بازدید 5984

کاشت مو چیست و هزینه آن در سال ۱۴۰۱ چقدر است ؟

مو یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی افراد به شمار می آید. همه افراد، با هر جنس و سنی در آرزوی داشتن موهای سالم و جذاب هستند و برای این خواسته خود روش های متفاوتی را تجربه می نمایند. متاسفانه برخی مشکلات و اختلالات در بدن انسان، باعث آسیب رسیدن به مو شده و در نهایت منجر به کچلی یا طاسی، کم شدن حجم مو و ریختن آن شود که در نهایت بر زیبایی شما اثر منفی خواهد گذاشت.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ 04 April 2022

کاشت مو چیست و هزینه آن در سال ۱۴۰۱ چقدر است ؟

برخلاف باور عموم که فکر می کنند ریزش مو تنها در آقایان اتفاق می افتد، خانم ها نیز می توانند درجاتی از ریزش مو و نازک شدن موها را تجربه کنند. این ریزش و کم حجم شدن مو، نه تنها در آقایان بلکه در خانم ها نیز اتفاق می افتد. به همین دلیل و برای این منظور، راه هایی وجود دارد که می توان جبران این عارضه را نمود و زیبایی را به چهره خود باز گرداند. یکی از این راه ها که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده، کاشت مو است.

کاشت مو چیست ؟

زمانی که فرد دچار ریزش و کم پشت شدن موی خود می شود، به دنبال درمان آن رفته و از روش های متفاوت مانند دارو یا گیاهان دارویی استفاده می نمایند که در نهایت بدلیل نتیجه نگرفتن، به سمت راه حلی دائم می روند که همان کاشت مو است و بسیار طبیعی خواهد بود. کاشت یا به عبارتی؛ پیوند موی طبیعی، یک نوع روش درمانی زیبایی است که موهای مقاوم در برابر ریزش، به ناحیه ای از سر که دچار کم پشتی یا طاسی شده است منتقل می گردد. کاشت مو، یه روش جراحی اطلاق می شود که به وسیله برداشتن فولیکول از قسمتی بنام بانک مو، صورت می گیرد و به ناحیه مورد نیاز پیوند خورده می شود.

در اینجا منظور از بانک مو، همان ناحیه پشت سر و اطراف سر است که مو در آنجا دادرای تراکم نسبتاً مناسبی است. این دو ناحیه نسبت به تغییرات بدن و اختلالات بسیار مقاوم هستند. یکی از نکات مهم در هنگام کاشت مو، این است که افراد متقاضی، دارای بانک موی مناسب باشند. کاشت مو، دارای نتایج شگفت انگیز است. روند رشد مو، پس از این جراحی، به این صورت است که اصولاً سه هفته تا چهار هفته ابتدایی، موهای کاشته شده ریخته و بعد از مدت تقریباً دوماه شاهد رشد مجدد مو خواهید بود.  کاشت مو، مناسب برای زیبایی و ترمیم ابرو، مژه، اندام های خصوصی، یا ترمیم محل طاسی های ناشی از حوادثی مانند تصادف، اتش سوزی است.  

کاشت مو دارای به روش های متفاوتی انجام می گیرد که در ادامه به معرفی انها می پردازیم.

  • یکی از روش های مرسوم در کاشت مو، روش FUE یا (Follicular Unit Extraction ) است که در این شیوه، به طور همزمان، و تک به تک، اقدام به برداشت و کاشت مو می شود. از مزایای روش FUE این است که؛ حالت تهاجمی، درد و خونریزی کمتری نسبت به سایر روش ها داشته و جای زخم بعد از جراحی دیده نمی شود. در این روش امکان برداشت مو از سایر نقاط بدن وجود دارد. از معایب روش FUE، شامل احتمال بالای آسیب دیدن بانک مو،  زمان طولانی جراحی هزینه بالای آن است.
  • دیگر شیوه کاشت مو، روش FUT (Follicular Unit Transplantation ) است که در این روش، از ناحیه پشت سر فرد، نواری را از کل ریشه های مو برداشت نموده و برای کاشت استفاده می شود. مزایای این روش، هزینه کمتر آن نسبت به سایر ورش ها، برداشت و کاشت و پیوند مو، در یک روز، کمتر آسیب دیدن گرافت های مو، می توان نام برد.  عیب آن نیز در دوره نقاهت و بهبودی نسبتاً طولانی آن و ایجاد جای زخم بعد از جراحی است.
  • روش جالب دیگر، روش ترکیبی FUT و FUE است، که در این شیوه، از روش‌های FUT و FUE بصورت همزمان بهره می گیرند. این شیوه مناسب برای افرادی است که دارا بانک موی مقاوم و پر هستند.
  • شیوه BHT یکی دیگر از روش های کاشت مو است که همان Body Hair Transplantation است، و مناسب افرادی است که بانک موی ضغیفی دارند و تراکم مو، در قسمت های پشت سر کم است.

کاشت مو چیست و هزینه آن در سال ۱۴۰۱ چقدر است ؟

عوامل موثر بر هزینه کاشت مو

همانطور که همه ما می دانیم، کاشت مو هزینه بالایی دارد. به همین دلیل، باید برای اقدام به این امر، تمامی زمان خود را صرف یافتن بهترین کلینیک کاشت مو با بازده ای بالا و مثبت، نمایید. حال که می خواهید این هزینه را برای زیباتر شدن خود پرداخت نمایید، بهتر است به همه جوانب آن فکر نموده، خصوصاً اگر آن طور که مورد نظرتان بوده نتیجه نگیرید. 

قبل از کاشت مو را انجام دهید، باید بدانید که هزینه کاشت مو، به عوامل محتلفی بستگی دارد که می تواند در نهایت این جراحی را برای شما گران، یا به صرفه تمام نماید. باید به طور خلاصه اشاره نمدو که عوامل موثر بر هزینه کاشت مو، به مواردی مانند پزشک ، محل و منطقه کلنیک، مقدار فولیکول مو مورد نیاز، تراکم بالا یا کم مو  و مقدار ناحیه کاشت و تعداد جلسات عمل کاشت  و تعداد تار موهای کاشته شده بستگی دارد، که در زیر به طور کامل به آنها اشاره می نماییم.

تراکم مورد نیاز و حجم طاسی محل مورد نظر

یکی از مهم ترین نکات در هزینه کاشت مو، میزان طاسی ناحیه مورد نظر شما است. به عبارتی، تعداد گرافت موی مورد نیاز برای پر نمودن حجم طاس شده، یکی از عوامل تعیین کننده هزینه کاشت مو است. بنابراین، هرچه ناحیه مورد نظر برای کاشت از نظر طاسی، وسیع تر باشد، گرافت های بیشتری مورد نیاز بوده که در نهایت منجر به پرداخت هزینه بالاتر خواهد شد. علاوه بر آن، ممکن است شما تمایل داشته باشید تراکم بیشتری در قسمت خالی شده ایجاد نمایید که این نیز مستلزم هزینه بیشتری خواهد بود. هرچه تراکم درخواستی بیشتر باشد، مبلغ نیز بالاتر خواهد رفت.

شیوه و روش کاشت مو

همانطور که اشاره شد، امروزه روش های مخحتلفی در زمینه کاشت مو بوجود آمده که هر کدام با شیوه ها و دستگاه های مختلفی انجام می گیرد. تفاوت این روش های در نحوه برداشت گرافت‌های مو، و کاشت و قرار دادن آنها در محل مورد نظر است که در هر روشی متفاوت انجام می شود و هر کدام به وسیله دستگاه‌های متفاوتی صورت می گیرد. بنابراین روش کاشت نیز از موارد تعیین کننده هزینه کاشت مو است.

الگوهای ریزش مو : الگوی ریزش در واقع به علل و عوامل ریزش موی شما اطلاق می شود. با توجه به این که به چه علتی دچار ریزش مو شده اید نیز هزینه کاشت موی شما را تغییر خواهد داد.

کاشت مو چیست و هزینه آن در سال ۱۴۰۱ چقدر است ؟

محل و منطقه جغرافیایی

شاید برای شما سوال باشد که منطقه جغرافیایی چه تاثیری بر روی هزینه کاشت مو می تواند داشته باشد. در واقع این عامل، یعنی منقطه به این دلیل مهم است که برخی مناطق از شاید با خودتان فکر کنید که منطقه جغرافیایی چه ارتباطی با کاشت مو دارد و چرا باید بر روی هزینه آن تاثیر بگذارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در برخی از شهرها، از دستگاه‌، روش و فناوری‌هاب نوین و پیشرفته تری برای کاشت مو استفاده می نماید. به همین منظور ، مبلغ کاشت در هر منطقه ای متفاوت است.  

کلینیک کاشت مو

جدا از منطقه، صرفاً کلینیک کاشت مو نیز در هزینه کاشت موثر است. به دلیل استفاده از روش های و دستگاه های کاشت مو و تجهیزات مخصوص، هزینه در هر کلینیکی متفاوت خواهد بود. برخی از کلینیک های پیوند مو، خدمات و آپشن های جالبی را برای بیمار در نظر گرفته است. به عنوان مثال در طول مراحل جراحی، حتی برای دوران بهبودی بیمار، هتل در اختیار بیمار قرار داده می شود.  که این آپشن مستقیماً بر هزینه ها تاثیر خواهد داشت. به همین دلیل قبل از اقدام به کاشت مو، تحقیق های خود را انجام دهید تا بهترین و به صرفه ترین را انتخاب نمایید.

تعداد مراحل جراحی

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر هزینه کاشت مو، مراحل انجام جراحی است. تقریباً بیشتر جراحی کاشت مو در همان جلسه اول انجام می شود. اما زمانی که منطقه ای که دچار طاسی و ریزش مو شده است وسیع تر باشد، جراحی در دو یا تعداد جلسات بیشتری به طول می انجامد. از آنجایی که جراح متخصص، پیوند موها را تک به تک انجام می دهد، به همین دلیل ممکن است پروسه جراحی کاشت مو زمان بر شود. به طور نسبی می توان گفت که در هر جلسه و دوره کاشت، تقریباً 3500 تا 4000 فولیکول مو، کاشته و پیوند می شود. در صورتی که ناحیه بی مو نیاز به به بیشتر از 5000 پیوند فولیکول مو داشته باشد، به همان نسبت تعداد جلسات یا زمان بیشتری برای جراحی  و پر نمودن ناحیه بی مو خواهد داشت.

توانمندی و تبحر تیم جراحی

از عوامل موثر بر هزینه کاشت مو، مرتبط با جراح شما است. نتایج مثبت و موفقیت جراحی کاشت مو، بستگی به توانایی و مهارت بالا و و نیز تجربه جراح دارد. پزشکان کاشت مو، لازم است بصورت حرفه ای آموزش دیده باشند. زیرا این جراحی در صورت داشتن مهارت بالای پزشک است که نتایج خوبی خواهد داشت.

هزینه کاشت مو در ایران با روش های نوین بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان در سال جدید پیش بینی می شود.

کاشت مو در کلینیک رویان سلامت تهران

البته ما در کلینیک رویان سلامت، این خدمات را با بهترین قیمت به شما ارائه می‌دهیم که بتوانید نتیجه بسیار خوبی را در مدت زمان کوتاهی به دست آورید. برای دریافت هزینه کاشت موی خود از نواحی روبرو، بالا، پشت و کنارین سر خود عکس گرفته و به شماره های زیر ارسال فرمایید تا در اسرع وقت بعد از مشاهده پزشک متخصص هزینه کاشت موی شما اعلام شود.

  • مشاور کاشت مو : ۰۹۱۹۰۱۲۵۴۶۰
  • مشاور کاشت مو : ۰۹۱۹۳۲۴۷۶۷۸
  • خط ویژه : ۴۱۹۳۶-۰۲۱
  • خط مستقیم : ۲۲۸۸۵۸۹۰ – ۰۲۱

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها