بازدید 14471
۱

توضیحات رؤسای دانشگاه‌ها درباره آغاز کلاس‌های حضوری

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: از یکشنبه چهاردهم فروردین، همه دانشجویان این دانشگاه و دانشگاه های استان خوزستان به صورت حضوری وارد دانشگاه می شوند و خوابگاه ها برای دانشجویان غیربومی فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 03 April 2022

به گزارش «تابناک»، علی محمد آخوندعلی در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما با اشاره به اینکه این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر در استان خوزستان در مورد حضوری شدن از ابتدای سال با دانشجویان تحصیلات تکمیلی اقدام کرده است، افزود: به صورت کامل غیر حضوری نبودیم، اما بخشی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما که درس هایشان نظری بود و نیازی به کارهای میدانی و عملی نداشتند به صورت مجازی بود.

وی ادامه داد: در مورد دانشجویان کارشناسی هم تمام دانشجویانی که غیرعلوم انسانی هستند وارد دانشگاه می شوند و آن بخش از دانشجویان غیربومی که واجد شرایط برای دریافت خوابگاه هستند می توانند به مراکزی که در اطلاعیه های دانشگاه شهید چمران از طریق معاونت دانشجویی ابلاغ شده است مراجعه، نام نویسی کنند و وارد خوابگاه ها شوند.

آخوندعلی افزود: خوابگاه ها، دانشکده ها و آزمایشگاه ها از قبل آماده شده و پذیرای دانشجویان عزیز است و در معاونت دانشجویی، تمهیدات لازم برای دریافت دز سوم واکسن فراهم شده است بنابراین مشکل خاصی نداریم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف هم با بیان اینکه وضعیت نیمه حضوری را در این هفته به حضور بیشتر تبدیل می کنیم، گفت: حضور کامل دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد را تا انتهای ماه رمضان خواهیم داشت.

رسول جلیلی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه سیما افزود: آموزش دانشجویان دکتری را از قبل از این حتی در اواخر سال ۱۴۰۰ در اوج کرونا به شکل حضوری داشتیم و بیشتر فعالیت های پژوهشی ما مستلزم آزمایشگاه های میدانی و انجام تحقیقاتی است که مستلزم حضور دانشجو و استاد است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است دانشگاه صنعتی شریف به صورت تدریجی پذیرای حضوری دانشجویان باشد؟ گفت: ما به آن پلکانی می گوییم به این جهت که برنامه ریزی که از اول نیمسال به این ترتیب بوده اعلام کردیم؛ بخشی از دانشجویان کارشناسی را این هفته در خوابگاه ها مستقر می کنیم.

جلیلی با بیان اینکه مسئولیت سلامت دانشجویان و به ویژه دانشجویان نخبه این دانشگاه بر عهده هیأت رئیسه دانشگاه است، افزود: بر این اساس، بنده و همکارانم باید اتاق قرنطینه را در نظر بگیریم و مواجهه با حجم چندهزاری دانشجو در خوابگاه به یکباره از نظر تدارک ترابری برای این که بیایند تهران و در عرض یک روز مستقر شوند ناممکن است.

وی گفت: این برنامه قبل از سال به دانشجویان اعلام شده است و اطلاعیه دادیم و بر اساس آن به دانشجویان گفتیم که فلان روز تشریف بیاورید.

جلیلی ادامه داد: اطلاع رسانی، نقش بندی و کلاس ها جایگذاری شده و تغییر این کار کاملاً سخت و ممکن است که برنامه به هم بریزد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: فکر می کنیم این حرکت پلکانی ما بتواند هم رضایت خانواده ها و هم رضایت ستاد ملی مقابله باکرونا را فراهم کند.

جلیلی با بیان اینکه قیاس یک مدرسه با دانشگاه شاید قیاس مناسبی نباشد، اضافه کرد: ما به عنوان مسئول دانشگاه باید از چهاردهم فروردین از سرگیری آموزش حضوری را حتماً داشته باشیم که این کار را کردیم و خودمان مشتاقیم که این اتفاق بیفتد.

وی افزود: ما دو تا سه اردو را اواخر سال ۱۴۰۰ تدارک دیدیم که دانشجویان فعالیت اجتماعی داشته باشند اما به علت شیوع اومیکرون این اردوها حذف شد اما در عین حال ایام عید یک اردو برگزار کردیم.

جلیلی با بیان اینکه حتی روی فعالیت های اجتماعی و جمعی دانشجویانمان حساس هستیم، اضافه کرد: برنامه ریزی باید به نحوی باشد که حداقل خطر را متوجه عزیزانمان در دانشگاه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تجربه این دانشگاه در آموزش دانشجویان در دوران کرونا گفت: با استفاده از این تجارب و همت بیشتر، این دانشگاه از 14 فروردین آماده حضور دانشجویان و خدمت به آنان است.

بهمن نقی پور در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه بخش خبری به برخی از اقدامات این دانشگاه در این باره اشاره و اضافه کرد: آماده سازی محیط دانشگاه، ضدعفونی کلاس ها، آزمایشگاه ها، سالن ها، سلف ها، خوابگاه ها و مراکزی که دانشجویان حضور خواهند داشت از جمله اقدامات این دانشگاه در روزهای تعطیل نوروز بوده است.

وی گفت: حدود ۱۰۰ درصد دانشجویان این دانشگاه دُزهای نخست و دوم واکسن کرونا را دریافت و درصد خوبی هم دُز سوم را دریافت کرده اند.

نقی پور افزود: بنابراین شرایط لازم فراهم شده است تا دانشجویان با خاطر آسوده در کلاس های درس حاضر شوند و با همه قوا برای خدمت رسانی به مردم عزیز استان و کشورمان، آموزش های لازم را ببینند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: از ۱۴ فروردین، آموزش حضوری آغاز خواهد شد.

سیدعلی قاسم زاده در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما افزود: تدابیر بهداشتی لازم در محیط های خوابگاه دانشکده ها و آزمایشگاه ها انجام و اتاق قرنطینه ویژه دانشجویان دختر و پسر طراحی شده شده است.

وی ادامه داد: در بازدید مستمری که از خوابگاه ها انجام شد ضدعفونی خوابگاه ها و دانشکده ها هم انجام شده و بسته هایی برای توزیع در بین دانشجویان ایرانی و غیرایرانی ساکن در خوابگاه ها آماده شده است.

قاسم زاده گفت: ماهیت دانشگاه بین المللی این است که دانشجویان غیرایرانی، دائم در دانشگاه حضور دارند و آموزش حضوری را همواره در دانشگاه داشتیم به ویژه مرکز آموزش زبان فارسی که حتی در ایام تابستان هم با حضور دانشجویان خارجی در حال آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه های ایران بوده است .

وی با بیان اینکه شرایط دانشگاه ها برای بازگشایی متفاوت است، اضافه کرد: نیمی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از تهران و کرج وارد دانشگاه می شوند و نیمی از اعضای هیأت علمی اش هم ساکن استان قزوین نیستند و شهرهای این استان نیز از هم فاصله دارند بنابراین بخش وسیعی از دانشجویان دانشگاه متقاضی خوابگاه هستند.

قاسم زاده گفت: برخی از این خوابگاه های ما در ایام کرونا که به شکل استیجاری در خدمت دانشگاه بود واگذار و به نوعی صاحبان آنها تغییر کاربری دادند و دانشگاه برای این که دوباره این واحدهای استیجاری را به خدمت بگیرد باید قراردادهایی را منعقد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
سلام در صورتیکه مثل دفعه قبل اشتباه کرده باشند و باعث افزایش مرگ و میر و شیوع کرونا بشوند کجا باید از دست این آقایان تصمیم گیر شکایت نمود
این آقایان نمی بینند که چین دوباره شیوع پیدا کرده و داره شهرهای میلیون نفری رو قرنطینه می کنه
سعی و خطا تا کی ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار