بازدید 3596

بیش از دو سوم آفریقایی‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند

سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که از زمان آغاز همه گیری کرونا تا کنون بیش از دو سوم آفریقایی‌ ها، ۹۷ برابر بیشتر از موارد تایید شده در معرض ابتلای ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ 08 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، مطالعات جدید سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که تا سپتامبر سال گذشته میلادی (مهر گذشته) ۸۰۰ میلیون آفریقایی در معرض ویروس کووید ۱۹ قرار گرفته اند، این در حالی است که آمار گزارش شده مبتلایان در این قاره تنها هشت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود تایید می کند که کم شماری در همه جا اتفاق می افتد اما به میزانی کمتر از آفریقا صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است که به طور متوسط ​​در سطح جهان، شمار مبتلایان واقعی ۱۶ برابر بیشتر از موارد تایید شده است این در حالی است که در آفریقا ۹۷ برابر بیشتر از موارد تایید شده است.

دکتر ماتشیدیسو موتی مدیر منطقه ای آژانس در آفریقا گفت: قرار گرفتن بالای قاره آفریقا در معرض ویروس کرونا و در حال حاضر کاهش نرخ مبتلایان به این معنی نیست که آفریقا بتواند در برابر کووید-۱۹ پیروز شود.

وی در بیانیه ای متذکر شد: خطر بروز گونه‌های کشنده‌تر که مصونیت به‌دست‌آمده از عفونت‌های گذشته را تحت تأثیر قرار می‌دهند را نمی‌توان کنار گذاشت.

مطالعات سازمان جهانی بهداشت همچنین نشان می دهد که ابتلای شهروندان آفریقایی از ۳ درصد در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ در سپتامبر ۲۰۲۱ به ۶۵ درصد افزایش یافته است.

براساس آخرین اطلاعات سایت ورد میتر که آمار مبتلایان جهانی کرونا را گزارش می دهد، از زمان شیوع کرونا تا کنون ۴۹۶ میلیون و ۱۳۸ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از ۶ میلیون و ۱۹۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

شمار بهبودیافتگان نیز ۴۳۱ میلیون و ۷۷۴ هزار نفر گزارش شده است.

تفکیک مبتلایان کرونا براساس قاره

آخرین اطلاعات سایت ورد میتر نشان می دهد، تاکنون در قاره آمریکای شمالی ۱۴۲ میلیون و ۵۳۲ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان یک میلیون و ۴۰۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

در قاره اروپا نیز در مجموع ۱۸۲ میلیون و ۶۵۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که یک میلیون و ۷۸۶ هزار نفر جان باختند و در قاره آسیا مبدا اصلی شیوع ویروس کرونا، تا کنون ۱۴۲ میلیون و ۵۳۲ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و شمار جان باختگان به یک میلیون و ۴۰۸ هزار نفر رسیده است.

گزارش این سایت حاکیست ، در قاره آمریکای جنوبی نیز ۵۶ میلیون و ۳۲۹ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر کشته شده اند و در قاره آفریقا نیز ۱۱ میلیون و ۷۸۹ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۲۵۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان منتشر و تایید شده مراکز رسمی و ذی صلاح با آمار و گزارش‌های واقعی براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی فاصله زیادی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار