بازدید 3815

کووید ۱۹ سلول‌های ایمنی را آلوده می‌کند

از زمان شروع پاندمی کووید ۱۹، پزشکان در تلاش بوده‌اند تا دریابند چرا برخی از افراد مبتلا به کرونا دچار التهاب شدید می‌شوند که می‌تواند منجر به ناراحتی تنفسی و آسیب به اندام‌ها شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 10 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از وب مِد، محققان بیمارستان عمومی ماساچوست دریافتند که ویروس کرونا سلول‌های ایمنی به نام مونوسیت ها را در خون و ماکروفاژها را در ریه آلوده می‌کند. این عفونت باعث می‌شود سلول‌های ایمنی با مرگ آتشینی موسوم به «پیروپتوزیز» از بین بروند و سیگنال‌های هشدار التهابی منتشر کنند.

«جودیت لیبرمن»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «وقتی سلول‌ها در اثر پیروپتوزیز می‌میرند، انواع پروتئین‌های التهابی را آزاد می‌کنند که باعث تب می‌شود و سلول‌های ایمنی بیشتری را به محل فرا می‌خواند.»

لیبرمن توضیح می‌دهد: «این مطالعه به توضیح این موضوع کمک می‌کند که چرا افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و چاقی، بیشتر در معرض ابتلاء به کووید هستند، زیرا این افراد از قبل دارای مقداری التهاب هستند.»

تیم تحقیق نمونه‌های خون بیماران کووید ۱۹ را در بیمارستان عمومی ماساچوست بررسی کردند و آن‌ها را با نمونه‌های خون افراد سالم و بیماران مبتلا به سایر بیماری‌های تنفسی مقایسه کردند. آنها همچنین بافت کالبدشکافی ریه ناشی از مرگ و میر بیماران کرونایی را بررسی کردند.

همه بیماران علائم ناراحتی تنفسی را داشتند، اما بیماران کووید سلول‌های در حال مرگ بیشتری داشتند.

به گفته محققان، حدود ۶ درصد از مونوسیت‌های خونی که در بیماران مبتلا به کووید یافت شدند، با «مرگ التهابی» از بین رفته بودند، همانطور که حدود یک چهارم ماکروفاژها در بافت ریه مرده بودند.

این تحقیق همچنین نشان داد که آنتی بادی‌های تولید شده توسط افراد مبتلا به کووید ممکن است در بروز عفونت و التهاب نقش داشته باشد.

محققان متوجه شدند که افراد مبتلا به کووید تعداد بیشتری مونوسیت حامل گیرنده‌ای به نام CD۱۶ دارند. آنتی بادی‌هایی که به طور طبیعی توسط بدن برای مبارزه با ویروس تولید می‌شوند، به گیرنده‌های CD۱۶ متصل می‌شوند.

به گفته محققان، خوشبختانه آنتی‌بادی‌هایی که افراد سالم پس از دریافت واکسن‌های کووید ۱۹ دریافت می‌کنند، به عفونت مونوسیت‌ها کمک نمی‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار