بازدید 5130

تصویب افزایش نرخ کرایه تاکسی شیراز در شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: براساس مصوبه این شورا، نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری ۷۵ درصد و تاکسی فرودگاه و بی سیم نیز ۴۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰ 11 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز شامگاه یکشنبه در پایان جلسه علنی این شورا گفت: براساس این مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز به نسبت سال گذشته کرایه تاکسی در این شهر ۷۵ درصد افزایش داشته است.

مهدی طاهری افزود: بر این اساس افزایش کرایه در کورس نخست سه هزار و ۵۰۰ تومان و از کورس دوم به بعد دو هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و نرخ تاکسی‌های فرودگاه و بی‌سیم نیز ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تلاش شده با توجه به مشکلات رانندگان تاکسی، نرخ کرایه به نسبت سایر کلانشهرهای دیگر کشور همسان سازی شود.

وی اضافه کرد: این اقدام در جهت حمایت از رانندگان و همچنین خدمات رسانی با کیفیت تر به شهروندان انجام و مقرر شد که ظرف ۳ ماه آینده کارشناسی‌ها تکمیلی نیز در این باره انجام و گزارشی به شورا در این زمینه ارایه شود.

به گزارش ایرنا،یکی از دستور کارهای پنجاه و پنجمین صحن علنی شورای شهر شیراز که یکشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ برگزار شد افزایش نرخ کرایه ناوگان تاکسی بود که بر این اساس سازمان حمل‌ و نقل شهرداری شیراز خواهان افزایش نرخ کرایه با توجه به تغییر قیمت‌ها، تورم و افزایش هزینه رانندگان بود.

لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص افزایش نرخ کرایه جابجایی مسافر ناوگان تاکسیرانی شهر شیراز در سال ۱۴۰۱ با حضور۱۱ نفر اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید.

رضا محمدیان، عضو شورای شهر شیراز نیز در صحن علنی شورا در این باره با بیان اینکه کرایه تاکسی در شیراز از دیگر کلانشهرها کمتر است، گفت: این امر به این معناست که رانندگان قشر ضعیف هستند و وضعیت خوبی ندارند همچنین مشکلات اقتصادی سبب می‌شود نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه از طرفی افزایش نرخ کرایه ممکن است سبب درگیری بر سر پول خرد شود، افزود: نباید مصوبه‌ای داشته باشیم که برای رانندگان شبهه مالی ایجاد کند و باید یک عدد رُند تعیین شود.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه افزایش نرخ باید کارشناسی‌تر باشد، بیان کرد: در کلانشهر شیراز باید سیاستگذاری‌ها ضمن تقویت سیستم حمل و نقل حمایت از رانندگان نیز باشد.

مهدی نصیری، دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز درباره این دستور کار با تایید افزایش نرخ کرایه تاکسی افزود: می‌توان حمایت از رانندگان به شکل افزایش نرخ نباشد بلکه در قالب حمایت‌های دیگر باشد که از رانندگان می‌شود.

وی گفت: اگر شبکه حمل و نقل در شهر با اتوبوس و مترو ایجاد شود هم اقبال مردم از حمل و نقل عمومی بیشتر می‌شود و هم افزایش مسافر تاکسی‌ها را در پی دارد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورا با بیان اینکه سامانه مدیریت تاکسی در حال راه‌اندازی است که براساس آن با کارت بانکی امکان پرداخت کرایه وجود دارد، افزود: شهرداری کیف پول الکترونیکی که ۶ ماه مناقصه‌اش لغو شده اجرایی کند تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

در پایان و پیش از رای‌گیری این دستور کار مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی باید مجدد احیا شود، گفت: می‌توان به جای سالی یکبار، افزایش کرایه سالی دوبار باشد تا نرخ به یکباره افزایش زیادی نداشته باشد.

براساس نظرات اعضای شورای شهر و توضیحات ارائه شده یک تبصره به این لایحه اضافه و تصویب شد، براین اساس شهرداری ملزم شد تا اولین هفته مردادماه کارشناسی مجدد روی این لایحه و خدمات شهرداری برای رانندگان انجام و نتیجه را در شورا مطرح کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان