بازدید 3527

۸ نیروی ارتش عراق در عملیات انتحاری زخمی شدند

یک منبع امنیتی بعد از ظهر امروز د، شنبه خبر داد که یک عنصر انتحاری خود را در «نویکیط» واقع در جنوب موصل منفجر کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۲ 05 April 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس: این منبع به پایگاه خبری «ناس نیوز» گفت که این انتحاری، خود را در یک ایست‌وبازرسی متعلق به ارتش عراق منفجر کرده است. در پی این انفجار، دو افسر زخمی و شش سرباز نیز زخمی شده‌اند.

در واکنش به این حمله انتحاری «شیروان الدوبردانی» نماینده استان نینوی هم گفت: «زمانی که مخالفت خود را با بازگشت خانواده‌های داعش از استان‌های عراق به اردوگاه‌های جنوب موصل و سپس بازگشت آنان به محله‌های این شهر اعلام کردیم، نگرانیمان نیز بی‌علت نبود».

الدوبردانی تأکید کرد که این حمله انتحاری به ارتش عراق در جنوب موصل، صرفا «آغازی برای تروریسم علیه استان ما است».

در همین ارتباط، «عارف الحمامی» نماینده ائتلاف «دولة القانون» به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین عراق، اخیرا از توطئه جدید نظامیان تروریست آمریکایی در خاک این کشور خبر داد.

الحمامی گفت که طرح بین‌المللی به رهبری آمریکا وجود دارد مبنی بر حمله به زندان‌های عراق به ویژه زندان‌های استان الانبار. به گفته وی، بر اساس این طرح، پس از حمله به این زندانها، سرکرده‌های گروه تروریستی داعش فراری داده می‌شوند.

این نماینده عراقی با بیان اینکه برخی از مسئولان سیاسی عراق، مجری این طرح آمریکا خواهند بود، ادامه داد: «آمریکا و همپیمانان داخلی آن، در راستای متزلزل کردن نیرو‌های امنیتی تلاش خواهند کرد که از طریق حملات گروه‌های تروریستی و مشغول کردن الحشد الشعبی به این حملات، صورت خواهد گرفت».

وی خاطر نشان کرد، الحشد الشعبی و دستگاه‌های امنیتی در برابر این طرح‌های خبیثانه خواهند ایستاد و در راستای برقراری امنیت در داخل عراق و مرز‌های این کشور، تلاش خواهند کرد تا از نفوذ عناصر تروریستی یا فراری دادن عناصر داعش از زندان‌های عراقی به ویژه زندان‌های «الرمادی» جلوگیری کنند.

این در حالی است که «عدی الخدران» یکی از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح نیز گفت که طی چند ماه گذشته، حمایت مالی از داعشی در مناطق مختلف عراق افزایش پیدا کرده که این مساله در مخفیگاه‌های عناصر داعش در مناطق «حمرین»، «الحاوی» یا مناطق، به خوبی هویداست.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های تروریستی داعش طی ماه‌های اخیر در مناطق مختلف دیالی، تصریح کرد: «مسئله خطرناک، سرازیر شدن سلاح‌های پیشرفته آمریکا به دست تروریست‌های داعش در استان دیالی است؛ به ویژه تفنگ‌های پیشرفته تک تیرانداز».

این نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که داعش در ۹۰ درصد از حملات خود، از این سلاح‌ها استفاده می‌کند؛ لذا باید تحقیقات فوری آغاز شود تا مسیر رسیدن این سلاح و تأمین کنندگان آن مشخص و تبیین شود که چه طرف‌هایی این سلاح‌ها را به دست داعش می‌رسانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار