بازدید 6544

ماموران ضددوپینگ جهانی دنبال دختر وزنه‌بردار ایرانی

کد خبر: ۱۱۱۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 11 April 2022
ورزشکاران حرفه‌ای که در طول سال خوب کار کرده و مدال‌های ارزشمند می‌گیرند بیشتر از سایر ورزشکاران حرفه‌ای برای کمیته بین‌المللی دوپینگ جذابند، این بار هم وادا روی یک بانوی وزنه‌بردار زوم کرده است.

به گزارش میدان، یکتا جمالی سال گذشته کارهای بزرگی انجام داد. او وزنه‌برداری بانوان ایران را که هنوز قدمتش به اندازه یک المپیک هم نمی‌شود، صاحب مدال جهانی کرد.


وزنه‌برداری بانوان در فاصله دو المپیک ریو و توکیو، در ایران پس از تایید لباس‌هایش از سوی وزارت ورزش و سپس فدراسیون جهانی، فعال شد. کسی فکرش را نمی‌کرد در این فرصت اندک این رشته هم به سهمیه المپیک در این بخش برسد و هم مدال جهانی. سهمیه المپیک را پریسا جهانفکریان گرفت اما به دلیل غیرمنتظره بودن این اتفاق، دستش را جراحی کرده و حضور در المپیک را از دست داد.


مدال جهانی هم برای اولین بار در رده سنی جوانان از آن یکتا جمالی شد. او درحالیکه وزنه‌بردار رده سنی نوجوانان بود، ابتدا در مسابقات جهانی جوانان به مدال برنز رسید و چند ماه بعد نیز در جهانی نوجوانان مدال نقره را به خود اختصاص داد و شش حرکت موفق نیز در جهانی بزرگسالان از خود به نمایش گذاشت.


موفقیت‌های یکتا جمالی، دختر آینده‌دار وزنه‌برداری بانوان ایران که قطعا در سال 2022 نیز از شانس بسیار بالایی برای کسب مدال در مسابقات پیش رو برخوردار است، باعث شده وادا روی او حساس شده و او را در فهرست ورزشکارانی که زیاد از آنها تست دوپینگ گرفته می‌شود قرار داده است.


در آخرین حضور ماموران وادا در ایران، تنها وزنه‌بردار بانویی که از او تست گرفته شد نیز یکتا جمالی بود. ظاهرا قرار بود از دو خواهر ملی‌پوش نوجوان (غزل و غزاله حسینی) که یکی از آنها به مدال برنز جهانی نوجوانان رسیده بود هم تست گرفته شود اما درنهایت تنها از یکتا جمالی تست گرفته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها