بازدید 5713
۱

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تسریع در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس

رئیس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی، با حضور در شهرستان پردیس از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر قرار گرفت و دستور تسریع در تکمیل واحدهای باقیمانده را صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ 29 March 2022

به گزارش تابناک اقتصادی، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم، صبح روز سه‌شنبه، نهم فروردین ماه به همراه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، ضمن سفر به شهرستان پردیس از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه‌های فاز ۸، ۹ و ۱۱ طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در جریان این بازدید گزارشی از موقعیت مکانی و اراضی الحاقی برای طرح نهضت ملی مسکن و نیز مشکلات موجود در مسیر تکمیل واحدهای مسکن مهر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آماده سازی شبکه‌های زیربنایی و روبنایی فازهای مسکونی منطقه پردیس ارائه کرد، به بیان معضلات پیش‌روی وزارتخانه پرداخت و از چشم انتظاری ۱۰ ساله ۱۴ هزار متقاضی مسکن مهر خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد: مشکل ۱۴ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده در شهرستان پردیس در حال پیگیری بوده و این امر امروز در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

به گفته قاسمی زیرساخت‌های موجود پیش‌بینی شده و برخی نیز ساخته شده است، همچنین شهرکی تحت عنوان فردوس دراین منطقه به عنوان جایگزین برخی از زمین‌های دارای مشکل در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی مسئولان و کارشناسان مربوطه در این نقاط با ۸۵ درصد پیشرفت رو به رو بودیم، گفت: براساس گزارش اعلام شده برای بسته شدن پرونده مسکن مهر نزدیک شش هزار و۴۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

قاسمی همچنین از ساخت مترو و ایجاد زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های لازم در این شهر خبر داد و اظهار کرد: در خصوص مترو و بحث روبنایی آن با قرارگاه خاتم الانبیاء مذاکراتی شده است تا ۳۰ درصد را آن‌ها سرمایه گذاری کنند و شهرداری و شهرک پردیس نیز در این امر مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند تا این مترو به خط راه‌آهن موجود در ایستگاه شهید کلاهدوز وصل شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور ریاست جمهوری مبنی بر اینکه خدمات شهری یکی از مسائل بسیار مهم است که باید در ساخت این مسکن‌ها در نظر گرفته شود، گفت:‌ در نهضت ملی مسکن بحث خدمات شهری به عهده صندوق ملی مسکن گذاشته شده و این صندوق در راستای تقبل هزینه‌های کمکی و کاهش هزینه مردم گام برمی‌دارد و ساخت زیربنایی پروژه‌ها را صندوق ملی مسکن عهده دار است.

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تسریع در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس

رئیس‌جمهور نیز در این بازدید ضمن گفت‌وگوی رو در رو با مردم، با ابراز ناراحتی از معطلی چندین ساله بخشی از متقاضیان واحدهای مسکن مهر، نگرانی‌ها و گلایه‌های آنان را قابل درک دانست و اظهار داشت: از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی این است که در کنار پیگیری اجرای نهضت ملی مسکن، با جدیت مشکلات کسانی را که با وجود پرداخت هزینه‌های درخواستی، به دلیل تعلل دستگاه‌های مسئول در ادوار گذشته سال‌ها در انتظار دریافت واحد مسکونی خود مانده‌اند، پیگیری و زمینه تامین اعتبار و تکمیل واحدهای مسکونی مذکور را فراهم کند.

رئیسی همچنین ابراز امیدواری کرد: با همت وزارت راه‌وشهرسازی، شرکت عمران پردیس، سایر دستگاه‌های ذیربط و همچنین همراهی و همدلی مردم و ساکنان منطقه، مشکلات کسانی که سال‌ها از حق خود محروم شده‌اند، رفع و دغدغه آن‌ها برطرف شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
من از مالکین مسکن مهر پردیس فاز ۱۱ زون ۲ هستم ۱۱ سال هست که منتظر تحویل آپارتمانیم خیلیها قسط هم میدهند و هم اجاره نشینند متاسفانه زون ۲ را به رییس جمهور نشان نمیدهند و فقط جاهای درست شده را نشان داده اند به هر کس اعتقاد دارید صدای ما را به ایشان برسانید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر