بازدید 8292
۲
بازی با گل‌گهر و اینجور تیم‌ها به درد تیم ملی امید نمی‌خورد

قلعه‌نویی: ایراد من این است که با دلال نمی‌بندم!

تیم داخل زمین آنها عالی است، ولی در خارج از زمین هم باید قوی عمل شود. این بازیکنان مدام باید بازی بین‌المللی انجام دهند، آنها با انجام بازی با گل‌گهر و اینطور تیم‌ها چیزی گیرشان نمی‌آید.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴ 15 April 2022

امیر قلعه‌نویی بعد از پایان دیدار دوستانه تیم امید ایران و گل‌گهر در کنار وزیر ورزش و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم این بار زحمات شما (حمید سجادی) و همکاران شما به نتیجه برسد و ورزش دست ورزشی‌ها باشد. برای تیم امید هم آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم بعد از پنج دهه این تیم ان‌شاءالله به حقش برسد. امیدها تیم خوبی دارند و بابرنامه هستند. این تیم امشب در خطوط حمله و دفاع خیلی خوب کار کرد. 

وی در ادامه خطاب به وزیر ورزش اضافه کرد: نگاهی که به تیم ملی بزرگسالان وجود دارد، باید بیشتر از آن به تیم امید باشد. آقای مهدوی‌کیا گله‌‌هایی داشت که ما می‌دانیم به حق است. امیدوارم به این تیم توجه زیادی شود. جام جهانی خیلی مهم است، ولی این بچه‌ها را هم نباید از یاد ببریم. 

قلعه‌نویی: ایراد من این است که با دلال نمی‌بندم!

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر خاطر نشان کرد: تیم داخل زمین آنها عالی است، ولی در خارج از زمین هم باید قوی عمل شود. این بازیکنان مدام باید بازی بین‌المللی انجام دهند، آنها با انجام بازی با گل‌گهر و اینطور تیم‌ها چیزی گیرشان نمی‌آید. بازیکنان تیم امید قطر 50 بازی بین‌المللی در کارنامه دارند. باید نگاهی ویژه‌ای به تیم امید وجود داشته باشد. 

قلعه‌نویی اضافه کرد: تا الان هر مربی در تیم امید بود، به فکر این بود که یک مرحله را عبور کند، ولی الان مهدوی‌کیا کار خوبی کرده و کاری انجام داده که سال‌هاست کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها انجام داده و می‌دهند.

قلعه‌نویی همچنین اشاره کرد: در گذشته بهترین معلمان، کلاس اول بودند، ولی ما به تیم‌های پایه مخصوصاً تیم امید که پل ارتباطی با تیم بزرگسالان است اصلاً توجه نداریم. در گذشته هم همینطور بوده و حتی بازیکنان بارها در فرودگاه مانده‌اند و مجوز خروج از کشورشان درست نشده است. توقع ما این است حالا که بعد از 40 سال یک مدیر ورزشی (حمید سجادی وزیر ورزش) آمده نگاه ورزشی و مدیریتی خوبی وجود داشته باشد و نگاه سیاسی از ورزش دور باشد.

وی اضافه کرد: در کشورهای عربی آنقدری که به تیم امید توجه می‌کنند، به تیم ملی‌شان توجه نمی‌کنند. زمانی که در قطر بازی می‌کردم در کل این کشور دو هتل وجود داشت، ولی امید‌های این کشور در هتلی اقامت داشتند که بهتر بود و 40 سال پیش توانستند در جوانان قهرمان جهان شوند. اینجا اما اینطور نیست و به دلیل عدم مدیریت و خیلی از مسائل دیگر پنج دهه به المپیک نرفتیم. ما از لحاظ استعداد بهترین در دنیا هستیم، ولی با حضور آقای سجادی تغییرات وسیعی در ورزش شده است.

سرمربی گل‌گهر در ادامه گفت: دولت باید ورزش و جوانان را از هم جدا کند، چون در یک وزارتخانه تداخل به وجود می‌آید و هر دو آسیب می‌بینند. اگر جدا شوند هم ورزش و هم قسمت جوانان سود بیشتری می‌برند.

قلعه‌نویی درباره برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های خارجی یادآور شد: این بازی‌ها اصلاً با تیم گل‌گهر قابل مقایسه نیستند. محیط خارج از کشور خیلی می‌تواند به امیدها کمک کند. شما ببینید الان برای برگزاری این بازی وزیر دستور داده که بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود، وگرنه قرار بود بازی کنسل شود. شما ببینید چقدر فکر مدیریتی در این کشور کوتاه است و اگر آقای سجادی از جنس ورزش نبود این بازی کنسل شده بود.

وی درباره اینکه با وزیر ورزش درباره کسر هفت امتیاز از تیمش صحبت کرده است، گفت: اصلاً در این باره صحبتی نکردیم، ولی چیزی که باید به شما بگویم این است که بحث هفت امتیاز نبوده و ما چیزی حدود 30 امتیاز از دست دادیم. اگر 9 گل ناحقی که انضباطی درنظر گرفته شده را حساب کنید ببینید با گل زده و خورده چندم جدول می‌شویم. این کاری که با ما کردند در تاریخ فوتبال جهان رخ نداده است و ما نیز کار اشتباهی نکردیم. شما فکر کنید ماشین خریدید و دفترخانه استعلام‌های لازم را انجام دهد و هزینه را پرداخت کنید، ولی به یک باره در خیابان شما را بگیرند.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر خاطر نشان کرد: در این شرایط مقصر کیست؟ آنکه استعلام‌ها را انجام داده است. ایراد امیر قلعه‌نویی این است که با دلال نمی‌بندد. ما کی‌روش استنلی را با 100 و خرده‌ای به ایران آوردیم و یا همین گئورگی ولسیانی که کاپیتان سپاهان شده است را با 70، 80 هزار دلار آوردیم، ولی بازیکن آورده‌اند 500 هزار یورو. همین اریک بانیاما را کلاً با 70، 80 هزارتا آوردیم. اگر ماهم می‌رفتیم بازیکن 800 هزار دلاری می‌آوردیم این رأی نمی‌دانند چون در 800 هزار دلار چیزی گم نمی‌شود. هر کسی را که می‌خواهد در این مملکت خدمت کند، می‌زنند. نباید خدمت کنی و اگر سالم کار کنی شما را می‌زنند. همین کی‌روش را شش هفته برنامه گذاشتند، ولی الان چند سال یا آقای گل است یا به آقای گلی نزدیک. من هم باید بازیکن 600 هزار یورویی بیاورم و بازی‌اش ندهم و به فیفا برود و پولش را هم بگیرد و در نهایت محروم شویم. اگر سالم کار کنید همین بلا سرتان می‌آید.

وی گفت: سالی که گذشت جزو سال‌های بد زندگی من بود و اگر من نبودم شاید اتفاقات دیگری رخ می‌داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
درود برقلعه نویی
"اگر ماهم می‌رفتیم بازیکن 800 هزار دلاری می‌آوردیم این رأی نمی‌دانند چون در 800 هزار دلار چیزی گم نمی‌شود." این جمله امیر خان درخشان بود. عین واقعیت. واقعا در تمام این سال ها خریدهای خارجی امیر قلعه نویی بسیار حرفه ای بوده است. یعنی نسبت کیفیت به قیمت بازیکن عدد بزرگی بوده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر