بازدید 120945
با پنجاه و یکمین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

روسیه: حملات به کی‌یف ادامه می‌یابد/غرق شدن رزمناو «مسکوا» در دریای سیاه+فیلم/هشدار رئیس سازمان سیا درباره استفاده روسیه از سلاح هسته ای/اعلام آمادگی بایدن برای سفر به ‌اوکراین/واکنش تهدیدآمیز روسیه به پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو

پنجاه و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 15 April 2022

غرق شدن رزمناو «مسکوا» در دریای سیاه+فیلم

بین الملل تابناکپنجاه و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هشدار مسکو به غرب: ارسال سلاح به اوکراین تبعات خطرناک دارد
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۱۹:۱۹

روزنامه واشنگتن پست روز جمعه نوشت که روسیه در باره پیامدهای خطرناک و غیرقابل پیش بینی ادامه تحویل سلاح به اوکراین، به آمریکا و غرب هشدار داده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از متن یادداشت سیاسی روسیه، افزود: ما از ایالات متحده و هم پیمانانش می خواهیم که تسلیح غیرمسئولانه اوکراین را متوقف کنند، زیرا که پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای امنیت منطقه و جهان دارد.

شبکه خبری راشاتودی نوشت: مسکو به مداخله غرب در اوکراین پاسخ خواهد داد و در این راستا تسلیحات ارسال شده ناتو به خاک اوکراین را اهداف مشروع نظامی قلمداد خواهد کرد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه با این هشدار اعلام کرد؛ روسیه کاروان های تحویل تسلیحات نظامی از سوی کشورهای عضو ناتو به اوکراین را به محض ورود به خاک این کشور، به عنوان اهداف مشروع نظامی قلمداد و هدف قرار خواهد داد.

ریابکوف تصریح کرد که هدف مسکو در حال حاضر این است که برای واشنگتن و دیگر متحدانش کاملاً روشن سازد که روسیه از روش‌های شدید در پاسخ به تلاش‌ها برای مهار ارتش روسیه در اوکراین استفاده خواهد کرد.

تارنمای خبری راشاتودی در ادامه افزود: وزارت دفاع روسیه طی روزهای گذشته اعلام کرد که تاکنون چهار آتشبار سامانه ضدهوایی اس-۳۰۰ را که احتمالا از کشور اسلواکی به اوکراین اهدا شده بود هدف قرار داده و نابود ساخته است.

روسیه در پی تلاش اوکراین برای عضویت در ناتو و نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی خود از سوی غرب، پنج اسفندماه ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد، پس از آن ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین علنا اعلام کرد که کی یف قصد پیوستن به ناتو را ندارد.

کرملین گسترش ناتو به سوی مرزهای غربی خود را یک عامل نگران کننده امنیتی خوانده و خواستار توقف گسترش ناتو به سمت اروپای شرقی شده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلان کرد که کشورش ۸۰۰ میلیون دلار دیگر سلاح، مهمات و سایر کمک های امنیتی به اوکراین تحویل خواهد داد که شامل سامانه ها، تجهیزات و گلوله توپخانه و نفربرهای زرهی است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه ارتش اوکراین از تسلیحاتی که در اختیارش قرار می دهیم، به خوبی استفاده می کند، اظهار داشت در حالی که روسیه برای تشدید حملات خود در منطقه دونباس آماده می‌شود، ایالات متحده آمریکا به ارائه قابلیت‌های مورد نیاز اوکراین جهت دفاع از خود ادامه خواهد داد.

سازمان ملل: بیش از ۵ میلیون نفر از اوکراین متواری شده اند
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۱۹:۱۸

سازمان ملل متحد اعلام کرد از آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه، بیش از پنج میلیون نفر از این کشور فرار کرده اند.

کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که ۴ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۲۴۵ اوکراینی به سایر کشورها پناهنده شده اند درحالی که سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل می گوید نزدیک به ۲۱۵ هزار شهروندان خارجی ساکن در اوکراین نیز به کشورهای همسایه گریخته اند.

این سریعترین رشد بحران پناهجویان در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون محسوب می شود.

آمار جدید کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مقایسه با روز گذشته افزایش ۵۹ هزار و ۷۷۹ نفری از پناهجویان اوکراینی را نشان می دهد.

بیش از ۲.۷ میلیون پناهنده اوکراینی یعنی از هر ۱۰ نفر، شش پناهنده که از زمان آغاز جنگ مجبور به ترک اوکراین شده اند، به لهستان گریخته اند.

همچنین بیش از ۷۲۵ هزار نفر وارد کشور رومانی شده اند.

ارقام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نشان می دهد که در ماه فوریه نزدیک به ۶۴۵ هزار اوکراینی فرار کرده اند. اما در ماه مارس نزدیک به ۳.۴ میلیون نفر از اوکراین خارج شده و بیش از ۷۶۰ هزار نفر در ماه جاری (آوریل) مجبور به ترک این کشور شده اند.

زنان و کودکان ۹۰ درصد از پناهندگان اوکراینی هستند زیرا مردان در سنین ۱۸ تا ۶۰ ساله به دلیل جنگ ملزم به خدمت نظامی هستند و نمی توانند اوکراین را ترک کنند.

واکنش تهدیدآمیز روسیه به پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۱۶:۱۲

روسیه برای چندمین بار در چند روز گذشته درباره عواقب پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان نظامی پیمان آتلانتیک شمالی هشدار داد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روز جمعه هشدار داد که پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو خطر بی ثباتی در شمال اروپا را به دنبال خواهد داشت.

«ماریا زاخارووا» در متنی که در وبسایت وزارت خارجه روسیه منتشر کرده، گفت: «این پوشیده نیست که ناتو در قلمروی این کشورها حضوری فعال دارد، آنها رزمایش گسترده در آنجا برگزار می‌کنند. و مشخص است که چرا ناتو به این نیاز دارد؛ هدف ایجاد پتانسیل نظامیگیری و توسعه جغرافیایی(ناتو) است و ایجاد یک بال دیگر برای تهدید نظامی روسیه است. اما مشخص نیست که چرا همسایگان سوئدی و فنلاندی ما به یک مرز جدید برای رویارویی روسیه با ناتو تبدیل می‌شوند. عواقب منفی برای صلح و ثبات در شمال اروپا کاملا محسوس است.»

علیرغم هشدار روسیه، «ماگدالنا اندرسون» نخست وزیر سوئد روز چهارشنبه اعلام کرد که استکهلم در ماه ژوئن درخواست خود برای عضویت در ناتو را به دبیرخانه این سازمان تحویل خواهد داد. همچنین منابع خبری غربی میگویند که فنلاند نیز در تابستان سال جاری درخواست خود را برای عضویت در پیمان ناتو ارائه خواهد کرد.

در واکنش به این تصمیم، دیمیتری مدودوف معاون شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه هشدار داد در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به ائتلاف ناتو، روسیه مجبور به دفاع از مرزهای خود شده و احتمالاً تسلیحات اتمی را وارد حوزه بالتیک خواهد کرد.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این خصوص گزارش کرد، مسکو به ناتو هشدار داده است که اگر سوئد و فنلاند به این ائتلاف نظامی بپیوندند، روسیه مجبور به تقویت مرزهای خود خواهد شد و و هیچ تعهدی در آینده به بالتیک «عاری از سلاح هسته ای» وجود نخواهد داشت.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز روز دوشنبه در واکنش به خبر پیوستن فنلاند و سوئد به ائتلاف ناتو تأکید کرده بود که گسترش بیشتر این ائتلاف به امنیت اروپا کمکی نمی‌کند.

روسیه: حملات به کی‌یف ادامه می‌یابد
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۱۶:۰۸

روسیه روز جمعه اعلام کرد بیش از ۳۰ مزدور لهستانی را که برای نیروهای اوکراینی در منطقه جنگ زده «خارکیف» در شمال شرق این کشور می‌جنگند، کشته است.

به گزارش خبرگزاری «فرانس پرس»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای موشکی راهبردی این کشور این افراد را در حمله به روستای «ایزیومسکوئه» در نزدیکی شهر خارکیف کشته‌اند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز در گزارشی دیگر اعلام کرد: ارتش روسیه نیز متعهد شده است در صورت حمله اوکراین به قلمرو و اهداف این کشور، حملات گسترده‌تری را علیه اهداف مختلف در کی یف انجام خواهد داد.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز جمعه گفت: مسکو در پاسخ به هر گونه حمله یا خرابکاری در خاک روسیه، مقیاس حملات موشکی خود را در کی یف افزایش خواهد داد.

کوناشنکوف به خبرنگاران گفت: «تعداد و مقیاس حملات موشکی علیه اهداف در کی یف در پاسخ به کمیسیون رژیم ملی‌گرای اوکراین برای هرگونه حمله تروریستی یا خرابکاری در خاک روسیه افزایش خواهد یافت.

کارخانه موشک‌سازی در کی‌یف هدف حمله روسیه قرار گرفت
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۱۶:۰۸

روسیه اعلام کرد کارخانه موشک‌سازی در کی‌یف را پس از غرق شدن رزم‌ناوش در آب‌های دریای سیاه مورد حمله قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» غرق شدن رزم‌ناو روسیه در آب‌های دریای سیاه پس از آنچه «کی‌یف» حمله موشکی اوکراین به این شناور نامید به یکی از بزرگترین حملات از سوی اوکراین و به سمبلی از مقاومت مردم این کشور در برابر روسیه از آغاز درگیری ها میان دو کشور تبدیل شد.

با این وجود روسیه بدون اطلاع از حمله موشکی اوکراین به رزم ناوش ، بامداد امروز جمعه کارخانه ای در کی‌یف را هدف قرار داد که معتقد است موشک‌های ضدشناور را تعمیر و یا تولید می کند.

کی‌یف ادعا می کند رزم ناو پیشرفته "مسکوا" را از ساحل مورد حمله موشکی قرار داد. گرچه روسیه این اظهارات را تائید نکرده است اما از غرق شدن این رزم ناو که دچار آتش سوزی شده بود به دلیل شرایط بد جوی و طوفان در دریای سیاه خبر داد.همچنین مسکو تائید کرد بیش از ۵۰۰ نفر از سربازان این کشور از این کشتی تخلیه شدند و نجات پیدا کردند. با این حال تائیدیه مستقلی از سرنوشت خدمه کشتی در دست نیست.

کی‌یف امروز جمعه بزرگ‌ترین و قدرتمندترین انفجار را از زمانی که نیروهای روسیه از این منطقه طی ۲ هفته گذشته عقب نشینی کرده بودند را تجربه کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد : « تعداد و میزان حملات موشکی به اهداف مان در کی‌یف در پاسخ به هرگونه حمله تروریستی و یا اقدام های خرابکارانه در خاکِ روسیه که از سوی حکومت ناسیونالیستی کی‌یف انجام شود افزایش خواهد یافت.»

فرانسه: بزودی سفارت خود را به پایتخت اوکراین باز می‌گردانیم
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۱۲:۱۲

"ژان ایو لودریان" وزیر امورخارجه فرانسه در تماسی تلفنی با دمیترو کولبا همتای اوکراینی خود گفت که پاریس بزودی سفارت خود را در اوکراین از لویو به کی‌یف باز می‌گرداند.

به گزارش "فرانس ۲۴" وزیر خارجه فرانسه پنجشنبه شب افزود: این بازگشایی خیلی زود انجام خواهد شد و به فرانسه اجازه خواهد داد حمایت خود از اوکراین را در هر زمینه‌ای بیشتر کند تا این کشور با جنگی که روسیه در ۲۴ فوریه گذشته آغاز کرد، مقابله کند.

فرانسه در اوایل ماه مارس (فروردین ماه)‌سفارت خود را از کی‌یف به شهر لویو انتقال داد.

اعلام آمادگی بایدن برای سفر به ‌اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۱۲:۱۰

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا آمادگی خود را برای سفر به کی‌یف، پایتخت اوکراین اعلام کرد.

به گزارش آرتی، بایدن روز پنجشنبه در پایگاه هوایی "اندروز" در مریلند در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید "آیا دولت آمریکا قصد دارد یک مقام عالی رتبه به اوکراین بفرستد یا خیر"، گفت: "بله، ما اکنون درحال تصمیم‌گیری در این باره هستیم."

بایدن در پاسخ به سوالی دیگر در مورد جایگاه این مقام، با سوال متقابل خطاب به خبرنگار گفت: "شما برای رفتن حاضری؟" خبرنگار هم در پاسخ به این سوال از خود بایدن، پرسید: "خود شما آماده‌ای؟" بایدن نیز گفت:" بله".

این اولین باری نیست که بایدن نسبت به انجام این سفر ابراز علاقه می کند، اما میزان جدیت او هنوز مشخص نیست.

پیشتر کارن ژان-پیر، معاون سخنگوی کاخ سفید گفت که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای سفر جو بایدن به اوکراین وجود ندارد.

از سوی دیگر یک مقام آمریکایی گفت که رئیس جمهور آمریکا ممکن است تصمیم بگیرد که مقامات ارشد دولتش را به اوکراین بفرستد تا از تلاش‌ها برای مقابله با حمله روسیه حمایت کنند.

این مقام روز پنجشنبه در اظهاراتی به شبکه الحره توضیح داد از جمله شخصیت‌هایی که بایدن ممکن است به اوکراین بفرستد، وزیران امور خارجه، دفاع، خزانه داری یا مشاور امنیت ملی هستند.

این مقام افزود که تصمیم برای اعزام یک نماینده عالی رتبه به اوکراین «در صورت اتخاذ» نشان دهنده عزم و تعهد دولت آمریکا برای کمک به اوکراین در مواجهه با روسیه است.

وی توضیح داد که انتخاب فرستاده مربوط به شخص رئیس جمهور آمریکا است و این بستگی به ماهیت ماموریتی دارد که او انجام خواهد داد.

هشدار رئیس سازمان سیا درباره استفاده روسیه از سلاح هسته ای
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۱۲:۰۸

ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ادعا کرد، نباید این تهدید که روسیه به طور بالقوه از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یا با قدرت تخریب محدود در اوکراین استفاده ‌کند را دست کم گرفت هر چند سازمان سیا شواهد عملی زیادی برای تقویت این نگرانی ندیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ویلیام برنز در اظهاراتش بر این نگرانی تاکید کرد که حمله به اوکراین به عنوان بزرگترین حمله علیه یک کشور اروپایی از سال ۱۹۴۵ تا کنون، تشدید خطر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را در پی دارد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه به ناتو هشدار داد که مسکو سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های مافوق صوت خود را در کالینینگراد، منطقه‌ای متعلق به روسیه در قلب اروپا در صورتی پیوستن سوئد و فنلاند به ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) مستقر خواهد کرد.

برنز در سخنرانی در گردهمایی موسسه فن آوری جورجیای آمریکا موسوم به "جورجیا تک" از "یأس احتمالی" و شکست‌های پوتین در اوکراین صحبت کرد.

برنز گفت: به این دلایل، "هیچ یک از ما نمی‌توانیم تهدید ناشی از توسل بالقوه به سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یا سلاح‌های هسته‌ای با قدرت تخریب محدود را دست کم بگیریم."

او ادامه داد: به‌ رغم "موضع‌گیری همراه با لفاظی" کرملین در خصوص قرار دادن بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان در حالت آماده‌باش، "ما شواهد عملی زیادی در خصوص آن نوع استقرار نیرو یا گسترش مواضع نظامی که این نگرانی را تقویت کند، ندیده‌ایم."

اظهارات برنز در پاسخ به سوال سام نان، سناتور سابق آمریکایی و یکی از حامیان سرشناس موضوع کنترل تسلیحات، در پایان اولین سخنرانی عمومی رئیس سیا از زمان به دست گرفتن سکان هدایت این سازمان جاسوسی اصلی آمریکا در مارس ۲۰۲۱ بیان شد.

این دیپلمات سابق آمریکایی در یک سخنرانی گسترده گفت که آژانس‌های جاسوسی آمریکا پاییز سال گذشته شروع به جمع آوری اطلاعات "آزار دهنده و دقیق" در مورد برنامه پوتین برای دست زدن به یک "حمله جدید بزرگ" به اوکراین کردند.

برنز اظهار کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا او را در ماه نوامبر به مسکو فرستاد تا "مستقیماً عمق نگرانی آمریکا در مورد برنامه‌ریزی پوتین برای جنگ و عواقب آن برای روسیه را در صورت اجرای این برنامه را به پوتین و چند تن از نزدیک‌ترین مشاورانش منتقل کند."

او ادامه داد: " من از آنچه که شنیدم ناراحت شدم. اگرچه پوتین احتمالا در آن زمان تصمیم نهایی را نگرفته بود، اما به نظر می‌رسید متقاعد شده که نیروهایش با حداقل هزینه به یک پیروزی قاطع سریع دست یابند."

وی همچنین مدعی شد آمریکا در تلاش است تا از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری کند.

برنز گفت، پوتین معتقد بود که متحدان اروپایی واشنگتن به سبب مسائل مربوط به سیاست داخلی خود حواسشان پرت شده و او یک صندوق ذخیره "ضد تحریم" از ارز خارجی دارد.

او عنوان کرد: "اشتباه پوتین در هر یک از این موارد ثابت شد."

برنز، که پوتین را "پیام آور تلافی جویی" خواند، گفت که رهبر روسیه درگیر شکایت، جاه طلبی و ناامنی است و ظاهرا شاهد بود که "دریچه فرصت برای شکل دادن به مسیری برای اوکراین به منظور دور کردنش از غرب دارد بسته می شود."

برنز که در سابقه مناصب دیپلماتیکش به عنوان سفیر آمریکا در مسکو خدمت کرده، اظهار کرد، کمکهای نهادهای اطلاعاتی آمریکا برای نبرد اوکراین علیه نیروهای روسی حیاتی بوده است.

برنز در گفتگو با دانشجویان و اساتید مؤسسه فناوری جورجیا، چین تحت رهبری شی جینپینگ، رئیس جمهور آنجا را "شریک خاموش پوتین در جنگ اوکراین" خواند و گفت که این کشور "بزرگترین چالش" را پیش روی آمریکا قرار داده و به عنوان "عمیق ترین آزمونی که سازمان سیا تاکنون با آن مواجه شده" مطرح است.

برنز در اظهارات خود چندین چالش بزرگ را توضیح داد که نهاد تحت امرش باید در آنچه او آن را "دوران جدید" می‌خواند به آنها رسیدگی کند بپردازد؛ دورانی که به گفته او، مشخصه آن یک کشور چین به طور فزاینده‌ای متخاصم، یک کشور روسیه "ستیزه جو و تجدیدنظرطلب" و دیگر تهدیدات رو به رشد در حوزه های آب و هوا، فن آوری و سلامت جهانی است.

او بیان کرد: سازمان سیا باید خود را برای دست زدن به یک رقابت موفق در این عصر جدید دوباره بازنگری کند.

او همچنین گفت که نهاد تحت امرش منابعی را که به چین اختصاص داده، تقویت خواهد کرد، زیرا به گفته او، چین به دنبال پیشی گرفتن از آمریکا "به معنای واقعی کلمه در هر حوزه ای" است. او بیان کرد که سازمان سیا قصد دارد تعداد افسران مسلط به زبان چینی خود را "دوبرابر" کند و پست های خارج از کشور خود که متمرکز بر پکن هستند را افزایش دهد.

برنز گفت: برای موفقیت بلندمدت ما به عنوان یک آژانس اطلاعاتی هیچ چیز بیشتر از اینکه چقدر خوب بتوانیم با جمهوری خلق چین رقابت کنیم و چقدر خوب خودمان را برای آن رقابت در چند سال آینده سازماندهی کنیم، مهم نیست.

غرق شدن رزمناو «مسکوا» در دریای سیاه+فیلم

وزارت دفاع روسیه شامگاه پنجشنبه خبر داد که رزمناو «مسکوا» که بامداد پنجشنبه دچار حادثه آتش سوزی و انفجار شده بود هنگامی که در حال کشیده شدن به سوی بندرگاه بود به دلیل شرایط بد جوی، غرق شد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، رزمناو مسکوا هنگامی که در حال کشیده شدن به سوی بندر مقصد بود به دلیل آسیب‌های ناشی از آتش سوزی و انفجار، تعادل را از دست داده و به دلیل مواج بودن دریا، غرق شد.

وزارت دفاع روسیه بامداد پنجشنبه اعلام کرده بود که رزم‌ناو موشکی مسکوا دچار آتش‌سوزی و انفجار مهمات متعاقب آن شده بود.

تعداد بازدید : 18857

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «در نتیجه آتش سوزی که در رزم‌ناو موشکی مسکوا رخ داد، مهمات موجود در آن نیز منفجر شد و کشتی آسیب جدی دیده است».

همزمان با بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره وقوع حادثه در این رزم‌ناو، که مهمترین کشتی جنگی در ناوگان دریای سیاه روسیه بود، برخی منابع ادعا کردند موشک اوکراینی به این کشتی اصابت کرده است.

غرق شدن رزمناو «مسکوا» در دریای سیاه+فیلم

این بیانیه می‌افزاید که تمامی خدمه به سلامت تخلیه شده‌اند و علت آتش سوزی در حال بررسی است.

شنیده شدن صدای انفجار قوی در کی‌یف

پس از غرق شدن رزمناو مسکوا ی روسیه در دریای سیاه، رسانه‌های غربی از شنیده شدن صدای انفجار قوی در کی‌یف پایتخت اوکراین و به صدا درآمدن صدای آژیر حمله هوایی خبر دادند.

به گزارش رویترز، این بزرگ‌ترین انفجار در کی‌یف از زمان عقب نشینی نیروهای روسیه از اطراف پایتخت اوکراین بوده است.

در همین حال رسانه‌های اوکراینی بامداد جمعه اعلام کردند که آژیر خطر حمله هوایی به صورت همزمان در تمام مناطق این کشور شنیده شده است.

آژیر حمله هوایی در اوکراین درحالی شنیده می‌شود که مقامات این کشور روز گذشته از حمله موشکی به یک رزمناو پیشرفته روسیه خبر دادند.

زلنسکی: تهاجم روسیه یک خودکشی است

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در سخنانی به مناسبت پنجاهمین روز تهاجم نظامی روسیه، خطاب به مردم اوکراین گفت که این تهاجم بی‌معنی و یک خودکشی است.

به گزارش "الجزیره"، زلنسکی پنجشنبه شب با تاکید بر اینکه جهان نباید در وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شک داشته باشد مدعی شد که نیروهای روسیه در اوکراین درحال تکرار وقایعی هستند که اروپا در جنگ جهانی دوم شاهد آن‌ها بود.

وی با ادعای اینکه نیروهای روسیه درحال تخریب کامل شهرها و روستاها در منطقه دونباس هستند به گونه‌ای که می‌خواهند هیچ انسانی در این منطقه باقی نماند گفت: اینها نشان دهنده بی‌معنی بودن تهاجم روسیه است. این کشور با سلاح‌های خود درحال سوزاندن همه ارزش‌هایی است که از آن دفاع می‌کند و درحال نابودی فرهنگ و زبان روسی است.

 پیش از این ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن همتای آمریکایی خود به خاطر استفاده از عبارت "نسل کشی" در توصیف تهاجم روسیه به اوکراین تشکر کرد.

پارلمان اوکراین عصر پنجشنبه لایحه‌ای را به تصویب رساند که در آن اقدامات ارتش روسیه در این کشور نسل کشی نام گرفته است.

با این حال، آنتونیو گوترش روز چهارشنبه گفت که سازمان ملل آنچه را در اوکراین رخ می‌دهد، نسل کشی ندانسته است چرا که این امر به تصمیم گیری نهایی قانونی از سوی نهادهای قضایی بستگی دارد.

دبیرکل سازمان ملل توضیح داد نسل کشی به صورت دقیق در قوانین بین‌المللی تعریف شده است و محققان دادگاه بین‌المللی کیفری در اوکراین حضور داشته‌اند. ما این مساله که آیا نسل کشی در اوکراین اتفاق افتاده یا نه را به نهادهای قضایی می‌سپاریم.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۷۴
با غرق شدن مجهزترین رزمناو پوتین دیکتاتور در دریای سیاه ؛ ارزش سهام شرکت های تولیدی ساندیس به پایین ترین میزان خود در ۴ دهه اخیر رسیده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
دیکتاتوری پوتین رو ما حس نکردیم اما دیکتاتوری جهانی آمریکارو با گوشت و خون حس کردیم رو قضیه تحریم های تروریستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
۱۴:۱۱
ساندیست رو بنوش
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
ببین ما که میدونم کجات میسوزه از کمپرس یخ استفاده کن آروم میشی دیگه مجبور نیستی بخودت زحمت بدی هی این پیامهای تکراری رو ارسال کنی برا سلامتی روح و روانت حتما به توصیه ای که گفتم عمل کن قبلا یه رئیس جمهور هم تاثیر این درمان رو تائید کرده پس خیلی معتبره !
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
اون کسی که دیکتاتوری روسیه را حس نمی کنه بدنش سِر شده بی حس شده مشکل داره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
حضور سایبری های مستقر در عربستان و آلبانی . در حالی که مردم ایران مانند مردم تمام دنیا ، در مقابل حوادث اوکراین یک " به من چه بزرگ " هستند ، اینها با ارسال پیاهای متضاد و دعوا راه انداختن مجازی بین خودشان قصد القای دوقطبی بین مردم را دارند . مردم ایران گول اینها را نخورید و احیانا وارد بازی کودکانه اشان نشوید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
هزینه های یک دیکتاتور برای کشورش،
این یک قلم 800 میلیون دلار خخخ
واقع بین
| Germany |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
یک بمب اتمی کوچک روسیه جنگ را به نفع روسیه تمام می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
این رزم ناو چقدر در سوریه خرابی به بار اورد و جنایت کرد، خدارا شکر که غرق شد
دیکتاتور حیا کن
روسیه رو رها کن
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
درود بر پوتین دلاور
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
نسل دهه ۴۰ و ۵۰ فقط یک جنگ جهانی سوم رو توی تجارب زندگیشون کم دارن تا بدبختیهاشون کامل بشه
مشکلاتی که پوتین با آن روبرو شده بخاطر مهربانی او نسبت به اوکراینی هاست احتمالا روسیه در روش جنگ خود تغییراتی میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
دیکتاتور و مهربانی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
راست میگی . مخصوصا در " بوچا " زیادی به غیرنظامیان اوکراینی مهربانی کرد!!
ناشناس
| Austria |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
ساندیسی اگه این مهربونیشه پس ببین چه هیولاییه اربابت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
زرشک !! پوتین و مهربانی؟ اونم در میدان نبرد؟
اخبار دیروز تلویزیون ما راجع به این ناو جالب بود :-)
دیروز تلویزیون میگفت : رزمناو روسی دچار سانحه شده و کلیه خدمه اون به سلامت !!!! خارج شده اند :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
پس توقع داری مثل غربی ها خالی بندی کنه بگه غیر سلامت خارج شدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
خوب راست گفته تلویزیون !!!!
موشک ها و بمب های انباشته شده روسی در رزناو هم موشک های مهربان بوده اند و فقط تولید سردرد میکنن
ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
سدا و صیمای ایرانو دوس دارم. دوس
این انفجار ناو حداقل ۲۰۰ کشته داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
دروغ های غربگداها دیگه رو شده واسه همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
چی میگی ؟؟؟
پوتین شل مغز با حضور در محل غرق رزمناو نسبت به تحویل اجساد سوخته نظامیان روسی اقدام نماید
سفارت روسیه لانه جاسوسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
یه متحد هم داریم که کمک میکنه تحریم هارو دور بزنیم شما غربگداها زورتون اومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
متحد ؟
روسیه گفته در برجام نفت ایران باید در تحریم باقی بمونه .
متحد ؟
خدا بهمون رحم کرد S400 نخریدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
.
باید بریم دنبال خرید نپتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
فعلا باید ساندیس بخریم برا این شرقگداها
عزا عزاست امروز
روز عزاست امروز
ساندیس خور روسگدا صاحب عزاست امروز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
یعنی هر کامنتی من مینویسم در مورد غربگداها این بدبخت مفلوک میاد همونو با کلمات متضاد کپی پیست میکنه خخخخ چقدر بدبختید شماها =)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
۱۴:۴۷
من من نکن
نیم من هم نیستی ساندیس خور
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
آی دمت گرم
با طلا باید نوشت
پوتین سوراخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
بالاخره پوتینه یا چکمه پاره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
در هر صورت سوراخههههههههههه، ساندیسی
پرزیدنت بایدن از کیف بازدید به عمل آورد
با این افتضاحی که پوتین احمق به بار آورد ؛ حالا حالاها جهان تک قطبی خواهد ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
چه افتضاحی؟ اینهمه زده یکی هم میخوره طبیعی هستش
پوتین به پایانش نزدیک میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
آرزو بر جوانان عیب نیست. روزی و می بینم که بایدن رفته و پوتین هنوز سرجاش هست. سفت و محکم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
۱۷:۳۹ عزیز
دیکتاتورها معمولا زیاد سر جاشون هستن تا اینکه انتخابات اآزاد برگزار شه
مجهزترین رزمناو پوتین هم شبیه ایربگ خودروهای ماست
اگر موشک های نپتون با زاویه مناسب میخورد به رزمناو امکان رهگیری موشک ها رو داشت :-)
بای بای پوتین
چرا امریکا توسعه یافته هست ولی روسیه نه؟ از زمانی که پوتین در روسیه به قدرت رسیده 5 ریاست جمهور در امریکا با رای مردم تغییر پیدا کردند ولی در روسیه نه و کسی هم حق ندارد که به پوتین بگوید اشتباه کردی یا انتقاد کند چون می شود خاین طرفدار اجنبی طرفدار غرب غربگدا تروریست جاسوس داعشی نازی دشمن میهن و....!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
چه حرف مسخره ای روسیه ضعیف شد چون مردمش فریب غرب رو خوردن و غربگدا شدن در فقر فرو رفتن وگرنه شوری از آمریکا قوی تر یود اما غربی ها نامردی کردن ترور اقتصادی انجام دادن
بی دلیل نیست که آمریکا به کشورهایی که دفاع موشکی دارند ، حمله نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
اشتباه منفی زدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
اشتباه مثبت زدم
آزادگان جهان امروز از پودر شدن نماد قدرت پوتین الدنگ در
دریا بسیار خوشحال و مسرور هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
غربگدا و آزادگی؟ خیلی وقته دنیا برده غرب شده
ساندیسی ها و طرفداران شرق همش می گویند که عربستان و امارات و.... مزدوران و دست نشاندگان امریکا هستند که بدون اجازه امریکا اب هم نمی خورند. ولی در همین بحران اکراین بایدن و امریکا دهها بار از عربستان وامارات خواستند که تولید نفت خود را افزایش دهند ولی همانطور که چین حاضر نشد منافع ملی خود را فدای پوتین کند و حتی یک اقدام عملی برای کاهش فشار تحریمهای غرب علیه روسیه انجام نداد عربستان و امارات هم حاضر نشدند منافع ملی خودشان را بر اساس خواست بایدن و امریکا تغییر دهند و همچنان حتی یک بشکه نفت بیشتر از قبل از تحریمهای روسیه تولید نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
به فرض ما ساندیسی باشیم شماها چی هستید که از کشوری طرفداری میکنید که تحریم تروریستی کرده مردم کشورت رو از گرسنگی تسلیم بشن؟
در قضیه اوکراین ؛
پیروزی های چشمگیر اوکراین مرهون حمایت قاطعانه مردم اوکراین از دولتمردان خودشان میباشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
مردم اوکراین یا غربی ها؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
ناشناس14.31دقیقاعامل این پیروزی ویا مقاومتها ی مردمی ریشه در حمایت مردم از دولت منتخب خود دارد.وگرنه مثل سربازان بی انگیزه پوتین تانکهای خود را میفروختند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
میلیاردها دلاری هم که تا الان آمریکا و اروپا خرج کردن هیچ تاثیری نداشته قطعا.
منهدم شدن بزرکترین ناو روسی و ناو سر فرماندهی روسیه در دریای سیاه یعنی شکست مطلق روسیه و پوتین . الان دیگه این پوتین نیست که شرط می گذاره. پوتین ارزو می کنه که از باتلاق اکراین در بره ولی حالا این زلنسکی هست که برای پوتین شرط می گذاره. تازه اوله شکستهای مطلق و تحقیر بر انگیز بیشتر پوتین و طرفداران او در اکراین هست. حالا حالاها باید مزه شکست و تحقیر را بچشید
ما باید به جای روسیه با اوکراین قرارداد ۲۵ ساله ببندیم
دیکتاتور حیا کن روسیه رو رها کن
مردم روسیه چه گناهی کردن که گیر این دیکتاتور شل مغز افتاده اند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
بقول ظريف : مردم روسيه خودشون خواستن که اونجوري زندگي کنند
پوتین چند روز پیش اعلام کرده بود که همه چیز در اکراین مطابق برنامه های من! پیش میرود و ما پیروزیم و چند هفته دیگر به همه اهداف خود میرسیم و.... خوب. اگر یک دیکتاتور حاضر به قبول مسئولیت و شکست و اشتباه خود بود که دیگر اصلا دیکتاتور نبود و اصلا خود و کشور و ملتش را به این حد خار و خفیف نمی کرد. اگر پوتین قبول مسئولیت می کرد اصلا لازم نبود که دهها سال خود را شایسته ترین فرد در بین ملت روسیه برای اداره کشور بداند و اصلا چنینی اشتباهی نمی کرد. بالاخره این نتیجه ضعف ملت روسیه هست که نتوانسته سیاستمداران خود را محدود و نظارت کند و نتیجه ان همین فاجعه تاریخی است که می بینید برای روسیه اتفاق افتاد و حالا تبدیل به کره شمالی با موشک اتمی شد و دیگر هیچ!
پوتین شخصا نسبت به جمع آوری کتلت ها در دریای سیاه اقدام نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
شعور غربگدا شهوت پرست بهتر از این نمیشه که به کشته شدگان اینجوری نگه
ارتش فشل پوتین به سمت اضمحلال کامل پیش میرود
حتی ایران هم اعلام کرده که بزودی سفارت خود را در کیف بازگشایی می کند. این نشان میدهد که هم پوتین چه شکست مطلقی خورده که حتی کند فکران تحلیلگر برخی رسانه ها در ایران که سیاست خارجی ایران را در دست دادند هم متوجه شدند که پوتین شکست مطلق خورده ولی از انطرف برای ایران خیلی دیر شده. یاد گفتگوی تلفنی اقای رئیسی با پوتین در روز اول یا دوم عملیات ویژه نظامی! بیافتید تا متوجه شوید که اشتباه تاریخی م ایران در حمایت از روسیه در اکراین چه اندازه عواقب وخیمی برای ایران خواهد داشت.
پوتین
اگه جرئت داری ۴۵ ثانیه از سوراخ ات بیا بیرون
پوتین مایه ننگ روسیه
دهها سال طول میکشد تا ارتش روسیه اورهال شود
این بود قدرت دوم نظامی دنیا ؟
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پوتین بدبخت قایم شده و جرات آفتابی شدن توی کشورش نداره
تبریک ملت ایران به ملت و دولت اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
از طرف خودت حرف بزن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
تبریک ملت ایران به ملت و دولت اوکراین
ببینیم فردا کیهان راجع به غرق شدن مجهزترین رزمناو پوتین چی چاپ میکنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
نیگا کردی بده من میخوام شیشه مغازه رو پاک کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
میگه دچار صاعقه شده
عجب خبری بود انهدام مجهزترین ناو روسیه .
حال کردیم خداوکیلی
ایول غیور مردان اوکراینی
روشیه یه کشور معمولیه بهتر از مذاکرات هسته ای حذف بشه چون نه توان‌نظامی داره نه برای ایران‌ مهمه
بعد از غرق شدن این رزمناو باید از پوتین پرسید :

آقای پوتین !
شما ناهار خوردی ؟
رئیسی از اوکراین بازدید میدانی جهادی مقاومتی به عمل اورد
غرب و ناتو باید آماده باشند به محض اعمال خطای مجدد توسط دیکتاتور روسیه ؛ کل خاک روسیه رو ظرف ۴۸ ساعت شخم بزنند
دریغ است اوکراین ویران شود
امید است آنچه در حال اتفاق است به نفع مردم و کشورهای منطقه باشد
این شرقی ها چه روسیه و چه چین به خاطر اینکه از خرد جمعی استقاده نمی کنند در همه چیز در نهایت شکست مطلق می خورند. این از روسیه در اکراین و این از چین در کرونا. چین با غرور اعلام می کرد که در این دو سال با سیاستهای متکی بر دیکتاتوری توانسته کرونا را مهار کند و امریکا و اروپا را در مورد قادر نبودن به انجام کارهای دیکتاتوری و قرنطینه و عدم کنترل کرونا مسخره می کرد. ولی حالا معلوم شده که کرونا را نمی توان ریشه کن کرد یا کنترل کرد. فقط مصونیت طبیعی بهترین پاسخ به کرونا هست. حالا کشورهای امریکا و اروپا که به مصونیت طبیعی رسیدند تقریبا همگی دارند به شرایط عادی برمی گردند ولی چین مانند روسیه در یک فاجعه مطلق دو سر باخت قرار گرفته. اگر بخواهد به سیاست دیکتاتوری قرنطینه اجباری و سرتاسری ادامه بدهد اقتصادش به فنا می رود و اگر بخواهد مانند امریکا و اروپا از دیکتاتوری قرنطینه اجباری دست بردارد با فاجعه مطلق سلامتی و پزشکی روبرو می شود. در هر دو صورت مانند روسیه که چه عقب بنشیند و چه به جنگ ادامه دهد نتیجه ان شکست مطلق خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
فعلا که بیشترین آمار کشته کرونا به نسبت جمعیت و کشور آمریکا در کل دنیا داشته. بااختلاف نسبت به حتی عقب مونده ترین و توسعه نیافته ترین کشورهای آفریقا و آسیا.
اینکه دائم بایدن ، پوتین را به نسل کشی متهم میکند نه تنها کمکی به مردم رنج کشیده اوکراین نمیکند بلکه وضعیت را بدتر میکند چون اقدامات خشن تر از سوی پوتین اتهام سنگین تری به همراه ندارد
پوتین باید تمام ژنرالهای کیلویی پفکی خودش رو بندازه زندان .
مفت خورهای بی خاصیت حراف پر ادعا
ارتش مقتدر اوکراین باید به مسکو حمله کنه
اوکراین مجددا ساخته و آباد میشود بهتر از قبل از محل پول های مصادره شده کشور روسیه در تمام کشورها
پوتین کمر روسیه رو شکوند
این تازه اول کاره و با موشک اوکراینی نپتون انجام شده .
ارسال موشک های ضد ناو هارپون ساخت آمریکا توسط انگلیس به اوکراین آغاز شده است علی برکت الله
سال دیگه اینموقع تورم روسیه با ایران برابری میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
فعلا که تورم اربابت رکورد 40 سال اخیر و زده.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
فعلا که ایران در تورم رکورد دنیا رو زده ، چرا مشکل خودتان رو نمیبینین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
فعلا که تورم اربابت رکورد 40 سال اخیر و زده. اخوی ۴/۵درصد تورم در سالب رای اونا تورمه بزای ما سعادت وموفقیت بزرگه
روسیه هر چه بیشتر تحریم شود برای ما بهتر است
روسیه دیگه چاره ای نداره و مجبوره و باید با فلفل دلمه ای های سمی و مسموم صادراتی ما بسازه و صداش هم در نیاد
یاشاسین اوکراین
ما داخل ایران سه دسته آدم داریم

غربگدای افراطی مجنون که معتقدن آمریکا حق داره تمام کشورها رو با بمب اتم شخم بزنه و همیشه و در همه حال غرب محق هست و شرق مقصر.

عرزشی افراطی: تمام تقصیرات دنیا و عالم تقصیر آمریکاست

دارای تفکر مستقل: که حداکثر 5 درصد جمعیت ایران رو تشکیل می دن.
پوتین یک عبرت است برای کل تاریخ
گفت: عده‌ای از غربگداها اعتراض می‌کنند که چرا برای دفاع از مردم بی‌گناه وارد جنگ نمی‌شویم؟!

گفتم: منظورشان دفاع از مردم مظلوم یمن یا دفاع از مردم مظلوم فلسطین و یا مقابله با داعش در عراق و سوریه و ... است؟!

گفت: این جماعت در قتل عام مردم یمن و فلسطین و سوریه و عراق و حتی مردم خودمان در جنگ تحمیلی حتی یک آه و آخ هم علیه آمریکا و اسرائیل بر نیاوردند برای اینکه یک عمر نمک آمریکا و اسرائیل را خورده‌اند و حاضر نیستند نمکدان آنها را بشکنند!

گفتم: پس کجا منظورشان است؟!

گفت: منظورشان اوکراین است!

گفتم: ولی خود سربازان اوکراین منطقه جنگی را رها کرده و به ایران پناهنده شده‌اند! باید آنها را از ایران اخراج کرده و به اوکراین بفرستند!

گفت: سربازان اوکراین در ایران چه می‌کنند؟! کجا هستند؟!

گفتم: همین غربگداها‌...!! اینها پیشنهاد تشکیل تیپ اصلاحاتیون! برای اعزام به افغانستان را نادیده گرفتند و جازدند، اگر قمپز در نمی‌کنند با تشکبل تیپ «اوکراینیون»! به اوکراین بروند. چرا اینجا کنگر خورده و لنگر ‌انداخته‌اند؟!
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
من با جنگ در هر جای دنیا مخالفم و بزرگ ترین دیکتاتور به نظر بزرگ ترین سازنده و فروشنده سلاح در دنیا است . پس هرکجا جنگی بشه و خودبخود خونی ریخته بشه اون فروشنده سلاح خوشحال میشه مثل آمریکا انگلیس روسیه فرانسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
رونویسی ناشیانه از طنز های کم مزه کیهان...خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
رونویسی ناشیانه از طنز های کم مزه کیهان..خخخخ
غربگدای بدبخت کمتر از کامنت های من اسکی برو. میدونم عرضه و خلاقیت نداری ولی حداقل یکم تلاش کن از خودت صحبت کنی جای اینکه هی کامنت های منو با کلمات متضاد کپی پیست کنی خخخخخ
ببنید چه راحت پیشرفته ترین رزم ناو روسیه به قعر دریا فرستاه شد. قابل توجه کسانی که فکر می کنند اگر ایران یک یا دو بمب اتم داشته باشد دیگر تمام دنیا در برابر او سر تسلیم فرود می آورند. باور کنید در تشدید خصومت و آغاز جنگ به هیچ وجه حلوا پخش نمی کنند. حاصل خصومت و جنگ افروزی چیزی از مرگ و میر و نابودی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
اگه روسیه بمب اتم نداشت الان پایتختش جهنم شده بود
به نظر می آد که در انفجار مهیب ناو روسی تعداد زیادی از نیروهای روسی کشته شده اند و روسها دروغ می گن که همه نیروهای روی ناو را به سلامت تخلیه کردن.
این که مثلا خیر سرش قدرت دوم نظامی دنیا بود اینجوری داره پرپر میشه وای به حال ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
وای به حال آمریکا
پوتین با این اقدام احمقانه اش آبروی روسیه رو برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
روسیه هیچ وقت ابرو نداشت.
وزیر نهی از منکر طالبان ؛ پوتین رو به پرهیز از اعمال خشونت ضد مردم اوکراین فرا خوانده
مهمترین ناوِ دومین ارتش بزرگ جهان غرق شد . تبریک به اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
جوک نگو! مهم ترین ناو در دریای سیاهه نه مهم ترین ناو روسیه
زلنسکی می رزمد
پوتین می لرزد
پوتین میبایست از تجربیات طالبان در امور نظامی بهره ببرد
غربگداها نیان بگن ناو روسی رو اوکراینی ها زدن نه! اصلا! فرماندهان روسی میخواستن فضانوردی کنن منقل آتیش گرفته سرایت کرده انبار مهمات
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععع
زلنسکی
مچکریم .
ایشالله انهدام اهداف بعدی
زمان آن فرا رسیده که در روسیه انتخابات سراسری و آزاد ریاست جمهوری تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
آزاد رو خوب اومدی بین بایدن و ترامپ انتخابات آزاد شده حتما! دنیا دست یهودی های سرمایه داره خودتون رو فریب ندید
پوتین هیچ غلطی نمیتواند بکند
اتحاد و یکپارچگی مردم و دولت و ارتش اوکراین ستودنی است
کاری به روسیه و جنگ و این حرفها ندارم فقط میدونم غربگدا خیلی بدبخته
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
شرقگدا به جای نظر دادن برو شنا در دریای کاسپین رو خوب یاد بگیر باید تا خود روسیه شنا کنی
برای آمریکا بجنگ.
همزمان بارزمناو روسی، آبروی پوتین هم غرق و نابود گردید
زلنسکی کاری کرد کارستان
بدون تردید زلنسکی درخشان ترین اختر آسمان آزادگان و دلاوران قرن معاصر می باشد و آیندگان از این اسطوره محبوب بسیار خواهند نوشت ، همانگونه که به همان نسبت، پوتین و خودخواهی های ابلهانه وی را تقبیح خواهند نمود
آخه مگه میشه این انفجار در کشتی ؛ کشته نداده باشه ؟!!!!!
حداقل ۲۰۰ کشته رو شاخشه
نصف مردم روسیه توی کرونا مُردن بقیه شون هم باید توی جنگ کشته شوند .
بازگشت سفرای خارجی به کیف نشان داد که تهدید اشغال این شهر توسط روس ها کاملا مرتفع گشته و همه چیز در حال بازگشت به وضعیت عادی می باشد
متاسفم برای مردم روسیه که اداره امور کشور خود را به دست یک ناقص العقل مغرور همچون پوتین داده اند چون حالا حالاها و تا سالهای متمادی باید تاوان این عملیات نظامی ناکام را پرداخت نمایند
اوکراین همسایه روسیه است همشون لهجه روسی دارن به غربی ها چه ربطی داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
اینکه روسیه 100 سال اوکراین رو استعمار کرده هیچ حقی بریا این دیکتاتور نمیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
اوکراین لهجه روسی داره که پوتین دیکتاتور کودک کش سرزمینشون رو داره ویران میکنه
ناشناس
| Luxembourg |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
بی سواد لهجه یا زبان مشترک مجوز جنایت می شه؟ چقدر این توده ای ها بدبخت و بی سواد هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
البته با این منطق اگر افغانستان به ایران حمله کنه حق داره نه؟چون ماهم افغانی رو بالهجه صحبت می کنیم !۱۱بخداتوی ساندیستون یه چیزی ریختن
رعد و برق عامل حادثه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
نه بابا راست میگی ؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Luxembourg |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
شاید هم کپسو.ل گاز بوده؟؟؟؟؟ باید از بلال فروش این کشتی بپرسید!!!!!!!!!
اوکراین الگویی برای جهان شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
غربگداها مگه مخالف دفاع و مقاومت نبودن؟
کاش خدمه روسی این کشتی رو بیارن ایران تا ریس جمهور بپرسه ازشون که شماها ناهار خوردید؟ بعد اگر نخوردند از پول مردم ایران بخشون ناهار بدن!
بعد از تحریم روسیه
از این به بعد مجبوره از ایران پراید ۱۳۱ وارد کنه به قیمت ۴۸۰ میلیون روبل
ما باید پرایدمون رو بندازیم به روسیه
ارتش پوشالی روسیه
زلنسکی گفت ما فقط برای اوکراین نمی جنگیم بلکه برای تمام اروپا می جنگیدم تا اطلاع ثانوی مردم اوکراین باید برای اروپا بمیرن ، آواره شوند و شهرهایشان ویران شود
از اوکراین درس بگیریم که هرچقدر به اقتصاد توجه کتیم اما قدرت دفاعی نداشته باشیم یکدفعه ممکنه کل پیشرفتهای اقتصادیمون از بین بره. الان هم با توجه به دستیابی اسراییل به سیستم پدافند لیزری، بازدارندگی موشکها و راکتهای حزب الله تاثیرشون ممکنه به تدریج کمتر بشه. به همین دلیل باید به سلاح هسته ای برسیم تا بتونیم بازدارندگی داشته باشیم در برابر اسراییل.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
چرت نباف اوکراین با قدرت مردم جلوی دومین ارتش کره زمین ایستاد و تال به امروز پیروز بوده است در عوض اربابت پوتین موشک داشت بمب اتم داره پهپاد پیشرفته داره همه جور سلاحی هم داره اما مشکلش فساد نظام روسیه و دیکتاتوریشه که بسیار ضعیفش کرده
درسته که رزمناو روسی به اندازه سیستمهای غربی پیشرفته نبود اما به هرحال اینکه یک کشتی جنگی به این بزرگی با صدها پرسنل به این راحتی غرق میشه یک زنگ خطر برای همه کشتیهای جنگیه. البته که کشتیهای جنگی آمریکایی سیستمهای پدافند و ساختار پیشرفته تری دارند ولی اونها رو هم احتمالا میشه با موشکهای پیشرفته تر غرقشون کرد.
آفرین به اوکراین که پوزه پوتین رو به خاک مالید. پوتین یکی از احمق ترین سیاستمداران تاریخ، الان دیگه دنیا فهمیدن که هر چه بگه حرف مفت هستش
ضمن عرض تبریک به سبب غرق شدن یکی از بهترین ناوهای روسیه، امیدوارم روسیه و پوتین با خواری و خفت مجبور به ترک تمام‌ اوکراین بشوند . روسیه به ناحق بخش عظیمی از خاک ایران را اشغال نمود و همچنین بخش زیادی از دریای خزر را از ایران گرفت. از سنگ اندازی هایش در قضیه برجام و عدم حمايت از ایران در شورای امنیت سازمان ملل هم نگویم بهتر است. قرارداد های چند ده ساله یک‌جانبه به نفع روسیه رو هم که همه می‌دانند. از قدیم گفتند چوب خدا صدا نداره، هر کی بخوره دوا نداره. آه مردم ایران و خیلی از کشور های دیگر بالأخره دامن روسیه را گرفت. بای.
عکس درتصویر مربوط به ناو خارک خدا بیامرز هست، اون فیلم هم ناوروسی نیست و فیلم قدیمی هستريال
پوتین بهتر است قبل از اینکه عملا شکست بخورد اعلام مذاکره و صلح بکند آنچه مشخص مردم اوکراین تصمیم خود را برای دفاع جانانه از کشورشان گرفته اند امکانات هم از هرجهت فراهم است و غرب مصمم به شکست پوتین
پوتین توی خیلی از مسائلی که غربیا بر سر ما آوردن شریکه . چون هیچ موقع مثل یه شریک واقعی به ایران نگاه نکرد و همیشه ایران رو تنها گذاشت. پس هر چی سرش بیاد حقشه. فقط خدا کنه ترکشای این منازعه به سر ما نخوره
ای ول به اکراین.حالا بذار موشکهایه امریکایی از راه برسه اونوقت دیگه باید فاتحه همه کشتی هایه روس رو خوند.این اولشه
دمپایی پاره چون میدونه تو جنگ متعارف هیچ پخی نیست مدام همسایه هاشو با هسته ای تهدید میکنه
سلاح های روسی خیلی خوبن ولی نه برای جنگ
غربی ها دروغ میگن، جنگ تبلیغاتی هست، غرق نشده،
یکم عقل خودتون را به کار بندازید، مگه لگن هم غرق میشه؟
هر دم از این باغ بری میرسد
در سال 2014 در اوکراین یک انقلاب مخملی رخ داد و رییس جمهوری اوکراین ویکتور یوناکویچ برکنار شد. رییس جمهوری که طبق نظر سازمانهای بین المللی در یک انتخابات آزاد رای آورده بود. او طرفدار رابطه خوب با روسیه بود و مخالف عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا.
در پی این جریان، روسیه هم کریمه رو اشغال کرد و مناطق شرقی اوکراین به تصرف جدایی طلبان طرفدار روسیه دراومد و تا قبل از حمله اخیر هم جنگ و درگیری بصورت محدودتر وجود داشت.
نتیجه اینکه عشق غرب توسط بخشی از مردم اوکراین باعث شد اینجوری با روسیه دربیفتند. بخشهایی از کشورشون نابود بشه. بخشهایی مثل کریمه و مناطق شرقی احتمالا در دست روسیه خواهد ماند و عضویتش هم در ناتو و اتحادیه اروپا بسیار بعیده. یعنی اوکراینیها با این کارشون هیچ چیزی بدست نیاوردند و کلی چیز هم از دست دادند!
این پیام از طرف وزارت خارجه امریکا داده میشود، هر کسی به تعداد بیشتری کامنت ضد روسی، ضد مقاومت و ضد ایرانی در سایت تابناک بگذارد در قرعه کشی اقامت امریکا با 15 درصد تخفیف شرکت خواهد کرد، لازم به ذکر است هر چقدر کامنت وطن فروشانه تر، باشد درصد تخفیف بیشتر خواهد شد، علاقه مندان نیز برای جنگ اکراین اعزام خواهند شد با تشکر، باراک اوبامااا
بایدن دو تا پوشک ببند
ولادیمیر جان اگه میتونستی کاروان سلاح ها رو بزنی همون اول میزدی... ولادیمیر می دونه یه گلوله به سریازان ناتو بخوره خودش و مسکوش تو آسمون هفتم هستند...
ولادیمیر جان اگه میتونستی کاروان سلاح ها رو بزنی همون اول میزدی... ولادیمیر می دونه یه گلوله به سریازان ناتو بخوره خودش و مسکوش تو آسمون هفتم هستند...
ولادیمیر جان اگه میتونستی کاروان سلاح ها رو بزنی همون اول میزدی... ولادیمیر می دونه یه گلوله به سریازان ناتو بخوره خودش و مسکوش تو آسمون هفتم هستند...
پوتین سکته کرده
ناو تصادف کرده با پراید
مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین
مردم اكراين غيرت دارند
برنده واقعی این نبرد کارخانه های تولید اسلحه هستن
بازنده واقعی این جنگ مردم اکراین هستن که کشورشون داره به ویرانه تبدیل میشه.
روسیه و امریکا با کشدار کردن جنگ دارن منافع خودشونو میبرن ولی هر روز داره به تعداد اوارگان اکراینی و ویرانی اکراین اضافه میشه
خدا کنه مسئولان ایران عبرت بگیرن مملکت را از زیر یوغ این ابرقدرت پوشالی خارج کنند.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری