بازدید 25474

«پشت پرده گرانی ها» را در «میانکاله»‌ها جستجو کنید!

اوضاع قیمت‌های اجناس و کالا‌ها در بازار مصرفی مردم اوضاع مناسبی ندارد. گرانی و تورم موجب شده که اثرات جنگ اقتصادی بر سر سفره عموم جامعه احساس شود. در این میان، مسئولان سعی دارند با تمام توان در برابر این اوضاع نامناسب، اقداماتی انجام دهند و کاری کنند که مردم تاثیر اقدامات آن‌ها را بر سر سفره خود احساس کنند، ولی تاکنون اقدامات و تدابیر چند قدم عقب‌تر از سیل گرانی‌ها بوده؛ اما چرا؟
کد خبر: ۱۱۱۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 16 April 2022
تابناک : اوضاع قیمت‌های اجناس و کالا‌ها در بازار مصرفی مردم اوضاع مناسبی ندارد. گرانی و تورم موجب شده که اثرات جنگ اقتصادی بر سر سفره عموم جامعه احساس شود. در این میان، مسئولان سعی دارند با تمام توان در برابر این اوضاع نامناسب، اقداماتی انجام دهند و کاری کنند که مردم تاثیر اقدامات آن‌ها را بر سر سفره خود احساس کنند، ولی تاکنون اقدامات و تدابیر چند قدم عقب‌تر از سیل گرانی‌ها بوده؛ اما چرا؟

با تغییر دولت یکی از اولین اقدامات مسئولان جدید، مبارزه با تورم و گرانی بوده و هر روز شاهدیم وعده و قول جدیدی از مسئولان هر حوزه‌ای داده می‌شود و تاریخ شمار وعده‌های مسئولان همچنان در حال تمدید شدن است. اگر مثلا قرار بود قیمت خودرو کاهش یابد یا مثلا قیمت اجناس اساسی کاهش یابد یا مثلا قیمت دارو افزایش نیابد، همه تبدیل به وعده‌های مستمری شده اند که باید سر موعد خود تجدید شده و تاریخ جدیدی برای بسامانی اوضاع داده شود.

اگر شرایط تحمیلی بر اثر جنگ اقتصادی و تحریم، یکی از مهمترین عوامل این اوضاع باشد، اما همه و تنها دلیل این اوضاع نیست. وقتی در هر حوزه‌ای که مورد توجه مسئولان برای کنترل گرانی آن قرار می‌گیرد، ذینفعان مقتدری باشند، این می شود که تلاش‌های مسئولین حتی در بالاترین رده‌های و سلسله مراتب‌ها هم بدون تاثیر می‌ماند.

وقتی در حوزه خودرو علی رغم همه تاکید‌ها از سوی رهبر انقلاب و رییس جمهور و وعده‌های وزیر صمت بازار شرایط غیر دلخواه مردم را تجربه می‌کند، بیانگر این است که در این شرایط «جامعه ذینفعانی» وجود دارند که در برابر بهبود اوضاع مقاومت می کنند. این جامعه ذینفعان فقط مختص بازار‌های عمده نیست؛ ممکن است روزی در بازار سیب زمینی و پیاز نمود پیدا کند یا روزی در بازار عرضه گوجه فرنگی رخ نمایان کند.

یکی از مصداق‌های بارز دیگر برای وجود جامعه ذینفعان در برابر اراده و دستور مسئولان، ماجرای پتروشیمی میانکاله هست که علی رغم موافقت‌ها اولیه و کلنگ زنی آن و بعد از اعتراضات فعالان محیط زیست و مردم محلی و جمعی از هنرمندان با دستور رییس جمهور و دادستان کل کشور قرار شد این پروژه متوقف شود، اما به گفته منابع محلی به رغم همه این مخالفت‌ها اقداماتی پنهانی برای تکمیل این پروژه در حال انجام شدن است.

اینکه بالاترین مقام اجرایی یک استان یعنی استاندار استان مازندران ریشه مخالفت‌های هنرمندان را بی اطلاعی می‌داند و معتقد است که هنرمندان در مسئله پتروشیمی میانکاله اصلا اطلاع ندارند و پشت صحنه برخی اقدامات فساد، رانت و پول است و یا اینکه امام جمعه بهشهر در خطبه‌های نماز جمعه بیان می‌دارد: «کور خوانده‌اید ما پای این مجتمع پتروشیمی ایستاده‌ایم و از هیچ چیزی نمی‌هراسیم ولو تظاهرات کنیم و به تهران بریم! این صنعت آلودگی ندارد، اما مخالفین مخفیانه مانند شب‌پره در فضا‌های مجازی باب مخالفت گذاشتند. همه کشور به این پروژه امید بستند. این‌ها با حرف ولی امر مسلمین مخالفند. حتی آن پیرمرد‌هایی که در منطقه علیه این پروژه صحبت کردند، باید قانع کرد که پروژه به نفع آنهاست.» یعنی به رغم دستورهای صریح مقامات ارشد قضایی و اجرایی مخالفان مقتدری وجود دارند که به دنبال تغییر روند و مقابله با دستورات اصلاحی هستند.

خلاصه اینکه شباهت مهم نابسامانی بازار خودرو و گرانی گوشت و مرغ و یا عدم توقف پروژه میانکاله این است عواملی وجود دارند که در برابر دستورها و تاکیدها مقابله کرده و موجب عصبانیت و ناامیدی مردم می شوند؛ لذا در اوضاع فعلی جامعه بیش از هر زمان دیگری محتاج صداقت و شفافیت از سوی مسئولین هستیم که ریشه عدم تحقق وعده‌های خود را با مردم در میان بگذارند.
 
«کار گذشتگان» و قبلی‌ها هرچه بوده و هر اثری داشته در حال حاضر مورد توجه عموم مردم نیست بلکه قیاس قضاوت آنان روی اوضاع کنونی و مسئولان فعلی متمرکز شده است و مماثله بین وعده‌ها و واقعیات جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و بیان وعده‌های غیر عملی سم مهلکی برای اوضاع فعلی جامعه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۸۴
مقصر اصلی خود ما ملت هستیم ؟..
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
نه. مریخیها مقصر اصلی هستن که از کره مریخ اومدن ایران و به روحانی رای دادن اونم نه یک بار بلکه دوبار تا 8 سال کشور رو اینجوری کنه و پس لرزه هاش رو هنوز هم ببینیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
عمق فاجعه اقتصاد ما را از اینجا میشه متوجه شد که قیمت دلار سه سال پیش 27 هزار تومان بود پراید 40 میلیون تومان بود الان بعد از 3 سال دلار همان 27 هزار تومان قیمت پراید 200 میلیون تومان!
دلار را از 3 سال پیش تا الان به زور پایین نگه داشتن ولی همه چی 10 برابر شد اقتصاد بیمار یعنی همین
مشکل نویسنده این مقاله محیط زیست شمال کشور نیست . ایشون و همفکراشون کلا با شمال مخالفن و به اسم حفظ محیط زیست شمال کشور سبب عقب ماندگی شمال کشور شدن.
تو کشورهای اروپایی اینهمه صنعت وجود داره حالا تو شمال کشور مشکل دار شده؟؟؟؟
چند دهه هست که به بهانه های مختلف جلوی صنعتی شدن شمال رو میگیرین.
شمال کشور مثل همه جای کشور کلی کمبود داره کلی جوون بیکار داره
محیط زیست اول موافقت میکنه بعد میزنه زیرش چرا؟؟
جز اینکه مافیای قدرت و صنعت باعث شدن
شمای نگارنده این مقاله که خوب میدونی ولی روی سخنم با مردم هست که گول این شعارهای محیط زیست دوستانه رو نخورن. شمال کشور باید صنعتی بشه ولی یه عده مفت خور که افکار قومی قبیله ای دارن مانع این کار میشن
پاسخ ها
سید حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
شمال کشور صاحب ندارد وگرنه با فقط با درآمد گردشگری می تونستند چندین برابر این پروژههای صنعتی که شما میفرمایید اشتغالزایی و کسب درآمد کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
یعنی تو دنیا کارشناستر از خودت فقط خودتی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
اصلا اینطور نیست. مشخصه که شما یکی از سهامداران ذی نفوذ هستین که کمر به نابودی شمال کشور بستین. شمال ایران با کم توجه یکی از بهترین مکانهای گردشگری هست ...پتروشیمی از اسمش پیداست که هوا و زمین و آب رو آلوده خواهد کرد
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
کشور اروپایی استاندارد خودش رو داره ،اولا تا تونستن صنایع آلوده کننده رو کشوندن به کشورهای توسعه نیافته دوما اروپا ایران نیست که دم بازرس محیط زیست رو ببینی و هر چی سم و فاضلاب مضر هست رها کنی توی محیط و یا وظایف محیط زیستی خودت رو انجام ندی و هر کاری دوست داشتی بکنی!چقدر ادم باید جاهل باشه که ندونه مدیریت صحیح گردشگری در شمال ایران دهها برابر چنین پروژه هایی اشتغال ایجاد میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
صد در صد یکی از ذینفعان خود شما هستی که اینطوری
داری از این طرح دفاع میکنی بودن دونستن مخاطراتی که برای محیط زیست پیرامونی خودش داره، محیط زیست فقط جنکل و تالاب نیست بلکه محیطی هست که خود شما در آن زندکی میکنید، البته شاید در آن منظقه نیستی و شاید اصلا در ایران نیستی!!
متاسفانه زمینهای شما فروخته شده و پول زمینها تبدیل شده به ماشین آخرین مدل و ... یه مقداری به فکر آیندگانتون باشین ، بزارین یه خدابیامری پشتتون بگن
ریشه گرانی: حذف ارز ترجیحی، افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش دستمزد، افزایش نرخ خرید تضمینی گندم و ...، سیاست های دولت.
برای پیش گیری از گزانی به جای ستاد تنظیم بازار و سرکوب قیمتی باید تیراژ تولید بالا رود. تیراژ و تولید اگر بالا رود قیمت ها پایین می آید.
کاش به جای پتروشیمی، شالیزارهای شمال احیا شوند و کاشت برنج دو برابر شود تا ارزان شود.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
هیچ کدام از مسئولین استان مازندران را قبول ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
ریشه گرانی: مسئولین با تفکرات غلط
تجربیات گذشته نشان میدهد سازمان محیط ضعیف ترین سازمان کشور است و اگر حمایت مردم و هنرمندان نباشد هیچ قدرت اجرایی در برابر فشارهای سیاسی ندارد.
اجرای صنایع آلاینده بدون تصفیه پساب یا فیلترهای دودکش کارخانه به امری عادی تبدیل شده
وقتی کشاورزی مردم از بین برود و بیماری های ناشی از آلودگی آب و هوا همه گیر شود اشتغال هیچ سودی ندارد.
دستور می دهم سریع همه خوشبخت زندگی کنند و جوانان ازدواج کرده و کار کنند
آخه چقدر دستور !!! اقتصاد تابع ریاضیاته و منطقه نه دستور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
منم دستور میدم یه زن با خونه و ماشین بیاد و بچه دار بشه
خرجش با خودش
دستوریه دیگه
با سلام و احترام
در سال ۹۷ امام جمعه محترم عسلویه اعلام کردند که صنعت پتروشیمی عسلویه نفس مردم را بریده است.
در سال ۱۴۰۱ امام جمعه محترم بهشهر اعلام می نماید این صنعت پتروشیمی آلودگی ندارد.
و ای کاش امام جمعه محترم بهشهر می دانستند موضوع ، محلِ جانمایی پروژه ی مذکور می باشد و نه صنعتِ آن .
مشکل خودروسازی که الان روی میز است را نمی توانید درست کنید رفتید سراغ پتروشیمی که چند سال دیگه قراره جواب بده؟ عجب تحلیلی
اگر موضوع گرانی غیرقابل تصور مسکن را واشکافی کنیم خواهیم دید که خود دولت عامل اصلی گرانی مسکن است مواردی مانند:
عدم توجه به ساخت و عرضه انبوه مسکن در دولت قبلی وفعلی
افزایش مکرر وچشمگیر قیمت مواداولیه ومصالح ساختمانی مانند میلگرد تیراهن سیمان اجر وغیره
افزایش چندبرابری هزینه های جانبی ساخت مانند عوارض و مجوزهای ساخت
عدم جدیت اجرای طرحهای کنترل کننده قیمت مسکن مانند اخذ مالیات سنگین از خانه های خالی و املاک لاکچری
و مواردی از این قبیل
در خودرو و لوازم خانگی وسایر کالاها هم همینطور است
خلاصه بلبشویی است که بیا و ببین!هر کسی در این قایق نشسته و دارد زیر پای خود را سوراخ می کند!
مشکل ، شورای نگهبان ، نبود نماینده واقعی مردم ،
کل مملکت را فساد و رانت گرفته است.
شما برید روستا های اطراف شازند را ببینید متوجه میشوید که صنعت پتروشیمی چه فاجعه ای بر روی محیط زیست بوجود می آورد.
راه ساده ترش هم توی اینترنت سرچ کنید ببینید در حال حاضر وضعیت روستا های اطراف پتروشیمی شازند اراک به چه صورت هست.
گزارشگر عزیز وقتی در جامعه هدف ایجاد تنش و هرمرج میشه متعاقب آن پیامدهایی دارد که به اسانی حل نمی شود دور زدن تحریمها باعث ریشه بسیاری از فساد ها میشه و موجب پرورش خیل زیادی دلال در تمامی سطوح میشه از نان داخل سفره مردم بگیر تا داروی اظطراری بیماران خاص مطمئن باش اگر الان تحریمها برداشته بشه اثارش تازه پنج ساله دیگه نصیب مردم میشه
تمامی اینها ناشی از تحریم هست . تحریم که باشه فرصتها ازبین میره ،رقابت ازبین میره بروز رسانی تجهیزات تولیدی گران و گاها غیر ممکن میشه جنس قاچاق زیاد میشه و ....
این دولت در عمل هیچ فرقی با دولتهای قبلی نخواهد داشت کما اینکه بدتر هم شده وضع مردم تا ریشه تمامی این ناهنجاریها ازبین نره با عوض کردن وزیر و وکیل هیچ اتفاقی نمی افته
مردم منتظر بهتر شدن اوضاع اصلا نباشن
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
نه اینکه قبل از تحریمها، مردم ایران اصلا دلالی بلد نبودن!
تاکید و توصیه کاری نمی کنه!در عمل این شرایط بازار هست که خود رو به همه چی تحمیل می کنه و در این بین توصیه و تاکید جمعی غیر متخصص نمی تونه تاثیری داشته باشه!
مشکل اقتصادی ایران اینه که ۴۳ ساله نمیخواد اقتصادشو واقعی کنه ، دلیل تمان رانتها و قاچاق و ... در همین نکته است ، نرخ سود بانکی کمتر از تورم میشود رانت ، قیمت سوخت ارزان میشود قاچاق ، و غیره ، تمام اینها ختم میشود به قیمت غیر واقعی و برابری ارزها با ریال ،
یکبار برای همیشه قیمت ها را آزاد بگذاریم تا ارزش واقعی هر چیز مشخص شود
بیان شفاف جریانات سودی ندارد، توان اجرایی دولت باید بالا باشد، همه مشکل در ایران این است که مثلا یک امام جمعه میتواند در مقابل دولت بایستد، این یعنی سازمان برنامه و بودجه در عمل هیچکاره است و قدرتهای محلی یا کشوری که طی همه سالهای گذشته راههای افزایش قدرتشان را بدون محاسبه سودشان فراهم آورده ایم ، هرجا که نفعی داشته باشند هم سازمان برنامه و بودجه ، هم دولت و هم فرمایشات رهبری را دور میزنند. آشکار است که بجای اینکه قارت بین چند حزب تقسیم شده باشد ، بین تک تک امام جمعه ها، سرداران و .... تقسیم شده است ، و چون هرکدام این اینها خود را در همه موارد صاحب نظر میدانند هم به سیب زمینی گیگر میدهند هم به میانکاله و هم به سیاست داخلی و هم به سیاست خارجی .
وقتی به جای فصل الخطاب بودن قانون، عناوینی به ما آتش به اختیار، خودی ها و انقلابی ها و بچه حزب الهی ها، بسیجی ها ... مورد استفاده بعضی در توجیه افکار بی منطق و یا گاها منافعشان قرار میگیرد و هیچ کسی و حتی قانون نمی تواند جلویشان را بگیرد چرا که ژست ارزشی گرفته آند و هر کسی که جزو آنها نباشد ضد ارزش است... اینگونه هیچ نقشه راهی نیست و هیچ مقصد مشترکی که جامعه مدنی و ملت های متحد به آن برای پیشرفتشان احتیاج دارند. باید بساط واژه آفرینی و خط کشی های متداول را جمع کنیم و همه حول قانونی که به همه یکسان مینگرد باشیم و یک مسیر مشخص و یک چشم انداز واحد راه و مقصد تک تک مان باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
نوشته شما کاملا بی ربط بود
بلد نیستند زور که نیست
سلبریتی و فعالات محیط زیست متخصص نیستند در این زمینه نظر بدهند ولی امام جمعه با تحصیلات حوزوی تخصص دارد در زمینه محیط زیست و الوده نبودن صنعت پتروشیمی نظر بدهد و از تریبون بیت المال از نظرات خودش دفاع کند
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
امام جمعه ها هم تخصص دارند هم نفوذ وهم تقدس ادب داشته باش!!اا
با سلام واحترام
مطلب درست ومفیدی بود. یکی از این مقاومت ها از طرف آقای میرسلیم در موضوع مخالفت ایشان با واردات خودرو نمود عینی برای مردم پیدا کرده وموجب افزایش قیمت خودرو شده است.اگر این اشخاص تاوان تصمییات اشتباه خود را ببینند وضرر وضیان تصمیمات، متوجه خودشان شود شاید کمی از این شرایط خارج شویم.
کی میگه الودگی نداره ما پدرمان از الودگی پتروشیمی نیروگاه پالایشگاه اراک دراومده یا گاز ندارند دود میکنه ابهای زیر زمینی هم نابود شده بیاند ببیند اقایان استان تاباورشان بشه چقدر درصد سرطان رفته بالا
امام جمعه میانکاله گفته پتروشیمی آلودگی نداره
ممکنه منابع علمی این اکتشاف شون رو معرفی بفرمایند تا ما هم اطلاعات مون افزایش پیدا کنه ؟
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
شما که کارشناسید بفرمایید چی را آلوده می کند ما هم بدانیم
مسئولان تامین هستند و به فکر علاج مشکلات مردم نمیباشند "هرکه امد عمارتی نوساخت "
قبول کنید که این کاره نیستند آقایان مسئولین
همین
کاملا درست است. ریشه عمده مشکلات کشور عدم اطلاع از راه حل نیست بلکه مقاومت در برابر راه حل درست به دلیل تهدید استعمار گری اشخاصی خاص است.
مجتمع پتروشیمی آلودگی ندارد!!!!! این را به مرغ پخته هم بگویید . به شما می خندد
واقعا بايد بحال اين كشور افسوس خورد ، همه در گوشه اي براي خود حكومت ميكنند و انچه مهم نيست خواستهاي بحق مردم است ،هر مخالفي فتنه و هر مخالفي فتنه گر
به حامیان مقتدر پتروشیمی میانکاله جناب مستطاب آقای رئیس مجلس را هم اضافه کنید که از حامیان مال و آبروی مؤمنین خاص هستند!
اگر فنر قیمت ها فعلا در نرفته این به تدبیر دولت مردان یا به دلیل کم اثر شدن آثار تحریم ها نیست. این امر یک دلیل کاملا آشکار دارد و آن تردید اقتصاد به آینده مذاکرات برجام است.
از ماست که بر ماست و خلایق هر چه لایق
چرا کسی که از قانون تمکین نمی کند هنوز متصدی اموری است و پست و مقامی دارد؟ می خواهد هرکس باشد امام جمعه یا شهردار و ...
اینا تو دوره دوت قبل نیودن ؟؟؟!!!! وقتی وقتی شما اومدین سر کار ، اینا اومدن ؟!!!!!
تابناک عزیز ، مسئولینی که شما میفرمائید برای گاهش قیمتها « سوراخ دعا را کم کرده اند»
بجای کالای اساسی « برنج و آرد و شکر و…….اتومبیل» خودشان را ومدیران صنایع کنسرو و ماکارونی ،
لبنیات و شیرینی و شکلات را مشغول کرده اند
انشااله جناب رضائی هر زودتر بهبود پیدا کنند ظاهر کار ایشان در معاونت اقتصادی از مسئولیتهای قبلی ایشان سختر بوده
هرچنددر دوره مسئولیت جدید ( معاونت اقتصادی) در تابناک هیچ برنامه ای از ایشان که نشان بدهد واقعا
چه نظارتی بر کل اقتصاد مملکت دارند عنوان نکرده اید ولی در مقابل ایشان اولین نفر عرض تسلیت در تابناک بوده اند
دعا برای سلامتی ایشان به امید اینکه وضعیت اقتصادی مملکت سامان بگیرد
در واتس آپ علت گرانی‌ها منتشر شده با عکس آقای رئیسی کنارش
در این جنگ اقتصادی قیمت های ایران و تورم چند برابر شد و مردم کلی سختی کشیدند ولی آمریکا کوچکتری مشکلی را نداشت باید نقطقه تقابل را بدانیم و بعد به جنگ برویم ...
چه عجب تحریم‌ها را علت مهم گفتی قبلا میگفتین تحریم‌ها اثری نداره
لزومی ندارد چنین کارخانه هایی در زمین های با ارزش شمال ساخته شود. متاسفانه لابی های نفوذی در مجلس و دولت باعث تصویب این چنین پروژه هایی میشه و بعد هم جمع و جور کردنش مکافاته و منجر به حتی اغتشاش با تحریک بعضی افراد میشود
چرا جلو پتروشیمی میانکاله را نمیگیرید و پروژه را لغو نمیکنید؟!!...منافع این پتروشیمی مال استان سمنان است و زیانش مال مازندران ، مسئولین استان مازندران مگر خواب هستید؟!!
پتروشیمی باید احداث شود، این بهانه های محیط زیستی بدرد شما سرمایه دارهای بزرگ اصفهانی ها ، یزدی ها ، کرمانی ها ، سمنانی ها و...میخورد ، مگر در اروپای سبز کارخانه های ذوب آهن ، پالایشگاه نفت ، پتروشیمی و... احداث نمی کنند ؟؟آیا به محیط زیست آنها صدمه می خورد ؟؟؟؟؟ وقتی بر رودخانه های ما سد می بندید مثل سد فینیسک و آبش را به کارخانه های خودتان می برید و جوانان تحصیل کرده ما در استان بیکار می مانند یا مجبور به مهاجرت ، صدای سلبریتی ها و شما بلند نمی شود، چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
صاحب پروژه اول بدهی چند هزار میلیاردی خودش به بانکهارو تسویه کنه بعد بیاد ببینیم چی میگه!!از
افرادی که وانمود میکنند که دستور میدهند تا جلوی گرانی گرفته شود خودشان در گرانی‌ها سهم و نقش دارند
آخه کسی نیست به این به اصطلاح استاندار دولت حداقلی بگه به تو کی خط داده که اینطوری برای یک پروژه که مخرب محیط زیست هست و طبق اعلام محیط زیست تائیدیه هم نداره اینگونه سینه می زنی شنیدی میگن هیچ گربه ای محض رضای خدا موشو نمی گیره حکایت این اقاست .
به مخالفان این طرح امریکا و انگلیس و اسرائیل خط داده تا مخالفت کنند به تو کی خط و وعده و وعید داده که داری ازش حمایت می کنی
وقتی رئیس جمهور دستوری میدهد، باید اجرا شود وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
کی گوش میده همه میگن چشم دوروز دیگه کارخود را میکنندباید برخورد انقلابی بشه تا مدیران میانی از کار برکنار بشوند ولی چون همه باهم هستند هیچ اتفاقی نمی افتد مگر امام زمان ظهور کنه
اتفاقا دولت قبل با وجودیکه ترامپ با ان اهداف یعنی زمینگیرکردن ایران به هرقیمتی طرفش بود بسیار بهتر از دولت فعلی به مشکلات مردم رسیدگی کرد دولت فعلی از مسئول سازمان برنامه اش که سهمیه بندی و کوپن درامد تصور کنید از بقیه چی در میاد ! ریسی که در تورم ۸۰ درصدی غذا و دارو حرف از راه اندازی مجدد موسسات مالی که تجربه انها را در بباد دادن سرمایه مردم دارد میزند و اهدافشان و درکشان از وضعیت جهانی بماند که فاجعه بار است
از امریکا که نیومده اند از خودتان هستد
جمع کنید دیگه بساط ذروغتان را
ملت سر کار نمیرود .
از امیر کبیر پرسیدند در مدت زمان محدود چگونه این مملکت را از دزد پاک کردی؟

گفت: من خود دزدی نمی کردم و نمیگذاشتم معاونم هم دزدی کند، او نیز از این که من نميگذاشتم دزدی کند نمی گذاشت معاونش دزدی کند و همین طور این روند تا انتها ادامه یافت. اگر من دزدی میکردم تا آخرین سمت دزدی میکردند و کشور می شد دزدخونه، همه هم دنبال دزد میگشتیم و چون همه دزد بودیم هیچ دزدی را محکوم نمی کردیم، مردم نیز هر روز گیج تر می شدند.

اوضاع مملکت ما همینه
پشت پرده نداره اقای سردار قالیباف دقیقا می دونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
اصل مطلب همینه
مشکل زیست محیطی و صرر وزیان استان همه فرع ماجراست، 90 هکتار یعنی 900 هزار متر مربع زمین ناب در بهترین نقطه ایران بنام سرمایه گذارار از منابع طبیعی مجانی سند زده اند خدا برکت بدهد . چند صد میلیارد سودش میشود من سواددم نمیرسد خود مسئولین محاسبه واعلام کنند.
مجلس اگه مجلس بود این دولت تا الان هزار بار استیضاح و خلع شده بود. قیمت همه چیز داره ثانیه ای بالا میره ولی آقای دولت خودش رو زده به کوچه علی چپ و دائم داره یه آدرس غلط میده یا فرار رو به جلو میکنه
تعدد مراکزموازی تصمیم گیری بلای جان مدیریت وبوروکراسی کشور است.که به شکل دملی چرکین شبیه پتروشیمی میانکاله هر چند گاه سر باز میکند.در این میان مظلومترین بخش محیط زیست .کشور میباشد.براثر این موازی کاری ها وسودجوییهای فردی وعدم پاسخگویی مسببین تاکنون لطمات جبران ناپذیری در زمینه جنگلها ومراتع.منابع ابهای زیر زمینی.حیات وحش . به کشور وارد امده
صنعت در جهان سوم و بویژه ایران ، در هر شهر و منطقه ای که رفت جز درد و بد بختی و فلاکت درازمدت و رفاه کوتاه مدت برای مردم آن منطقه نداشت . بیایید احوال مردم خوزستان و عسلویه بوشهر را ببینید و از این تجربه ی دردناک ، درس بگیرید .

احزاب سبز در اروپا همواره در روشنگری مردم مناطقی که قصد ایجاد کارخانه داشتند ، نقشی چشمگیر دارند .

به تجارب آلمان و سوییس و .... توجه کنید .

به تجربه احداث انواع کارخانه های آهن در کرمان و اصفهان که جزِء مناطق کم و کم باران ایرانند ، توجه کنید .

به آسیب های وارده به خوزستان که زمانی در کتابهای درسی به آن جلگه می گفتند ، توجه کنید.

نگذارید تنها بخش سرسبز ایران عزیز قربانی اهداف کثیف قرار بگیرد .

برای آشنایی بیشتر با سرمایه گذار که بخش خصوصی اش ! می گویند ، کنجکاوی کنید تا ببینید که یکی از دلالان این کشور است.

بپرسید نامش چیست و چگونه پولدار شد!

بپرسید چرا هزاران میلیارد بدهی بانکی اش را نمی ده !

من خوزستانی ام و منافعی در شمال ندارم ولی دلم برای ایران عزیز می سوزد.

سرنوشت شرکت های نیشکر هفت تپه و فولاد و .... در خوزستان را جویا شوید .
تحلیل های آب دوغ خیاری چیست که منتشر می کنید؟ عواملی که مقاومت می کنند چه صیغه ای است؟
در اقتصاد هر کس به فکر منافع خودش هست. در اقتصاد آزاد که همه اقتصاد دست مردم است، نتیجه این خودخواهی رقابت و رشد اقتصادی است.
مشکل از وقتی است که اقتصاد یک کشور 4 دهه است که دولتی و بعد هم خصولتی شده و در دست مدیران دولتی است. نتیجه خودخواهی آنها هم رانت، دزدی و تبعیض، کشتن رقابت اقتصادی و گسترش فقر است. مثال:خودروسازها
این داستان تکراری کمونیسم است که همه جای دنیا از بین رفته به جز ایران و ونزوئلا.
الان دقیقا مسئول تحریم های اقتصادی کشور در دهه نود که سنگین ترین ضربه ها را به مردم زده، مردم هستند یا مسولان؟ سودش به جیب مردم رفته یا مسولان؟ دودش به چشم مردم است و پاسخگویی هم وجود ندارد.

آدرس غلط ندهید.
چرا با وجود اینکه نرخ ارز در یکی دو سال گذشته تقریبا ثابت بوده و حتی کاهش نسبی هم داشته، قیمت اجناس بیشتر از 3 برابر و بعضاً 4 برابر شده؟!
الان این قیمت پایین ارز به درد کی میخوره؟! به درد اون کارخونه دار و فروشنده و وارد کننده ای میخوره که جنس رو داره نسبت به پارسال 3 برابر قیمت میفروشه، اما دلار رو به 3 برابر قیمت نمیخره بلکه به همون قیمت یک سال پیش میخره و میفرسته اونور آب! به درد اون پولدارایی میخوره که سفر خارج میرن و دلار مفت میگیرن و میبرن خرج میکنن! به درد اونایی میخوره که تو ترکیه و اسپانیا و جاهای دیگه میخوان ملک بخرن. آره جونم. این دلار ارزون هیچ خیری برای منی که تو خرج و مخارج روزمره خودم گیر کردم نداره
تابناک جان شما که دستتان به آقای محسن رضایی می رسد. لطفا بفرمایید آقای دکتر که اقتصاد بلدید و قبلی ها بلد نبودند چه کار می کنید اوضاع اقتصادی که هر روز بدتر می شود.!!!!
خیلی ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
یعنی برزگترین دهن کجی رییس جمهور به ملت انتخا ب آقای رضایی بود. 4 و 5 دوره ایشان با پوشه اقتصادیشون اومدن در انتخابات و مردم رای ندادن یعنی ایشان را و تفکرات اقنتصادیشون قبول ندارند بعد یکاره اومدن ایشان را گذاشتند مشاور اقتصادی. اولین سنگر الان مسایل اقتصادیه وقتی اینجور رفتن جلو وای به حال بقیه سنگر ها. کی بشه در این کشور برای تخصص و علم جایگاهی قائل بشوند. اخه با یک دکترای آبکی اقای رضایی میشه اقتصاد دان مارو مسخره کردید. علم که مثل به به و چه چه ها سیاسی نیست که خودتان به خودتان لقب میدید و بعد هم باور می کنید.
عمق فاجعه اقتصاد ما را از اینجا میشه متوجه شد که قیمت دلار سه سال پیش 27 هزار تومان بود پراید 40 میلیون تومان بود الان بعد از 3 سال دلار همان 27 هزار تومان قیمت پراید 200 میلیون تومان!
دلار را از 3 سال پیش تا الان به زور پایین نگه داشتن ولی همه چی 10 برابر شد اقتصاد بیمار یعنی همین
من حرف این مقاله را متفاوت شنیدم. در این مقاله دارند میگه اتفاقا این نابسامانی ها از طرف یکسری افراد هستند که در عرصه های مختلف کشور سمتی دارند و با نظر مردم و حتی سیاست های کلی کشور مخالفت می کنند حالا یا از رو تعصب بی جا یا منفعت و باعث نا امیدی مردم می شوند. ایشان داره توقف میانکاله را تایید می کنند نظر استان دار و خطبه نمازجمعه را رد می کند و می گویند همین طور که برای ساخت این پروژه به این بزرگی اینقدر بی مدیریتی شده و الان دارند دستور ریس جمهور هم نادیده گرفته می شود در مورد سایر مسائل کشور هم همین است که اینقدر گرانی داریم. ولی کامنت ها نشان میده مردم برداشت دیگه ای از متن دارند.
مسبب نود درصد از تورم وگرانیها خلق پول در بانکها ست وعملا بانک مرکزی نظارتی بر بانکها ندارد
بانکها کسر میاورند وبانک مرکزی این کسری را جبران میکند ریشه نود درصد تورم کشور همین است
نویسنده ی بزرگوار علت گرانی برای مردم نیست بلکه ارزان شدن اجناس برای مردم مهم است وقتی که میگن تورم را کم میکیم مردم باید لمس کنن بقیه یحرفا دیگه اضافه ست و مردم دیگه حوصله ندارن که علتش را بدونن.
لطفا به امامان جمعه بفرمایید در کاری که تخصص ندارید دخالت نکنید؛ هنر امام جمعه مخالفت با عموم مردم نیست؛ پیرو مردم باشید نه روبروی مردم؛ امام جمعه مشهد، اصفهان و ...
نفاق باعث تمام مشکلات از جمله تورم است
نفاق یعنی دورویی یعنی افرادی در پست ها و مسئولیت ها هستند که نمی شود فهمید که آیا دلسوز هستند و یا شبه دلسوز
آیا دیندار واقعی هستند و یا دیندار ظاهری
آیا متخصص هستند یا شبه متخصص
آیا امانت دار هستند یا شبه امانتدار
افراد منافق بقدری زیبا جلوه می کنند که حتی پیامبر هم در زمان خودش نسبت به آنها شناخت نداشت و اگر یادآوری و تدکر خدا نبود قطع به یقین پیامبر هم فریب آنها را می خورد
منافقین را فقط باید از نتیجه و اعمال آنها شناخت که متاسفانه زمانبر و هزینه بر است
منافقین وقتی در پستی قرار می گیرند طوری عمل می کنند که فقط خودشان کار می کنند و بالاترین امتیاز ها را برای خودشان در نظر می گیرند و نمایشگر خودشان هستند و به گونه ای عمل می کنند که اگر ادک کاری هم انجام شده است بخاطر آنها بوده است و غالباْ پنهانی و مرموزانه اینکار را انجام می دهند و در برخی از جاها برای اینکه خود را بزرگ نشان دهند آنرا علنی می کنند
منافقین میز پرست و مقام پرست هستند و بر خلاف معاندین که علنی دشمنی و ناسزا می گویند تمجید هم می کنند و حاضر هستند جایگاه خود را بهر قیمتی حفظ کنند و در آن از ریخت و پاش و موازی کاری ابایی ندارند
هر کجا دیدید که افرادی جایگاه بالاتری ولو در ظاهر برای خود دیده و دیگران را پایین تر می بینند شک نکنید که نفاق و خیانت وجود دارد و حتی اگر کاری هم انجام دهند بدانید که هزینه های آن بیشتر از نفعش است و سرانجامی در آن نیست
عملکرد ضعیف در کشور ما ناشی از نفاق و دورویی است که در این جند ساله رخ داده است و جایگاه ها به افرادی اختصاص داده شده است که بعضاْ با دورویی و چاپلوسی اشغال شده است
افرادی هستند که با لکنت صحبت می کنند اما عملکرد آنها زیبا است و افرادی هم هستند که زیبا سخن می گویند ولی توخالی هستند ولذا نباید افراد کاربلد را به خاطر ضعیف بودن در ظاهر راند و چه بسا همین افراد در کار بمراتب دقیق تر و پیگیر تر و درستکارتر هستند
من پیشنهاد میکنم که تابناک یک تحقیقی بکند و ببیند چه کشوری بدرد زندگی می خورد و اونرو به ما معرفی کند
چون فایده ای نداره ما همش با وعده و وعید سر کار هستیم و هر روز اوضاع بدتر از سال های قبل می شه
مثلا اگر قبلا با یک مقدار وام و قرض می شد خونه خرید الان با اون حتی پول اجاره خونه هم در نمی یاد
اگر آدم در کویر زندگی کنه ولی دو تا آدم دلسوز و عاقل اونجا رو مدیریت کنه بمراتب بهتر از یک سرزمین آباد است که یک مشت ناکارامد ع آنجا رو مدیریت و در بین مردم باشند
نمونه آن کشورهای عربی است که سرتاسر کویر و بیابان ولی حداقل دارای اعصاب راحت و نگران گران شدن این و آن نیستند
از قدیم گفتند که بجای اینکه زمین را فرش کنی برو کفشت رو عوض کن
خدا هم توصیه کرده که اگر در مشقت و تنگی افتادی مهاجرت کن
شک ندارم که با طرح پتروشیمی میانکاله نقشه ای برای زمینهای اطراف این محل کشیده شده تا به قیمت مفت از دولت وکشاورزان گرفته شود وسپس با تغییر کاربری وانواع حیله ها زمینها با قیمت بسیار بالا به فروش برسد .
دمکراسی در بیان افراد مسئول دیده نمیشود .
به نظر میاد که این کش و واکشی که سر این موضوع راه افتاده است به نوعی سیاه بازی باشد . مگر میشود دادستان کل و رییس دادگستری استانی ( دادستان ) دستوری واقعی بدهد و ضابطین اجرا نکنند و یا نتوانند اجرا کنند. این وسط معرکه امام جمعه بهشهر چکاره است که اینگونه سخنانی بیان میکند. به بهانه ای خیلی کوچکتر امام جمعه لواسان خلع میشود و امام جمعه اهل سنتی فقط با دستور امام جمعه شهر بزرگ‌تری ( مرکز استان ) خلع و ممنوع المنبر جمعه میشود آنوقت این حرف و حدیث ها را هم باید شنید و انتظار داشت که کسی باور هم بکند ؟ بهتر است بطور شفاف صاحبان و سرمایه گذاران این طرح که شاید صدها میلیارد تومان هزینه داشته باشد را معرفی کنید آنوقت معلوم میشود که زورشان از کجاست و چقدر زور دارند نا مسئولین استانی مخالف طرح و مردم محیط زیست دوست هم تکلیفشان روشن شود.
کشور ما نه واتیکانه نه لوکزانبورگ خدارو شکر بسیار پهنا وره اونوقت با اینهمه زمین باید اینکارخانه در سبز و بکر ترین نقطه این کشور ساخته بشه
دوما پرا سرمایه گذار این پروژه ابر بدهکار بانکی هستن . خدا به این مملکت و نسل آینده رحم کنه
بعضی مدیران قطعا و فورا باید برکنار شود، و همچنین گروهی عظیم از پسمانده های مدیران پیشین. وزیر و مدیری- خواسته و ندانسته و غیره- در راستای منافع مافیا و استکبار تحریمچی های ضد ایرانی کاری میکند هر روز اجناس گران شوند!
دقت کنید، در این سه سال اخیر دلار قیمتش بین 22 تا 31 هزار تومان بوده (متوسط 25 ه ت)، اما قیمتها کالاها از دو تا ده برابر شده است و پایانی برای گرانی شان نیست!
طرح 5-5-10 واردات خودرو را عمدا بی توجهی کردند، واردات خودرو زیر 8 ه ت با کارکرد زیر 5 سال و عوارض 10% راه حل معضل گرانی خودرو است و حقیقتا مشکلی برای تولید داخلی ایجاد نمیکن . حتی مافیایی، حربه گرانی ابزار نارضیتی استکبار برای براندازی نظام و شورش مردم است.
// قطعا طرح آزادسازی واردات بخصوص دست دوم با عوارض منصفانه 10% (مثلا قبال صادارت و تهاتر و یا ارز منشاء خارجی) در شکستن حباب روانی و دلال بازی مافیای بیرحم داخلی (همدستان دشمنان خارجی تحریمچی)
تعجب میکنم از اینکه چرا عده ای مثل امام جمعه بهشهر و استاندار مازندران وسردار دکترقالیباف درمقابل قانون مقاومت میکنند و اصرار بر ساخت پتروشيمی در میانکاله دارند!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل