بازدید 6108

لزوم بهره‌مندی از آخرین دستاوردهای فناوری و تکنولوژی‌ در بانک‌ها / ارائه تسهیلات ارزان قیمت بستری برای رونق اقتصادی

یک کارشناس بانکی گفت: بانک‌ها می‌توانند با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز از خلاقیت و فناوری حاصله از جوانان حمایت کرده تا بستر برای اشتغال جوانان کشور فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 09 April 2022
لزوم بهره‌مندی از آخرین دستاوردهای فناوری و تکنولوژی‌ در بانک‌ها / ارائه تسهیلات ارزان قیمت بستری برای رونق اقتصادی
 
سجاد عبادی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار«تابناک» در رابطه با شعار سال تحت عنوان «تولید»، «اقتصاد» و «اشتغال» در حوزه صنعت بانکداری، اظهار کرد: انتخاب این شعار از سوی رهبری واقعا هوشمندانه بوده است چرا که یکی از چالش‌های موجود در کشور موضوع تولید و اشتغالزایی جوانان است که باید از سوی مسئولان در تمام بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد. بانک نیز می‌توانند با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز از خلاقیت و فناوری حاصله از جوانان حمایت کرده تا بستر برای اشتغال جوانان کشور فراهم شود.
وی تصریح کرد: شعار سال براین مبنا شکل گرفته که همزمان با ارتقا سطح فناوری در تولید، باید به مسئله اشتغال نیز توجه اساسی شود، البته معمولا ارتقا سطح فناوری در بلند مدت به رشد اشتغال منجر می‌شود بنابراین اینکه افزایش سطح فناوری در کنار اشتغال قرار بگیرد نکته بسیار مثبتی است.
این کارشناسان ادامه داد: در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی به دلیل نبود حمایت‌های اساسی از سوی مسئولان به ویژه بانک‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند بنابراین بانک‌ها می‌توانند با ارائه تسهیلات آسانتر به آنها کمک کنند؛ چرا که تجهیز منابع بانكی و هدایت و تخصیص صحیح آن به سمت تولید و رفع موانع شبكه بانكی در پشتیبانی از تولیدكنندگان و رسیدگی به مشكلات صنعتگران مخصوصا تأكید بر تأمین مالی زنجیره تولید اقدام نخست و اساسی است اما ارتقای شفافیت و افزایش نظارت بانك ها در حوزه تراكنش های بانكی و پرداخت تسهیلات، جلوگیری از اتلاف و انحرافات منابع بانكی و اعتبارسنجی درست و وصول مطالبات نیز اهمیت ویژه ای دارد و تبعات عدم اجرای آن گریبانگر بخش تولید خواهد بود.
در همین رابطه پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین در دیدار نوروزی خود سال 1401 را سالی برای جهش این بانک در زمینه بانکداری دیجیتال بیان کرده و معتقد است؛ تمامی زیرساخت های لازم برای برداشتن گامی بلند در جهت استفاده از آخرین فناوری و تکنولوژی برای ارائه خدماتی نوین بانکی به مشتریان پایه گذاری شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی