بازدید 3395
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان خبر داد:

پیش‌بینی تنش آبی برای ۵۰۰ روستای لرستان

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان، گفت: برآورد‌های ما نشان می‌دهد طی سال جاری و در پیک مصرف حدود ۵۰۰ روستا با تنش آبی مواجه خواهند بود و برای حداقل ۱۱ شهر مشکل تأمین آب متصور است.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۴ 06 April 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حمیدرضا کرموند، در نشست حفاظت از منابع آب لرستان، اظهار کرد: علاوه‌بر این که وضعیت پتانسیل ذخیره آب زیرزمینی و همچنین بارش و روان آب‌های ما کاهش پیدا کرده ما مشکل دیگری به نام برف داریم که تأثیرات زیادی در تأمین آب شرب ما دارد.

وی ادامه داد: ما در استان از سد‌ها برای تأمین آب استفاده نمی‌کنیم بلکه از چشمه‌ها یا چاه‌ها استفاده می‌کنیم، برآورد‌های ما نشان می‌دهد در سال جاری و پیک مصرف حدود ۵۰۰ روستا با تنش آبی مواجه خواهند بود و برای حداقل ۱۱ شهر مشکل تأمین آب متصور است.

کرموند افزود: در تولید آب باید منابع موجود را مدیریت کنیم، برخی از این منابع با کشاورزی مشترک هستند مانند سراب داری آب در دورود، و سراب کمندان ازنا که آب شرب ازنا و الیگودرز را تأمین می‌کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان، عنوان کرد: در بخش کشاورزی آب کم می‌رسد به خطوط آب شرب تعرض می‌کنند، نصف روستا‌های ما خودگردان هستند و دلیل آن نیز این است که چاه و چشمه‌ای داشتند و از آن استفاده کردند.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم تمام شهرستان‌ها را همراه با فرمانداران بررسی کنیم پروژه‌های خوبی را شروع کردیم که با بهره‌برداری از آن‌ها بخشی از مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

کرموند افزود: در شهر خرم‌آباد به این نتیجه رسیدیم که سد ایوشان را برای آب شرب نگهداریم و حتی مجبوریم از آب کاکارضا وارد تصفیه‌خانه کنیم حتی برای ۲۰۰ لیتر، اما شهر را با بحران مواجه نکنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان، عنوان کرد: وضعیت پارسال بهتر از امسال بود با این حال در دورود مشکل داشتیم و حتی به این نتیجه رسیده بودند که آب شرب شهر را جیره‌بندی کنند.

وی تصریح کرد: در بحث ذخیره‌سازی مشکل بزرگی به نام برق داریم که اگر قطع شود همان مقدار کم تأمین آب نیز از دست ما خارج می‌شود، هماهنگی کردیم که تبعات آن را کمتر کنیم.

کرموند بیان کرد: مصرف روستایی تنها شرب نیست باید دام‌های آن‌ها را نیز در نظر بگیریم، تانکر‌های واحد سیار را آماده به کار کردیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار