بازدید 10920

انتقاد مداح جنجال برانگیز از تقطیع حرف‌هایش

مهدی اکبری مداحی که سخنانش درباره گرفتن پاکت حاشیه‌ساز شده است، گفت: در این کلیپ اینگونه القا شده که من به پیرغلامان و بزرگ‌ترهای خودم توهین کردم. من همواره نسبت به پیرغلامان حتی یک چای‌ریز مسن هیأت احترام قائلم و دستبوس هستم.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 29 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اخیرأ کلیپی در فضای مجازی پیرامون اظهارات مهدی اکبری مداح اهل بیت در خصوص صله مداحان منتشر شده است که با حواشی بسیاری روبرو شد.

مهدی اکبری مداح اهل بیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه بخش مربوط به سوال صله در این مصاحبه حدود ۶ دقیقه بوده است که متاسفانه کلیپ کوتاهی به صورت تقطیع شده از آن منتشر شده است و تمام صحبت‌های من را متفاوت با نظر اصلی‌ام جلوه داده است، گفت: حرف‌ها و نکاتی که مطرح کردم اشتباه نبوده است و انتظار داشتم شنونده عاقل‌تر از این برخورد کند که نسبت به این کلیپ تقطیع شده واکنش دهند؛ به خصوص از خانه مداحان اهل‌بیت علیه السلام که بیانیه صادر کردند؛ بدون آنکه نظر و مطالب من را بشنوند، گلایه‌مند هستم.

وی با اشاره به اینکه افرادی که این روزها به من انتقاد می‌کنند و نسبت به مواضع من صحبت می‌کنند گویی اصلاً من را نمی‌شناسند، تصریح کرد: در این کلیپ اینگونه القا شده است که من به پیرغلامان و بزرگ‌ترهای خودم توهین کردم. افرادی که من را می‌شناسند، می‌دانند که همواره نسبت به پیرغلامان حتی یک چای‌ریز مسن هیأت احترام قائلم و دستبوس هستم. این حرف‌های من تقطیع شده است و اصلاً حرف مرا جور دیگری بیان کردند. جملات من در خصوص افراد کم سنی بود که نسنجیده و نفهمیده نصیحت می‌کنند و از این اصطلاح استفاده کردم که دچار پیرغلامی زودرس شده‌اند.

اکبری گفت: جمله‌ای مطرح کردم که «این افراد کِرم دارند و احمق هستند» این مطلب اصلاً در خصوص پیرغلامان و یا مداحان نبود. جمله من در خصوص افرادی بود که نزدیک به محرم اعلام می‌کنند، چرا برای محرم هزینه می‌کنید و این پول‌ها را خرج فقرا کنید. من اعلام کردم این افراد در طول سال کجا هستند و چرا به فکر فقرا و نیازمندان نیستند و همواره در ایام محرم به فکر این افراد می‌افتند؟ اما حرف من تقطیع شد.

این مداح اهل بیت با اشاره به اینکه در بحث صله و پاکت هم من معتقدم که تعیین کردن کار اشتباهی است، تصریح کرد: من به عنوان مداح در شهر مشهد هیأت علمدار را دارم و هر شب جمعه رایگان برای مخاطبان می‌خوانم و اگر در این شهر به هیأتی هم دعوت شوم، اصلاً پاکت و صله را تعیین نمی‌کنم. بحث من در این کلیپ در خصوص دعوت‌های شهرستان بود که متاسفانه تقطیع شد و جور دیگری مطرح شد.

وی افزود: من در این مصاحبه گفتم افرادی که مداح را به شهرستان دعوت می‌کنند به این دلیل که او وقت می‌گذارد پول پرواز و یا هزینه سفر زمینی را متقبل می‌شود، باید مبلغی را پرداخت کنند.

اکبری افزود: در این کلیپ اعلام کردم زمانی که هیأتی شهرستانی مداحی را دعوت می‌کند، باید هزینه پرداخت کند؛ زیرا اگر آنها صرفاً بنای روضه برگزار کردن داشته باشند، می‌توانند یک مداح از شهر و منطقه خود را هم دعوت کنند اما اگر به دنبال مداح دیگر شهرها هستند، نشان دهنده آن است که صرفاً به دنبال برگزار کردن روضه نیستند بنابراین باید هزینه‌های او را پرداخت کند.

این مداح اهل بیت در پایان خاطرنشان کرد: من در این مصاحبه گفتم که امام رضا علیه‌السلام به دعبل صله داد. اصلاً منظورم این نبود که دعبل درخواست صله کرد؛ بلکه خود حضرت داد؛ چرا از حرف‌های من برداشت‌های اشتباهی کردند و متاسفانه بر اساس همین برداشت‌های اشتباه بزرگ‌ترهای من در خانه مداحان بیانیه دادند (اینجا بخوانید). از بزرگترهای خود در خانه مداحان انتظار داشتم تماس بگیرند و نظر و عقیده من را ابتدا بشنوند و بعد بیانیه صادر کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر