بازدید 4257

پنتاگون: مرحله بعدی جنگ اوکراین خشن‌تر خواهد بود

سخنگوی پنتاگونبا بیان اینکه روسیه به دنبال تقویت توانایی های خود در دونباس است، هشدار داد که مرحله بعدی جنگ در اوکراین طولانی تر و بسیار خشن تر خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵ 12 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جان کربی روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود که تغییر موضع نیروهای روسیه مانع انتقال کمک نظامی به داخل اوکراین نشده است.

وی گفت: روزانه ۸ تا ۱۰ پرواز حامل کمک های نظامی آمریکا و سایر کشورها وارد منطقه می شوند.

سخنگوی پنتاگون اظهار داشت که روسیه قبل از انجام حمله احتمالی، تقویت و تجهیز مجدد نیروهای خود در منطقه دونباس را آغاز کرده است.

جان کربی گفت: داده های اطلاعاتی آمریکا نشانه های اولیه از تلاش روس ها برای تامین مجدد و تقویت توانایی های خود در دونباس را نشان می دهند.

کربی گفت که تصاویر جدید منتشر شده از کاروان خودرویی روسیه که در حال حرکت به سمت جنوب اوکراین از طریق شهر ایزیوم هستند، بخشی از تلاش های کرملین برای تقویت نیروهای خود است.

وی ادامه داد به نظر می رسد این کاروان ترکیبی از خودروهای حامل نیرو و همچنین وسایل نقلیه زرهی و شاید توپخانه و برخی از قابلیت های توانمندسازی باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل