بازدید 7578
۱

سقوط سنگین قیمت طلا نزدیک است؟

طلا به شدت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو حساس است، زیرا با افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا افزایش پیدا می‌کند و سطح تقاضا در این بازار کاهشی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴ 23 March 2022

به گزارش تابناک به نقل از اکوایران، در حالی که روز دوشنبه طلا افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود، امروز مجددا قیمت طلا کاهشی شد. با این وجود طلا همچنان توانسته است تا قیمت خود را در کانال ۱۹۰۰ دلاری حفظ کند.

نوسان محدود قیمت طلا

 طلا در روزی که گذشت نسبت به روز‌های هفته گذشته نوسان زیادی نداشت و مجموعا در حدود ۳ دلار نوسان کرد. قیمت هر اونس فلز زرد تا ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران در حوالی مرز ۱۹۲۰ دلار در حال نوسان بود.

دلیل اصلی کاهش قیمت طلا در روز سه شنبه صحبت‌های جرومی پاول رییس فدرال رزرو درباره چشم انداز اقدامات بانک مرکزی آمریکا در ادامه سال بود.

سیگنال انقباضی به بازار طلا

جرومی پاول در این باره سیگنال انقباضی را به بازار‌ها مخابره کرد؛ موضوعی که به هیچ وجه به سود قیمت طلا نخواهد بود. طلا به شدت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو حساس است، زیرا با افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا افزایش پیدا می‌کند و سطح تقاضا در این بازار کاهشی می‌شود.

پیش بینی آینده قیمت طلا

این موضوع که احتمال دارد که بانک مرکزی آمریکا در نوبت بعدی به جای ۲۵ صدم درصد نیم درصد نرخ بهره را افزیش دهد سیگنالی به شدت انقباضی محسوب می‌شود که می‌تواند در آینده قیمت طلا بیش از پیش کاهش دهد.

 

تحلیل گران بر این باورند که در صورتی که فدرال رزرو دست به افزایش نیم درصدی نرخ بهره بزند، قیمت طلا پتانسیل سقوط ۵۰ دلاری را دارد. البته این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که جنگ میان اوکراین و روسیه همچنان مانند یک حمایت محکم از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

گمانه زنی درباره افزایش نیم درصدی نرخ بهره پس از صحبت‌های پاول افزایش پیدا کرده است. سکان دار فدرال رزرو روز سه شنبه در سخنانی گفت سیاست گذاران باید در برابر تورم فزاینده کنونی آمریکا پاسخی سریع و موثر بدهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هرکسی به این خیال است باید گفت یک قرون بده آش به همین خیال باش.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر