بازدید 11652

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۸ درصدی تردد‌ها را داشته ایم. در اغلب محور‌ها، بار ترافیکی بازگشت سنگین و پرحجم است و این ترافیک در مبادی ورودی و خروجی کلان شهر‌ها به ویژه پایتخت سنگین‌تر دیده می‌شود. نقطه اوج سفر‌ها ۵ فروردین بوده است و به مرور در محور‌های رفت و برگشت شاهد حجم ترافیک بوده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 31 March 2022
تابناک اجتماعینوروز ۱۴۰۱ در حالی به روزهای پایانی نزدیک می‌شود که بعد از دو سال کرونایی، شمار زیادی از هموطنان‌مان به جاده زده‌ و هنوز پا در راه بازگشت نگذاشته‌اند؛ مسافرانی که اطلاع از وضعیت آب و هوا و ترافیک راه‌ها، چراغ راه ایشان خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله دو سال پس از شیوع ویروس در کشورمان و همه گیری بیماری و قرار گرفتن جهان در وضعیت پاندمی کرونا، همه‌مان راه پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را می‌دانیم و آگاهیم که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی تا چه اندازه ضروری است و تزریق واکسن و تجدید ایمنی بدن با دوز سوم، چه سهم بالایی در مبتلا نشدن مان به این بیماری دارد، اما آیا حواسمان به دیگر عوامل موثر در سفر هم هست؟

با این مقدمه با شماییم با چکیده‌ اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور در روز جاری تا اگر خود قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب و هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته، پرهیز کرده و نوروز را به سلامت و شادی بگذرانیم.
 

آخرین وضعیت ترافیک


سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا به مهر گفت: از ساعت ۱۱ محور شمال به جنوب جاده چالوس یکطرفه می‌شود.

وی افزود: با توجه به همزمانی سفر‌ها از شهروندان تقاضا می‌شود برگشت شان را مدیریت کنند تا ترافیک کمتری را در جاده‌ها داشته باشیم.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۸ درصدی تردد‌ها را داشته ایم، گفت: در اغلب محور‌ها بار ترافیکی بازگشت سنگین و پرحجم است و این ترافیک در مبادی ورودی و خروجی کلان شهر‌ها به ویژه پایتخت سنگین‌تر دیده می‌شود.

حسینی گفت: نقطه اوج سفر‌ها ۵ فروردین بوده و به مرور در محور‌های رفت و برگشت شاهد حجم ترافیک بوده‌ایم. اکنون در محور جنوب به شمال جاده چالوس وضعیت مناسبی داریم، اما همانطور که گفتم ترافیک در محور شمال به جنوب این جاده سنگین است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در محور هراز هم یکطرفه شدن جاده را داریم یا خیر گفت: محور هراز کامل یکطرفه نمی‌شود، اما در برخی مقاطع به صورت ساعتی برای تخلیه بار ترافیک محدودیت‌هایی را ایجاد خواهیم کرد.

حسینی با اشاره وضعیت جوی محور‌های مواصلاتی گفت: در نیمه غربی و همچنین استان‌های گیلان و مازندران، بارش باران گزارش شده و محور‌های منتهی به این استان‌ها لغزنده هستند.
 

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱

 

آخرین وضعیت آب و هوا

امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: امروز برای برخی مناطق از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین و تهران، استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم و همچنین گیلان و مازندران، افزایش ابر و رگبار‌های بهاری به ویژه در ارتفاعات را پیش‌بینی می‌کنیم که می‌تواند با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات با بارش برف همراه باشد.

وی افزود: فردا در مرکز، شرق و شمال شرق، ابر و گاهی بارش‌های خفیف پیش‌بینی شده است و شنبه تا دوشنبه جوی پایدار در کشور خواهیم داشت که در این مدت افزایش دما هم به ویژه در نیمه شمالی کشور هم پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: وزش گرم‌باد‌های جنوبی روی استان‌های ساحلی خزر و اردبیل منجر به افزایش محسوس دما خواهد شد و ذوب شدن برف‌ها را به همراه خواهد داشت و احتمال سقوط بهمن در محور‌های کوهستانی شمالی هم وجود دارد. دوشنبه در شمال غرب و غرب، وزش باد و روی ارتفاعات این مناطق بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

وی افزود: امروز ساحل شرقی دریای خزر و از بعد از ظهر فردا جمعه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد.
 
وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و چهار روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛
 
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست