بازدید 13373
۳

آمریکا آزمایش موشک بالستیک میان‌قاره‌ای خود را لغو کرد

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای «مینوتمن ۳» را به دلیل کاهش تنش هسته‌ای با روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین لغو کرده است. به کانال عصر ایران در تلگرام بپیوندید
کد خبر: ۱۱۱۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 02 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این موشک که بردی نزدیک به ۱۰ هزار کیلومتر و کلاهکی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای دارد یکی از بخش‌های کلیدی زرادخانه نظامی آمریکاست.

این آزمایش اولین بار در روز دوم مارس پس از آن به تاخیر افتاد که ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد نیروهای ویژه استراتژیک هسته‌ای خود را به حال آماده باش درآورده است.

در آن زمان آمریکا اعلام کرد تصمیم برای تاخیر در این آزمایش را برای کاهش خطر غلط محاسباتی گرفته اما تاکید کرد که این آزمایش تنها به تاخیر افتاده و نهایتا انجام خواهد شد.

روز جمعه یک سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت لغو این آزمایش نیز به همین دلیل گرفته شده اما افزود: " نیروی هوایی آمریکا از آمادگی نیروهای استراتژیک این کشور اطمینان کامل دارد."

موشک بالستیک قاره پیمای «مینوتمن ۳» با قابلیت حمل کلاهک اتمی از مهم‌ترین موشک‌های ارتش آمریکا محسوب می‌شود و بردی معادل ۶۰۰۰ مایل (بیش از ۹۶۶۰ کیلومتر) دارد و می‌تواند با سرعت تقریباً ۱۵ هزار مایل در ساعت (۲۴ هزار کیلومتر در ساعت) حرکت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
قابل توجه بعضی‌ها که همیشه بی‌موقع انگشتشون رو دکمه به خارش میفته.
خاک بر سر جوبایدن
ازترس کره شمالی!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر