بازدید 115431
با چهل و هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین

حملات مرگبار به سربازان روس در خیابان‌های ماریوپول+فیلم/ هشدار روسیه درباره قتل عام غیرنظامیان در «لوهانسک»/ توافق روسیه و اوکراین جهت تبادل اسرا و زندانیان/زلنسکی: چند روز آینده برای جنگ حیاتی است

چهل و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 11 April 2022

توافق روسیه و اوکراین جهت تبادل اسرا و زندانیان

بین الملل تابناک: چهل و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حملات مرگبار علیه سربازان روس در ماریوپول
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۷:۵۵
تعداد بازدید : 27251
اختلاف کشورهای اتحادیه اروپا در مورد تحریم حوزه انرژی روسیه
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۳:۴۴

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان در مسئله تحریم حوزه انرژی روسیه با یکدیگر اختلاف دارند.

این روزنامه انگلیسی نوشت: کشورهای اتحادیه اروپا همچنان در موضوع درخواست فوری برای تحریم نفتی روسیه در حالی با یکدیگر اختلاف دارند که هزینه های سرسام آور زندگی بر تصمیمات سیاستمدارانی که به نحوه مجازات مسکو به خاطر جنگ در اوکراین فکر می‌کنند، سنگینی می کند.

در این میان تلاش های جدید اتحادیه اروپا همزمان با انتشار گزارش هایی در مورد تشدید خشونت ها و کشتار غیرنظامیان در اوکراین سرعت گرفته است. اما در حالیکه کمیسیون اروپا در حال کار بر تحریم های نفتی علیه روسیه است، شک و تردیدهایی در مورد کاهش سریع واردات نفت روسیه در میان برخی کشورهای اتحادیه اروپا همچنان وجود دارد.

دولت ویکتور اوربان در مجارستان که روابط قوی با روسیه تحت هدایت ولادیمیر پوتین دارد، اعلام کرد تدابیر جهانی برای هدف قرار دادن بخش نفت و گار روسیه، "خط قرمز" برای مجارستان محسوب می شود. این خود یک رای وتو در برابر مسئله اجماع نظر مورد نیاز میان کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود

مسئله فقط تردیدها در مورد تحریم نفتی فوری روسیه نیست. سیاستمداران نسبت به افزایش بهای انرژی به دنبال تحریم نفتی روسیه و تاثیر آن بر زندگی مردم نگرانی‌هایی دارند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان اخیرا اعلام کرد که کشورش فعالانه تلاش می کند تا خود را از نفت روسیه در سال جاری رها کند. یک مقام آلمانی اعلام کرد که در تئوری برلین می‌تواند تحریم نفتی روسیه را اجرایی کند اما شاید تا پایان سال یا آغاز سال ۲۰۲۳ این کار را عملی کند.

مقامات آلمانی تصریح کرده اند که تحریم نفتی روسیه برای اتحادیه اروپا نسبتا اقدامی آسان است اما آلمان در یافتن یک جایگزین برای نفت روسیه که بتوان آن را از طریق خط لوله وارد آلمان کرد، چالش دارد.

اورسولا فون در لابن رییس کمیسیون اروپا وعده داده این نهاد در مورد تحریم های نفتی روسیه فعالیت هایی داشته باشد و در عین حال جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته است که تحریم نفتی روسیه دیر توسط اروپا دیر یا زود اتفاق خواد افتاد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرده که جو بایدن رئیس جمهوری این کشور در حال همکاری با شرکای اروپایی واشنگتن برای تحریم نفتی روسیه است.

مقامات کمیسیون اروپا طرح کلی اقدامات احتمالی را برای هدف قرار دادن نفت روسیه، به عنوان بخشی از سبدی از محدودیت‌های احتمالی، آماده کرده‌اند. اما عدم حمایت یکپارچه از این اقدام بدان معناست که این موضوع در دستورکار رسمی موضوعات مورد بحث در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه قرار ندارد. این فقط به صورت غیر رسمی برای بحث گسترده مطرح خواهد شد.

یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا اذعان کرد که این امر به دلیل مقاومت برخی کشورهای عضو بوده و افزود که قطع نفت روسیه برای برخی از کشورهایی که وابستگی بالایی به این کالای مسکو دارند، "یک موضوع پیچیده فنی و سیاسی" است.

حمایت مردم آمریکا از کمک نظامی به اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۳:۴۳

نتایج نظرسنجی اخیر موسسه افکارسنجی انگلیسی یوگاو و شبکه تلویزیونی آمریکایی سی بی اس نشان می دهد که اکثریتی ۷۲ درصدی از مردم آمریکا حامی ارسال تدارکات و تسلیحات به اوکراین هستند.

تارنمای سی بی اس دیروز (۲۱ فروردین) نوشت که تنها ۲۵ درصد پاسخ دهندگان از اقدام نظامی مستقیم آمریکا در اوکراین حمایت کرده و موافقت اکثریت شرکت کنندگان این نظرسنجی با چنین حرکتی منوط به گذشتن روس ها از خط قرمز کاربرد سلاح های هسته ای (۶۸ درصد)، شیمیایی (۶۱ درصد) و یا حمله به یکی از کشورهای عضو ناتو (۶۹ درصد) است.

به نوشته سی بی اس، نه تنها بسیاری از جامعه آماری این نظرسنجی با تحریم های علیه روسیه موافقند (۷۸ درصد) بلکه در میان این جمع اکثریت چشمگیری (۷۴ درصد) حامی افزایش آنها هستند.

بیشتر آمریکایی ها (۵۸ درصد) معتقدند که حمله روسیه به اوکراین برای منافع ملی آمریکا اهمیت دارد. از جمله دلایل این اهمیت، متوقف ساختن تجاوزگری روسیه (۸۷ درصد)، محافظت از جان مردم اوکراین (۸۵ درصد) و ایفای نقش آمریکا در رهبری تحولات جهانی (۶۹ درصد) است.

بیشتر آمریکایی ها (۵۵ درصد) از نحوه رسیدگی واشنگتن به اوضاع اوکراین ناراضی اند. عقاید داوطلبان شرکت در این پژوهش در ارتباط با رضایت از نقش آفرینی جو بایدن در بحران اوکراین به سه بخش تقسیم می شود:

گروهی ۴۱ درصدی خواهان اقدام بیشتر بایدن در عرصه جهانی و به دست گرفتن رهبری تلاش ها در حل و فصل بحرانند. به نسبت گروه های دیگر، این گروه حمایت بیشتری از ارسال سلاح به اوکراین کرده و تا حدی نیز حامی اعزام نیروهای آمریکایی به منطقه اند. طرفداران دو حزب عمده دموکرات و جمهوریخواه ترکیب این گروه را تشکیل داده اند.

گروه دوم که ۳۴ درصد جامعه آماری را تشکیل می دهند، رویکرد فعلی بایدن در زمینه رهبری این بحران را تائید کرده و به دنبال راه حل های غیر نظامی مطابق با رویکرد جاری واشنگتن اند.

این گروه به شدت از تحریم ها حمایت کرده، برای رویدادهای اوکراین اهمیت قائلند و مانند بسیاری از آمریکائی ها در زمینه دخالت دادن نیروهای آمریکایی احتیاط پیشه می کنند. دموکرات ها بخش عمده ای از این طیف را تشکیل می دهند.

اقلیتی ۲۵ درصدی گروه سوم را تشکیل داده و خواهان کنار ماندن بایدن از وقایع اوکراین و دخالت کمتر آمریکا هستند.

این گروه به نسبت دو گروه دیگر از ارسال سلاح به اوکراین یا اعزام نیروهای آمریکایی به کشورهای عضو ناتو کمتر حمایت می کنند. این طیف همچنین اهمیت اوکراین برای منافع ملی آمریکا را چندان باور ندارند. جمهوریخواهان بخش عمده این گروه را تشکیل می دهند.

این نظرسنجی از ۵ تا ۸ آوریل (۱۶ تا ۱۹ فروردین)، از میان ۲ هزار و ۶۲ داوطلب آمریکایی با حاشیه خطای ۲.۸ درصد انجام شد.

تظاهرات حامیان روسیه و پوتین در آلمان
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۳:۴۲

حدود ۲۰۰۰ تن از حامیان روسیه در فرانکفورت آلمان دست به تجمع زدند و تجمعات دیگری هم در دیگر شهرهای آلمان در حمایت از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برگزار شد.

به گزارش وب‌سایت دیلی میل، در شهر هانوفر آلمان تجمعی از حامیان روسیه با ۳۵۰ خودرو به جمعیت ۷۰۰ نفری از معترضان گروه مقابل که حامی اوکراین بودند، رسیدند.

طرفداران روسیه، پرچم‌های روسیه و همچنین تعدادی پرچم آلمان به همراه داشتند و علیه تبعیض در آلمان در قبال روس‌ها بعد از حمله به اوکراین اعتراض کردند. این راهپیمایی‌ها و کاروان خودروها تحت عنوان "رژه شرم" برگزار شد.

پلیس آلمان اعلام کرد، موانعی برای جدا نگاه داشتن جمعیت طرفدار روسیه و طرفداران اوکراین قرار داد و اعتراضات مسالمت‌آمیز برگزار شد.

طبق آخرین‌ آمارها، بعد از ۲۴ فوریه که جنگ آغاز شد، حدود ۳۰۰ هزار اوکراینی وارد آلمان شده‌اند. از زمان شروع حمله روسیه در فوریه، پلیس آلمان از ثبت ۳۸۳ جرم ضد روس‌ها و ۱۸۱ فقره جریم علیه اوکراینی‌ها خبر داده است. آلمان محل سکونت حدود ۱.۲ میلیون روس و ۳۲۵ هزار اوکراینی است و بعد از جنگ هم بیش از ۳۱۶ هزار آواره وارد آلمان شده‌اند.

در فرانکفورت، جمعیت طرفدار روسیه به سمت مرکز شهر حرکت کرد چون مقامات محلی اجازه ورود با خودرو ندادند. جمعیت طرفدار اوکراین در دو نقطه دیگر در فرانکفورت تجمع کردند و بنرهایی با نوشته "جنگ را متوقف کنید" به همراه داشتند و پرچم‌های اوکراین را روی چهره‌هایشان کشیده بودند.

پلیس فرانکفورت آماری از تعداد افراد شرکت‌کننده در تجمع موافق روسیه و موافق اوکراین منتشر نکرد. با این حال مقامات محلی گفتند که در تجمع طرفدار روسیه حدود ۲۰۰۰ تن حضور داشتند.

مقامات محلی آلمان پیش از اعتراضات هشدار دادند که گرچه مردم حق تجمع دارند اما پروپاگاندای جنگ روسیه یا تایید حمله روسیه "تحمل نخواهد شد."

از زمان آغاز حمله روسیه، اعضای جامعه مهاجران روس در آلمان با سوءرفتار، ارعاب و حتی تخرب اموال مواجه شده‌اند.

کریستیان فریر ۴۰ ساله که هم شهروندی روسیه را دارد و هم آلمان، می‌گوید وب‌سایت تعمیر خودروی او هک شده و امتیاز آنلاین آن سقوط کرده است. این اقدام سایبری اندکی پس از آن شروع شد که او یک راهپیمایی حامیان روسیه را ترتیب داد. او می‌گوید: زندگی من جهنم است. من هدفم صرفا این بود که علیه تخاصم روزانه‌ای که روس‌ها در آلمان تحمل می‌کنند، اعتراض کنم.

زلنسکی: چند روز آینده برای جنگ حیاتی است
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۰۹:۴۱

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در جدیدترین پیام ویدئویی خود خطاب به مردم این کشور گفت که چند روز آینده برای جنگ حیاتی است.

به گزارش "ان بی‌سی نیوز" زلنسکی یکشنبه شب افزود: نیروهای روسیه عملیات‌های بزرگ‌تری را در شرق اوکراین انجام خواهند داد.

وی همچنین روسیه را متهم برای فرار از مسولیت جنایات جنگی در اوکراین کرد.

زلنسکی گفت: زمان آن خواهد رسید که آن‌ها همه چیز را بپذیرند و واقعیت را انکار نکنند.

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر از کشورهای غربی از جمله آلمان خواست تا کمک‌های بیشتری به این کشور ارائه کنند.

زلنسکی گفت که در جریان گفت وگو با اولاف شولتز صدراعظم آلمان، او درباره چگونگی تقویت تحریم‌ها علیه روسیه و وادار کردن مسکو به پذیرش صلح صحبت کرده است.

وی ادامه داد: آن‌ها زندگی میلیون‌ها نفر را نابود و جنگ تمام عیار را آغاز کردند اما طوری رفتار می‌کنند که انگار ما مقصریم.

بانک جهانی: اقتصاد اوکراین امسال ۴۵ درصد کوچک‌تر می‌شود
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۰۹:۴۰

بانک جهانی پیش‌بینی کرد که بر اثر جنگ در اوکراین، اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۲ تقریبا نصف شده و ۴۵.۱درصد کوچک‌تر خواهد شد.

به گزارش "بلومبرگ"، بانک جهانی همچنین پیش‌بینی کرد که در سال جاری اقتصاد روسیه نیز ۱۱ درصد کوچک‌تر خواهد شد.

این بانک در جدیدترین گزارش خود در خصوص رشد اقتصادی در جهان تصریح کرد، انتظار می‌رود بازارهای نوظهور و اقتصادهای درحال توسعه در اروپا و آسیای میانه نیز در سال جاری با یک رکود ۴.۱ درصدی مواجه شوند.

«آنا بجرد» معاون منطقه‌ای بانک جهانی در یک کنفرانس مجازی گفت: این دومین شوک بزرگ به اقتصاد منطقه در ۲ سال اخیر است و در زمان بسیار مخاطره آمیزی برای منطقه رخ می‌دهد، زیرا بسیاری از کشورها هنوز در تلاشند تا از همه‌گیری کرونا عبور کرده و روند احیای اقتصاد خود را آغاز کنند.

بانک جهانی در گزارش خود افزود: جدا از اروپای نوظهور، جنگ در اوکراین بر بازارهای کالا و مالی و همچنین تجارت و پیوندهای مهاجرتی تاثیر گذاشته و بر نگرانی‌ها در مورد رکود شدید اقتصاد جهانی، تورم پیچیده و رشد بدهی افزوده است.

بر اساس این گزارش، علاوه بر روسیه و اوکراین، اقتصاد کشورهایی چون بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان و مولداوی نیز در سال ۲۰۲۲ کوچک‌تر خواهد شد و سایر کشورهای منطقه با "سرعت کمتری" رشد خواهند کرد.

هشدار روسیه درباره قتل عام غیرنظامیان در «لوهانسک»
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۰۹:۳۹

ژنرال «میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه روز گذشته (یکشنبه) هشدار داد که کی‌یف با حمایت کشورهای غربی برای قتل عام گسترده غیرنظامیان در «لوهانسک» آماده می‌شود.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد که روسیه در 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) پس از درخواست کمک جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک برای دفاع از این دو جمهوری در مقابل ارتش اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

طبق این گزارش، میزینتسف هشدار داد که کی‌یف با کمک چندین کشور غربی در حال آماده شدن برای قتل عام گسترده غیرنظامیان است تا ارتش روسیه و نیروهای جمهوری خلق لوهانسک را مقصر این جنایات جلوه دهند.

این مقام دفاعی روس ادامه داد که خبرنگاران رسانه‌های خارجی از قبل وارد یک بیمارستان محلی در شهر «کرمنایا» در منطقه «سورودونستک» شده‌اند تا از اقدام تحریک‌آمیزی که ارتش اوکراین برای آن آماده می‌شود و شامل تیراندازی به سمت آمبولانس‌ها از سوی نیروهایی که بعنوان نیروهای روس نمایش داده می‌شود، تصویربرداری کنند.

وی همچنین گفت که در «بلوگروفکا» در ناحیه «پوپاسناینسکی»، «نئونازی‌ها، مخازن کلر را در یک تصفیه خانه محلی به مخفی کرده‌اند تا زمانی که نیروهای شبه نظامی مردمی جمهوری خلق لوهانسک به شهر نزدیک می‌شوند، آنها را منفجر کنند».

میزینتسف در ادامه افزود که در روستای «راگووفکا» در استان «کی‌یف»، یک اقدام تحریک‌آمیز که شامل جستجوی صحنه‌ای برای یافتن یک گور دسته‌جمعی حاوی غیرنظامیانی می‌شود که کشته شدن آنها به گردن نیروهای روسی بیاندازند تا آن صحنه را اجرا و فیلمبرداری کنند.

این مقام دفاعی روس با اشاره به این موارد گفت: «به منظور اعتباربخشی به این اقدامات تحریک‌آمیز، گروهی از کارشناسان پزشکی قانونی و افسران پلیس ملی نیز قرار است در روند فیلمبرداری مشارکت داشته باشند».

میزینتسف گفت که این اقدامات تحریک‌آمیزی که مقام‌های اوکراینی در حال آماده کردن آن‌ها است، «بار دیگر رویکرد غیرانسانی آنها در قبال سرنوشت مردم اوکراین را به نمایش می‌گذارد و و بیانگر بی‌اعتنایی کامل به تمام هنجارهای اخلاقی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است».

مذاکره‌کننده اوکراینی: دونتسک و لوهانسک سرزمین‌های اوکراین هستند
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۰۹:۳۸

«رستم امیروف» نماینده رئیس جمهور اوکراین در مذاکرات با روسیه گفت که کی‌یف خواستار توافق امنیتی است که از اوکراین حمایت کند.

وی که با شبکه العربیه مصاحبه می‌کرد، گفت: «با وجود حملات روسیه،‌ مذاکرات متوقف نشده است».

این مذاکره کننده اوکراینی اضافه کرد: «دونتسک و لوهانسک سرزمین‌های اوکراین بوده و درباره آنها مذاکره نمی‌کنیم».

وی گفت که اوکراین کشوری مستقل بوده و هیچ فشاری از سوی کشورهای غربی علیه اوکراین وجود ندارد.

امیروف اضافه کرد: «به دفاع از کشورمان تا اخراج کردن آخرین نظامی روسیه ادامه خواهیم داد و هیچ مذاکره‌ای با روسیه درباره حتی یک وجب از خاک کشورمان انجام نخواهیم داد».

گردهمایی وزرای خارجه اروپا درباره اوکراین

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه نشستی را برای بررسی اقدامات بیشتر در جهت حمایت از اوکراین برگزار می‌کنند.

به گزارش آناتولی، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توئیتی نوشت که موضوع نشست وزرای خارجه اروپا درباره اتخاذ گام‌های جدید برای حمایت از اوکراین است.

بورل عنوان داشت که اتحادیه تمام تلاش خود را برای توقف حمله روسیه به اوکراین انجام می‌دهد.

وی توضیح داد که اتحادیه اروپا به همه ابزارها از جمله دیپلماسی و تحریم‌ها متوسل می‌شود و از اوکراین به لحاظ اقتصادی و تسلیحاتی حمایت می‌کند.

علاوه بر این قرار است در نشست امروز درباره اعمال بسته ششم تحریم‌های اروپا علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین گفتگو شود.

اگرچه بورل نگفت که نشست وزرای خارجه اروپا در کجا برگزار می‌شود با این حال معمولا بروکسل، پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه اروپا، میزبان جلساتی این چنینی است.

توافق روسیه و اوکراین جهت تبادل اسرا و زندانیان

«تاتیانا موسکالکووا» کمیسر حقوق بشر روسیه روز یکشنبه تایید کرد که روسیه و اوکراین با تبادل زندانیان و اسرای جنگی موافقت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» موسکالکووا گفت که در میان کسانی که به روسیه بازگشتند، چهار کارمند شرکت دولتی انرژی اتمی روس اتم، سربازان و برخی غیرنظامیان دیگر بودند. وی در توییتی نوشت: «اوایل صبح امروز هواپیمای آنها در خاک روسیه فرود آمد.»

«ایرینا ورشچوک» معاون نخست وزیر اوکراین روز شنبه گفته بود که ۱۲ سرباز این کشور پس از تبادل اسرا با روسیه بازگردانده می‌شوند که سومین مبادله از این قبیل از زمان آغاز درگیری است. ۱۴ غیرنظامی نیز به عنوان بخشی از این توافق به اوکراین باز می‌گردند.

در خبری مرتبط با تحولات اوکراین شبکه «سی ان ان» براساس تصاویر ماهواره‌ای از صف هشت مایلی(13 کیلومتری) کاروان نظامی ارتش روسیه به سمت مناطق شرقی و جنوبی اوکراین خبر داد.

براساس تصاویر ماهواره‌ای شرکت «مکسار»، کاروان نظامی روسیه روز یک شنبه از طریق شهر بورلوک در شرق خارکیف در نزدیکی مرز با روسیه در حال انتقال به شرق و جنوب این کشور است.

طبق اطلاعات دریافتی، این کاروان نظامی شامل خودروهای زرهی، کامیونها و یدک کشهای توپخانه و تجهیزات پشتیبانی است.

در همین ارتباط، مقامات اوکراینی می‌گویند که نبرد اصلی اکنون در شرق اوکراین در جریان است و توپخانه سنگین در سرتاسر منطقه دونباس در حال تبادل آتش است.

رئیس سازمان اطلاعات ارتش اوکراین روز جمعه به شبکه سی ان ان گفت که نیروهای روسی درحال بازسازماندهی در سراسر مرز هستند و طرح آنها پیشروی به سمت خارکیف است.

مقامات اوکراینی با اشاره به تغییر تمرکز روسیه بر مناطق شرقی و جنوبی خواستار تخلیه فوری غیرنظامیان شده‌اند.

طی هفته‌های اول جنگ کاروان ۶۰ کیلومتری ارتش روسیه با انواع تجهیزات از طریق تصاویر ماهواره‌ای به سمت کی یف پایتخت اوکراین مشاهده شده بود. هر چند که با مقاومت سخت اوکراینیها مواجه شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اخیرا با اشاره به اینکه هدف اولیه روسیه از عملیات نظامی در اوکراین به دست آمده است از تمرکز بعدی مسکو بر شرق اوکراین خبر داد. سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفته خروج نیروهای این کشور از منطقه کی‌یف نشانه حسن‌نیت برای ایجاد شرایط مساعد برای مذاکرات صلح است.

قدیروف: نیروهای روسیه کی‌یف را می‌گیرند، شک نکنید!

رمضان قدیروف، رئیس قدرتمند جمهوری خودمختار چچن روسیه، امروز (دوشنبه) گفت که نیروهای روس نه فقط به شهر بندری ماریوپل، بلکه به کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین هم حمله خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رمضان قدیروف در ویدیویی که در کانال تلگرام خودش منتشر کرد، گفت: حمله‌ای در کار است... نه فقط به ماریوپل، بلکه همچنین به دیگر نقاط و شهرها و روستاها.

قدیروف افزود: در وهله اول، لوهانسک و دونتسک به طور کامل آزاد خواهند شد... و بعد ما کی‌یف و تمام شهرها را می‌گیریم.

این مقام چچنی که خود را "سرباز پیاده" ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه می‌نامد، می‌گوید که نباید هیچ شکی درباره گرفتن کی‌یف وجود داشته باشد. او تاکید کرد: به شما اطمینان می‌دهم که حتی یک گام هم به عقب برداشته نخواهد شد.

قدیروف از سمت ایالات متحده و اتحادیه اروپا به نقض حقوق بشر متهم است، اتهاماتی که او رد می‌کند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸۵
قدیروف پرسپولیسی هست ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
موضعگیری‌های نوکران پوتین و روسیه متجاوز اشغالگر، اثبات کرد
که افشاگری دکتر ظریف
در ارتباط با نقش مخرب روسیه در برجام چقدر سمی و خطرناک و واقعی بوده

و اشغال اوکراین و حمایت های بعضی ها در داخل ، نشان داد

که نفوذی های حزب منحوس کمونیست توده روسی در داخل چقدر زیاد هستند

و حتی شناسایی انها هم شانس و امتیاز بزرگی بود

که خداوند متعال رسوایشان کرد
توجه کرده اید که حداقل نصفه پیامهای روزانه این ستون توسط یک نفرکه منتقدان حمله روسیه به اوکراین راغربگدا مینامد و درحالیکه خودش حرفاش چرت وپرت به تمام معناست دیگران رابه چرت وپرت گویی متهم میکند نوشته میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
عه راست میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
تو خودت این پیاما رو میزاری. اول با ای پی ایران پیام میزاری بعد با فیلترشکن جواب میدی حواسم بهت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
1345 خانومه مارپل هم انقدباهوش نبود. الهی که ننه ات قربون اون هوش وذکاوتت بره..تو خودت احتمالا همون یه
نفر مورد اشاره پیام ناصرهستی
حسنعلی حسینقلی زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
جناب 1345 یعنی این یارو(ناصر) هم مثل تو مریضه؟پاسخ بالاتری عه راس میگی راهم تو تایپیدی.برو ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
ناشناس 1345 خیلی ناشیانه خودتو لو دادی پس معلوم شد این روزی صدپیام غربگداغربگدا کار سرکاربوده وقتی اعتراف میکنی حواست به یارویه پیام گذار هم هست یعنی اصلا شغلت اینه والا هیچکس بیکارنیست 24 ساعته جلوی کامپیوتر یا موبایل اراجیف بنویسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
بله اینها سربازان گمنام آتش به اختیار سایبری هستن ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
ساندیس خور بهش توجه نشده میخوادش دیده بشه بهش محل نزار بزار ساندیسشو بخوره خوبم میخورههه
با پشت زمينه قرمز پر رنگ خواندن نوشته هاي كادر اخر سخت مي باشد.
ابزار وسیله را توجیه می کند
هدف این است که متجاوزان روس به هر شکل ممکن سرکوب شوند بنابراین
صحنه سازی از کشتار غیرنظامیان توسط روسیه
کشتن اسیران دست بسته روس
کشتن زخمی ها و شکنجه غیرنظامیان
زدن بیمارستان ها و ثبت کردن آن به نام ارتش روسیه
تحریم کردن ورزش، هنر، فرهنگ و اقتصاد روسیه و تحت فشار دادن مردم روسیه برای تغییر حکومت
همگی ابزار هستند و توجیه پذیر
مخصوصا اگر غول های رسانه ای جهان پشتیبان باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
عزیز جان ابزار همان وسیله است. جمله درست این است : هدف وسیله را توجیه میکند. قبل از استعمال ساندیس آنرا خوب تکان دهید.
ولادیمیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
من از طرف پوتین به عشق شما به دولت روس تشکر میکنم
كشورهاي غربي علي الخصوص آمريكا تا روسيه را له نكنند دست بردار نيستند حتي اگر همه مردم اوكراين هم كشته شوند لذا اجازه توافق را به اوكراين نخواهند داد، روسيه هم متاسفانه راهي را انتخاب كرده كه نه مي تواند ادامه دهد نه از اين راه برگردد از اين رو دورنمايي براي خاتمه اين جنگ وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
تو دلت برای اوکراین نسوزه همه خسارتشو روسیه تا دلار آخرش پرداخت می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
راهی که زلنسکی میرود به له شدن مردم اوکراین ختم میشود به غرب هم نیاز ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
روسیه با تهدیدهای ناتو مجبور به حمله شد
قبل از اونكه آن سانديسي روان پريش كه شيوه بسيار كثيفي رو براي ارتزاق برگزيده بياد و شروع به كپي كردن يك سري جملات تكراري بكنه، خواستم يك نكته اي رو به ايشان گوشزد بكنم.
واقعيت امر هيچ ايراني آزاده اي نه غربگداست و نه شرقگداست. آنچه كه ما رو از ديكتاتورهايي چون پوتين و كيم-جونگ-اون بيزار مي كنه، اون حس تكبر و خود همه چيز پنداري هست كه در ذات اين افراد نهادينه شده. اين افراد تا زماني كه حضرت ملك الموت جان ناقابلشون رو بگيره، همچنان به همان شيوه ديكتاتوري به اداره امور مي پردازند. اگر بعضاً سياستهاشون موفق از آب دربياد، اون رو به تيزبيني و دورانديشي خودشون نسبت ميدهند، و در غير اينصورت، بدون اينكه خودشون رو به ملت پاسخگو بدونن توپ رو به زمين مخالفان مي اندازند. در صورتي كه در كشورهاي دمكراتيك اين مردم هستند كه هر چهار سال به يك برنامه راي ميدند. در صورت عملكرد مثبت مجددا شانس انتخاب مجدد را پيدا مي كنند و در غير اينصورت در دنياي سياست محو ميشند. در واقع اين خرد جمعي هست كه سياستها رو پيش مي بره و نه اميال و توهمات يك شخص.
اميدوارم شيوه شرافتمندانه تري رو براي كسب روزي خودت و خانوادت انتخاب كني.
شاد باشي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
درود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
دلیل اصلی وقوع انقلاب ۵۷ هم مخالفت با حکومت یک فرد بر کل کشور بود

و اکثریت مردم خواهان حکومتی آزاد و مستقل ،عادل، جمهوری پارلمانی واقعی بودند

حالاچه شد ؟
چرا نشد و چقدر شد ؟

جای تاسف و تحلیل در یک فضای کاملا آزاد و بدون دخالت و فشار میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
خرد جمعی برگزیت وترامپ رو سبب شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
مثبت هاتون با رفرش صفحه كمتر ميشه مشخصه نميخوان ديده بشه
چرا این خبر آخر قدیروف رو گذا‌شتید تو کادر تمام قرمز. اولا قدیروف عددی نیست. دوما قرمز خیلی چشم رو اذیت میکنه. اسم خودتون رو هم گذاشتید رسانه ؟!! واقعا که.
چهار سال پیش بود که ترامپ به اروپا و بخصوص آلمان فشار میآورد تا بودجه ناتو را تا ۲ درصد از سود ناخالص تولید ملی خود را برای هزینه های نظامی در اختیار ناتو قرار دهد.و آلمان مخالف جدی بود ولی امروز اروپا نه تنها بودجه های نظامی خود را تغییر داده بلکه دو کشور بی طرف فنلاند و سوئد بدنبال عضویت در ناتو هستند و همچنین آلمان در پی خرید 35 جنگنده F35 از آمریکا و نیز افزایش بودجه 100 میلیارد یورویی نظامی است همین بررسی ساده نشان میدهد که روسیه در دام بزرگ آمریکا گرفتار شده و آمریکا طبق معمول برنده اصلی این جنگ است امید است ایران بتواند با دقت نظر از این فرصت بهترین استفاده را بکند
دوستان طرفدار روسیه تا به حال از خود پرسیدند چرا دنیا این چنین در برابر اقدام نظامی ویژه روسیه صف ارایی کرده. نگویید بخاطر تبلیغات رسانه های غربی. در 1995 در پیمانی در بوداپست که بین اکراین و روسیه و با حضور امریکا و انگلیس به عنوان شاهد سازمان ملل امضا شد روسیه در برابر دنیا به اکراین تضمین کتبی داد که در برابر تحویل کلیه سلاح های اتمی باقیمانده از زرادخانه شوروی در اکراین به روسیه ، روسیه هم تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت اکراین را برسمیت بشناسد و از ان مهمتر هرگز اقدامی برای حمله به خاک اکراین یا طرفداری از جنبش های جدایی طلب در اکراین نکند. در ان پیمان اصلا حرفی از این نزده شده بود که اکراین حق ندارد عضو ناتو یا اتحادیه اروپا نشود و یا حرفی از ان نزده شده بود که ارتش ان مانند ژاپن و المان محدود شود یا خلع سلاح شود و.... اصولا حرف اصلی چین و روسیه در تمام این سالها این بوده که هیچ کشور و قدرت خارجی یا سازمان بین المللی حق ندارد به دلیل اتخاذ سیاستهای حاکمیتی از سوی کشورها به ان کشورها حمله کند و... امریکا و انگلیس هم پای این پیمان به عنوان شاهد امضا زدند. اینکه حالا اقای پوتین مانند صدام که قرار داد 1975 را در برابر دوربین تلویزیونی پاره کرد پیمان بوداپست و امضای خود روسیه را زیر پا می گذارد قطعا عواقب بسیار سنگینی برای روسیه دارد که همه در اکراین شاهد هستیم و تازه این اولشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
اینو یکی به صدا وسیما هم بگه
ظاهرا اونها فکر می کنند اوکراین تضمین داده و زده زیرش و به روسیه حمله کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
دنیا از نظر شما یعنی ناتو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
البته بستگی دارد که کی و چه موقع قرارداد را پاره کند صدام حسین را مثال زدید در آنزمان و تا آخرین لحظه حتی با وجود استفاده عراق از بمب شیمیایی و میکروبی علیه ایران هیچ وقت صدام محکوم و محاکمه نشد بلکه همیشه مورد حمایت آمریکا و شوروی و اروپا بود
ارسال اسلحه به اوکراین روسیه را به سمت انجام اقدامات ویرانگر برعلیه اوکراین خواهد برد
موشک و تسلیحات رزمی و نیروی نظامی برای هر کشوری لازم هست. همانطور که خودرو و کامیون و محصولات غذایی. اما همانطور که کیفیت خودرو هم مهم هست کیفیت تسلیحاتی هم مهم هست. می بینید که روسیه هزاران موشک و هواپیما و هلکوپتر و تانک و توپ با کیفیت بالا ( در برخی موارد مانند موشکها نقطه زن و ضد هوایی حتی بهتر از امریکا) دارد و در اکراین استفاده هم کرد ولی عملا به هیچ یک از اهداف اصلی خود نرسید و هر روز که می گذرد به دلیل همین کیفیت پایین تسلیحات و اموزش نظامی و از همه مهمتر ضعف اقتصادی دارد در باتلاق اکراین به نفع امریکا و انگلیس و حتی چین( به هر حال روسیه با 7000 کیلومتر مرز زمینی برای چین هم رقیب نظامی بود) بیشتر غرق می شود. موشک و تسلیحات خیلی مهم هست ولی نباید از اقتصاد و معیشت مردم غافل شد. در نبردهای امروزین بدون اقتصاد قوی مهم نیست چه اندازه موشک داشته باشید. چون در نهایت این اقتصاد است که حرف اخر را می زند.
غربگدا شرقگداها چرا پیداشون نیست ؟ بییاین دیگه دعوا کنید دیگه بخندیم
جنگ طولانی خواهد بود
این استراتژی که امریکا در پیش گرفته عالی است بدون جنگ رقبا به حاشیه می روند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
سیاست کثیف آمریکا
زنده باد ساندیس

مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
مرگ بر ساندیس و پوتین
هشدار هشدار

ساندیسکا = ساندیس روسی

از مصرف ساندیس روسی ( ساندیسکا ) به طور جدی پرهیز کنید.
عوارض ساندیسکا چیست؟
۱. مصرف آن در طول روز باعث ابطال روزه می شود
۲. مصرف آن بعد از افطار باعث گیجی، هذیان گویی ، تشنگی مفرط ، و بی اختیاری.... می شود
۳. مصرف ساندیسکا در دراز مدت منجر به زخم و سوراخ شدن معده ، کبد چرب ساندیسکایی ، ورم لوزالمعده ساندیسکایی ، بی اختیاری ادراری، پوکی استخوان و انواع سرطان می شود
۴.عوارض روحی و روانی ساندیسکا شامل: قدرت تصمیم گیری ضعیف علی رغم اعتماد به نفس کاذب ، کاهش ادراک ، افزایش خود حق پنداری، توهین به دیگران ، مجاز دانستن خوردن حق دیگران ، عدم تشخیص خوب و بد از یکدیگر ، علاقه ویژه اما ظاهری به کشور روسیه و چین ، علاقه پنهانی به کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا ، علاقه ویژه به رانت خوری، علاقه ویژه به اختلاس .........

چرا به مصرف کنندگان ساندیسکا هم غرب گدا می گویند هم شرق گدا؟؟

چون آنها با تکیه به کشورهای شرقی با حمایت آنها با دریافت رانت به طور شخصی منابع مالی عظیمی را در اختیار می گیرند به همین دلیل به آنها شرق گدا می گویند اما تقریبا همه این منابع مالی را در کشورهای غربی برای خودشان و فرزندانشان سرمایه گذاری می کنند که به آنها غربگدا هم می گویند مانند الیگارک های روسیه و ابربدهکاران بانکی و............

آیا شرق گدایی و غرب گدایی توام و همزمان در یک فرد از عوارض ساندیسکاست ؟
بله
آیا ممکن است ساندیسکا عارضه شرق گدایی خالص بدهد؟
خیر ، شرق گدایی آشکار و غرب گدایی پنهان و البته توامان از عوارض حتمی ساندیسکا است.
بنابراین از مصرف این نوشیدنی نفرین شده و شوم ( ساندیسکا ) جدا پرهیز کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
درود زدی تو خال
غربگدا مریضه از وطنش قریضه (یعنی مقروضه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
قیمت هر کامنتت چنده سانديسی
غربگدایی که برای پناهندگی در اروپا و شستن سرویس بهداشتی حاضره زن و بچه خودش رو در دریا غرق کنه و اینقدر عشق به غرب داره طبیعیه که جای منافع کشورش منافع آمریکا و اروپا رو در نظر بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
شرقگدا مریض است. برایش دعا کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
انشالله به حق قران شما و خانواده عزیزت هم در راه دفاع از روسیه به درجه شهادت برسید به حق امام حسین
یکی از این غربگداها که زمان جنگ مشمول شده بود برای اینکه نبرنش جنگ فرار کرد رفت سوئد. الان توی سوئد از خودش کلیپ پخش کرده که میگه من برای اوکراین حاضرم برم بجنگم. ببینید این غربگداها چقدر وطن فروش مفلوک هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
برو بمیر شرق گدا
نابود باد متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
هزاربار
غربگدا کیست ؟

غربگدا تصوری کاریکاتوری و مضحک از جهان غرب دارد و فکر میکند آنجا مدینه فاضله است. برای همین تمام دار و ندار خود در ایران را می فروشد. زن و بچه اش را به دست قاچاقچی های آدمکش میسپارد تا آنها را از مرز رد کند. بعد زن و بچه خودش را در دریا غرق می کند. بعد خودش می رود و در کمپ های تحقیر آمیز اروپایی 5 سال زندان می شود و دست آخر با خفت وارد جامعه اروپایی می شود

زمانی که وارد جامعه اروپایی شد مطابق با تصور کاریکاتوری خودش انتظار دارد در آژانس فضایی اروپا استخدام شود اما نهایت شغل شستن سرویس بهداشتی نصیبش می شود.
پاسخ ها
کوروش کبیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
از عوارض ساندیس تاریخ مصرف گذشته
نه غزه نه لبنان جانم فدای آمریکا و اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
توده ای شعار مردم رو عوض نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
جانم فدای ایران

و دفاع از حقوق از دست رفته مردم نجیب و مظلوم ایران
ایرانی میمیرد ذلت نمی پذیرد غربگدا می میرد عزت نمی پذیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
از کی تا حالا توده ای ها ایرانی شدن؟؟؟؟؟
میزینتسف هشدار داد که کی‌یف با کمک چندین کشور غربی در حال آماده شدن برای قتل عام گسترده غیرنظامیان است تا ارتش روسیه و نیروهای جمهوری خلق لوهانسک را مقصر این جنایات جلوه دهند.

همین غربگداها و سلطنت طلب هارو میبینید؟ مثل اوکراین عمل میکنن. کارشون فقط فتوشاپ و عکس فیک درست کردن و تهمت و افترا و....

یک جو شرف در وجود این جماعت نیست!
پاسخ ها
زنده باد اوکراین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
دروغ نگو کمونیست
یک عمر غربی ها در خاورمیانه جنایت کردن الان افتادن به جون هم به ما چه ربطی داره؟ امیدوارم روسیه و غرب جنگ اتمی کنن و جفتشون همدیگه رو نابود کنن. یک عمر در خاورمیانه جنایت کردن غربگدای مفلوک صداش در نیومد تا 4 تا چشم آبی خون دماغ شدن این غربگداهای مریض وطنی فریاد وامصیبتا سر میدن

چندش تر از این غربگداها ندیدم. بدبخت بیچاره فردا پس فردا آمریکا حمله کنه به ایران همین اوکراین اگر عضو ناتو بشه در کنار آمریکا میاد تو رو لت و پار کنه همونطوری که 45 هزار غیرنظامی در افغانستان رو کشتن بعد تو نشستی برای اوکراین یقه جر میدی

آخ چه قدر بدبخت و سطحی و سخیفن این غربگداها !
غربگدای ایران فروش. به فکر منافع کشور خودت باش گور بابای روسیه و اوکراین و آمریکا و انگلیس و..... اینا همشون در ایران جنایت کردن

جای نگرانی برای اوکراین نگران کشور خودت باش بدبخت
پاسخ ها
زنده باد اوکراین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
باز این اومد. منفی خورت بالاست شرق گدای کمونیست خائن توده ای.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
قرارداد ۲۵ ساله فروش ایران به چین و هدیه سهم ایران در کاسپین به روسیه را غربگداها امضا کردند یا شرق گداها ؟ اصلا شما وطن دارید توده ای ا؟
غربگدا فردی بی شرم است که برای توالت شوری برای شهروندان اروپا می رود پناهنده می شود و در راه پناهندگی زن و بچه خود را در دریا غرق می کند و 5 سال از عمر خود را در کمپ های پناهندگی می سوزاند تا ساکن اروپا شود و کوچکترین ارقی به وطن خودش ندارد

برای شهروند اروپا و توالت غربی شستن همه چیز خود را فدا می کند حتی فرزند و جگرگوشه خود را در دریا غرق می کند فقط برای اینکه در ایران زندگی نکند و بعد که پایش به غرب رسید ادعای میهن پرستی و ایران دوستی می کند. مضحک نیست؟! =)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
غربگدایی بده
ولی نوکری روسیه و چین بی دین را کردن هم بد است
منافع کشور را قربانی یمن و سوریه و عراق و فلسطین و لبنان کردن هم بد است
اینقدری که ما توی مملکتمون غربگدا داریم و اینقدر که این غربگداها نگران منافع اربابان غربی خودشون هستن اگر نگران میهن خودشون و ایران بودن و همینقدر عشق و علاقه به ایران نشون میدادن الان ایران از ژاپن هم پیشرفته تر بود
پاسخ ها
غربگدای خوشبخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
لعنت خدا بر شرق پرستان.
کار یاد گرفتن. اول می‌گن "اونا می‌خوان بکشن"، بعد خودشون می‌کشن. روند استاندارد روسیه.
یعنی چی
روسیه درباره قتل عام که قراره انجام بده داره هشدار میده؟
حدود ۲۰۰۰ تن از حامیان روسیه در فرانکفورت آلمان دست به تجمع زدند و تجمعات دیگری هم در دیگر شهرهای آلمان در حمایت از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برگزار شد.

به گزارش وب‌سایت دیلی میل، در شهر هانوفر آلمان تجمعی از حامیان روسیه با ۳۵۰ خودرو به جمعیت ۷۰۰ نفری از معترضان گروه مقابل که حامی اوکراین بودند، رسیدند.


خخخخخخخ دم روس ها گرم
لعنت بر قدیروفِ جنایتکار/ نوکرِ پوتین جنایتکار
درود بر اکراین
با تسلط بر رسانه ها، هیاهوی رسانه ای، جار و جنجال و سر و صدا، مستند سازی دروغ، پرچم دروغین و انتشار اخبار بنفع خود و جلوگیری از اطلاع رسانی واقعیات بوسیله غرب را همیشه دیده ایم.
حمایت تمام و کمال آمریکا و انگلیس از عربستان بر علیه یمن نتوانست به جایی برسد چطور در مقابل روسیه و نزدیک به ۴ میلیارد نفر دیگر از جمعیت جهان که با سیاستهای غرب موافق نیستند غرب موفق خواهد شد بخصوص که جمعیت زیادی از مردم اوکراین نسبت به دولت و نیروهای اوکراینی از هم گسسته بدبین هستند پس جنگهای چریکی هم کم اثر است و غرب نمیداند سلاح هایی که با مشکل فراوان به اوکراین می فرستد واقعاً بدست کدام طرف میرسد تا جایی که اکنون اوکراینی های (بظاهر) مخالف و دیگر اجیرشدگان (بظاهر) را دعوت به آموزش در خاک آمریکا پیش از اعزام و تحویل اسلحه کرده است. بسیار بعید است با چنین شرایطی و در حالیکه خاک اوکراین در اشغال روسیه است غرب در اشغال مجدد اوکراین موفق شود.
خیلی جالبه یک عده برای توجیه انواع و اقسام و جنایات غرب می ایند و رویسه رو محکوم میکنن، به فرض روسه کشور خوبی نباشه دلیل نمیشه شما این جوری از غرب و تصمیمات خردمندانه اش تعریف و تمجید کنی، در این جنگ روسیه و اکراین و غرب یه اندازه مقصر هستن، غربی ها هم به هیچ عنوان دنبال توقف جنگ نیستن و میخوان این جنگ سالها به هزینه اکراین ادامه پیدا کنه، تا اخرین دلار این تجهیزاتی که به اکراین دادن هم پس میگیرن، زلنسکی خیلی اشتباه کرد به قیمت نابودی و عقب افتادگی اکراین با روسیه در افتاد، خیلی راحت میتونست توافق کنه و جلوی جنگ بگیره، اینجاست که نشون میده انتخاب درست میتونه کشور از چه بلاهای نجات بده
این رمضان اوباشوف بی عرضه باز دهان باز کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
بیست روز دیگه رمضان تمومه
تابناک‌ عزیز‌ از این‌ شرقگدا‌ و غربگداهای‌ مسلسلوار‌ مشخصه‌ که اینها‌ هردو‌گروه‌ در واقع‌ یکی هستند‌ و با اینکارشون‌ دارند‌ به‌ ملت‌ ایران‌ اهانت‌ می کنند‌ تا بگن‌ که جنگ روسیه‌ و غرب‌ برای‌ مردم‌ ایران‌ انقدر‌ مهمه‌ !
مردم‌ ایران‌ فعلا‌ درگیر‌ مسایل‌ اقتصادی‌ و زندگی‌ سختی‌ هستند‌ که دولتمردانشان‌ فراهم‌ کرده اند‌ گور بابای‌ پوتین‌ و غرب‌ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
مرد حسابی شرق نه ثروت داره نه تکنولوژی خاصی که بخواد گدا داشته باشه اما غربگداها گدا دلایل ذلیلانه خودشون رو دارن واسه غربگدایی
شرقی ها مارو تحریم نکردن پس شرق گدایی اگه وجود داشته باشه که نداره عیب نیست اما غربگدایی اوج بی غیرتیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
میدان گازی چالوس رو واگذار کردین به روسیه خلیج فارس رو هم به چین و ۲۵ سال ایران رو به چین قسطی فروختید دیگه چه کاری باید می کردید توده ای مزدوران شرق گدا؟
غربگدا بیمار است از ایرانش بیزار است

درست وضعیت ایران خوب نیست اما اینا دلیل غربگدایی و وطن فروشی نمیشه
الان یه غربگدا میاد میگه بند پوتین پوتین فدای کل اوکراین
تابناک چقدر از حرف قدیروف خوشال شدی. به امید خدا متجاوز ستمگر نابود است.زنده باد اوکراین
اینهمه کامنت از یک نفر؟ تابی اینهمه کامنت را حذف میکنی.این شخص چه پارتی کلفتی دارد.
وخی عامو کوجاش مرگبار بود
دوتا سرباز روس کشته شدند نگران شدید اینقدر
قدیروف هم مثل پوتین یک احمق به تمام معناست
هموطن عزیز، با بحث های احساسی و فحش و ناسزا به همدیگر واقعیت جهان تغییر نمی کند.
در حال حاضر کشورهای روسیه چین هند برزیل آفریقای جنوبی و ... سیستم پرداخت اعتباری مجزا بین خودشون راه انداختند و ازین به بعد به جای سوییفت ازون سیستم و کارت اعتباری استفاده خواهند کرد. جمعیت این کشورها تقریبا 41% جمعیت کل کره زمین هست.

یعنی حتی اگر ما ایران و سوریه و ونزوئلا و کوبا و ... رو هم ندید بگیریم حداقل 41% جمعیت کره زمین تحریم روسیه رو ندید گرفته اند. حتی عربستان هم اعلام کرد از تحریم روسیه حمایت نمی کنه و قراره مبادلات نفتیش با چین رو با یوان انجام بده به جای دلار!

یک نگاه هم به تورم اخیر مواد غذایی و فلزات در کشورهای اروپایی و کانادا و حتی خود آمریکا بندازیم متوجه می شیم ضربه این جنگ به مردم خود این کشورها هم خورده.

جنگ اکراین روسیه فقط به ضرر اکراین شد و مردم معمولی جهان.
اسلحه سازان و فروشنده اسلحه و سیاستمداران جیبشون پر پول شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست