بازدید 106263

نحوه فروش سهام عدالت در سال 1401

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید سهام عدالت خود را به فروش برسانید و نحوه فروش آن را نمی‌دانید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 09 April 2022

نحوه فروش سهام عدالت در سال 1401

همان‌طور که می دانید طرح سهام عدالت در دولت نهم، در سال ۱۳۸۴ به منظور حمایت از قشر کم درآمد و ضعیف جامعه تصویب و اجرا شد.

آزادسازی و فروش سهام عدالت نیز از اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ با درخواست حسن روحانی مطرح شد و پس از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی، اجرا گردید.

به دنبال آزادسازی سهام عدالت، این امکان نیز به وجود آمد که دارندگان این سهام، روش مدیریت سبد سهامشان را خودشان تعیین کنند. در نتیجه افراد می توانستند دو روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کنند و با انجام آنلاین احراز هویت سجام مراحل فروش آن را طی کنند.

در روش مستقیم مسئولیت خرید و فروش یا نگهداری سهام به طور کامل با خود فرد بود. در حالی که افرادی که تخصص و آشنایی کافی با بازار بورس و چگونگی خرید و فروش سهام را نداشتند، می‌توانستند روش غیرمستقیم را انتخاب کنند. در واقع این روش به طور پیش فرض برای تمامی دارندگان سهام عدالت در نظر گرفته شده بود و کسانی که می‌خواستند به طور مستقیم مدیریت سبد سهام خود را داشته باشند باید آن را انتخاب می‌کردند. در روش غیر مستقیم سهام در اختیار افراد قرار نمی‌گرفت. بلکه به شرکت سرمایه گذاری استانی منتقل و به اندازه دارایی‌اش، از سهام شرکت‌ها به او تعلق می‌گرفت. در نهایت می‌توانستند بخشی از سهام خود را زیر نظر همان شرکت به فروش برسانند.

مراحل فروش سهام عدالت

در حال حاضر امکان فروش سهام عدالت به روش مستقیم وجود ندارد و در صورت ابلاغ دستورالعمل جدید، حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

چنانچه روش غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اید و قصد فروش سهام خود را دارید، باید کد بورسی داشته باشید.

اگر تا به حال کد بورسی دریافت نکرده‌اید باید ابتدا مراحل زیر را طی کنید.

  1. در سایت سجام به آدرس ir ثبت نام کنید. پس از ثبت نام یک کد پیگیری ده رقمی دریافت خواهید کرد.
  2. سپس باید احراز هویت سجام خود را انجام دهید.
  3. بعد از این مراحل باید در یک کارگزاری ثبت نام کرده و نام کاربری و رمزعبور خود را برای ورود و فعالیت در سسیتم معاملاتی دریافت کنید.
  4. در مرحله بعد، به سایت csdiran.ir مراجعه کرده و نام نماد و تعداد سهام صندوق سرمایه گذاری استانی خود را مشاهده کنید. سپس از قسمت سربرگ گزارش دارایی، گواهی مربوط به دارایی سهام صندوق استانی خود را دریافت کنید.
  5. در نهایت نیز وارد پنل معاملاتی کارگزاری خود شوید. در قسمت کارگزار ناظر، نام نماد و فایل گواهی سهامی که در مرحله قبل دریافت کردید را اضافه کنید. زمانی که نماد سهام عدالت به پرتفوی کارگزاری شما اضافه شد، می‌توانید در بازار بورس و در زمان انجام معاملات، سفارش فروش سهام عدالت خود را ثبت کنید.

نکته قابل توجه این است که شما تمامی این مراحل را می‌توانید به صورت آنلاین وغیرحضوری، به راحتی و با موبایل هوشمند خود انجام دهید. تا چند سال پیش این امکان وجود نداشت و متقاضیان بایستی به صورت حضوری به کارگزاری‌ها، برای ثبت نام یا احراز هویت سجام مراجعه می‌کردند. در حالی که، اکنون می‌توانید از طریق سایت یا نصب اپلیکیشن سیگنال و یا پلتفرم‌های دیگری که امکان ثبت نام در کارگزاری و احراز هویت غیر حضوری را دارند، این کار را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست