بازدید 5823

درخواست ۱۵ کشور اروپایی برای کمک‌ فوری به فلسطین

۱۵ کشور عضو اتحادیه اروپا در نامه‌ای به کمیسیون اروپایی خواستار سرعت بخشیدن به ارسال‌ کمک‌های بشردوستانه و پرداخت‌ها به فلسطین شدند. همچنین این کشورها پیشنهاد کمیسیون اروپای مبنی بر پرداخت‌ها به فلسطین در مقابل رعایت بعضی شروط را غیرقابل قبول دانستند.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 12 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از روسیا الیوم، روزنامه آمریکایی پولتیکو در گزارشی اعلام کرد که کشورهای اروپایی به رهبری ایرلند نگرانی‌های خود را در مورد تداوم تاخیر در پرداخت‌ها به فلسطین ابراز کردند.

براساس این گزارش، این کشورها اعلام کردند که شروط کمیسیون اروپا برای استمرار پرداخت‌ها و کمک‌های اتحادیه اروپا به فلسطین در سال ۲۰۲۱،‌ سخت و تحمیل شده هستند.

این کشورها در ۸ آوریل در نامه‌ای به کمیسیون اروپا خواستار تسریع در فرآیند پرداخت‌ها به فلسطین شدند.

وزاری خارجه ایرلند،‌ بلژیک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، لتونی، لیتوانی، هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد، قبرس، لوکزانبورگ و مالت از امضاء کنندگان این نامه بودند.

براساس این نامه کشورهای امضاء کننده از کمیسیون اروپا درخواست کرده‌اند که در اسرع وقت پرداخت‌ها به فلسطین را آزاد کنند، چراکه تشکیلات خودگردان فلسطین در وضعیت دشواری قرار دارد و از یک بحران مالی شدید رنج می‌برد، که با بالا رفتن قیمت نفت و گندم به دلیل تورم ناشی از جنگ اوکراین شدیدتر شده است.

کشورهای امضاء کننده در نامه خود خاطرنشان کردند که پیشنهاد اخیر کمیسیون اروپا برای ارتباط دادن کمک‌ها و پرداخت‌ها به فلسطین با برخی شروط غیرقابل قبول است و این پیشنهاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا از حمایت لازم برخوردار نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها