بازدید 41510
کیوسک بین الملل تابناک

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نشست آمریکا، چین، روسیه و پاکستان پیرامون افغانستان/ تحقیق نهادهای فدرال آمریکا در باره فرزند بایدن/ شکست پارلمان عراق در انتخاب رئیس‌جمهور عراق

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، نشست آمریکا، چین، روسیه و پاکستان پیرامون افغانستان، تحقیق نهادهای فدرال آمریکا در باره فرزند بایدن، شکست پارلمان عراق در انتخاب رئیس‌جمهور عراق و آغاز نشست ریاض در غیاب انصارالله یمن از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱ 30 March 2022

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نشست آمریکا، چین، روسیه و پاکستان پیرامون افغانستان/ تحقیق نهادهای فدرال آمریکا در باره فرزند بایدن/ شکست پارلمان عراق در انتخاب رئیس‌جمهور عراق

کیوسک بین الملل تابناک: اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، نشست آمریکا، چین، روسیه و پاکستان پیرامون افغانستان، تحقیق نهاد‌های فدرال آمریکا در باره فرزند بایدن، شکست پارلمان عراق در انتخاب رئیس‌جمهور عراق و آغاز نشست ریاض در غیاب انصارالله یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران 

وزارت خزانه داری دارایی آمریکا نام یک فرد و چند نهاد ایرانی را به فهرست تحریم های مربوط به ایران افزوده است.

به گزارش تارنمای وزارت خزانه داری ایالات متحده؛ یک فرد مرتبط با سازمان پژوهش و جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع شیمیایی پارچین، تحت تحریم قرار گرفته است.

تارنمای وزارت خزانه داری آمریکا می افزاید که دفتر کنترل دارایی های خارجی "اوفک"؛ محمدعلی حسینی و شبکه شرکت های او را که مواد و قطعات پیشرانه موشک های بالستیک را برای سپاه فراهم می کرده به همراه صنایع شیمیایی پارچین و یک شرکت وابسته به سازمان صنایع دفاعی ایران، تحریم کرده است.

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نشست آمریکا، چین، روسیه و پاکستان پیرامون افغانستان/ تحقیق نهادهای فدرال آمریکا در باره فرزند بایدن/ شکست پارلمان عراق در انتخاب رئیس‌جمهور عراق

اوفک وابسته به وزارت خزانه داری آمریکا همچنین یک شرکت ایرانی را که واسطه اصلی برای تهیه قطعات پیشرانه موشک بوده، تحریم کرده است.
دولت آمریکا ادعا کرده که این تحریم ها در پی حمله موشکی ۱۳ مارس (سوم فروردین) ایران به اربیل عراق اعمال می شود که در واقع یک مکان جاسوسی صهیونیست ها بود.
نام شرکت های تحت تحریم، جستار صنعت دلیجان، سینا کامپوزیت دلیجان، سایه بان سپهر دلیجان و شرکت صدر اعلام شده است.

خزانه داری آمریکا همچنین این تحریم ها را با حملات موشکی نیروهای مردمی یمن به تاسیسات نفتی و پایگاه های نظامی عربستان و امارات، مرتبط دانسته است.

تحریم های تازه آمریکا در حالی بر ایران اعمال شده که قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دست‌یابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.
جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم ها به صورت حداکثری رفع و منطقه‌ هم از اجرای آن بهره‌مند شود.

نبیلا مسرلی سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با تاکید بر ضرورت جمع‌بندی مذاکرات وین گفت که متن نهایی توافق اساسا آماده و روی میز است.

وی افزود: مذاکرات از ۲۰ اسفند وارد یک دوره تنفس شده تا هیات‌ها برای اتخاذ تصمیم‌های نهایی و خیلی سخت سیاسی به پایتخت‌ها برگردند. اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام با تمام طرف‌ها و آمریکا در تماس است تا توافق نهایی محقق شود.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان هفته پیش در سخنانی تصریح کرد: چهار موضوع به عنوان خط قرمز خودمان در مذاکرات پیش روی داشتیم. از چهار موضوع در سه هفته گذشته دو موضوع تقریبا حل شده و به مرحله توافق رسیدیم اما دو موضوع از جمله تضمین اقتصادی همچنان باقی مانده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اگر طرف آمریکایی اراده لازم را برای حل و فصل دو موضوع باقی مانده داشته باشد آماده هستیم در نخستین فرصت با حضور وزرا در وین روز جمع بندی و تصمیم نهایی را داشته باشیم و به نقطه پایانی توافق برسیم.

وی با اشاره به ضرورت برداشتن گام‌های ملموس و اعتماد ساز از سوی ایالات متحده آمریکا خاطر نشان کرد: اگر امروز طرف آمریکایی دو مطالبه باقی مانده ما را محقق کند، فردا آماده حضور در وین خواهیم بود.

نشست آمریکا، چین، روسیه و پاکستان پیرامون افغانستان

وزارتخانه‌های امور خارجه چین و آمریکا اعلام کردند، مقامات ارشد واشنگتن، پکن، مسکو و اسلام آباد طی نشستی در چین مسائل افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

به گزارش «رویترز»، «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: نشستی به میزبانی «یوئی شیائویونگ» فرستاده ویژه چین در امور افغانستان این هفته با حضور مقامات ارشد کشورهای آمریکا، روسیه، چین و پاکستان با محوریت موضوع افغانستان در این کشور برگزار می شود.

این در حالی است که سخنگوی دولت آمریکا نیز گفت، چین از نمایندگان طالبان برای شرکت در این نشست که در «تونشی» برگزار می شود، دعوت کرده است.

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نشست آمریکا، چین، روسیه و پاکستان پیرامون افغانستان/ تحقیق نهادهای فدرال آمریکا در باره فرزند بایدن/ شکست پارلمان عراق در انتخاب رئیس‌جمهور عراق

از سوی دیگر به گزارش وزارت امور خارجه روسیه «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور برای حضور در این مذاکرات وارد شهر «تونشی» شده است. از زمان حمله روسیه به اوکراین، وزیر امورخارجه روسیه بیشتر در خاک کشورش بوده و تنها برای مذاکره با همتای اوکراینی اش به ترکیه سفر کرده است.

سخنگوی دولت آمریکا همچنین افزود: «تام وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز در این نشست که با حضور «اکستندد تروئیکا» یعنی سه قدرت بزرگ دنیا به علاوه پاکستان برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

بر پایه این گزارش این جلسه با پس زمینه حمله روسیه به اوکراین و محوریت بررسی شرایط بحران انسانی در افغانستان با قطع کمک های مالی آمریکا پس از خروج نیروهای این کشور در ماه اوت سال گذشته از افغانستان برگزار می شود.

دولت آمریکا معتقد است با دیگر اعضای «اکستندد تروئیکا» موضوعاتی مشترک درباره طالبان برای اجرای تعهداتش در شکل گیری دولتی فراگیر، همکاری در مساله مبارزه با تروریسم و بازسازی اقتصاد افغانستان دارد.

این نشست همزمان با محکومیت سراسری طالبان درباره تصمیم هفته گذشته این گروه پیرامون عدم حضور زنان در مدارس برگزار می شود. بدین ترتیب، ادامه ممنوعیت حضور زنان در مدارس افغانستان منجر به لغو مذاکرات رسمی مقامات آمریکایی با طالبان در دوحه شد. همچنین دولت آمریکا هشدار داد، واشنگتن این تصمیم طالبان را به عنوان نقطه عطف بالقوه در روابط میان آمریکا و این گروه تلقی می کند.

به گفته سخنگوی وزارت امورخارجه چین، همزمان با این نشست، وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان امروز و فردا در «آن هوئی» استان شرقی چین در جلسه ای دیگر شرکت می کنند. این جلسه به ریاست «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و «امیرخان متقی» وزیر امور خارجه طالبان و دیپلمات هایی از کشورهای پاکستان، ایران، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، اندونزی و قطر برگزار می شود.

وزیر امور خارجه کشورمان روز سه شنبه در صدر هیاتی سیاسی برای حضور در سومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغاستان عازم شهر تونشی در استان آن هویی واقع در شرق چین شد.

وزیر امور خارجه در این سفر قرار است دیدارهایی با وزیران امور خارجه پاکستان، ترکمنستان و اندونزی نیز داشته باشد.

سومین نشست همسایگان افغانستان به میزبانی چین در پکن برگزار می‌شود.

تحقیق نهادهای فدرال آمریکا در باره فرزند بایدن

تحفیقات وزارت دادگستری آمریکا در باره فعالیت های بازرگانی هانتر بایدن فرزند رئیس جمهوری آمریکا در ماه های اخیر 'گسترش یافته است.

به گزارش شبکه سی ان ان؛ تعداد زیادی از شاهدان این پرونده که از ۲۰۱۸ آغاز شد در برابر بازجویان فدرال شهادت داده اند و پیش بینی می شود که شمار بیشتری نیز در هفته های آتی دانسته های خود را در این باره در اختیار ماموران این پرونده، قرار دهند.

این تحقیق فعالیت های متعدد مالی و بازرگانی هانتر بایدن در کشورهای بیگانه در دوره ای است که جو بایدنT پدر وی معاون باراک اوباما رئیس جمهوری وقت بوده و نقض احتمالی قوانین مبارزه با پولشویی، مالیاتی و لابیگری خارجی و همچنین سلاح گرم و دیگر مقررات توسط او و برخی از نزدیکان و دستیارانش را در بر می گیرد.

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نشست آمریکا، چین، روسیه و پاکستان پیرامون افغانستان/ تحقیق نهادهای فدرال آمریکا در باره فرزند بایدن/ شکست پارلمان عراق در انتخاب رئیس‌جمهور عراق

ماموران فدرال برای گردآوری اطلاعات درباره هانتر بایدن، با دستیاران و اطرافیانش مانند شریکان بازرگانی و افراد دیگر آگاه از تراکنش های مالی او شامل زنی که از او صاحب فرزندی شده، تماس برقرار کرده اند. این شاهد که در برابر بازجویان قرار گرفته، زنی اهل آرکانزاس است که از هانتر بایدن صاحب فرزند شده و از او به علت پرداخت نکردن نفقه های این کودک، شکایت کرده است.

هانتر بایدن که هنوز به ارتکاب جرم متهم نشده، هرگونه خلافکاری را تکذیب کرده است. از جو بایدن نیز درباره فعالیت های بازرگانی پسرش تحقیق نشده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا در ۲۰۱۹، اوکراین را برای تحقیق درباره خانواده بایدن و همکاری هانتر با شرکت انرژی بوریسما در اوکراین تحت فشار قرار داده بود که در نهایت به نخستین استیضاح شخص ترامپ منجر شد.

مدارک تاکید کننده ادعای هانتر بایدن درباره پرداخت ۴۵۰ هزار دلار مالیات در ۲۰۲۰ است، هر چند بازجویان سرگرم بررسی منبع تامین این مبلغ هستند.

فعالیت های هانتر بایدن در اوکراین، منبع اصلی مسائل حقوقی و سیاسی اوست. او در هنگام عضویت در هیئت مدیره بوریسمان از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، ماهانه ۵۰ هزار دلار دریافت می کرده و پدرش در بخشی از این دوره، معاون باراک اوباما رئیس جمهوری وقت و مسئول حل و فصل مسائل مربوط به اوکراین بوده است.

ترامپ که برای مرتبط کردن تحقیق درباره هانتر بایدن به مبارزه های انتخاباتی ۲۰۲۰ تلاش می کرد، آشکارا از ویلیام بار دادستکان کل خواسته بود که تحقیق درباره هانتر و جو بایدن را آغاز کند.

رودی جولیانی وکیل ترامپ هم به هماهنگ کردن گزارش هایی که تلاش می کرد میان جو بایدن نامزد وقت انتخابات ریاست جمهوری با ادعاهای فساد مالی در اوکراین، کمک می کرده است.

شکست پارلمان عراق در انتخاب رئیس‌جمهور عراق 

جلسه امروز چهارشنبه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور بار دیگر به خاطر به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر به شکست منجر شد.

 به دنبال تحریم جلسه پارلمانی عراق برای انتخاب رئیس جمهور و به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، پارلمان عراق بار دیگر در انتخاب رئیس جمهور با شکست مواجه شده است.

این سومین تلاش ناموفق پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور جدید از زمان برگزاری انتخابات و تعیین هیات رئیسه پارلمان است.

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نشست آمریکا، چین، روسیه و پاکستان پیرامون افغانستان/ تحقیق نهادهای فدرال آمریکا در باره فرزند بایدن/ شکست پارلمان عراق در انتخاب رئیس‌جمهور عراق

در جلسه امروز که دومین جلسه طی هفته جاری است، تنها ۱۴۵ نماینده از ۳۲۹ نماینده حضور داشتند، این در حالی است که جلسه پارلمان برای رسیدن به حد نمصاب قانونی نیازمند دستکم ۲۲۰ نماینده است.

بیش از ۱۴۰ نماینده جلسه امروز پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور را تحریم کردند.

هیات هماهنگی شیعیان، فراکسیون اتحاد میهنی کردستان، ائتلاف العزم، جریان نسل جدید(الجیل الجدید) و برخی نمایندگان مستقل، جلسه امروز مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهور را تحریم کردند.

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت القانون بعد از این نشست گفت که توانستیم یک سوم تضمین کننده را تثبیت کنیم.

آغاز نشست ریاض در غیاب انصارالله یمن

مذاکرات ریاض امروز چهارشنبه در غیاب "انصار الله" و با حضور نمایندگان سازمان ملل و آمریکا در امور یمن آغاز شد.

به گزارش روسیا الیوم، این نشست که گفته می‌شود تا یک هفته یعنی تا ۷ آوریل ادامه دارد، در حالی برگزار می‌شود که از سوی انصارالله یمن و در اعتراض به محل برگزاری آن تحریم شده است.

در این نشست که تحت نظارت سازمان ملل و با حمایت شورای همکاری خلیج فارس برگزار می‌شود، هانس گروندبرگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و تیم لیندرکینگ، فرستاده ایالات متحده به یمن و نمایندگانی از دولت مستعفی یمنی حضور دارند اما منابع از غیبت معین عبدالملک، معاون عبدر ربه منصورهادی رئیس جمهور مستعفی یمن در مراسم افتتاحیه این نشست خبر دادند.

حاضران در این نشست درباره شش محور، از جمله اوضاع نظامی، سیاسی، انسانی و اجتماعی در یمن را بررسی کنند.

همچنین ادعا شده که این نشست به دنبال گشودن گذرگاه‌های انسانی و تحقق ثبات در یمن است.

نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سخنرانی خود گفت که "توافقنامه ریاض یک نقشه راه برای یمن است."

او گفت: "راه حل صلح آمیز تنها راه برای بحران در یمن است."

وی تاکید کرد: "موفقیت مذاکرات یمن یک گزینه نیست، بلکه باید به دست آید. ما امیدواریم که مذاکرات فرصتی برای دستیابی به صلح در یمن باشد.

هانس گروندبرگ نیز گفت: "همکاری با سازمان‌های منطقه ای به حل و فصل بحران یمن کمک خواهد کرد."

او گفت: "ما به هر گونه حمایت احتمالی نیاز داریم تا به یک راه حل جامع در یمن برسیم."

گروندبرگ تصریح کرد: تلفات جنگ در یمن زیاد است. مردم یمن خواهان صلح عادلانه هستند. یمنی ها تمایل خود را برای پایان دادن به جنگ اعلام کردند.

ائتلاف متجاوز عربی سه شنبه اعلام کرد که از صبح امروز چهارشنبه و در طول ماه رمضان عملیات نظامی خود را در یمن متوقف خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی