بازدید 8772

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱

پلیس تا ۱۴ فروردین تمرکزش را بر محور‌های برگشت قرار می‌دهد. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۴۹ درصدی تردد‌ها را داشته ایم. پیش بینی شده است اگر حجم تردد‌ها بالا رود، جاده هراز هم یکطرفه شود، اما به دلیل اینکه برای اهالی روستا‌های منتهی به جاده هراز مشکلی پیش نیاید، سعی داریم حتی المقدور این جاده را یکطرفه نکنیم.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 30 March 2022
تابناک اجتماعینوروز ۱۴۰۱ در حالی به روزهای پایانی نزدیک می‌شود که بعد از دو سال کرونایی، شمار زیادی از هموطنان‌مان به جاده زده‌ و هنوز پا در راه بازگشت نگذاشته‌اند؛ مسافرانی که اطلاع از وضعیت آب و هوا و ترافیک راه‌ها، چراغ راه ایشان خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله دو سال پس از شیوع ویروس در کشورمان و همه گیری بیماری و قرار گرفتن جهان در وضعیت پاندمی کرونا، همه‌مان راه پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را می‌دانیم و آگاهیم که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی تا چه اندازه ضروری است و تزریق واکسن و تجدید ایمنی بدن با دوز سوم، چه سهم بالایی در مبتلا نشدن مان به این بیماری دارد، اما آیا حواسمان به دیگر عوامل موثر در سفر هم هست؟

با این مقدمه با شماییم با چکیده‌ اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور در روز جاری تا اگر خود قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب و هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته، پرهیز کرده و نوروز را به سلامت و شادی بگذرانیم.
 

آخرین وضعیت ترافیک


سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا به مهر گفت: از امروز شاهد بازگشت مسافران به سمت شهر‌های خود هستیم و در محور‌ها با بار بازگشت مواجهیم. محور‌های منتهی به کلانشهر‌ها به ویژه پایتخت دارای ترافیک سنگینی هستند.

وی به مردم توصیه کرد: دیگر تدارک سفر نبینند، چون محور‌ها و تمامی راه‌ها تا ۱۴ فروردین درگیر بار بازگشت مسافران هستند. از ساعت ۱۱ محور چالوس از شمال به جنوب یکطرفه شده، اما همچنان هراز هر دو مسیر رفت و برگشت آن باز است.
 
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه پلیس تا ۱۴ فروردین تمرکزش را بر محور‌های برگشت قرار می‌دهد گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۹ درصدی تردد‌ها را داشته ایم. پیش بینی شده است تا اگر حجم تردد‌ها بالا رود جاده هراز هم یکطرفه شود، اما به دلیل اینکه برای اهالی روستا‌های منتهی به جاده هراز مشکلی پیش نیاید سعی داریم تا حتی المقدور این جاده را یکطرفه نکنیم. اما اگر حجم تردد در محدوده جنگل آمل سنگین شود، مجبور هستیم مطابق دستورالعمل قبلی، این جاده را هم (جاده هراز) یکطرفه کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: ترافیک در محور‌های جنوبی بویژه محور‌ها مربوط به بوشهر و هرمزگان سنگین است. همچنین ترافیک در محور‌های منتهی به استان‌های خوزستان، فارس، یزد، اصفهان و کرمان هم سنگین گزارش می‌شود.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱

آخرین وضعیت آب و هوا

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی به میزان گفت: از بعدازظهر امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه و ایلام، رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید و موقتی و در ارتفاعات بارش پراکنده برف را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: این بارش‌ها فردا در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، همدان، زنجان، مرکزی، قم، غرب اصفهان ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، به شکل پراکنده و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد، ادامه خواهد یافت.

رفیعی گفت: از روز جمعه تا یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود و از فردا هم برای بیشتر مناطق کشور به تدریج روند افزایشی دما را پیش‌بینی می‌کنیم که این افزایش دما در اوایل هفته آینده محسوس خواهد بود.

وی پدیده دیگر جوی امروز را وزش باد شدید اعلام کرد که در مناطق شرق و جنوب شرق کشور به وقوع خواهد پیوست. وزش این باد‌ها در مناطق مستعد سبب ریزش گرد و خاک خواهد شد. این شرایط روز جمعه احتمال دارد در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور و روز شنبه هم در شرق و جنوب شرق کشور رخ دهد.

رفیعی افزود: آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا بعدازظهر امروز مواج و متلاطم خواهند بود و طی روز‌های جمعه و شنبه هم بخش‌های مرکزی خلیج فارس را متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌کنیم.
 
وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و چهار روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛
 
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست