بازدید 4103

مهم ترین مزایای دورکاری برای گرافیست‌ها

مزایای دورکاری برای گرافیست‌ها چیست؟ در این مقاله قصد داریم به همین سؤال جواب دهیم؛ پس با ما همراه باشید تا اگر شما هم می‌خواهید به‌عنوان یک گرافیست دورکار فعالیت کنید، با مزایای آن آشنا شوید.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ 04 April 2022

مهم ترین مزایای دورکاری برای گرافیست‌ها

در سال‌های اخیر با شیوع کرونا، شرکت‌های زیادی کارمندان خود را دورکار کردند و افراد زیادی نیز این فرصت را پیدا کردند تا از راه دور با سازمان‌های مختلف همکاری داشته باشند. یکی از این مشاغل دورکاری، شغل گرافیست است. اکنون بیش از هر زمان دیگری طراحان گرافیک این فرصت را دارند که از خانه یا هرکجای دنیا که می‌خواهند با همان حقوق و دستمزد حضوری کار کنند. درحالی‌که بسیاری از شرکت‌ها در گذشته از گرافیست‌های خود انتظار داشتند که به‌صورت حضوری کار کنند، اخیراً این روند کاری تغییر کرده است و بسیاری از سازمان‌ها به طراحان گرافیک اجازه می‌دهند تا در خانه‌های خود و حتی گاهی در خارج از کشور با درآمد دلاری مشغول به کار باشند.

با وجود تمامی این موارد، مزایای دورکاری برای گرافیست‌ها چیست؟ در این مقاله قصد داریم به همین سؤال جواب دهیم؛ پس با ما همراه باشید تا اگر شما هم می‌خواهید به‌عنوان یک گرافیست دورکار فعالیت کنید، با مزایای آن آشنا شوید.

مزایای دورکاری برای گرافیست‌ها

تا قبل از کرونا و رواج دورکاری، بسیاری از گرافیست‌ها به‌صورت فریلنسرینگ، پاره وقت یا به‌صورت پروژه‌ای کار می‌کردند که فرصت کار در منزل را به آن‌ها می‌داد. بعد از شیوع کرونا سایر گرافیست‌ها نیز کار در منزل را به دلیل مزایای زیاد آن انتخاب کردند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. شما می توانید در این صفحه آگهی های کاریابی این موقعیت شغلی در تهران و شهرستان ها را ببینید.

آزادی عمل بیشتر

یکی از مزایای دورکاری آزادی عمل بیشتر و انعطاف‌پذیری بالاتر در برنامه روزانه است. به‌عنوان‌مثال اگر یک گرافیست قرار باشد به‌صورت حضوری به محل کار برود باید صبح از خواب بلند شده، حاضر شود و به سرکار برود و سپس بعد از اتمام کار به خانه برگردد. این رفت‌و‌آمد بدون شک خستگی بیشتری را برای گرافیست به همراه خواهد داشت که باعث می‌شود نتواند به سایر برنامه‌های خود برسد. درحالی‌که هنگام کار در منزل می‌تواند وقتی را که می‌خواهد برای رفتن به محل کار بگذارد، ورزش صبحگاهی انجام دهد و بعد از اتمام کار نیز بلافاصله سراغ انجام کارهای شخصی برود.

همچنین با کار کردن در منزل از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • عجله‌ای برای رفتن به محل کار قبل از ترافیک ندارید؛
  • هرزمانی که نیاز به استراحت داشتید، می‌توانید استراحت کنید؛
  • نیازی به رعایت سیاست‌ها و قوانین سخت‌گیرانه سازمان نخواهید داشت (مانند قوانین نوع پوشش که در برخی شرکت‌ها وجود دارد.)
  • با اعضای خانواده خود بیشتر وقت می‌گذرانید؛
  • می‌توانید وقت بیشتری برای تقویت مهارت های خود و گذراندن دوره های آموزشی اختصاص دهید.

صرفه جویی در هزینه‌ها

رفت‌و‌آمد حضوری به شرکت مخصوصاً اگر مسیر خانه به محل کار طولانی باشد، هزینه‌بر است. 

کار در هر مکانی

یکی دیگر از مزایای دورکاری برای گرافیست‌ها این است که آن‌ها می‌توانند از هر نقطه‌ای از داخل یا خارج از کشور برای شرکت‌های مختلف کار کنند. همین مسئله فرصت های شغلی بسیار زیادی را پیش روی آن‌ها می‌گذارد که از طریق آن طراحان گرافیک می‌توانند در هر نقطه‌ای از جهان به‌راحتی کسب درآمد کنند.

سکوت و آرامش

کار گرافیست‌ها معمولاً نیازمند دقت و تمرکز بسیاری زیادی دارد؛ زیرا آن‌ها دائماً در حال کار کردن با نرم افزارهای گوناگون برای ویرایش عکس‌ها، ویدئوها و... هستند که نیازمند ظرافت و دقت بالایی است. به همین دلیل یکی دیگر از مزایای بسیار مهم دورکاری برای گرافیست‌ها، سکوت و آرامشی است که می‌توانند در منزل داشته باشند. این در حالی است که اغلب سازمان‌ها محیط‌های کاری باز یا open office دارند که باعث می‌شود کار کردن حضوری را برای طراحان گرافیک سخت‌تر کند.

جلوگیری از ابتلا به کرونا

ویروس کرونا در دو سال اخیر جهش‌های زیادی داشته است و بسیاری از افراد را مبتلا کرده است. به همین دلیل هرچه قدر افراد بیشتری سبک دورکاری را برای خود انتخاب کنند، احتمال ابتلا به این بیماری نیز کاهش می‌یابد. گرافیست‌ها نیز می‌توانند با کار کردن در منزل مطمئن باشند که مبتلا به این ویروس خطرناک نخواهند شد.

محیط کاری راحت

یکی از مزایای دورکاری این است که می‌توانید دفتر یا محل کار خود را آن‌طور که می‌پسندید، تنظیم کنید. اگر وسواس خاصی دارید یا حتی نامنظم هستید، دیگر نگران اشغال فضای سایر همکارانتان نخواهید بود. همچنین بسیاری از افراد در محیط کاری شخصی خود بازدهی بیشتری دارند و می‌توانند میز و فضای کاری خود را هر طور که می‌خواهند بچینند و حتی هنگام کار کردن به موسیقی گوش دهند.

نکاتی برای افزایش بازدهی هنگام دورکاری

با وجود تمامی مزایای که تا اینجا شرح دادیم، دورکاری نیز نکات و قواعد مخصوصی دارد که باید آن‌ها رعایت کنیم تا هم بازدهی بالاتری داشته باشیم و هم بتوانیم از تمامی مزایای آن بهره‌مند شویم. در ادامه این نکات را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد.

برقراری ارتباط را فراموش نکنید

وقتی در حال کار در منزل هستید و با مدیر و هم‌تیمی‌هایتان ارتباط مستقیم ندارید، باید حواستان بیشتر به برقراری ارتباط مجازی یا تصویری با آن‌ها باشد. این ارتباطات می‌تواند شامل ارسال ایمیل، تماس‌های تلفنی یا ویدیویی، تلگرام و سایر ابزارها باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که مدیرتان از برنامه روزانه کاری شما باخبر است و اولویت‌های شما را می‌داند.

ساعات کاری منظم داشته باشید

بسیاری از گرافیست‌هایی که به‌صورت دورکاری مشغول به کار هستند، ساعات کاری منعطف نیز دارند. با‌این‌حال پیشنهاد می‌کنیم که ساعات کاری منظمی را هرروز برای خود تعیین کنید و در همان ساعات وظایف شغلی خود را انجام دهید. این کار هم به همکاران و مدیر شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به شما دسترسی داشته باشند و هم باعث کاهش حواس پرتی می‌شود. معمولاً ساعات نامنظم کاری باعث می‌شود بازدهی شما نیز پایین‌تر بیاید. همچنین با ساعات کاری منظم مطمئن خواهید بود که به کارهای شخصی روزانه خود نیز خواهید رسید.

برنامه روزانه دقیق داشته باشید

برای افزایش بازدهی هنگام دورکاری بسیار مهم است که به وظایف خود ساختار بدهید و یک برنامه‌ریزی منظم داشته باشد. برای این کار هرروز قبل از شروع کار، فهرستی از کارهایی که باید تا آخر روز کاری انجام دهید، تهیه کنید و در صورت امکان ساعات مختلفی را به آن‌ها اختصاص دهید. همچنین زمان‌های استراحت خود را بین آن‌ها نیز تنظیم کنید تا بیش‌ازحد در کار کردن غرق نشوید؛ زیرا می‌تواند باعث خستگی بیشتر و کاهش بازدهی شما شود.

فضای کاری اختصاصی داشته باشید

هنگامی‌که یک فضای کاری شخصی در خانه داشته باشید، باعث می‌شود که عوامل حواس‌پرتی را کمتر کنید و در محیطی آرام و به‌دوراز سروصدا مشغول کار شوید. دقت داشته باشید که در صورت امکان بهتر است میز کار شما بیرون اتاق‌خواب یا دورتر از تختتان باشد. همچنین به‌هیچ‌وجه روی تخت کار نکنید و همیشه پشت میز بنشینید؛ زیرا کار کردن در همان محلی که می‌خوابید و استراحت می‌کنید، بدون شک بازدهی شما را کاهش خواهد داد.

استراحت را فراموش نکنید

هنگام کار در منزل بسیاری از افراد غرق در کار می‌شوند و زمان استراحت خود را فراموش می‌کنند که باعث بیماری‌های جسمانی و خستگی بیشتر شما خواهد شد. اگر زمان‌های استراحت را فراموش می‌کنید، آلارم خود را تنظیم کنید تا هر یک ساعت به شما یادآوری کند تا از پشت میز بلند شوید و به اندازه چند دقیقه حرکات کششی انجام دهید. این زمان‌های استراحت قدرت تمرکز و بازدهی شما را نیز بالاتر خواهد برد.

سخن آخر

دورکاری با وجود تمامی مزایایی که دارد، ممکن است برخی اوقات به دلیل ارتباط کم با سایر افراد یا در خانه ماندن زیاد، خسته‌کننده شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به‌عنوان کارمند دورکار فعالیت می‌کنید، پیش از گذشته به روابط اجتماعی خود اهمیت دهید تا عواملی مانند افسردگی و انزوا سراغ شما نیایند. همچنین بعد از کار سعی کنید از خانه بیرون رفته و پیاده‌روی کنید یا در محیطی امن با دوستان نزدیک خود دیداری داشته باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی