بازدید 2880
۱

انتقاد آدهانوم از برخورد نژادپرستانه با بحران‌های جهانی

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز ناخرسندی از ناکامی در مقابله با نابرابری‏ ها، گفت جهان به انسان‌ها با رنگ پوست متفاوت توجه یکسانی نمی‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱ 14 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از شبکه پرس تی وی‏، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز ناخرسندی از ناکامی در مقابله با نابرابری‏ ها، گفت جهان به انسان‌ها با رنگ پوست متفاوت توجه یکسانی نمی‌کند.

تدروس آدانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: ”فکر می‌کنم دنیا به زندگی سیاه پوستان و سفیدپوستان توجه یکسانی نمی‌کند. هفته گذشته این را بیان کردم. البته که همه توجهات به اوکراین خیلی مهم است، زیرا آن همه جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ولی حتی ذره‌ای از توجهی که به اوکراین می‌شود نسبت به تیگرای، یمن، افغانستان، سوریه و دیگران نمی‌شود.“

تدروس آدهانوم گفت وقایع ناگواری که در بخش‌های دیگر دنیا رخ می‌دهد به اندازه اوکراین جدی گرفته نمی‌شوند. وی ابراز امیدواری کرد جامعه بین الملل سر عقل بیاید.

سازمان ملل درباره بحران انسانی در یمن هشدار داده است. به گفته سازمان ملل شمار شهروندان یمنی که با گرسنگی شدید رو به رو هستند به احتمال زیاد در سال جاری پنج برابر خواهد شد. سازمان ملل همچنین اعلام کرد صد‌ها هزار نفر در منطقه تیگرای اتیوپی با خطر گرسنگی رو به رو هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
تازه متوجه شدی؟ احتمالا از عملکرد اروپایی‌ها در جنگ اوکراین درس گرفته ای
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی