بازدید 8746

برای اشتغال در داروخانه کجا آموزش ببینیم

افراد برای اینکه بتوانند در زمینه نسخه پیچی در داروخانه مشغول به کار شوند ابتدا باید دوره نسخه پیچی در داروخانه را در آموزشگاه های آزاد بگذرانند ، زیرا در دانشگاه ها رشته نسخه پیچی وجود ندارد..
کد خبر: ۱۱۱۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 13 April 2022

اگر به امور مربوط به داروها و کار در داروخانه علاقه دارید می توانید با گذراندن دوره نسخه پیچی داروخانه و بالا بردن علم خود در این زمینه به صورت نیمه وقت یا تمام وقت در داروخانه مشغول به کار شوید.

مطمئنا برای همه ما پیش آمده است که مریض شده و به پزشک مراجعه کرده‌ایم و پس از تجویز دارو توسط پزشکان ، نسخه‌های خود را به داروخانه برده تا داروهای تجویز شده را بگیریم . اما آیا تاکنون فکر کرده اید که در داروخانه چه کسانی نسخه ها را خوانده و داروهای ما را تحویل می دهند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در تمام داروخانه ها افرادی با عنوان تکنسین داروخانه کار نسخه پیچی را انجام می دهند . این افراد زیر نظر پزشک داروساز فعالیت نموده و پاسخگوی مشتریان در داروخانه هستند.

افرادی که در زمینه نسخه پیچی داروخانه فعالیت می‌ کنند باید دارای چه مهارت هایی باشند؟

- نسخه پیچان داروخانه باید مهارت ارتباطی خوبی داشته و بتوانند ارتباط خوبی را با مشتریان برقرار کنند.
- این افراد باید به صحبت و درخواست های مشتری با دقت گوش داده تا بتوانند درخواست های آنها را درک نموده و نیاز مشتریان را برطرف کنند.
- افراد نسخه پیچ برای آنکه بتوانند اطلاعات دارویی را به صورت صحیح به بیمارانی که برای گرفتن نسخه خود به داروخانه مراجعه کرده اند بدهند باید بتوانند از کلمات صحیح استفاده نموده و مهارت درست صحبت کردن را بلد باشند.
- با توجه به اینکه برچسب گذاری بر روی داروها و شناخت داروهای مختلف دقت و توجه بالایی می طلبد بنابراین تکنسین ها یا نسخه پیچ های داروخانه باید بتوانند با تمرکز بالا در داروخانه کار کنند.
یکی دیگر از مهارت هایی که نسخه پیچان داروخانه باید از آن برخوردار باشند کار با نرم افزارهای داروخانه برای درج نسخه درون سیستم ، مطلع شدن از موجودی انبار و غیره و آشنایی کامل با نرم‌افزارهای آفیس است.
- این افراد همچنین باید بتوانند تداخلات دارویی را شناخته و از انواع اثر غذاها بر روی داروها اطلاعاتی داشته باشند.
- یکی دیگر از مهارت های مورد نیازی که باید نسخه پیچان داروخانه از آن برخوردار باشند انجام محاسباتی مانند تعیین دوزهای دارویی تجویز شده توسط پزشکان و نسخه خوانی به روش صحیح و اصولی است.
تمام مهارت های ذکر شده ، در دوره آموزش نسخه پیچی در آموزشگاه به هنرجویان آموزش داده می شود و هنرجویان پس از گذراندن دوره و کسب مدرک فنی و حرفه ای آماده ورود به بازار کار می‌شوند.

برای اشتغال در داروخانه کجا آموزش ببینیم

بازار کار نسخه پیچی چگونه است ؟

امروزه نسبت به زمان های گذشته به دلایل مختلف مانند وجود آلاینده های زیاد در هوا که باعث بیماری‌های تنفسی و برخی از انواع سرطان ها می ‌شوند و همچنین مصرف بیشتر غذاهای ناسالم مانند غذاهای فست فودی و مواد غذایی فرآوری شده، شیوع ویروس کرونا در کشور و... بیماری ها بیشتر شده و افراد زیادی درگیر مشکلات مربوط به سلامتی خود هستند. به همین دلیل افراد زیادی در شبانه روز به داروخانه ها برای گرفتن خدمات مراجعه می ‌کنند. 

با توجه به افزایش تقاضا طبیعی است که بازار کار نسخه پیچی بسیار داغ بوده و در داروخانه ها و مراکز درمانی نیاز به نیروی نسخه پیچ که در این امر مهارت و تجربه کافی می باشد زیاد است.

افرادی که دوره های نسخه پیچی را گذرانده اند می توانند علاوه بر داروخانه هایی که در سطح شهر وجود دارد در داروخانه های بیمارستان ها، مراکز درمانی، داروخانه های هلال احمر، داروخانه های موجود در پایگاه های ارتش و سپاه و غیره مشغول بکار شوند.

دوره نسخه خوانی داروخانه در تهران در آموزشگاه مریم رحیمی فرد 

آموزشگاه مریم رحیمی فرد، با مجوز فنی و حرفه ای برگزار کننده موفق دوره های مختلف زیر است . 
دوره نسخه خوانی داروخانه در تهران
دوره کمک های اولیه در تهران 
دوره آموزش منشی گری مطب 
هدف از این دوره ها ، آموزش علاقمندان برای ورود به بازار کار با داشتن مهارت و مدرک معتبر می باشد.
برای کسب اطلاع از شرایط دوره ها با آموزشگاه مریم رحیمی فرد تماس حاصل فرمایید. 

آموزشگاه زیبایی مریم رحیمی فرد  - تلفن مستقیم : 09366635530
www.maryamrahimifard.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی