بلكهبه احاظ حقوقي صلاحيت شهردار بودن رو هم نداره! ايشون با مدرك پزشكي و نداشتن هيچ اطلاعي از دانش شهري وفقط و فقط با لابي سياسي به اين سمن رسيده و داماد خودش رو بر خلاف شعار هاي مقابله بافساد و تبعيض به سمتي منصوب كرد و وقتي ديد همه فهميدند در يكي از شركت هاي زيرمحموعه شهرداري به كار مشغول كرد! شوراي شهر تهران در كم رونق ترين و بي اهميت ترين انتخابات بعد از انقلاب برگزيده حداقل جناح هم طيف گرديد و اين است اوضاع كشور! و تهران! آاثار سو اين دوران كه الان مشخص نميشه 4 سال ديگه همه ي شما را ياد جملات امروزم ميندازه! چون نه برنامه يمدونيوجود دارد بريا برون رفت از اين شرايط نه ارداه اي! به جاي بالابردن سطح امنيت و ايمني پارك ها براي خانواده ها كلا صورت مسئله را پاك كردند . احتمالا چند سال ديگه هم فضاي سبز شهري رو هم ساختمون ميسازند كه كلا صورت مسئله محو بشه.
از شهرداری که به شکل عجیبی منصوب می شود و در رقابت انتخاباتی بی اخلاقی خودش را نشان می دهد چه انتظاری دارید. نظام کی قرار است بیدار شود‌. اینجور اشخاص برای نظام هزینه دارند نه خدمت.
با سلام
به نظرم متن خیلی غرض ورزانه بود و با بی انصافی نوشته شده.
- چند بار اعلام شد پارک مردانه نداریم
- هیچ تغییری در ماهیت پارک ها انجام نخواهد شد
- حتی تعداد پارک ها بیشتر هم خواهد شد
- اما برای راحتی بانوان تهران، پارک های بانوان بیشتر میشه. پارک بانوان هم از قبل داشتیم و چیز جدیدی نیست فقط قراره تعدادش بیشتر بشه. این که خیلی خوبه. برای راحتی و آرامش و سلامت بانوان انجام میشه که بدون حجاب و با لباس راحت تر بتونن استفاده کنند.
لطفا بی انصاف نباشیم ...
یادمه یه زمانی همه حصارهای پارکها را کندند چقدر به خودمون امیدوار شدیم
با توجه به ناامنی جامعه اتفاقاٌ چند تا پارک اینطور باشه برای خانمها فکر بدی نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی