بازدید 3672

وضعیت کیفی هوای سردشت ناسالم است

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: وضعیت کیفی هوای شهرستان سردشت در جنوب این استان با توجه به شاخص ۱۶۸ برای همه گروه‌ها ناسالم است.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 09 April 2022

به گزارش «تابناک»، سعید موسوی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت کیفی هوای سردشت ساعت ۱۸ عصر امروز در شرایط خطرناک با شاخص ۵۰۰ قرار گرفت که به تدریج هم اکنون به شاخص ۱۶۸ کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: هوای مرکز استان شهرستان ارومیه نیز در ساعاتی از روز ناسالم بود که هم اکنون با بارش باران در اوقات عصر در شرایط پاک با شاخص ۴۰ قرار گرفته است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بابیان اینکه ذرات ۱۰ میکرون علت عمده آلایندگی هوای استان بوده است، ادامه داد: شهرهای جنوبی استان اعم از بوکان پیرانشهر، نقده و تکاب در شرایط خیلی ناسالم و خطرناک قرار داشتند که به تدریج از میزان گردو خاک و آلاینده های هوا در این شهرها کاسته شده است.

وی یادآور شد: به علت اینکه منشا آلودگی پدیده گردوغبار وارد شده از خارج از کشور بود اقدامات انجام شده شامل رعایت توصیه های لازم در زمینه موارد ایمنی و بهداشتی و سلامت بوده و است.

موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ورود آلاینده های گردو غبار در روزهای پنج شنبه و جمعه رخ داده تعطیلی مدارس انجام نشده است ولی با هماهنگی های صورت گرفته اورژانس و علوم پزشکی استان در آماده باش برای ارائه خدمات بودند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که اغلب در فصل های سرد سال مرکز آن ارومیه با پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده ها در برخی مناطق مرکزی و پرتردد شهری مواجه می‌شود.

۶ آلاینده معیار نیز شامل دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، ذرات معلق، منوکسید کربن و سرب و ازن هستند.

در فصل بهار و تابستان نیز گردو غبار و وزش باد مهمترین عامل آلایندگی هوای این استان است که اغلب منشا آن خارجی است.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار